וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות ביונדאי: לא כולן טובות

13.1.2021 / 11:26

שמועות על שותפות עם אפל לייצור מכונית חשמלית אוטונומית, גרסה סופר חמה לקונה, טיזר לאיוניק 5 וגם תופעה שגורמת לטוסונים להתלקח מעצמם ואזהרה על חנייה שלהם מחוץ למבנים

יונדאי: חדשות טובות וחדשות רעות. יצרן, אתר יצרן
איוניק 5, קונה N, קונה חשמלי וטוסון - יונדאי עברה כמה ימים עם המון חדשות/אתר יצרן, יצרן

יונדאי שדוהרת בעקשנות ועקביות למיקום במעגל הפנימי והחשוב של יצרניות הרכב הגדולות בעולם מצליחה בשנים האחרונות היכן שמעט חברות הצליחו באותה מידה. היא מנהלת היצע דגמים מותאם לשווקי המזרח, אירופה, ארצות הברית ואוסטרליה כאשר לכל אלו קווים משותפים וכולם כפופים לכיוון אותו מתווה החברה האם מסיאול.

היצרנית הזו ייצרה בשבוע האחרון שורת כותרות שאמנם לא ראויות לאזכור משמעותי בפני עצמן, אבל חברו ל"תמונת מודיעין" מעניינת מאוד עם תובנות אודות החברה.

אירוע השקה אייפון, אפל. מייקי לוי, סן חוזה, מערכת וואלה!
השמועות על חבירה לאפל הספיקו כדי להקפיץ את המניות/מערכת וואלה!, מייקי לוי, סן חוזה

ביס מהתפוח

גל השמועות והאישור של יונדאי כי היא נמצאת במגעים עם ענקית הטכנולוגיה אפל במטרה לייצר במשותף מכונית חשמלית ואוטונומית הטיס את שווי מניות היצרנית הקוריאנית, כי אתם יודעים איך זה מניות - כשהסף לא אמיתי, קל לשחק בו. הפרטים לא ממש ברורים ומעבר לאישור הכללי של יונדאי כי היא אכן במגעים עם אפל לא סופקו פרטים של ממש, למעט שוב, שמועות לא מאושרות על גרסאות ראשוניות ב-2024 ותוכניות נרחבות יותר ב-2027.

מה אפשר ללמוד מזה? זו לא הפעם הראשונה שיונדאי מתחככת בחברת טכנולוגיה לצרכי מחקר ויישום של טכנולוגיות אוטונומיות, והיא נמצאת גם בקשר עם יאנדקס הרוסית. אבל מעבר לפיקנטריה הטכנולוגית והבורסאית - יש פה מודל שאנחנו עשויים לראות כבסיס לעתיד תעשיית הרכב. זו שבה ליצרניות המבוססות יש את מנגנוני הייצור, שרשרת האספקה, יכולות הבנייה והשינוע שנדרשת לבניית מכונית ראויה בעוד ענקיות הטכנולוגיה מספקות את התוכנה והרכיבים האלקטרוניים להתנהלות של המכונית. מה שכן, בתחום הסוללות למשל, הן היצרניות והן חברות הטכנולוגיה חולקות לא מעט אינטרסים ותחומי מחקר משותפים.

עוד בוואלה!

יונדאי פאליסייד וסנטה פה בישראל: של הביוקר

לכתבה המלאה
יונדאי: חדשות טובות וחדשות רעות. אתר יצרן
איוניק 5 - הקדימון/אתר יצרן

המתח עולה

בפברואר צפויה היצרנית להציג את הדגם הראשון בתת המותג החשמלי "איוניק". בניגוד לשם הזה שמתאר כרגע דגם בודד בהיצע של יונאי, בקרוב נתרגל למשפחה של דגמים תחת הכינוי הזה. הראשון להופיע יהיה הקרוסאובר איוניק 5 שאת הטיזר שלו אתם רואים כאן. צורת הפנסים היא יותר מרמז לקונספט עליו הוא יתבסס עיצובית ה-45EV. על הפלטפורמה החשמלית הזו שנקראת E GMP ויכולה לשאת מספר מרכבים יוצגו בשנים הקרובות גם האיוניק 6 שתהייה משפחתית גדולה (מתוכננת ל-2022) ולאחר מכן האיוניק 7 קרוסאובר גדול (מיועד ל-2024). בין התכונות שנראה באיוניק 5 היא טעינה אולטרה מהירה שמספקת 100 ק"מ של טווח ב-5 דקות טעינה.

מה אפשר ללמוד מזה? שיונדאי בונה על שימוש במכוניות בנזין או היברידיות למשך השנים הקרובות ובמקביל מתכננת אסטרטגיה ארוכת טווח לגבי המכוניות החשמליות שלה, ומפרידה אותה גם ברמת השם מהמכוניות הרגילות שלה כדי לייצר בידול בין שני הסוגים.

יונדאי: חדשות טובות וחדשות רעות. אתר יצרן
יונדאי טוסון - ריקול ענק בארצות הברית/אתר יצרן

חמים על הבלמים

471 אלף מכוניות מדגם הטוסון הסופר-פופולארי של היצרנית נוספו לריקול ענק שכבר הקיף כ-180 אלף יחידות שלו. החשש הוא מקצר חשמלי שנוצר כתוצאה מכשל במחשב מערכת ה-ABS ועשוי לגרום לעליה באש של הרכב גם כאשר הוא חונה ואינו מונע. יונדאי הכירה ב-12 מקרי שריפה כאלו, באף אחד מהם לא היו נפגעים בנפש. בשל הסיכון הזה הנחתה יונדאי את בעלי הדגם בארצות הברית להחנות את כלי הרכב מחוץ לבית או חניות סגורות ולא סמוך לכלי רכב או עצמים דליקים אחרים.

הריקול הנוכחי שמקיף את השנתונים 2016 עד 2018 וכן 2020-2021 וכאמור נוסף לריקול קודם של טוסון, הוא עוד חוליה בשרשרת ריקולים של יונדאי שמתרחשות בסמיכות זו לזו. החל ממקרי שריפה בקונה החשמלי שמקורם במערכת הבלימה. ריקול באוקטובר כתוצאה מתקלות ייצור של סוללות המתח הגבוה. וכל זה מגיע חודש אחרי שארגון הבטיחות בדרכים האמריקני הטיל קנס בגובה 137 מיליון דולר על יונדאי-קיה בשל מה שהגדיר כ"עיכוב ריקולים" למנועי ה-2.4 ליטרים שלה.

מה אפשר ללמוד מזה? שאולי זה הרגע הקריטי הזה שהמירוץ של יונדאי לצמרת ושאיפות הגדילה שם אותה בדיוק בנקודה הקריטית שעלתה ביוקר לשתי ענקיות רכב אחרות - טויוטה בראשית 2010 שהגיעה עד כדי התנצלות פומבית על הכשלים והתקלות במכוניות שלה, ולהרפתקה של פולקסווגן עם הדיזלגייט ב-2015.

יונדאי: חדשות טובות וחדשות רעות. אתר יצרן
ניפוחי מרכב, אגזוז כפול וצמיגים נמוכי חתך/אתר יצרן

קצת N-חת

מהמפגש הראשון עם יונדאי קונה, אהבנו מאוד את האופי של מנוע הטורבו החזק והתנהגות הכביש המצוינת של הקרוסאובר הזה. כבר אז אמרתי לעצמי שגרסה ספורטיבית באמת של הדבר הזה יכולה להיות כלי שעשועים מוצלח מאוד. מאז טעמנו גם מגרסאות ה-N החמות של יונדאי i30 שהרשימו אותנו באופן בו מפצחת היצרנית הזו בניסיון הראשון שלה את הסיפור הזה של קומפקטית חמה.

אז עכשיו שני הקווים האלו נפגשו ויוצרים את יונדאי קונה N. מהתמונות בבגדי ההסוואה אפשר בעיקר לראות ניפוחים סביב לגוף, ספוילר גג משולב באור הבלם, שתי סופיות אגזוז מכובדות קוטר וחישוקי חתך נמוך במיוחד.

יונדאי: חדשות טובות וחדשות רעות. אתר יצרן
מכלולי ההנעה יגיעו מה-i30N/אתר יצרן

את מכלולי ההנעה הוא יקבל מה-i30N וזה אומר מנוע 2.0 ליטרים בן 280 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמד עם 8 מהירויות (שנוספה לה בעדכון שעברה בספטמבר האחרון) דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני ועוד. מה לא יודעים עדיין? האם הוא יעשה שימוש בהנעה קדמית בלבד כמו ה-i30 או ישלב הנעה כפולה, האם יצויד בבולמים האדפטיביים ועוד.

מה אפשר ללמוד מזה? האמת עד שננהג בו, אפשר בעיקר למחוא כפיים על העובדה שיונדאי מגוייסת מאוד לסיפור הזה של חטיבת ה-N. אלברט בירמן, לשעבר הבוס הגדול של חטיבת M בב.מ.וו והאיש שאחראי על כמה מהמכוניות הטובות שלה הוא עכשיו המנהל של חטיבת N ביונדאי, והוא האיש שכנראה יידע איך לגרום לקרוסאובר קטן לפנות כמו שד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully