וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי סונטה הייבריד החדשה בישראל

14.9.2020 / 8:40

יבואנית יונדאי משיקה את יונדאי סונטה הייבריד החדשה. הדור החדש ינסה למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הנוהרים לג'יפונים והקרוסאוברים עם אבזור, טכנולוגיה ופאר מעולמות הפרימיום. המחיר: החל מ-182 אלף שקלים

יונדאי סונטה הייבריד החדשה. יצרן, אתר יצרן
יונדאי סונטה הייבריד. מגיעה בעיצוב דרמטי ותקינה קנדית/אתר יצרן, יצרן

כלמוביל החלה בשיווק הדור החדש של יונדאי סונטה. עם הדור הזה, המבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין, יונדאי לא רק מתמודדת מול סגמנט שלקוחותיו הולכים ומתמעטים לטובת הקרוסאוברים והג'יפונים, אלא עם הצורך להבליט את המסר של צמצום הטווח בין מותגים עממיים למותגי הפרימיום ברמת האבזור והטכנולוגיה.

העיצוב החיצוני הספורטיבי, דרמטי מאוד ומרשים במיוחד במפגש פנים מול פנסים. הוא הולך עוד צעד לכיוון עדת הקופה ארבע דלתות, אבל לא רק לשם המראה הספורטיבי, אלא גם בשם השיפור בנתון הגרר שלה שעומד על 0.24, מהטובים בקבוצת מכוניות הנוסעים. הנתון הזה מחביא מאחוריו שני יתרונות - יכולת לייצר תא נוסעים שקט יותר וצריכת דלק טובה יותר - שני אלו הם המסרים הבולטים ביותר של יונדאי סונטה החדשה.

יונדאי סונטה הייבריד החדשה. יצרן, אתר יצרן
חתימת התאורה החדשה שתזלוג לשאר דגמי המותג/אתר יצרן, יצרן

סונטה החדשה ארוכה ורחבה יותר מהדור הקודם, אבל הגדילה המשמעותית יותר היא 3.5 ס"מ נוספים בבסיס הגלגלים שמציבים אותה על 284 ס"מ, בדיוק כמו המתחרה הגדולה שלה ומלכת הקטגוריה הבלתי מעורערת בשנים האחרונות - סקודה סופרב. תא המטען מכיל 510 ליטרים.

כמו הדור הקודם, סונטה החדשה עושה שימוש במנוע בנזין ומנוע חשמלי ליצירת יחידות כוח היברידית, בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת שישה הילוכים. מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטרים (החדש לחלוטין מסדרת SMARTSTREAM) והיחידה החשמלית מייצרים 192 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-37.5 קג"מ ב-1,770 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 9.2 שניות והמהירות המירבית היא 192 קמ"ש.

עוד בוואלה!

יונדאי מקימה חטיבה חשמלית תחת השם איוניק

לכתבה המלאה
יונדאי סונטה הייבריד החדשה. יצרן, אתר יצרן
שבכה קדמית עם פתחים דינאמיים תורמת את שלה למאמץ להשגת מקדם גרר נמוך באופן יוצא מן הכלל/אתר יצרן, יצרן

לשימוש בתיבת ההילוכים הפלנטרית הייחודי ליונדאי יש עוד היבט שכדאי להתעכב עליו. כי בנוסף לחלקות הפעולה הנעימה יותר של תיבות מסוג זה תחת עומס לעומת תיבה רציפה, או העידון החסר בתיבה כפולת מצמד בגלישה איטית, ליונדאי יש פה אס בשרוול. זו ה"אקטיב שיפט קונטרול" או בקיצור - ASC המערכת מנטרת את מהירות הסיבוב של המנוע ואת מהירות הסיבוב של תיבת ההילוכים כדי לייצר סנכרון מושלם בין השניים בהחלפת ההילוכים. מה שמביא לטענת החברה להחלפות הילוכים מהירות יותר ולכן לחיסכון בדלק וגם שיפור חווית הנהיגה. המטרה הייתה לעקוף את הפשרה שמייצר הוויתור על ממיר מומנט בתיבת ההילוכים של מכונית היברידית. וויתור שמשפר את צריכת הדלק, אבל פוגע בחלקות פעולת תיבת ההילוכים. התיבה החדשה נמצאת בהופעת בכורה בסונטה ההיברידית, אבל ביונדאי מצהירים שהיא תגיע גם לדגמים החדשים הבאים של יונדאי וקיה.

יונדאי סונטה הייבריד החדשה. יצרן, אתר יצרן
תא נוסעים וסביבת נהג יוקרתיים יותר מכל מה שראינו עד כה ביונדאי/אתר יצרן, יצרן

הסונטה מגיעה בשתי רמות גימור, פרימיום ולימיטד. כאשר בשתיהן כמות האבזור חריגה מאוד וכוללת כבר ברמת הכניסה ריפודי עור וכיוון חשמלי למושב, מערכת שמע של BOSE, מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם תאימות למכשירי אפל ואנדרואיד, תצוגה עילית של נתוני הנהיגה על גבי השמשה, שניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה (עם תאורת יום ייחודית העולה מיחידות התאורה למכסה המנוע), פתחי מיזוג למושב האחורי, טעינה אלחוטית לנייד, ווילונות לחלונות האחוריים ועוד.

יונדאי סונטה הייבריד החדשה. יצרן, אתר יצרן
תצוגת ה"שטח המת" מופיעה בלוח המחוונים בצד שלכיוונו הופעל האיתות/אתר יצרן, יצרן

רמת הגימור לימיטד מוסיפה גם לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' עם הקרנה של ה"שטח המת" בצידי המכונית עם הפעלת האיתות, כיוון חשמלי גם למושב הנוסע, אוורור למושבים הקדמיים, גג פנורמי ועוד. שתי מערכות ייחודיות שהוצגו עם הסונטה הן אפשרות "לנהוג" את המכונית מבחוץ באמצעות השלט - פונקציה שאינה מאושרת לשימוש מחוץ לארצות הברית והשנייה היא גג סולארי שמשמש לטעינת המכונית או הפעלה של מערכת המיזוג על מנת לשמור את תא הנוסעים קריר - זו האחרונה דווקא נבחנת כאופציה שייתכן ותשווק בישראל.

יונדאי סונטה הייבריד החדשה. יצרן, אתר יצרן
כפתורים מחליפים את בורר ההילוכים המסורתי/אתר יצרן, יצרן

חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות מקיפה מאוד וכוללת התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית העושה שימוש גם ברדאר וגם במצלמה ובולמת גם בזיהוי תנועה חוצה בצומת או מעגל תנועה, מערכת התרעה ותיקון המונעת מעבר נתיב במידה ויש רכב העשוי להיפגע, התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור כולל בלימה אוטומטית. רמת הגימור לימיטד מוסיפה את ה-Safe Exit Assist שמונעת פתיחה של הדלת האחורית בידה והיא מזהה רכב מתקרב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה נגד שכחת ילדים במכונית, התרעה ובלימה אוטומטית בכניסה ויציאה מחניה עם זיהוי מכשול, מערך מצלמות 360 מעלות ועוד.

יונדאי סונטה הייבריד החדשה. יצרן, אתר יצרן
283 ס"מ בבסיס הגלגלים, תוספת של 3.5 ס"מ/אתר יצרן, יצרן

סונטה תמשיך לפנות לציי הרכב, שניים מהם - דואר ישראל וחברת חשמל כבר הזמינו אותה להחליף את הדגם הנוכחי. בכלמוביל היבואנית משוכנעים שאת המשלוח הראשון של 2,000 כלי רכב הם יוכלו למכור בקלות לאור מה שהם מכנים "ביקוש מתעורר" בשוק למשפחתיות גדולות, ועל הדרך לנגוס בנתח השוק של סקודה סופרב, שמאז הפסקת שיווק הסונטה הייבריד מהדור הקודם, נהנית מסביבה נטולת איומים של ממש מבחינת תחרות. האם האיום הזה יבוא לידי ביטוי גם בפועל? בשביל זה נצטרך לחכות לנהוג בסונטה החדשה ולהשוות אותה מול הצ'כית המבוססת. מתי? המסירות הראשונות מתוכננות באמצע אוקטובור, אז יגיע המשלוח הראשון לישראל.

יונדאי סונטה הייבריד החדשה. יצרן, אתר יצרן
גג סולרי לטעינת הסוללות בזמן עמידה בשמש והפעלת מערכת המיזוג - האפשרות להציע אותו בארץ נבחנת/אתר יצרן, יצרן

מחירי הסונטה החדשה מתחילים ב-182 אלף שקלים לרמת הגימור פרימיום ו-196 אלף שקלים לרמת הגימור לימיטד. מה שמציב אותה במיקום תחרותי מאוד ביחס למתחרות שלה, למעשה, השורה הראשונה של מכונית הקטגוריה הזו - פיג'ו 508, מאזדה 6, טויוטה קאמרי, פולקסווגן פאסאט, אופל אינסיגניה וכמובן הסקודה סופרב המצוינת מציבות תחרות לא קלה בכלל בפני הבכיר המתלבט בטווח המחירים של 180 עד 200 אלף שקלים. נצטרך להשוות אותן בקרוב - אם ירצה הפרויקטור - כדי להחליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully