וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו BRZ החדשה, נשמנו לרווחה

22.11.2020 / 13:13

סובארו BRZ החדשה לא הולכת אחרי העדר ומוותרת על הגדשת טורבו במכונית הספורט שלה כדי לשמור על אופי ומחיר סביר. אלינו היא עשויה להגיע בעוד שנה

סובארו BRZ החדשה. יצרן, אתר יצרן
המראה הכללי נשמר וכך גם הפרופורציות של מכונית הקופה/אתר יצרן, יצרן

בתיק העיתונות של סובארו BRZ החדשה יש תמונה אחת מאוד משונה. בתמונה הזו, לצד מכונית הקופה מופיעה אימפרזה GT בתצורת שתי הדלתות, הידועה גם בתור ה-22B. המכונית הזו נחשבת ל"גביע הקדוש" של הדור הראשון של האימפרזה GT ויש שיאמרו גם של כל השושלת שהמשיכה אותה.

העניין הוא שאין שום קשר, למעט הצבע ושם היצרן בין שתי המכוניות האלו. בעוד ה-BRZ היא מכונית קופה הנעה אחורית, עם מנוע מוגדש טורבו שמגיעה גם בתצורה אוטומטית, ה-22B הייתה מרכב קופה למכונית סדאן, הייתה לה הנעה כפולה, מנוע מוגדש ורק תיבת הילוכים ידנית. אבל סובאו ממש רוצים את ההילה הזו סביב ה-BRZ החדשה. בעוד שטויוטה יעשו הכל כדי לייצר זיקה בין הגרסה שלהם למכונית ה-GT86 לבין הסופרה, סובארו צריכה לשלוף קלף ארכיוני משלה לסיפור.

סובארו BRZ החדשה. יצרן, אתר יצרן
כל קשר בין המצולמים מקרי בהחלט והשוואה הינה באחריות הצופה בלבד, BRZ וה-22B/אתר יצרן, יצרן

אז מה יש ב-BRZ החדשה? העיצוב החיצוני ממשיך את המראה של הדור היוצא בקווים הכלליים, כמו גן תא הנוסעים עם הגה, פקדי מיזוג האוויר ועוד. אבל יש גם התקדמות, המושבים עמוקים יותר מבעבר, לוח המחוונים הדיגיטלי מחליף את זה האנלוגי, מסך המגע עלה מ-6.5 ל-8 אינץ' ותומך בקישוריות לאפל ואנדרואיד.

את מערכות הבטיחות המתקדמות המבוססות מצלמה של סובארו ה- EyeSight היא שומרת לרמות הגימור הגבוהות ואלו שיגיעו עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד, כנראה מתוך כוונה לשמור על מחירי כניסה נמוכים לדגם.

עוד בוואלה!

ליפנים בלבד: סובארו אימפרזה TC380

לכתבה המלאה
סובארו BRZ החדשה. יצרן, אתר יצרן
המנוע שומר על תצורת בוקסר ומעלה נפח ל-2.4 ליטרים/אתר יצרן, יצרן

אבל מה שמעניין, חשוב וחדש במכונית הזו לא נמצא בעיצוב החיצוני או בתא הנוסעים. הפלטפורמה החדשה שלה עושה שימוש ברכיבי אלומיניום בגג, בכנפיים הקדמיות ובמכסה המנוע כדי לחסוך משקל, זה עומד על בין 1,277 ק"ג ל-1,307 בגרסאות עם התיבה האוטומטית. מרכז הכובד נמוך יותר מאשר בעבר, השלדה מוקשחת ב-50 אחוזים וחלוקת המשקל קרובה לאיזון של 50-50 בין החלק הקדמי לאחורי. סידור המתלים נותר דומה לזה של הדור היוצא עם עצמות עצה כפולות מאחור ומקפקסון מלפנים. בקרת היציבות תציע חמישה מצבים, מבקרה מחוברת ועד ניתוק מלא שלה. שינוי נוסף הוא ציוד המכונית בצמיגי ספורט לעומת צמיגים "ירוקים" בדור היוצאף אלו יגיעו על חישוקי 17 או 18 איץ' בהתאם לרמת הגימור. חלק מהמטרה של הצמיגים בדור הקודם היה להקנות לה אופי "מתנהג" עם פחות אחיזה ויותר מקום למשחקים.

סובארו BRZ החדשה. יצרן, אתר יצרן
חמישה מצבי התערבות בבקרת היציבות, מחיבור לניתוק מלא/אתר יצרן, יצרן

אחת הטענות כלפי ה-BRZ היוצאת הייתה על מחסור בכוח לאור יכולות השלדה הגבוהות, באופן אישי דווקא אופי הנהיגה במכונית שדרש מהנהג למצות את המהירות בלי לסמוך על תגבורת מהמנוע הפך אותה בעיני למהנה יותר. אבל הלקוחות והשוק ביקשו וסובארו נענתה.

המנוע בדור החדש לא נכנע לאופנת הטורבו ושומר על שימוש בנשימה טבעית ואטמוספרית. הסיבה המרכזית היא להפחית מורכבות ובעיקר לשמור על מחיר נגיש. הפעם נמצא בחזית מנוע ה-2.4 ליטר של סובארו, ועליו מערכת הזרקת דלק של טויוטה. את המנוע הזה אפשר למצוא (בגרסה מוגדשת) בסובארו איוולטיס. כאן הוא מספק 228 כ"ס (עליה של 28 סוסים ביחס לדור היוצא) ו-25.4 קג"מ (תוספת של 4.5 קג"מ ביחס לדור הקודם). תיבת ההילוכים הידנית או האוטומטית עושות שימוש בשישה הילוכים, ההנעה היא אחורית והדיפרנציאל האחורי מוגבל החלקה.

נתוני ביצועים טרם פורסמו.

סובארו BRZ החדשה. יצרן, אתר יצרן
המראה הכללי נותר דומה בתא הנוסעים/אתר יצרן, יצרן

למרות ההצגה שלה כעת, המכירות בפועל בשני שווקי היעד המרכזיים שלה - ארצות הברית ויפן יתחילו רק בסתיו של 2021. אלינו היא צפויה להגיע תחת התקינה האמריקנית, ולהערכת היבואנית סמלת זה יקרה בסוף השנה הבאה.

בינתיים אפשר רק לחכות ובהחלט לקוות שסובארו הצליחו לשמור על האופי הפשוט והחיבור הישיר לנהג גם בדור החדש שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully