וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכסות את עצמן: חברות הביטוח מעלות מחירים

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 16:23

עם יותר מכוניות על הכבישים ויותר תאונות, מעדכנות גם חברות הביטוח את התעריפים שלהו וזה לא כלפי מטה, כך עולה על פי סקירה של מדד WOBI. מי הדגמים שסבלו מההתייקרות הגבוהה ביותר?

הרגיעה היחסית בנסועה ובתאונות הדרכים שהביאה איתה שנת הקורונה התחלפה רשמית בחזרה לשגרה, שגרה שמביאה איתה גם את החולאים הרגילים בכבישים ובעקבותיהם התייקרויות שנרשמות במחירי הביטוח לרכב.

על פי מדד שמפרסת Wobi המפעילה פלטפורמת השוואה וקנייה של מוצרי ביטוח, ומסתמך על אלפי פוליסות שנבדקו ב-16 כלי רכב נפוצים (סיאט איביזה, קיה ספורטאז', טויוטה קורולה, מאזדה 3, מיצובישי אאוטלנדר ועוד) - מחירי פוליסות הביטוח התייקרו ב-1.3 אחוזים בחודש יוני ביחס למאי.

למרות שבנקודת הזמן הנוכחית, המחירים עדיין נמוכים ב-2 אחוזים בממוצע ביחס למחירים שנמדדו ביוני של 2020, המשך המגמה הזו עשוי לסגור את הפער ואף להביא להתייקרות שתגיע בקלות לכמה מאות שקלים למכונית בסיכום.

נדב שרייבמן, מנהל מחקר ואנליזה ב-Wobi : "שוק ביטוחי הרכב טרם התייצב ומאופיין בתנודות מחירים וחוסר וודאות לקראת הבאות. מחירי ביטוח הרכב עדיין אטרקטיביים, אך עם זאת למשתנה תאונות הדרכים צפויה להיות השפעה משמעותית".

עומסי תנועה בכביש 2 ממחלף ינאי 12 ביולי 2021. ראובן קסטרו
נמצאים יותר שעות על הכביש וחשופים יותר לתאונות/ראובן קסטרו

את העלייה במחירי הביטוח, כמו הירידה שרשמו בשנה שעברה צריך לייחס לתנודות בשגרת החיים לאור הקורונה. כאשר השילוב בין כמות הולכת וגדלה של כלי רכב חדשים על הכבישים, יותר ויותר אנשים שבוחרים ברכב הפרטי במקום בתחבורה ציבורית והצפיפות הגוברת - מרכיבים קוקטייל נפיץ שבסופו נרשמת עליה בכל אותן תאונות "קטנות" של נזקי מרכב, המזניקות את מחירי פרמיות הביטוח. גם העלייה בתאונות עם נפגעים תורמת להתייקרות, ועל פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נרשמה עלייה של 14 בתאונות הקלות במהלך אפריל בלבד.

עוד בוואלה!

הדלת המסתובבת של המכוניות המסוכנות בישראל

לכתבה המלאה
הונדה ג'אז נגד טויוטה יאריס. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
מתייקרת לביטוח: הונדה ג'אז/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

מפילוח הפוליסות לפי סוגי ודגמי המכוניות, ניתן לראות בבירור כי אצל חלקן נרשמה עלייה גבוהה מהממוצע של כלל המחירים. לעומת דגמים אחרים שדווקא רשמו ירידה.

כך למשל הונדה ג'אז, התייקרה בממוצע ב-2 אחוזים ביחס ליוני 2020 ובין חודש מאי ליוני 2021 הוסיפה להתייקר ב-5.5 אחוזים נוספים במספרים זה אומר פוליסה שהתייקרה מ-2,934 ל-3,096 שקלים בחודש אחד. בסיאט איביזה התייקרות של 4.4 אחוזים הקפיצה את המחיר מ-3,536 ל-3,691.

אלו אמנם התייקרויות שלא נשמעות משמעותיות במיוחד, אולם באם מגמה זו צפויה להימשך, אנחנו עשוים להסתכל על סכומים משמעותיים הרבה יותר בסיכום השנה.

מבחן השוואתי – מכוניות מיני: שברולט ספארק, רנו טווינגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10. פבל צ'רניצקי, מערכת וואלה! NEWS
בעלי פיקנטו? המחיר שלכם ירד השנה/מערכת וואלה! NEWS, פבל צ'רניצקי

לעומת זאת אם אתם בעלי קיה פיקנטו המחירים שתשלמו צפויים להיות נמוכים הרבה יותר, עם הפחתה של 8 אחוזים ביחס לשנה שעברה וירידה נוספת של 3.6 אחוזים בין מאי ליוני 2021. יונדאי i20 התייקרה ב-2 אחוזים ביחס לשנה שעברה וב-2.7 אחוזים בין מאי ליוני. כך גם מאזדה 3 עם התיקרות של אחוז ביחס לשנה שעברה ועוד 3.7 אחוזים בחודש אפריל-מאי. טויוטה קורולה זולה יותר ב-4 אחוזים ביחס לשנה שעברה וההפרש בין החודשים מאי-יוני זניחים (ירידה של 0.4 אחוז).

לעומת המכוניות עם המגמות המובהקות של התייקרות או הוזלה, ברוב הדגמים המגמה מעורבת. כך למשל בהשוואה שנתית רשם קיה ספורטאז' ירידה של 4 אחוזים, אבל התייקרות של 1.5 אחוזים בחודש מאי-יוני. תנודע חריפה עוד יותר נרשמה לסוזוקי קרוסאובר עם 10 אחוזים פחות ביחס לשנת 2020 וטיפוס של 2.6 אחוזים בחודש אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully