וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבילם 2020 הייתה שנה טובה

29.12.2020 / 8:32

ערב סגר שלישי, בסוף שנה שהייתה משבר כלכלי מתמשך שלא היה כמותו, סיכום השנה של מטרו מוטור, יבואנית הדו גלגלי הגדולה בישראל מוכיח שעם התמריץ הנכון הישראלים מחבקים את הכלים הדו גלגליים

אולם תצוגה דיגיטלי ראשון לימאהה. רונן טופלברג,
עם שליטה של 50 אחוזים משוק הדו גלגלי, 2020 הייתה שנה טובה למכירות בכלל ולמטרו בפרט/רונן טופלברג

כ-18,000 אלף כלים דו גלגליים יימכרו בישראל ב-2020, זו התחזית שהציגה יבואנית הדו גלגלי "מטרו מוטור" בסיכום השנה הקבוע שלה שהשנה לא התקיים באופן פיזי, אבל האילוץ הזה הוא כנראה הדבר היחיד שהעיב על השנה הדו גלגלית המעולה שעברה על היבואנית הגדולה ביותר בישראל ועל שוק הדו גלגלי בכללו.

בעוד שוק הרכב ירד בשנת 2020 בכ-15 אחוזים (שגם זה הישג יפה מאוד כאשר המשק בצלילה חופשית), שוק הדו גלגלי יסיים את שנת 2020 עם עלייה של 3 אחוזים ביחס ל-2019.

הקורונה הוסיפה עוד כמה קיסמים למדורה שכבר החלה לבעור ולחמם את השוק הדו גלגלי בשנים האחרונות. כי לפתרון שמייצר כלי דו גלגלי לפקק התנועה הענקי שנקרא גוש דן ושרק יחמיר בשנים הקרובות ולמצוקת החנייה ברחובות נוספו השנה עוד אלמנטים. הראשון הוא המעבר של אנשים לדו גלגלי במקום תחבורה ציבורית בעלת מקדם הדבקה גבוה ויעילות נמוכה. השני הוא יותר ויותר אנשים שהחזירו את הרכב הצמוד מהעבודה מבחירה או בשל פיטורים וחיפשו כלי שני זול לבית. מנוע הצמיחה השלישי שאפיין את השנה הוא הצמיחה האדירה של שירותי המשלוחים בתחום המזון בעיקר, אבל לא רק.

על פי נתוני מטרו, אלו לא רק כלים דו גלגליים שמייצרים פתרונות תחבורה פרקטיים שזכו לעלייה בביקוש, אלא גם אופנועי שטח, טרקטורונים וכלי SBS. זאת בשל העלייה בביקוש לפעילות פנאי בארץ בהיעדר אפשרות לצאת לחו"ל.

טקסטרון ווילדקאט XX בישראל. יצרן, אתר יצרן
לא רק אופנועים, אלא גם כלי פנאי הצליחו להימכר למרות הקורונה/אתר יצרן, יצרן

מבחינת החלוקה לאופנועים וקטנועים, אלו האחרונים ממשיכים להיות הדומיננטיים יותר בשוק כאשר 66 אחוזים מהמכירות הם של הכלים נטולי המצמד ושאר 34 האחרים היו אופנועים. בחלוקת נתח השוק של היבואנים השינויים בקרב השחקנים זניחים. זה אומר שמטרו עדיין מחזיקה ב-50 אחוזים מהשוק, אחריה עופר אבניר עם 25 אחוזים, מאיר עם 10 אחוזים, ד.ל.ב מוטורספורט עם 6 אחוזים אלבר ודלק מוטורס 2 אחוזים כל אחת כאשר שאר היבואניות מרכיבות יחד את 5 האחוזים הנותרים.

סאן יאנג נותרה היצרנית הדו גלגלית הנמכרת ביותר (4,695 יחידות), ימאהה במקום השני (3,091 יחידות), קימקו שלישית (3,000 יחידות) ואז הפערים כבר גדלים כאשר הונדה במקום הרביעי (1,806 יחידות), קוואסאקי במקום החמישי (1,031 יחידות) ו-KTM עם 958 במקום השישי.

סאן יאנג CRUiSYM. יצרן, ניר בן טובים
סאן יאנג היא מותג הדו גלגלי הנמכר ביותר בישראל גם השנה/ניר בן טובים, יצרן

מנועים קדימה ל-2021

מלבד הנסיבות, צריך לומר, ההצלחה של מטרו הגיעה גם בזכות סדרת דגמים חשובים שהצליחה החברה להעמיד גם בשנה המאתגרת הזו. הבולט בהם הוא ה-T MAX החדש שהצליח להימכר במספרים שהפתיעו גם את היבואנית, בטח כאשר מדובר בקטנוע גדול ויקר להחריד. ימאהה טריסיטי 300 שלקח את הסידור של שלושה גלגלים לנפחי הביניים בחבילה איכותית מאוד ועם שם מצוין מצליח מאוד במגזר הפרטי מתוך החלטה מודעת להתמקד בו. גם דגמים שהוצגו ב-2019 והמשיכו להימכר יפה כמו הטנרה 700 וסאן יאנד ג'וימקס Z הרימו תרומה להצלחה.

סיכום 2020 בדו גלגלי. יצרן, אתר יצרן
סאן יאנג JET X 125 קטנוע מנהלים-ספורטיבי שיגיע לכאן בפברואר/אתר יצרן, יצרן

הצצה לכדור הבדולח של מטרו בכל הקשור לצפי ל-2021 מראה שהם בצד הפסימי של התחזיות לחזרה לשגרה, שאם להקיש מהתוצאות של 2020 - מבחינתם זו חדשה טובה. לדברי היבואנית שמאמצת את העמדה המחמירה לפיה "חזרה לעולם שלפני הקורונה (אם בכלל) תהייה בשנת 2023" על סמך התחזית הזו ועל סמך החרפת המצב בכבישים והתקדמות העבודות של הרכבת הקלה ללב תל אביב - הם צופים המשך ביקוש לכלים דו גלגליים גם בשנה הבאה, כולל תחזית ששוק הדו גלגלי יחצה את רף 20 אלף המסירות. אבל הדרך לשם לא צפויה להיות קלה, כולל התייקרות צפויה של דגמים שיאלצו לעבור תהליך שיפור ופיתוח של יחידות ההנעה על מנת לעמוד בתקן יורו 5 המחייב, במקרים אחרים זה אומר להיפרד מכלים וותיקים ומצליחים. על אלו יש להוסיף עלויות שילוח ימי ואווירי שזינקו בחדות בשבועות האחרונים.

סיכום 2020 בדו גלגלי. יצרן, אתר יצרן
סאן יאנג DRG160 גם הוא יהיה פה בתחילת השנה/אתר יצרן, יצרן

הדגמים שבדרך

כרגיל, מטרו מוטור חולקת את הדגמים המרכזיים והחדשים שילוו אותנו בשנת 2021. אלו הדברים העיקריים שאתם צריכים לדעת עליהם.

סאן יאנג תשווק פה לא פחות משישה דגמים חדשים ומחודשים. בין השאר את ה- JET X 125 קטנוע עירוני מנהלים-ספורטיבי עם 12.5 כ"ס, תאורת לד מלאה, טעינה מהירה לנייד, הנעה ללא מפתח ועוד. אלינו הוא יגיע בפברואר 2021 והמחיר צפוי לעמוד על כ-16 אלף שקלים. ה-DRG160 או DRAGON הוא כלי חדש וספורטיבי למראה, עם 14.8 כ"ס, מערכת דימום מנוע בעמידה, גם פה תאורת לד וטעינה מהירה לנייד. פה בפברואר ובמחיר מוערך של כ-20 אלף שקלים. עוד יגיעו המקסים 400 החדש באפריל עם מחיר שצפוי להיות כ-36 אלף שקלים וכן ה-TL500 קטנוע הדגל הגדול של היצרנית מגדיל נפח והספק ל-44 כ"ס, הוא יהיה פה ביולי 2021 ומחירו צפוי לעמוד על כ-50 אלף שקלים.

סיכום 2020 בדו גלגלי. יצרן, אתר יצרן
ימאהה Nmax מתחדש/אתר יצרן, יצרן

קוואסאקי מרעננת את הורסיס 1000 והוא יגיע עם האבזור של גרסת ה-SE הבכירה כסטנדרט (להוציא הבולמים החצי אקטיביים). מתי? בפברואר, כמה? 100 אלף שקלים. ה-ZX-10R מתחדש במזלג חדש של SHOWA, עיצוב ברוח ה-H2, שיפורים אווירודינמיים ועוד. הוא יהיה כאן במאי ומחירו יעמוד על 140 אלף שקלים.

סיכום 2020 בדו גלגלי. יצרן, אתר יצרן
ימאהה MT-07, דור שלישי לרב המכר של ימאהה/אתר יצרן, יצרן

אצל ימאהה זה ה-NMAX המוערך שמתחדש בעיצוב, מערכת בלימה חדשה, מפתח חכם, מערכת דימום מנוע בעמידה ועוד. מתי? בפברואר, כמה? ההערכה היא כ-19 אלף שקלים. במשפחת ה-MT מתחדש ה-07 MT בדור חדש, שלישי בשושלת. העיצוב קרבי יותר ושונה בעיקר בחזית ובזנב, הבלמים חדשים וגדולים יותר (למעשה זהים לאלו ב-09). הוא יהיה כאן באפריל עם תג מחיר שצפוי לעמוד על כ-56 אלף שקלים.

סיכום 2020 בדו גלגלי. יצרן, אתר יצרן
טרייסר 9, כאן בגרסת ה-GT. עוד כוח, בולמים חצי אקטיביים ועוד/אתר יצרן, יצרן

גם האח הגדול יותר ה-MT09 מתחדש בשורת עדכונים, תוספת של 4 סוסים להספק כולל של 119 כ"ס, ABS בהטיה, קוויקשיפט להעלאה והורדת הילוכים, שלדה קלה וקשיחה יותר ועוד. במקביל מוצגת גם גרסת ה-SP עם בולמי אוהלינס, בקרת שיוט, זרוע אחורית מאלומיניום ובתפירת מושב וצביעה חיצונית מיוחדת. שניהם יהיו פה באפריל והמחירים הם כ-73 וכ-81 אלף שקלים בהתאמה.

הטרייסר 9 עם אותו מנוע של ה-MT09 יגיע באפריל בגרסה הרגילה וגרסת ה-GT המוכוונת יותר לתיור. גם פה ההספק עלה ל-119 כ"ס, השלדה ארוכה יותר לשיפור היציבות, תאורת לד מלאה, עיצוב חדש ועוד. המחיר? כ-80 אלף שקלים. גרסת ה-GT עם בולמים חצי אקטיביים של KYB, תאורת לד לפניות, ידיות מחוממות ועוד. גם הוא יגיע באפריל והמחיר הצפוי הוא 87 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully