וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ גלדיאטור דיזל: נחשק, עביר ועכשיו גם חסכוני

30.9.2020 / 12:59

טנדר חלומותינו לא נזקק לשום שיפור, שרק יגיע לישראל וייכנס אלי לחניה... ועכשיו הוא מקבל מנוע דיזל חזק וחסכוני, מה עוד נבקש? שרק יגיע. והוא יגיע, מתי? הפרטים בפנים

ג'יפ גלדיאטור דיזל. יצרן, אתר יצרן
שני אייקונים היסטוריים/עדכניים בתמונה אחת, גלדיאטור + ווגוניר/אתר יצרן, יצרן

הטנדר הנחשק של ג'יפ זוכה להצלחה מסחררת באמריקה, וגם אצלנו כבר רואים אקזמפלרים בודדים שהגיעו בייבוא אישי. את הגלדיאטור הראשון שהגיע לישראל בחנו בנובמבר שעבר ואהבנו להפליא את מה שגילינו. הגלדיאטור התגלה כרכב שטח כריזמטי וייחודי, שילוב מנצח של שני אייקונים אמריקניים, תצורת טנדר + ג'יפ במכונה אחת. עד היום היה הגלדיאטור חמוש במנוע פנטסטאר 285 כוח סוס; הטנדר כבד יותר מרנגלר רגיל ולכן דילגו האמריקנים על מנוע 2.0 ליטר המוגדש, שהוא חסכוני אך לא בנוי לעבודה מפרכת.

ג'יפ גלדיאטור דיזל. יצרן, אתר יצרן
בדרך לגלאמיס, מקצרים טווח דרך הדיונות/אתר יצרן, יצרן

מלכתחילה היה ברור כי הגלדיאטור יזדקק גם למנוע דיזל, והיום הוא הגיע; מדובר במנוע EcoDiesel שש בוכנות, בנפח 3.0 ליטר ותצורת V. ההספק המירבי הוא 260/3,600 כ"ס בלבד אבל המומנט העפיל ל-60/1,400 קג"מ, זה כמעט כפליים מהמומנט של מנוע הבנזין המקורי (35). במונחים של טנדר אמריקני Full size אלו לא נתונים מרשימים אבל הם טובים משמעותית מאלה של טנדרי 1-טון, מהסוג המקובל אצלנו; לשם השוואה, טויוטה היי לקס 2.8 ליטר החדש מספק 204 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ; זה יפה מאוד, אבל הגלדיאטור הרבה יותר חזק.

מנוע הדיזל יהיה זמין עם כל דגמי גלדיאטור (ספורט, אוברלנד, רוביקון), וצמוד אליו יהיה סרן אחורי דנה 44/3.73:1 שנלקח מגרסת רוביקון, סרן חזק שיעמוד בעומס המוגבר. גרסת הדיזל שוקלת כ-200 קילוגרם יותר מגרסת הבנזין.

עוד בוואלה!

לנד רובר דיפנדר 110 דיזל פוגש ג'יפ רנגלר רוביקון

לכתבה המלאה
ג'יפ גלדיאטור דיזל. יצרן, אתר יצרן
גרסת ה"מוהאבי" המדברית/אתר יצרן, יצרן

המומנט הכמעט-כפול מעניק לגלדיאטור כושר טיפוס וזחילה נטול מאמץ, שינוי מבורך ביחס למנוע הבנזין שנזקק להעפיל גבוה במעלה הסל"ד, כדי למצוא את הסוסים. כל חובב שטח יודע שאין כמו נהיגה 'על המומנט' כדי לתקל מכשול מזדמן ולמנועי דיזל יש את היכולת לעשות את זה מצוין. כך שעל הנייר כוח הדיזל משלים את יכולות השטח המעולות ואמור ליצור רכב שימושי, עביר, ועכשיו אפילו חסכוני למדי.

קפיצי הגלדיאטור דיזל הוקשחו בכ-10% ביחס לגרסת הבנזין; הוא מעט יותר נוקשה, ולפי החברה התנהגות הכביש שלו והבידוד האקוסטי שופרו. נציין כי באופן מפתיע, כושר הגרירה וההעמסה דווקא ירדו ביחס לבנזין, משיקולים של מניעת התחממות-יתר במנועי הדיזל.

מקבוצת סמלת יבואנית Jeepלישראל, נמסר כי הגלדיאטור צפוי לנחות בישראל כבר בחודשים הקרובים. "לאור הביקוש הצפוי פועלת סמלת להנגיש במהלך השנה הקרובה ככל שניתן ממבחר הדגמים של הגלדיאטור". ובתרגום לעברית: נייבא לכם גלדיאטורים (תכינו מעל 500,000 שקלים) עם מנועי בנזין ואם יקצו לנו גם דיזלים, אז תכינו עוד קצת כסף.

ג'יפ גלדיאטור דיזל. יצרן, אתר יצרן
מנוע V6 בנפח 3.0 ליטרים/אתר יצרן, יצרן

סיכום לא אובייקטיבי

מה אומר ומה אדבר? אני מת על הטנדר הזה, צירוף אותנטי של כל מה שאנחנו אוהבים בטיילות שטח (חוץ מהמחיר). יהיו שיאמרו שיותר 'כדאי' לקנות דודג' ראם או סילבראדו, אחרים יישבעו באמינות וסחירות הטויוטה, אחדים יתחילו לחשב כמה מרוויח היבואן ולמה זה לא עולה כמו בקליפורניה? כך יצייצו הספקנים אבל אני בטוח שלג'יפ גלדיאטור תהיה רשימת המתנה עקשנית וחסרת סבלנות. הוא לא יימכר אצלנו במאות יחידות בשנה, אבל יהיה זה אייקון וודאי ונחשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully