וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 8:28

נסיעת המבחן שלנו בפורד אקספלורר ST, הגרסה הספורטיבית של האקספלורר היא הוכחה לכך שאנחנו רוצים דברים יותר מאשר צריכים דברים. עכשיו צריך לשלוף צ'ק של 385 אלף שקלים

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST. קינן כהן
ויש לו גרסה מושחרת ומרשימה אפילו יותר/קינן כהן

הגרסה המפולפלת והספורטיבית של פורד אקספלורר היא חלומו הרטוב של השריף המחוזי האמריקני, הוא מעלעל במפרט הטכני שלו תוך כדי לעיסת טבק ויריקה שלו מבעד לחלון, החלון של האקספלורר "שלו", המשמש שם לא מעט כרכב סיור ואז הוא מפטיר את הגרסה האמריקנית ל:"ינעל העולם, איזו מכונה...". לגבי הלקוחות המקומיים שלו, מדובר בפלח צר מאוד של אנשים שרוצים להוסיף פאנץ' לכל הגודל והאבזור של האקספלורר, ועוד איזה פאנץ'...

למימדי ה-XL של האקספלורר (שמעליו בארצות הברית יש עוד שני דגמים; האקספדישן והאקספדישן MAX) נוספת הופעה מאיימת - גריל שחור מבריק, סמלי ST באדום וחצאיות. רוצים מאיים יותר? לכו על ה-street pack עם חישוקי 21 אינץ' שחורים, בלמים גדולים יותר עם קאליפרים אדומים.

סביבת הנהג נעה בין שפע של אבזור ומערכות נוחות ובטיחות, לבין האמת הבסיסית שהאקספלורר אינו רכב יוקרתי מיסודו. מערכת שמע מדהימה ככל שתהייה, לוח מחוונים דיגיטלי ענק, ריפודי עור, מושבים חשמליים ומאווררים הם לא תחליף לפלסטיקה שלא במקומה לרכב במחירו.

מסך המולטימדיה הגדול מרשים, אבל הסידור האנכי שלו לא באמת מייצר פתרון שימושי, שכן עם חיבור הטלפון למשל תצוגת מערכת הניווט מוגבלת לחצי העליון שלו - ובפועל מקבלים מסך קטן.

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST. קינן כהן
כמו אחיו, גם הוא לא באמת אמור לראות שבילים/קינן כהן

לגבי שאר הסעיפים כמו מרווח, אבזור, שורה שלישית ותא מטען אתם מוזמנים לקרוא גם את מבחן הבכורה שעשינו לו עם הגעתו לישראל וגם בנסיעת המבחן לגרסת ההנעה האחורית. אבל ממש בכמה משפטים - יש הכל, מרווח, אבזור, כמות שקעי טעינה וכוח שיספיקו מעבר לכל צורך. פתחי אוורור ומיזוג מפוצל עם פתחים עליונים ותחתונים. שורת המושבים השלישית תושיב גם מבוגר לא מפונק לנסיעה קצרה, היה מקבל עוד נקודות על כניסה נוחה יותר לשם. תא המטען נותר שימושי למדי גם באכלוס כל השורות.

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST. קינן כהן
הרבה גודל, הרבה אבזור/קינן כהן

השינוי הגדול פה? מתחת למכסה המנוע. מנוע 3.0 ליטר אקובוסט בתצורת V6 כפול מגדשים ועם עוד משהו - יחס של קדח ומהלך בוכנה כמעט זהים - בלי להיכנס לעניינים טכניים - בגדול זה פוטנציאל למנוע מאוד מאוזן בין כוח למומנט, לא תמיד, אבל פוטנציאל יש. התוצאה היא 400 סוסים ו-54.7 קג"מ, על 2.2 טונות, הנעה כפולה והמון גומי שנוגע באספלט הוא מזנק ל-100 קמ"ש ב-6 שניות וידהר ל-255 קמ"ש מירביים. בפועל יש פה תחנת כוח של דחף קדימה בכל מהירות או סל"ד.

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST. קינן כהן
שורת המושבים השנייה ללא כל מגבלות מקום לרגליים ולראש/קינן כהן

תיבת ההילוכים שלו, פלנטרית, 10 הילוכים המופעלת בעזרת חוגה לא טובה - היא טיפוס "עסוק" מדי במצב הרגיל כאשר היא מחפשת את יחס ההעברה הנכון וזה מאוד מקשה לחוות את הביצועים שלו בשוטף, אני קבעתי אותה על מצב ספורט - היא מפוקסת יותר על החיים שלה כך. מצד שני, מבחינת הנינוחות ביום יום - דווקא מצב ה-ECO היה זה שחיבבתי - כוח לא חסר הרי אבל כל העסק עובד "עגול" יותר כאשר רק רוצים לכסות איתו מרחקים.

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST. קינן כהן
יש מקום, אפילו למבוגרים, היינו שמחים לגישה נוחה יותר/קינן כהן

ההקשחה שעבר ה-ST על מנת לתמוך ביכולות שלו פגעה בנוחות הנסיעה האמריקנית והמרחפת שלו בדגמים הרגילים. בעיר צריך להתרגל למימדים שלו, ולהתגבר על שילוב של קורות A קדמיות ומראות ברוחב אדיר, אלו יכולים להסתיר ג'יפון ממוצע בקלות.

מצד שני בכביש המפותל הוא הציג חבילה מרשימה מאוד ביחס לגוש ברזל כזה. הזיכרון שלי מאקספלורר כמכונה גדולה, רוכנת, רגישה לשינויי כיוון ועם צמיגים צווחים התחלף בהפתעה רבתי מאיך שהוא זז. ככל שמתגברים על המימדים שלו וכאשר לוקחים בחשבון את מהות הכלי מגלים שיש לו לא מעט מה להציע.

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST. קינן כהן
הרבה תא מטען, כן גם אחרי שימוש בכל המושבים/קינן כהן

רק קחו בחשבון שנהיגה חזקה שלו זה כמו לשחק "צ'יקן" עם רכבת משא, אתם תטעו והוא ימעך אתכם בלי להרגיש. אבל בכמה עיקולים חלקלקים במיוחד בהם אפשר לשחרר אחיזה גם בלי להעפיל למהירות שבאמת יסבכו אתכם בצרות אם משהו ישתבש - שם אפשר גם להחזיק אותו יפה עם הזנב בחוץ על הגז אחרי ששוברים את האחיזה הראשונית.

לגבי צריכת הדלק, טוב, לא חשבתם שכל הטוב הזה בא בחינם נכון? תנהגו אותו כמו ילדים טובים ואולי תראו מספר טוב יותר מ-7.5 ק"מ לליטר שהוא הוציא אצלנו, אבל אז מה הכיף פה.

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST. קינן כהן
הצליל מכל האגזוזים האלו, יכל להיות קצת יותר מהדהד/קינן כהן

אז למי אתה טוב פורד אקספלורר ST? ובכן התשובה היא לכל מי שפורד אקספלורר טוב לו, אלו עם הרצון והצורך ברכב גדול, רב מושבים, מאוד מאובזר ועדיין להגיד ש"אני נוהג בפורד" ולהימנע מלזות השפתיים של המנהלים הזוטרים יותר או דרג הדירקטוריון שתמיד חושב שאתם מרוויחים יותר ממה שאתם צריכים.

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST. קינן כהן
אנחנו יודעים במה אתה טוב, אבל למי אתה טוב?/קינן כהן

אז מה עם הקטע של ה-ST? אז כמו שבזמנו הבנו שגרסת ההנעה האחורית והזולה של האקספלורר היא העסקה הטובה יותר למי שרוצה לקבל מקסימום מכונית בפחות כסף. ב-ST הוא מביא את זה מהצד השני - מהמקום של הכי הרבה, זו חבילת גודל וביצועים שאין (נכון לעכשיו) שום דבר בשוק שמשתווה אליה. למותגים העממיים אין מענה לזה, נסו לקבל את הדברים האלו אצל מותגי היוקרה ותגידו לי בכמה פעמים הכפלתם את המחיר שלו.

אכן, קהל הלקוחות שלו מצומצם, שלא נספר פה סיפורים - אבל לאלו שהוא כן מסמן V ברשימה - הוא עושה את זה כל כך חזק שהצבע עובר לצד השני.

מבחן דרך: פורד אקספלורר ST. קינן כהן
גרסת הבסיס והגרסה הזו מייתרות את הדגם האמצעי/קינן כהן

על הצד הטכני: פורד אקספלורר ST

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, V6, כפולה
נפח (סמ"ק): 2,956
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/400
מומנט/סל"ד (קג"מ): 3,500/54.7
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
506
רוחב (ס"מ): 201
גובה (ס"מ): 178
בסיס גלגלים (ס"מ): 303
תא מטען (ליטרים): 516

ביצועים:
תאוצה 0-100:
6 שניות
מהירות מירבית: 255 קמ"ש

מתחרים:
ללא מתחרים ישירים בגרסה זו

מחיר:
385,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully