וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 11:02

גרסת ההנעה האחורית של פורד אקספלורר היא הגרסה הכי לא נכונה של הרכב הזה אבל הכי הגיונית שלו. איך זה הגיוני בכלל, למי הוא טוב ולמי הוא יעשה בעיות?

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
אותה הופעה, אותם מימדים, את השינוי לא תוכלו לראות בעין/קינן כהן

פורד אקספלורר, תאמרו את השם הזה בעצימת עיניים ותזרמו עם האסוציאציות - רכב רבוע, קשוח, גבוה, מרווח, מאובזר, רכב שטח שהישיר עיניו למדבריות והמדבריות השפילו מבט. עכשיו תפתחו את העיניים ותסתכלו על האקספלורר הזה - הכל בסדר עד הקטע של רכב השטח והמדבריות - כי הגרסה הזו של פורד אקספלורר מגיעה בלי אחד מרכיבי הליבה של פוזת "רכב השטח האמריקני" - הוא בלי הנעה כפולה.

האקספלורר נמכר בסיבוב הנוכחי שלו בשלוש גרסאות, זו בעלת ההנעה האחורית הנבחנת, זו בעלת ההנעה הכפולה שבחנו כבר בעבר וגרסת ה-ST השרירית. השתיים הראשונות ברמת גימור לימיטד, האחרונה ברמת גימור ST. השתיים הראשונות מגיעות בתצורת 6 או 7 מושבים, האחרונה רק ב-7 מושבים. עד לאחרונה שווק הדגם רק בגרסת ההנעה הכפולה, ולפני מספר שבועות הוסיפה היבואנית את גרסת הבסיס והגרסה החזקה.

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
הרבה מרווח לכל מקום אליו תפנו/קינן כהן

מכיוון שהרבה פה דומה למה שהיה בעבר, נרוץ על עיקרי הדברים. דלק מוטורס מייבאת את האקספלורר ברמת הגימור לימיטד המאובזרת מאוד. הוא מתחיל בהופעה החיצונית המאוד לא מצטנעת במידותיה וקוויה ביחס לרוב הקופסאות על הכביש. בתא הנוסעים גג שמש פנורמי נפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען, הנעה מרחוק מהשלט, 10 כיוונים למושב הנהג, 8 למושב הנוסע, 4 להגה כולם מצופי עור, המושבים גם מחוממים וגם מאווררים, בקרת האקלים לשלושה איזורים, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה 8 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד ואפל, טעינה אלחוטית ורשימה שממשיכה וממשיכה עם קיפול חשמלי למושבים האחוריים ועוד.

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
רשימת האבזור ארוכה, אבל עדויות להיותו רכב עממי במולדתו עדיין ניכרות פה ושם/קינן כהן

מערך הבטיחות המתקדם כולל, אה, הכל. מבלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב כולל מרכוז נתיב, סיוע אקטיבי לתמרון חירום, התרעת רכב ב"שטח מת" התרעת תנועה צולבת ועוד. ועדיין מבעד לשפע האבזור עולים וצצים מדי פעם האזכורים לכך שהוא לא באמת רכב הפרימיום שבישראל נוטים לתפוס אותו, אלא פשוט רמת גימור מאוד מהודרת שלו. זה בהקפדה לא מאוד גבוהה בתיפור ופה ושם איזו פלסטיקה נוקשה ובסיסית שמבצבצת.

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
זמין בגרסת 7 מושבים או 6 מושבים כמו בגרסה הנבחנת/קינן כהן

המרווח מצוין באופן יוצא מן הכלל, לא משנה לאיזו שורה נכנסתם ועל איזה כיסא אתם נוחתים. החל מזוג הכורסאות הקדמיות, כורסאות השורה השנייה (אנחנו קיבלנו את גרסת 6 המקומות) ואפילו המושבים בשורה השלישית שיתאימו למבוגרים ממוצעי מידות. ואחרי שהושבתם את כולם בכל המושבים, תישארו עם תא מטען גדול מאוד של 516 ליטרים.

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
גם בשורה האחורית ישבו שני מבוגרים בלי בעיה מיוחדת/קינן כהן

נותר על כנו גם מנוע ה-2.3 ליטרים אקו-בוסט שמספק 300 כ"ס ו-42.9 קג"מ. אלו רצים דרך תיבת 10 הילוכים אוטומטית, אבל כאן מגיע ההבדל, ההנעה כבר אינה כפולה אלא אחורית. זה משפר קצת את הביצועים ואת צריכת הדלק ונגיע למה זה עושה להתנהגות.

הקורות הקדמיות העבות, קו החלונות הגבוה והחרטום השלוח הרחק לפנים דורשים פרק זמן להתרגל לנווט אותו בפינות הצפופות של העיר. מלבד העניין הזה, מדובר בכרכרה עירונית שרומסת תחתיה כל שיבוש, מהמורה, בור ופס האטה בקלות ונוחות. נוחות שממשיכה גם מחוץ לעיר, זה רכב שאוהב כבישים מהירים, פתוחים ולגלגל מרחקים בלגימות גדולות.

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
תנו לו לכסות מרחקים והוא יעניק בתמורה נוחות גבוהה מאוד/קינן כהן

עד כמה בא לידי ביטוי עניין ההנעה האחורית? אחרי המחשבה הראשונה של "איזה מין אקספלורר אתה בלי הנעה כפולה" ו"אני הולך להחליק את האחוריים שלו" מגיעה ההתפכחות. כי גם בהנעה הכפולה שלו, אקספלורר הוא לא רכב שטח - גדול מדי, פגיע מדי, עם זווית גישה, בטן ונטישה מגוחכות. לגבי החלקת האחוריים - הפניות הראשונות איתו ובהן אם קצת הגזמת - האקספלורר מעמיד אותך במקומך ומבהיר שזה יהיה מטומטם מאוד לדחוק בו לעשות דברים כאלו.

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
עם גחון פגיע וזיוות גישה סמלית, גם בהנעה כפולה זה לא הרכב להיכנס איתו לשטח/קינן כהן

עד כמה שהגרסה עם ההנעה הכפולה הייתה רף נמוך של התנהגות כביש - זו עוד פחות ממנה. העסק פה רך, רוכן, גוחן, צולל והכל מלווה בצמיגים קולניים שמקנים לכל העסק פסקול של מרדפי מכוניות בסבנטיז. בקיצור תרגיעו, שימו פלייליסט של ה-Eagles ופשוט תנהגו.

בסיום נסיעת המבחן רושם האקספלורר בעל ההנעה האחורית צריכת דלק של 11.1 ק"מ לליטר, זה יפה מאוד לענק במימדים שלו (במסלול דומה השיגה גרסת ההנעה הכפולה בזמנו 9.1 ק"מ לליטר).

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
516 ליטרים של תא מטען גם בשימוש בכל המושבים/קינן כהן

סיכום

לא שמישהו שמסתכל עליו מבחוץ יידע את זה אי פעם, ולא ש-90 אחוזים מהנהגים בו ב-99 אחוזים מהזמן ישימו לב לזה - אבל מתחת לכל השם ההילה והמוניטין שלו, הגרסה הזו של האקספלורר עשתה משהו נכון מאוד: נשארה עם מה שאוהבים לאהוב בו והורידה את מה שלא חשוב בו.

כי ההנעה הכפולה פה, גם במובן של תנאי הנהיגה בישראל וגם פה במובן של פורד אקספלורר היא הכרחית כמו צבא צרפת במלחמת העולם השנייה. ומכיוון שאינה מעניקה לו כל ייתרון דינאמי, מעלה את צריכת הדלק, לא מוסיפה דבר ברשימת האבזור ועולה 20 אלף שקלים יותר מתג המחיר שלו העומד על 335 אלף שקלים - הגרסה הזו, בעלת ההנעה האחורית עדיפה עליה בכל היבט - חד חלק.

אז ככה, הגרסה הכי לא נכונה ל"רכב שטח אמריקני" היא הגרסה הכי הגיונית לפורד אקספלורר.

מבחן דרך: פורד אקספלורר RWD. קינן כהן
במקרה שלו, פחות זה הרבה יותר/קינן כהן

על הצד הטכני: פורד אקספלורר הנעה אחורית

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, אחורית
נפח (סמ"ק): 2,261
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/300
מומנט/סל"ד (קג"מ): 3,500/42.9
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
507
רוחב (ס"מ): 200
גובה (ס"מ): 177
בסיס גלגלים (ס"מ): 303
תא מטען (ליטרים): 516

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.2 שניות
מהירות מירבית: 214 קמ"ש

מתחרים:
סובארו איוולטיס, טויטה היילנדר, יונדאי פאליסייד

מחיר:
335 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully