וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום כנגד "השוטרת המשקרת" מאשדוד

24.12.2020 / 10:48

פרשת "השוטרת המשקרת" שנחשפה כאן בוואלה!רכב מקבלת תפנית כאשר המדינה באמצעות המחלקה לחקירות שוטרים מגישה כתב אישום כנגד השוטרת. "מעשה שרירותי הפוגע בזכותו של אחר ובכוונה להביא לעיוות דין"

תיעוד מתן דו"ח/עיריית אשדוד

שנתיים וחצי מאז נחשפה הפרשה בוואלה רכב, מגיע סיפור "השוטרת המשקרת" שפיברקה דוחות לנהגים תמימים לבית המשפט, כאשר המדינה באמצעות המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מגישה כתב אישום ובו שלושה אישומים כנגד השוטרת.

על פי כתב האישום, בשלוש הזדמנויות שונות, מסרה הנאשמת לנהגים דוד נזרי, יוסי ממן ועידן רחימי דו"ח תנועה כוזב על סכום של 500 שקלים על אי עצירה להולך רגל כאשר מעבר החציה היה ריק מאדם. במקרה הראשון שאירע בשנת 2016 ערעורו של הנהג על הדו"ח באמצעות עו"ד ערן דמרי שגובה בצילומי מצלמת רחוב של עיריית אשקלון הביא לביטול הדו"ח ולחשיפת מה שהיה דפוס פעולה של השוטרת.

בכתב האישום היא מואשמת בשיבוש הליכי משפט ושימוש לרעה בכוח המשטרה. על עבירות אלו מצוין בכתב האישום כי "קיימת אפשרות שהתביעה תעתור למאסר בפועל".

כתב אישום כנגד השוטרת המשקרת. צילום מסך, צילום מסך
כתב האישום כפי שהגיע לידינו/צילום מסך, צילום מסך

יוזכר כי לאורך השנים לוותה הפרשה והסתעפויותיה כאן בוואלה רכב, כולל דיווחים על כך שגם אחרי המקרה הראשון הוסיפה השוטרת לשמש בתפקידי שיטור תנועה ולקנוס נהגים על עבירות שלא בוצעו. בהזדמנות אחרת גם פורסמו כאן טענותיו של מתנדב במשטרת התנועה ששירת לצידה על איומים וסחיטה שלו על ידי השוטרת.

עם פרסום המקרים בשנת 2018 אמר המשטרה כי: ""השוטרת אכן פעלה בחוסר מקצועיות שאינו אופייני לשוטר במערך התנועה ובכלל - ולכן הוחלט לנקוט נגדה צעדים פיקודיים, להעבירה מתפקיד במערך התנועה ובמקביל תפקודה ייבחן בעתיד גם בתפקידה החדש. יחד עם זאת, מקרה חריג זה שטופל בהתאם אינו מעיד על עשרות אלפי שוטרים שעושים את עבודתם נאמנה ומצילים חיי אדם מדי יום ביומו".

אך נהגים רבים שנפלו גם הם קורבן הקימו קבוצת פייסבוק בה ביקשו מאחרים שנתקלו במקרים דומים לשתף אותם בכוונה לתבוע החזר רטרואקטיבי של דוחות התנועה. בנוסף, גם אחרי רצף הזיכויים וההוכחות גם שנים לאחר הצטברות המקרים, עוד באוגוסט 2019 נמנעה מח"ש מחקירת המקרה.

עוד בוואלה!

לא רואה ממטר: השוטרת המשקרת המשיכה לקנוס נהגים על עבירות דימיוניות

לכתבה המלאה
עו"ד ערן דמרי. יחצ,
עו"ד ערן דמרי, שייצג רבים מהנהגים בערעורים/יחצ

לדבריו של עו"ד ערן דמרי, מומחה לדיני תעבורה שייצג נהגים רבים שביקשו לערער על הדוחות שניתנו להם על ידי השוטרת, וחשף את השוטרת, "החטא הגדול בתיק הזה אינו רק התנהלותה הפלילית של השוטרת אלא עצימת העיניים מצד המערכת שאילצה אותי לנהל מלחמת חורמה על מנת להוציא את הצדק לאור".

בכך הוא מתייחס להשתהות בפתיחת החקירה וההתגלגלות שלה. "חרף העובדה כי הובאו בפני מח"ש ראיות חותכות בנוגע לעבירות החמורות שהיא ביצעה, הם סגרו את התיק ללא היסוס, בטענה מופרכת שהעניין אינו מצדיק את פתיחתו. לתדהמתי, הם אף ציינו כי התלונה לא התבררה בשל היעדר שיתוף פעולה מצידי בקידום החקירה. לאור כך, פניתי לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות,כב' השופט בדימוס מר דוד רוזן, והצגתי בפניו מסכת עובדתית שמצביעה על הזלזול המשווע מצד מח"ש בחקירה ובהמשך צידד בעמדתי". השיהוי בהגשת כתב האישום מקומם, היות והיה ברור ממש למן ההתחלה כי מדובר על שוטרת שמעלה באמון שנתנו בה תושבי אשדוד והסביבה ובמשך זמן ארוך, בדתה עבירות תנועה.

לאחר שימוצה הדין עם השוטרת בעבירות הפליליות בגינם הואשמה, אנו נפעל בכל הליך אשר עומד בפנינו להשיב לנהגים שקבלו דוחות בדויים, את מלוא הכספים ששולמו לקופת המדינה על לא עוול ושישקפו את מכלול הנזקים שנגרמו להם במישור התעבורתי. ואין מדובר רק בנקודות שצברו אלא בהכתמת גיליון התעבורה האישי שלהם, על כך המשתמע.

לפיכך, כל נהג מאיזור אשדוד, אשקלון וסביבותיה שקיבל דו"ח מרוית עמנואל בפרק הזמן שבין 2016 ועד למחצית 2018, מוזמן לפנות אלי ולדווח על הדו"ח השיקרי שניתן לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully