וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנטלי קונטיננטל GT ספיד: המוחלטת

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 23:40

תכירו את בנטלי קונטיננטל GT ספיד. גרסת העל מוכוונת הביצועים של מכונית ה-GT הגדולה של בנטלי. מנוע W12 בנפח 6.0 ליטרים ו-659 כ"ס הם רק חלק מהסיפור.

בנטלי קונטיננטל GT ספיד/בנטלי

הרבה יצרניות מציגות את דגמי הקצה שלהן כ"הכי טובים שלנו" וזה בסדר, אבל כשמדובר ביצרנית בת 101 שכל מה שהיא עושה זה לבנות מכוניות שהן העילית של כלי הרכב בעולם במונחים של פאר - להגיד ש"זה הדגם הכי מוכוון ביצועים שלנו" - מדובר בחתיכת הצהרה.

המקורות המודרניים של גרסאות ה"ספיד" לקונטיננטל GT הולכות אחורה "רק" עד שנת 2007, אבל השורשים של הכינוי הזה הם אי שם בשנות ה-20 וה-30 כאשר בנטלי בונה את השם שלה על מסלולי המירוצים ובמיוחד בלה מאן.

בנטלי קונטיננטל GT ספיד. אתר יצרן
הדגם המוכוון ביותר לביצועים בהיסטוריה בת 101 השנים של היצרנית/אתר יצרן

והאתגר של בנטלי בבניית מכונית ביצועים נובעת מכך שזו יצרנית שלא יכולה לוותר ולו בקמצוץ על הסטנדרט הגבוה שלה בכל מה שקשור לפאר, נוחות והידור בדגמים שלה ולא משנה אם זו הקונטיננטל עם שתי הדלתות או הפליינג ספור. אז היא נשארת עם העיצוב החיצוני המוכר והקלאסי-מודרני שלה. תגיות speed צנועות, חישוקי 22 אינץ' וגריל מושחר זה כל מה שיש מבחוץ. תא הנוסעים כולו עבודת יד ומשלב אלקנטרה, סיבי פחמן ועור - אבל זה מה שגם אחרים עושים - אז בבנטלי העור מגיע ב-15 צבעים ראשיים לבחירה ועוד 11 גוונים של אותם צבעים. וזה עוד לפני דיפוני העץ שרק בהם יוצעו ללקוח לא פחות מארבעה סוגים של עץ אגוז.

עוד בוואלה!

בנטלי קונטיננטל GT במבחן מקומי ראשון

לכתבה המלאה
בנטלי קונטיננטל GT ספיד. אתר יצרן
15 צבעי עור ועוד 11 גוונים שונים לבחירה, יש גם ארבעה סוגי עץ אגוז לדיפונים/אתר יצרן

אבל מכוניות מפוארות של בנטלי יש מספיק, ב"ספיד" העסק מתמקד יותר בנסיעה. כאן, מתחת למכסה המנוע הארוך נמצא את מנוע ה-W12 של בנטלי בנפח 6.0 ליטרים. טוב, זה לא בדיוק מנוע של בנטלי, כי אלו למעשה שני מנועי V6 של פולקסווגן זה לצד זה לתצורת המנוע המיוחדת שלה.

ההספק עומד על 659 כ"ס ו-91.8 קג"מ ובבנטלי שולחים את כל הכוח הזה לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בת שמונה יחסי העברה. זו למעשה אותה תיבה שיש בקונטיננטל GT ה"רגילה" אבל במצב ספורט העברת ההילוכים נעשית במהירות כפולה ב"ספיד".

מבחינת הביצועים השיפור לא קיצוני, רק 0.1 שניות פחות בתאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 3.6 שניות ומהירות מירבית של 335 קמ"ש.

בנטלי קונטיננטל GT ספיד. אתר יצרן
659 כ"ס שזזים מהר מאוד/אתר יצרן

שאר השיפורים בקונטיננטל GT ספיד שאמורים לזכות אותה בתור מכונת ההתנהגות והביצועים הטובה ביותר של בנטלי אי פעם הם בלמים קראמיים, כיול של מערכת ההנעה הכפולה להעברת יותר כוח ומומנט לגלגלים האחוריים, ההיגוי הכפול לארבעת הגלגלים ובפעם הראשונה בבנטלי - דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית לגלגלים האחוריים.

ויש עוד משהו, בשל ההעברה של מרבית הכוח לאחור הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה, במצב הכבוי של בקרת היציבות, כותבים בבנטלי ש: "על המסלול, הנהג יוכל לבחור לאזן בין המצערת להיגוי כדי לייצר זוויות סבסוב באופן פרוגרסיבי וחסר מאמץ" - או במילים שכולנו מבינים - היא יוצאת לדריפטים כמו חיה. אבל אין על איפוק בריטי.

ההערכה היא שלו הייתה משווקת הקונטיננטל GT ספיד בישראל היה מחירה עומד על כ-3 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully