וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין DBX בישראל: 1.7 מיליון שקלים

9.11.2020 / 13:44

יבואנית אסטון מרטין לישראל מודיעה על תחילת השיווק של ה-DBX, רכב הקרוסאובר הראשון של היצרנית הבריטית. אבל כדאי להזדרז, 3 היחידות הראשונות צפויות להיחטף

אסטון מרטין DBX/יצרן

כאשר הוצג לפני שנה ה-DBX הוא היה נקודת מפנה עבור יצרנית מכוניות הספורט הבריטית בת ה-107. החברה עשתה את הצעד המתבקש של העמדת קרוסאובר סופר יוקרתי וספורטיבי בהיצע שלה, ממש כמו שעשתה לפני שנים רבות פורשה, כמו שעשתה בנטלי וכמו שעשתה למבורגיני.

אולם בשונה משלושת הכלים האלו שעושים שימוש באי אלו רכיבים משותפים כמותגים של קונצרן העל פולקסווגן, באסטון מרטין פתחו בדרך עצמאית של פיתוח פלטפורמה עצמאית, ייעודית, מתוך הכוונה שלהם שלא להתפשר על מאפייני הליבה של המותג המפואר.

אסטון מרטין DBX בישראל. יצרן, אתר יצרן
גלגל הצלה ליצרנית המכוניות הוותיקה/אתר יצרן, יצרן

עם 504 ס"מ לאורך הוא במידות שמציבות אותו בין פורשה קאיין לבין בנטלי בנטיגה, הרוחב הוא 200 ס"מ והגובה הוא 168 ס"מ. בסיס הגלגלים לקוח מעולמות מכוניות הפאר ועומד על 306 ס"מ ומשאיר די מקום ל-632 ליטרים בתא המטען.

הפלטפורמה החדשה והעצמאית הזו עושה שימוש במערך מתלים של עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור ובולמי אוויר עם שליטה על גובה המרכב. עוד על המערך הדינאמי - מוטות מייצבים אקטיביים שיתקשחו כדי לצמצם זוויות גלגול בתקיפת פיתולים מהירה ולאפשר נוחות נסיעה במהירות נמוכה.

עוד בוואלה!

הגלגלים של 007: המכונית של שון קונרי

לכתבה המלאה
אסטון מרטין DBX בישראל. יצרן, אתר יצרן
הו בונד, שוב טינפת את רכב הליסינג?/אתר יצרן, יצרן

מערכת העברת הכוח נשענת על הנעה כפולה קבועה עם העדפה לגלגלים האחוריים ויכולת להעביר עד 47 אחוזים לפנים באמצעות מצמד רב דיסקיות. שני מצבי שטח ישרתו את ה-DBX "טריין" ו"טריין פלוס" המשנים את התערבות ואופי הפעולה של מערכות ההנעה וכן שולטים על מרווח הגחון שמגיע במקסימום ל-23.5 ס"מ.

כמו בואנטג', הדיפרנציאל האחורי מוגבל החלקה אלקטרונית. על האחיזה רביעיית צמיגי 285/40 מלפנים ו-325/35 אדירים מאחור ועל חישוקי 22 אינץ' - אז תשכחו מהורדת לחץ אוויר.

אסטון מרטין DBX בישראל. יצרן, אתר יצרן
תא הנוסעים יותר ממזכיר את זה של הואנטג'/אתר יצרן, יצרן

בעוד הפלטפורמה עצמאית, גם במקרה של ה-DBX המנוע מגיע מהמדף של מרצדס, וזה המנוע הכי טוב שאפשר לקחת משם. זהו מנוע V8 בנפח 4.0 ליטרים בהספק של 542 כ"ס, הוא בועט את ה-DBX ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות עד מהירות מירבית של 291 קמ"ש דרך תיבת הילוכים אוטומטית בת 9 יחסי העברה.

במחירו, כמובן שלא תתפלאו לגלות שרשימת האבזור סופר ארוכה, מריפודי עור, גג אלקנטרה, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים, שמשות אקוסטיות, לוח מחוונים 12.3 אינץ' ומולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' מערכת שמע עם 14 רמקולים, קישוריות למכשירי אפל ואפילו חיבור למטען ביתי לשמירה על מתח בסוללה, אגב, אנחנו רק מגרדים את פני השטח ושלא נטעה - הלקוחות שלו יוסיפו על זה לא מעט.

אסטון מרטין DBX בישראל. יצרן, אתר יצרן
יש גם יחידה בודדת ממהדורת ה-1913 האקסלוסיבית/אתר יצרן, יצרן

גם רשימת מערכות הבטיחות ארוכה מאוד, והיא מופיעה לראשונה בכלים של היצרנית. היא כוללת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה, התרעת יציאה מהרכב במידה וחולף רכב אחר, זיהוי תמרורים ועוד.

אצל אוטוארט - יבואנית אסטון מרטין בישראל, כמו אצל היצרנית ה-DBX מפיח תקוות גדולות. מעבר לפתיחת המותג לקהלים חדשים, אם לשפוט לפי מה שעשו כלים דומים לפורשה, בנטלי, למבורגיני ואפילו מותגים "עממיים" יותר כמו אודי, ב.מ.וו ומרצדס - יש להם על מה לסמוך.

אסטון מרטין DBX בישראל. יצרן, אתר יצרן
עם יותר מ-5 מטרים לאורך הוא לא מצטנע, גם לא בעיצוב/אתר יצרן, יצרן

עם תג מחיר שמתחיל ב-1,690,000 שקלים, הוא מתייצב מול המתחרה הרלוונטי היחיד שלו הבנטלי בנטיגה (בהיעדר למבורגיני אורוס נכון לעכשיו) שעולה החל מכ-1,600,000 שקלים ומציג ביצועים דומים.

מבחינת היבואנית הצפי הוא למכור מהר מאוד את 3 היחידות שכבר נמצאות בישראל, אחת מהן ממהדורת "1913" ממנה יש רק 500 בכל העולם. הצפי השנתי עומד על כ-10 כלי רכב שיצטרפו ל-83 כלי רכב מתוצרת אסטון מרטין שכבר נמכרו בישראל עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully