וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את מרצדס S קלאס החדשה

3.9.2020 / 18:19

בעשרות השנים האחרונות, מרצדס S קלאס היא אמת המידה למכוניות פאר. הצגת הדור הנוכחי מסמנת שהעליונות הזו תישאר בתוקף גם בשנים הבאות. לישראל היא תגיע במהלך שנת 2021 והמחיר? אם אתם שואלים זה לא רלוונטי

מרצדס S קלאס החדשה. יצרן, אתר יצרן
ספינת, דגל - מרצדס S קלאס החדשה/אתר יצרן, יצרן

אחרי סדרה מתישה של טזירים, "תמונות ריגול" מבוימות להפליא ושלל רמזים, אותם חסכנו מכם (קטע כזה שאנחנו עובדים בשבילכם, לא בשביל מרצדס) מגיעה ההצגה הרשמית של מרצדס S קלאס החדשה. והיא מכונית כל כך מתקדמת שבאמת אולי כדאי לפרק אותה לחתיכות קטנות וקלות יותר לעיכול - כי היא פשוט מסחררת.

רגע לפני שנצלול לתוך ספינת הדגל הזו, צריך להבין מה המשמעות של המכונית הזו לשוק הרכב. לא רק לקטגוריית היוקרה אלא לכל היצרניות האחרות. מאז שהוצגה מרצדס S קלאס הראשונה שכונתה כך ב-1972 היא הייתה זו שסימנה את המהפכות הטכנולוגיות בתחומי הבטיחות (אימוץ מוקדם של ה-ABS, ESP, כריות אוויר), הטכנולוגיה (מנוע טורבו דיזל, שימוש מלא בתאורת לד) ואפילו סתם להיות ראשונה במשהו כמו אישור מכון התקנים הגרמני שהמכונית עשויה מרכיבים לא מזיקים לסביבה ב-2005. רוב, אם לא כל החידושים שלה, מצאו את דרכם לדגמים אחרים של שלל יצרניות. מכאן שהחשיבות של המכונית הזו היא לא רק למרצדס או ללקוחות הפוטנציאלים אלא גם הצצה למה שאנחנו עתידים לראות במכוניות בשנים הקרובות.

מרצדס S קלאס החדשה. יצרן, אתר יצרן
9 מכל 10 לקוחות מעדיפים את בסיס הגלגלים הארוך/אתר יצרן, יצרן

אגב, לקוחות פוטנציאלים, בהודעה לעיתונות מספרת החברה על כך ש-80 אחוז מלקוחותיה במערב אירופה ו-70 אחוזים מהלקוחות בארצות הברית היו בעלים של S קלאס בעבר וכן שכ-9 מתוך 10 לקוחות בוחרים בגרסת בסיס הגלגלים הארוכה.

לישראל צפויה ה-S קלאס החדשה להגיע במהלך 2021, עדיין מוקדם מאוד לנקוב במחירים, אולם בהתחשב בעובדה שהדור הנוכחי בגרסת ה-560E עולה 900 אלף שקלים ובהתחשב במערכות הטכנולוגיות המתקדמות של הדור החדש, תג מחיר שיחלוף בקלילות מעבר למיליון שקלים ממש לא יפתיע אף אחד.

עוד בוואלה!

מבינה רק כוח: מרצדס AMG GT Black Series

לכתבה המלאה
מרצדס S קלאס החדשה. יצרן, אתר יצרן
החזית גדלה, הפנסים קטנים, צריך לראות איך זה נראה במציאות/אתר יצרן, יצרן

בחוץ ובפנים

לאורך השנים, למעט מקרה אחד יוצא דופן עם הדור הרביעי זו תמיד הייתה ה-S קלאס שקבעה את המראה ושאר מכוניות החברה אימצו אותה. אבל גם הפעם נראה שזה קורה. למעט הגריל העצום, סימן היכר וותיק שלה יחידות התאורה הקדמיות ואלו האחוריות, לפחות במראה שלהן דומות למה שתמצאו ב-A קלאס או ב-CLS. הפרופיל שומר על מראה לימוזינת הסדאן המסורתי, כמעט ולא נכנע למודה הנוכחית של צללית ה"קופה". רוצה לומר - ב-S קלאס נוסע אדם חשוב לא ארחי פרחי של אופנות.

מרצדס S קלאס החדשה. יצרן, אתר יצרן
תצורת סדאן-לימוזין קלאסית/אתר יצרן, יצרן

במימדים נרשמת צמיחה כללית, הגרסה הרגילה היא כעת באורך כללי של 518 ס"מ (5.5 ס"מ יותר), רוחב של 192 ס"מ (2.2 ס"מ יותר), הגובה הוא 150 ס"מ (תוספת של ס"מ) ובסיס הגלגלים הוא 311 ס"מ (7 ס"מ יותר). בתצורת בסיס הגלגלים הארוך המספרים הם 529 ס"מ לאורך ובסיס גלגלים של 322 ס"מ, מימדי הרוחב והגובה זהים בין שתי התצורות כמו גם נפח תא המטען של 550 ליטרים (תוספת של 20 ליטרים).

ידיות הדלתות השקועות ומסיטי אוויר נסתרים חוברים ליצירת מקדם גרר של 0.22 המטרה היא למזער ככל האפשר את רעשי הרוח בנסיעה במהירות גבוהה.

מרצדס S קלאס החדשה. יצרן, אתר יצרן
הלאה הכפתורים, העולם שייך למסכי הענק, פתחי המיזוג העגולים פינו את דרכם למלבניים/אתר יצרן, יצרן

תא הנוסעים גם הוא מרים את הסטנדרט, לא רק במראה, אלא גם בתחומי הטכנולוגיה והשימוש בה. ראשית המראה, הוא שונה מאוד מזה של דגמים אחרים של מרצדס. הדבר הראשון שרואים הוא מסך השליטה המרכזי הענק שיגיע בשתי מידות XL הצנועה היא 11.9 והשנייה היא 12.8 אינץ' בטכנולוגיית OLED. כמובן שניתן לקבל אותה עם שלל שילובי צבעים, עור, עץ, מתכת, גג פנורמי, תאורת אווירה, מסכים בגב המושבים, טאבלט נשלף ועוד.

הדור השני של מערכת ה-MBUX בתא הנוסעים שלה תומך כבר ב-27 שפות, כוללת אפשרות להפעלה במחוות יד ואפילו קישור לבית חכם שיאפשר להדליק אורות, מוזיקה או מיזוג אוויר בפקודה קולית מהמכונית. התצוגה העילית על המסך עם נתוני נהיגה וניווט חוברת למצלמה הקדמית על מנת לייצר הקרנת חצים תלת מימדיים המאפשרים הנחייה מדויקת יותר בפניות באיזורים אורבניים וצפופים.

מרצדס S קלאס החדשה. יצרן, אתר יצרן
זיהוי קולי, זיהוי פנים ותמיכה ב-27 שפות/אתר יצרן, יצרן

מה עוד יש? בזיהוי תנועת גוף של מבט לאחור למשל, המכונית "תדע" להנמיך את הווילון בשמשה האחורית כדי לאפשר ראות טובה יותר. זיהוי פנים שמתאים את ההעדפות לנהג המסוים, מה שאפשרי גם באמצעות זיהוי קולי. 19 מנועים במושבים החשמליים, שאחראיים על כיוון ועיסוי ועוד ארבעה שמשמשים כמגבר ומרעידים את המושב עם הבאסים במערכת השמע.

שתי מערכות שהופעתן תלויה בחוקי נהיגה מקומיים הן האפשרות "לנהוג" את המכונית לתוך חניה צפופה למשל באמצעות אפליקציה כאשר המכונית ריקה כמו באודי וב.מ.וו. וכן במרצדס אומרים כי החל מהמחצית השנייה של 2021 תתאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 3 (נהיגה במתארים מסוימים, עם מעורבות של הנהג רק במקרה הצורך).

מרצדס S קלאס החדשה. יצרן, אתר יצרן
שני מסכי 11.9 אינץ' וטאבלט עם שליטה מרחוק על הבית החכם/אתר יצרן, יצרן

מתחת למכסה המנוע

אז בעוד בכל תחום אחר המכונית מזנקת קדימה, בכל הקשור למנועים, החבורה שיש בתצוגה הראשונה שלה לא ממש קובעת רף מדהים וחדש, אלא ממשיכה לעשות שימוש באלו שהכרנו. כולם בתצורת שישה צילינדרים בטור,נפח של 3.0 ליטרים, תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה (למעט הדיזל הבסיסי שיגיע עם הנעה אחורית). מנועי הבנזין יהיו ה-S450 וה-S500 בהספקים של 367 ו-435 כ"ס בהתאמה ומנועי הדיזל יהיו ה-S350d וה-s400d עם 286 ו-330 כ"ס בהתאמה.

מרצדס S קלאס החדשה. יצרן, אתר יצרן
תאורת האווירה מסונכרנת עם מערכות ההתרעה/אתר יצרן, יצרן

בעתיד יגיעו המנועים המעניינים יותר והחשובים יותר. בגזרת החשובים שתי גרסאות פלאג אין הייבריד. הראשונה מתונה עם אותו מנוע שישה צילינדרים בטור ובמרצדס מבטיחים שגרסה זו תצליח לכסות עד 100 ק"מ בכוח החשמל בלבד. גרסה נוספת תעשה שימוש במנוע V8 עם תוספת חשמלית בטיפול של חטיבת הביצועים AMG והמספר 800 כ"ס נזרק לחלל האוויר. בנוסף יהיה מנוע V8 בנפח 4.0 ליטרים כפול מגדשים מבית AMG בוורסיה כזו או אחרת.

עוד דברים שלא רואים אבל אמורים להרגיש היטב הם ההיגוי האחורי ומערכת המתלים המתוחכמת שלה. ההיגוי האחורי מפנה את הגלגלים האחוריים בזווית נגדית להיגוי במהירות איטית כדי לשפר את יכולת התמרון בעיר, לטענת החברה רדיוס הסיבוב שלה זהה לזה של A קלאס. במהירות גבוהה ההיגוי מקביל לגלגלים הקדמיים (בכיוון, לא בזווית) כדי לשפר את היציבות בשינוי כיוון.

מערכת מתלי האוויר הסטנדרטית ניתנת לשדרוג עם ה- E-Active Body Control שסורקת באמצעות מצלמה את הדרך ומקשיחה או מרככת את הבולמים בתדירות של עד 1,000 פעמים בשנייה על מנת לייצר את השיכוך האופטימלי. המערכת גם מסוגלת להגביה או להנמיך את המרכב ביחס לפנייה כדי להקטין את ההשפעה של כוחות הצד על הנוסעים.

מרצדס S קלאס החדשה. יצרן, אתר יצרן
הקרנת נתונים והנחיות ניווט על גבי השמשה באמצעות מציאות רבודה/אתר יצרן, יצרן

בבטיחות

מעבר לכל מערכות הבטיחות שאתם מכירים, רק עושות הכל טוב יותר, יש כאן שתי מערכות בטיחות מעניינות. הראשונה היא כריות אוויר מלאות ליושבים במושב האחורי ונפתחות מגב המושבים הקדמיים (רק בגרסת בסיס הגלגלים הארוך). המערכת השנייה היא כזו שכבר ראינו באודי A8 - בזיהוי של תאונת צד, בה עומדת המכונית להיפגע בדופן שלה, מתרומם המרכב בתוך חלקיק שנייה ומגביה את עצמו כדי שעיקר האנרגיה של הפגיעה תהייה בקורות השלדה ולא בתא הנוסעים. עוד דברים שהיא יודעת לעשות זה לסנכרן בין תאורת האווירה לבין התרעות הבטיחות ולהשתמש בזו של הדלת למשל כדי להתריע על רכב חולף לפני פתיחה שלה. להאיר הולכי רגל בצידי הדרך, זיהוי עבודות בכביש (אז היא תקרין צלמית של דחפור על האספלט) או אספלט קפוא ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully