וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ גלדיאטור בישראל: מערכות בטיחות רק בגרסה היקרה

21.2.2021 / 10:38

יבואנית ג'יפ לישראל החלה בשיווק הגלדיאטור בגרסת הרוביקון מוכוונת השטח. המחיר: החל מ-419 אלף שקלים. אנחנו אוהבים אותו מאוד, אבל מערכות הבטיחות נמצאות רק בגרסה היקרה ביותר

ג'יפ גלדיאטור רוביקון בישראל. אתר יצרן
ג'יפ גלדיאטור, הטנדר-פנאי של ג'יפ/אתר יצרן

בימי מקלט המס העליזים של תחילת שנות ה-2000, כאשר עצמאים הזדכו על המס של טנדרים, לא היה נדיר לראות שלל מיצובישי מגנום מצועצעים ומאובזרים בכבדות המשמשים את בעליהם כתחליף פאג'רו. אולם מאז נסגרה פרצה זו, חזרו רכבי העבודה למקומם הטבעי, ג'יפ גלדיאטור רוביקון שחברת סמלת היבואנית החלה לשווק כעת עשוי להיות החזרה לאופנה של אותם כלים, אם כי במחיר גבוה הרבה יותר.

על הגלדיאטור רוביקון, מעלליו ויכולותיו תוכלו לקרוא במבחן הראשון שערכנו לאחד הכלים שכבר טפטפו ארצה ביבוא אישי. אולם כעת מתחיל היבוא שלו בידי היבואנית הרשמית כאמור, במפרט מעט שונה.

הוצג: ג'יפ גלדיאטור. אתר יצרן
כמו הרנגלר עליו הוא מבוסס, הוא מאפשר פירוק של חלקי המרכב לחווית שטח ללא חוצצים/אתר יצרן

על מנת לשרת את הוורסטיליות המוגדלת, הגלדיאטור ארוך מרנגלר משמעותית כאשר הוא משתרע לאורך של 554 ס"מ לעומת 479 של הרנגלר הארוך. הוא למעשה ארוך יותר גם מטנדרים כמו מיצובישי טרייטון, איסוזו D MAX או טויוטה היילקס העומדים על כ-520-530 ס"מ. אולם מידות הארגז שלו צנועות משלהם, אם כי יודגש שוב, זהו מראשיתו אינו רכב עבודה וסביר להניח ששטח המטען בו יאכלס בעיקר אביזרי פנאי וציוד טיולים.

כמו רנגלר רוביקון, גם פה סרן דנה M210HD מלפנים ו-M220HD מאחור, שניהם ננעלים וכן אפשרות לניתוק חשמלי של המוט המייצב לשיפור מהלכי המתלה לעבירות ונוחות במעברים טכניים. מעבר לאלו כל הגרסאות מגיעות עם מיגונים תחתונים לתיבת ההעברה וההילוכים, למוט המייצב, למיכל הדלק ומדרגות צד.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון: ג'יפ גלדיאטור רוביקון

לכתבה המלאה
ג'יפ גלדיאטור דיזל. יצרן, אתר יצרן
למרות שהוא ארוך מהטנדרים היפניים, מידות הארגז שלו לא גדולות משלהם/אתר יצרן, יצרן

בעוד הרנגלר משווק עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש טורבו עם 272 כ"ס, בגלדיאטור נמצא מנוע ה-V6 בנפח 3.6 ליטרים עם 280 כ"ס ב-6,400 סל"ד ו-35.4 קג"מ ב-4,400 סל"ד. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים מתוצרת ZF. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 8.1 שניות.

שאר מידות רלוונטיות לעבודת השטח לה הוא מיועד הן מרווח גחון של 28.3 ס"מ, זוויות גישה ונטישה של 43.4 ו-26 בהתאמה וזווית הבטן היא 20.3 מעלות. עומק הצליחה שלו 76.2 ס"מ במהירות של עד 8 קמ"ש.

בעוד כושר הגרירה שלו משתווה לזה של הטנדרים עם 3,470 ק"ג לנגרר עם בלמים, יכולת ההעמסה שלו נמוכה משמעותית עם 607 ק"ג בלבד לעומת כטון בטנדרים.

הוצג: ג'יפ גלדיאטור. אתר יצרן
מנוע V6 בנפח 3.6 ליטרים עם 280 כ"ס/אתר יצרן

הגלדיאטור ישווק בשלוש רמות גימור, RUBICON S, RUBICON ו-RUBICON S SAFETY.
ה-RUBICON הבסיסי מאובזר במסך 7 אינץ' למערכת המולטימדיה ומסך בגדול דומה בלוח המחוונים, קישוריות למכשירי אפל, הנעה בכפתור, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג ליושבים מאחור, חיישני חניה ועוד. מחיר גרסה זו: 419 אלף שקלים.

מעליה נמצאת רמת הגימור RUBICON S שמוסיפה גג וכנפי צד בצבע הרכב, פנסי לד, כניסה ללא מפתח, מערכת השמע גדלה ל-8.4 אינץ' מתוצרת אלפיין ועוד. מחירה הוא 449 אלף שקלים.

רמת הגימור RUBICON S SAFETY כשמה, מציעה פחות או יותר את אותו האבזור כשל ה-S אבל עם תוספת של מערכות בטיחות שתוכלו למצוא במכוניות שעלותן רבע מהגלדיאטור אבל כאן למרבה האכזבה שמורות רק לה. אלו הן בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעת אי שמירת מרחק, שליטה אוטומטית באורות. גם מערכת תיקון סטייה מנתיב נעדרת מהרשימה. מחיר רמת גימור זו: 464 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully