וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: סיאט לאון החדשה (1.5 ליטר, סטייל)

23.12.2020 / 12:08

סיאט נמצאת כבר כמה שנים בתהליך מתמשך של סימון קהלים חדשים, בוגרים יותר מבעבר. ראינו את זה בדגמים הקודמים שלה, אבל הלאון החדשה היא המובהקת ביותר. זה דבר טוב?

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
העיצוב התמתן, ומכוון לקהל הלקוחות החדש שסיאט מחפשת/קינן כהן, קינן כהן

בראשית הייתה פולקסווגן, והארץ לא הייתה תוהו ובוהו - להיפך. העסק היה מסודר מאוד, פולו, גולף, פאסאט כל סגמנט מרכזי והפתרון שלו. אחר כך רכשה החברה עוד יצרניות והתרחבה, וגם אז הארץ לא הייתה תוהו ובוהו - להיפך. לכל מותג תחת המטריה הזו היה תפקיד ויעוד, אודי היוקרתית, פולקסווגן העממית איכותית, סקודה העממית משתלמת וסיאט העממית עם הפלפל והאופי הלטיני.

אבל עם השנים התחילו העניינים להתערבב, ואם צריך לסמן נקודה אחת מובהקת על הרצף - זו סקודה סופרב הראשונה ואלו שאחריה שפתאום הציעו איכות דומה עד זהה למותג האם, יותר שימושיות ובפחות כסף. גרף המכירות של פאסאט לעומת סופרב לאורך השנים מספר את הסיפור כולו. אחרי נהיגה בסיאט לאון החדשה אפשר לומר באופן די ברור שלמכונית הזו יש את הפוטנציאל הטוב ביותר לעשות לגולף מה שעשתה הסופרב לפאסאט. אחרי כל כך הרבה נסיונות של יצרניות אחרות, זו החברה מבית שמחזיקה בג'וקר.

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
תאורת לד מלאה כבר ברמת הבסיס/קינן כהן, קינן כהן

גולפיקציה

זה מתחיל בעיצוב החיצוני, שלוקח עוד צעד אחורה (או קדימה, תלוי איך מסתכלים על זה) מהקווים הזוויתיים והחדים של הדור היוצא, בטח מזה של הדור השני המפוסל לתפארת. בתא הנוסעים הקפיצה כבר נחשונית עם קווים נקיים, איכות חומרים טובה מאוד במקומות הרלוונטיים, פונקציונליות, אבזור כמו מתג העברת ההילוכים, הנעה בכפתור ובלם יד חשמלי, מסך 8.25 אינץ' חד, מגיב היטב ובעברית, קישוריות לנייד, גג שמש פנורמי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מראת ימין שמשנה זווית עם שילוב לרוורס ואנחנו רק ברמת הגימור הבסיסית כן?

אבזור הבטיחות גם הוא מלא, עם תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת רוורס ועוד. רמת הגימור FR מוסיפה גם זיהוי רכב ב"שטח מת", התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעה על פתיחת דלת במקרה של רכב שמתקרב מאחור.

עוד בוואלה!

הוצג: סיאט אטקה המחודש

לכתבה המלאה
מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
רשימת האבזור הסטנדרטי ארוכה ומרשימה כבר ברמת הכניסה/קינן כהן, קינן כהן

המרווח ליושבים מלפנים מצוין וגם המושבים עצמם נוחים מאוד עם תמיכה מצינת בגב ובירכיים. נראה שהמהנדסים והמעצבים הגיעו גם להסכמות בנוגע לראות החוצה שטובה מאוד. מה שלא עובד פה והופך לדפוס מדאיג במכוניות הקבוצה הוא הסיפור עם מיקום והשימוש במסך המגע. הוא טיפס למעלה עבור הנוחות וזה בא על חשבון פתחי מיזוג נמוכים, במקרים קודמים התוצאה הייתה קירור לא מספיק טוב של תא הנוסעים, אבל את זה נבדוק בקיץ (ספוילר: גג השמש שאינו אטום לחלוטין לא ישפר את המצב). בינתיים אפשר להתלונן רק על זה שהסידור גם גרם לבליעה של תפעול מערכת המיזוג בתוך התפריטים ושם זה נעשה בצורה גרועה, כזו שמצריכה שלוש וארבע לחיצות על אייקונים לא גדולים במסך כדי לבצע פעולה פשוטה שבחוגה פיזית הייתם עושים בלי לחשוב על זה בכלל.

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
העתקת התפעול של בקרת האקלים למסך המגע פוגעת בקלות השימוש בה/קינן כהן, קינן כהן

כשעוברים למושב האחורי מקבלים שני בונוסים, האחד הוא מרווח רגליים מצוין ומקום לשני מבוגרים בלי בעיה לכל הגפיים, תוצר ישיר של גדילה בת 6.8 ס"מ בבסיס הגלגלים שלה ביחס לדור היוצא. הבונוס השני שממש מרשים הוא יציאות מיזוג עם שליטה נפרדת בבקרת האקלים. לחובתה נרשמים חומרים פשוטים מאוד בדלתות למעט פיסה קטנה של חומר מרופד. זה אומר שיהיה קל לנקות פה אחרי הילדים, אבל הפער בין זה לבין מה שקורה מלפנים גדול.

תא המטען נותר כשהייה, 380 ליטרים שזה מספר סביר, מקובל וב"תקן" של קומפקטיות. יש גם ווי תליה, טבעות עיגון ותא קטן בצד. החיסרון הגדול שנרשם לחובתו זה סף הטענה מאוד גבוה ורצפה נמוכה, מה שאומר הכנסה והוצאה לא ממש נוחים, במיוחד של חפצים כבדים.

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
תוספת מבורכת למרווח במושב האחורי, התעלה המוגבהת פוגעת באפשרות הישיבה באמצע/קינן כהן, קינן כהן

אריזת חיסכון

שני מנועים משודכים ללאון החדשה בשלב זה, 1.5 ליטר ומנוע 2.0 ליטרים (190 כ"ס) שיגיע בהמשך. איתנו נמצא אם כך הקטן יותר, הוא מוגדש טורבו, בעל 4 צילינדרים ומפיק 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמד זה מסדר ללאון קצב זריז מאוד, אם כי לא מדובר באיזו ארנבת רמזורים קלת רגליים. יש פה הרבה יותר אופי לניארי מאשר פאנץ' של כוח. הנתון הרשמי של 8.4 שניות סביר בהתאמה לתחושות מאחורי ההגה.

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
הנפח סביר וכך גם אפשרויות התליה והעיגון, אבל סף ההטענה גבוה מדי/קינן כהן, קינן כהן

האופי הנינוח הזה מגיע גם ממערכת היברידית קלה בה מצוידת המכונית ועושה שני דברים ממש טוב, הראשון הוא מעבר מעמידה עם מנוע מדומם ברמזור למשל להנעה ותנועה בצורה זריזה יותר, והדבר השני הוא אפשרות "לגלוש" גם במהירות גבוהה ללא שימוש במנוע לפרקי זמן מפתיעים וזה ממש בא לידי ביטוי בצריכת הדלק. זה חשוב כי בניגוד למערכות דימום מנוע בעמידה אחרות שחוסכות שברי אחוזים בצריכת הדלק ו"עולות" מאות שקלים בהחלפת מצבר - לזו יש גם ערך בשוטף. המערכת הזו על הסיוע הקליל שלה גם משפרת את תפקוד תיבת ההילוכים במהירות נמוכה, מטשטשת את חוסר העידון של כפולות המצמד בגלישה.

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
חישוקי ה-17 אינץ' אולי נראים פחות טוב, אבל מניבים נוחות נסיעה טובה יותר/קינן כהן, קינן כהן

נוחות הנסיעה סבירה במהירות נמוכה. הכיול עצמו קשיח יחסית ומי שמציל אותה זה בעיקר חתך צמיגים נורמלי על חישוק 17 אינץ', זה אולי נראה פחות טוב, אבל בהחלט משפר את המצב. ככל שמצפינים במהירות השיכוך משתפר ואם יש תחום שהיא בהחלט עשתה בו התקדמות זו נוחות הנסיעה למרחקים גדולים ותרומה לכך מרים גם בידוד הרעשים המשופר.

בכל מה שקשור להתנהגות כביש, ההתבגרות של הלאון ניכרת גם פה. הכל בטוח, צפוי ואוחז - אבל לא מהנה או מלהיב. אפשר לנהוג אותה מהר מאוד בכביש מפותל והיא תתמודד מצוין עם מה שתזרקו עליה וגם עם עומס גבוה בצייתנות מופתית. היא מכוילת מספיק טוב אפילו כדי לחפות על שימוש בקורת מתח ולא מתלה רב חיבורי מאחור. אבל פה היא לא מאיימת על מאזדה 3 למשל או פורד פוקוס. חסרים לה ארבעה דברים מרכזיים כדי לעשות את זה: אופי נמרץ יותר למנוע, הגה עם משוב טוב יותר, דוושת בלמים עם שמץ תחושה ובעיקר קהל לקוחות שמתעניין בזה. בשלושה הראשונים היא יכולה לטפל, לגבי הרביעי - זה העולם שלנו ולשם הוא כנראה הולך.

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
בונוס ליושבים מאחור, שליטה נפרדת על בקרת האקלים/קינן כהן, קינן כהן

צריכת הדלק הייתה ההפתעה הנעימה שחיכתה בסוף ימי המבחן, 15.9 ק"מ לליטר כולל פרק נהיגה חזק מאוד ולא קצר בכלל, ימי פקקים, נסיעות קצרות ועוד. בנסיעה מנהלתית רגועה ונורמלית בתוואי שכלל נסיעה עירונית ובין עירונית במהירות תת-חוקית בקצב התנועה רשמנו גם 18 ק"מ לליטר בזכות אותה מערכת היברידית קלה.

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
ברמות הגימור הגבוהות יש גם תאורה רוחבית של הפס האחורי/קינן כהן, קינן כהן

קלאברית בקלאב מד

סיאט לאון היא כבר לא הבחורה הצעירה שהכרנו, נו, זו שרצה מרייב לרייב בין מועדונים, מכירה את כל הברמנים וכל די.ג'יי בעיר. היום תנו לה לסיים את יום העבודה לפני שחושך בחוץ, להספיק לצאת לפני הפקקים, לתקתק את ארוחת הערב ולצלול לנטפליקס. היא אחראית, בטוחה, הגיונית, רציונלית וזה טוב מאוד לסיאט - כי יש יותר מאלו מאשר מהסוג הראשון והם כוח קנייה עם הרבה יותר כסף בכיסים.

כל הטוב הזה מגיע גם עם התייקרות ביחס לדור היוצא, ובמחיר של 135 אלף שקלים היא כבר לא תמשוך לקוחות בחסד היותה זולה מהאחרות, אמת. אבל היא בהחלט יכולה למשוך אותם בזכות היותה טובה מהן.

מבחן דרך: סיאט לאון 1.5 ליטר סטייל. קינן כהן, קינן כהן
דור חדש שפונה ללקוחות חדשים/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: סיאט לאון 1.5 ליטר "סטייל"

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, קדמית
נפח: 1,498 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/150
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,500/25.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
437
רוחב (ס"מ): 180
גובה (ס"מ): 146
בסיס גלגלים (ס"מ): 269
תא מטען (ליטרים): 380

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.4 שניות
מהירות מירבית: 217 קמ"ש

מתחרות:
פורד פוקוס האצ'בק, טויוטה קורולה האצ'בק, הונדה סיוויק האצ'בק

מחיר:
135 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully