וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות שאנשים עושים שיכולה לפגוע ברכב שלהם בימים קרים

17.1.2021 / 0:01

יש לכם אדי קור על החלונות ואתם מפחדים שהמנוע קר מדי? פעם היה נהוג להניע את המנוע ולהמתין כדי שהוא יתחמם וכך תוכלו גם לחמם את הרכב, אלא שפעולה כזאת היום יכולה לגרום לרכב לנזק. אז מה צריך לעשות?

כך תמנעו מהשמשה הקדמית שלכם להתכסות באדים בימים קרים/TIK TOK

במהלך חודשי החורף הקרים, כשאתם רוצים לנסוע למקום מסוים, זה לפעמים מפתה להניע את הרכב שלכם כ-10 עד 20 דקות לפני תחילת הנסיעה כדי לחמם אותו מראש. מי לא רוצה להיכנס לרכב חם בבוקר קפוא? מתברר שמהלך כזה יכול לגרום לנזק יותר מאשר לתועלת. לפי מומחה הנהיגה ג'ייסון, מחברת Engineering Explained שסיפר למגזין Road&Track כיצד חימום המנוע לזמן ממושך עלול לפגוע ברכב יותר מאשר לעזור לו.

רבים חושבים שצריך במקרה הזה להניע את הרכב על מצב ניוטרל כדי להגיע לטמפרטורה הרצויה של המנוע, אבל התשובה קשורה בכלל לקרברוטור (המאייד). בעבר, רכבים עם קרבורטורים היו צריכים כמה דקות של הנעה במצב ניוטרל כדי לעבוד באופן חופשי, אבל כיום המצב שונה. בימינו, אין מאייד ברוב המכוניות היות ומרבית יצרני הרכב עברו לשימוש במערכות הזרקת דלק מבוססות מחשב, כתחליף יעיל וחסכוני למאייד המכני.

הנעת רכב. ShutterStock
לא צריך להניע את הרכב לפני הזמן גם כשהוא מכוסה בקרח/ShutterStock

בגלל שרוב המנועים היום הם מנועי הזרקת דלק, זה אומר שלא צריך להניע את הרכב לפני הנסיעה - המנוע יתחמם במהלכה בלי שצריך להפעיל עליו יותר מדי לחץ לפני כן והוא יגיע לטמפרטורה הרצויה שבה המנוע יפעל.

כמו שכבר אמרנו, הפעלת המנוע מבלי לנסוע היא לא הכרחית ברוב כלי הרכב, ואם עושים זאת לזמן רב מדי, זה יכול לגרום בעיות במנוע. אם הרכב מתחמם מדי, חלוקת השמן עשויה להיפגע, ודלק עשוי להתערבב עם השמן, ולשבור את צינורות השמן ברכב ולהגביר את הבלאי.

אז במקום להניע את הרכב על סרק, פשוט תסעו. הניעו את הרכב, ודאו שכל החלונות שלכם נקיים מאדי קור, קרח, שלג או ערפל ואתם מוכנים לצאת לדרך. כך המנוע שלכם יתחמם מהר יותר, תוכלו לחמם את הרכב מהר יותר ותגרמו לו פחות נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully