וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה

5.7.2020 / 3:49

GLE קופה הוא רכב עם נוכחות שקשה להתעלם ממנה, המון טכנולוגיה, אבזור והבטחה לדינאמיות טובה יותר מה-GLE הרגיל עליו הוא מבוסס. כך שנשארת רק שאלת 740 אלף השקלים

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
יפה או לא, לכלי הזה יש שפע נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה/קינן כהן, קינן כהן

עד לפני כ-5 שנים כאשר הוצג הדור הקודם והראשון של מרצדס GLE קופה, על המגרש הוא נאלץ להתמודד מול יריב אחד - ב.מ.וו X6 אבי קטגוריית הקרוסאובר-קופה-מלא-כסף-לתוך-פרצוף-שלך. כעת כאשר הוא יוצא לאוויר העולם ומצמץ בפנסים שלו הרשימה כבר התארכה ומלבד X6 שכבר הוצג אחרי מתיחת פנים נמצאים שם גם אודי Q8 ופורשה קאיין קופה. זה מצריך ממנו לפעול בשני כיוונים מנוגדים - האחד הוא להתבלט במה שיש לו להציע והשני הוא לנסות לקלוע לטעמם של כמה שיותר לקוחות.

היתרון הגדול שלו כבר בהתחלה הוא שאנשים שמגיעים לקנות סוג כזה של מכוניות, נמצאים בנקודת החלטה הרבה יותר מתקדמת מאשר סתם לקוח שמחפש את המשפחתית הבאה שלו. אף אחד לא באמת מתלבט בין מכונית כמו GLE קופה למרצדס E קלאס או אפילו לאחיו המהוגן למראה ה-GLE.

נשאיר את הדיון של "יפה או לא" לטעם אישי. אבל כך או כך, זה רכב עם המון נוכחות, אתם לא סתם מגיעים איתו אתם דופקים איתו הופעה. בגרסת AMG הוא מוסיף שכבת זיגוג ספורטיבית לכל ההופעה הזו עם חישוקי 21 אינץ', מדרגות הצד ועוד.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
חישוקי 21 אינץ' ברמות הגימור הגבוהות/קינן כהן, קינן כהן

ברשותכם נדלג על רשימת האבזור הארוכה מאוד שיש פה, בשביל זה יש קטלוג. לזכות מרצדס ייאמר ששפע האבזור הוא גם ברמת הכניסה, בניגוד לשנים עברו בהן גרסאות אלו הגיעו ערומות למדי, הפעם זה לא הסיפור. נשאיר בצד גם את ההשתפכות על איכות הגימור וההקפדה, זו מרצדס, בכל זאת. אבל גימור, טכנולוגיה ואבזור רב זה מה שיש אצל רוב המתחרות, הגדולה בתא הנוסעים של ה-GLE קופה ובכלל בדור האחרון של המכוניות של מרצדס הוא שזו טכנולוגיה שלא רק קיימת אלא גם נראית לעין.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
אבזור נדיב כבר בגרסת הכניסה ומסחרר באלו הגבוהות/קינן כהן, קינן כהן

העושר הדיגיטלי הזה משתקף משני מסכי הענק של סביבת הנהג החדשה של מרצדס ה-MBUX, ברזולוציה שלהם, בתצוגות הנקיות מצד אחד ועדיין עשירות במידע. זה משתקף בשליטה על כל הגשעפט הטכנולוגי הזה מכפתורי משטח מגע זעירים על ההגה, משטח מגע בקונסולה בין המושבים או פשוט במגע. חלק מהפונקציות ניתנות לתפעול קולי עם הסייעת של מרצדס שמופעיה אחרי הקריאה "הי מרצדס" בחלל הרכב. זה שם מול העיניים שלכם עם התצוגה העילית הגדולה ביותר בה נתקלתי עד היום, כולל הנחיות מערכת הניווט.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס GLE קופה/קינן כהן, קינן כהן

ברשימה הארוכה של מערכות הבטיחות וסייעני הנהיגה מתבלטות שתיים - התרעה על יציאה מהרכב בזיהוי תנועה בנתיב המקביל ומערכת מעברי נתיב אוטומטיים לאחר הפעלת איתות במידה והנתיב פנוי, הפונקציה האחרונה, בשילוב בקרת שיוט אדפטיבית מצוינת היא אחת מחוויות הנהיגה האוטונומית שתוכלו לקבל כיום.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
הנדסת האנוש מצטיינת בקלות השליטה בכל הטכנולוגיה הזו/קינן כהן, קינן כהן

המושב האחורי, נקודת התורפה של מכונית שמנסה להיות "קופה" מקבל דווקא ציון טוב מאוד. 294 הס"מ שלו בבסיס הגלגלים הם 6 פחות מאלו של ה-GLE, בכל זאת, מרווח הרגליים מעולה, יש די מקום לראש, שטח החלונות המצומצם ביחס ל-GLE לא קטסטרופלי. ליושבים פה יש גם שתי יציאות מיזוג ושני שקעי טעינה מסוג USB C, מה שאין להם ביחס ל-GLE זו שליטה נפרדת על בקרת האקלים. סף ההטענה בתא המטען גבוה מאוד, אז הנפת ציוד כבד סטייל שישיית מים או עגלת פול סייז תהייה מאתגרת. מצד שני, בלי הצורך להעמיד פה שני מושבים נוספים כמו ב-GLE הרגיל, הגודל שלו עצום, כך שבהיבט הזה אין תשלום גדול על התצורה הפחות פרקטית.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
לא דורש קורבן על מזבח העיצוב החיצוני מאחור/קינן כהן, קינן כהן

הרימו עוגן

בשלב ראשון מוצע ה-GLE קופה עם מנוע ה-3.0 ליטרים שישה צילינדרים דיזל של מרצדס. 272 כ"ס ב-3,200 סל"ד ו-61.2 ג"מ ב-1,200 כ"ס. אבל לפני שנדבר על איך הוא זז צריך לומר גם איך הוא בעמידה וזה בעיקר שקט. מבפנים, עם חלונות פתוחים ומבחוץ זו יחידת כוח מאוד שקטה ביחס למנועי דיזל ובכלל. ההנעה היא כפולה קבועה והכוח עובר דרך תיבת תשעה הילוכים.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס GLE קופה/קינן כהן, קינן כהן

תחילת תנועה חושפת שתי נקודות תורפה של GLE קופה, האחת בתיבת ההילוכים והשנייה נגזרת מהתצורה שלו. כמו ב-GLE הרגיל, גם פה השילוב בין המון מומנט ליחס העברה קצר בהילוכים הנמוכים גורמת לו לזוז בצורה לא נעימה וחלקה במהירות נמוכה כולל קופצנות שבאה לידי ביטוי דווקא כשרוצים לתמרן אותו בעדינות בחנייה צפופה. העניין השני הוא הראות החוצה לפנים ובעיקר לאחור, מה שדורש שימוש הכרחי ממש בשלל מצלמות ה-360 מעלות שלו.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
בראות אחורה הוא דווקא משלם מחיר על העיצוב/קינן כהן, קינן כהן

על אף חישוקי הענק שלו, מתלי האוויר מספקים נוחות נסיעה יוצאת מן הכלל על כל סוג כביש וכל סגנון נהיגה. החל מרחובות שבורים, מטולאים, גליים, סדוקים ומגובבים ועד שיוט במהירות גבוהה מאוד בין פניות. לנוחות הפיזית תוסיפו גם נוחות אקוסטית של בידוד רעשים מצוין. עד 150 קמ"ש אתם בקפסולה מבודדת לחלוטין וגם צפונה משם והרבה יותר, זו רק אוושה קלה שחודרת פנימה.

ההבטחה לדינאמיות משופרת ביחס ל-GLE מתקיימת. הוא יורד על פניות כמו פטיש 5 קילו, עם המון ביטחון ואחיזה גבוהה מאוד. כך שהוא מטפל בכבישים מפותלים טוב יותר מהמקור, אבל אין פה את החדות של X6 או ה-DNA הספורטיבי של פורשה קאיין קופה שמכניס אותך "לתוך" המכונית ועוטף את הנהג. לא שלרוב המוחלט של לקוחותיו זה דיל ברייקר. בואו נגיד את זה כך, הרבה אנשים לובשים חליפה מלאה של אדידס, מעט מהם בדרך אל או בחזרה מאימון כושר.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס GLE קופה/קינן כהן, קינן כהן

המנוע עצמו בשרני ובעל אופי נינוח, ולמרות זריזות ו-6.6 שניות ל-100 קמ"ש הוא ממש לא מתאים לנהיגה ספורטיבית. עוד 30-40 סוסים היו מתקבלים פה בברכה כדי להזיז טוב יותר את 2,290 הקילוגרמים שלו. מנוע בנזין חזק בכלל היה כבר מתאים הרבה יותר.

בנהיגה נינוחה משולבת בכביש עירוני ובין עירוני צריכת הדלק עמדה על 12.5 ק"מ לליטר ובסיכום ימי המבחן כולל הפרק הדינאמי התייצבה על 9.2 ק"מ לליטר.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
בשרני, נעים, אבל לא ממש ספורטיבי/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

מחירי ה-GLE קופה מתחילים ב-680 אלף שקלים לרמת הגימור פרימיום המאובזרת מאוד ומצפינים ל-710 אלף שקלים ב-AMG ליין (חישוקי 21 אינץ', מושבים מאווררים, מתלי אוויר) ועד 740 אלף שקלים למכונית המבחן ברמת הגימור AMG ליין פלוס (הגה בשילוב נאפה וחבילת עיצוב AMG בתא הנוסעים). זה אומר שהוא יקר יותר ובפער לא קטן מהמתחרים כמו ב.מ.וו X6, אודי Q8 ופורשה קאיין קופה. אבל אם ללמוד מניסיון העבר, זה מעולם לא הפריע לו, לאורך שלוש שנות המכירה המלאות של הדור היוצא (2017-2019) הוא לא רק מכר יותר מכל המתחרים שלו, אלא גם מכר יותר יחידות מה-GLE הרגיל כאשר בשנות השיא שלו 2018 ו-2019 היחס היה 272 לקופה לעומת 175 ל-GLE ו-194 מול 71 יחידות בהתאמה.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס GLE קופה/קינן כהן, קינן כהן

הדרישה הדואלית ממרצדס GLE קופה לבלוט מול התחרות ולפנות לקהל רחב שעלתה בפתיח מצביעה לכאורה לשני כיוונים מנוגדים. בפועל בכמעט כל סעיף הוא מצליח לבצע את שתי המטלות האלו בבת אחת. בעיצוב החיצוני שלו שמזוהה מיד, אבל גם לא חורג מגבולות הז'אנר. או בתא הנוסעים שלו שמציג מופע טכנולוגי ושפע אבזור, אבל לא מאיים ומרתיע לשימוש שוטף.

הצדדים הפחות חיוביים שלו הם אופי המנוע שפחות מתאים למסר הספורטיבי שהוא משדר והמחיר של לתפעל אותו בסביבה אורבנית צפופה בשל תפקוד תיבת ההילוכים והראות החוצה. מסתבר שללקוחות שלו זה פחות מפריע.

מבחן דרך: מרצדס GLE קופה. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס GLE קופה/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: מרצדס GLE קופה 350d

מנוע, הנעה: דיזל, טורבו, 6 צילינדרים, כפולה
נפח: 2,925 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 3,200/272
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,200/61.2
תיבת הילוכים: אוטומטית, 9 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 494
רוחב (ס"מ): 216
גובה (ס"מ): 173
בסיס גלגלים (ס"מ): 294
תא מטען (ליטרים): 655

ביצועים:
תאוצה 0-100: 6.6 שניות
מהירות מירבית: 226 קמ"ש

מתחרים:
ב.מ.וו X6, אודי Q8, פורשה קאיין קופה

מחיר:
680 אלף שקלים (בסיס), 740 אלף שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully