וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות האמריקניות יחקרו תאונות במעורבות טסלה

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 9:20

למרות רקורד בטיחות יוצא מן הכלל, לרשויות האמריקניות נמאס מהתאונות בהן היו מעורבות מכוניות של טסלה תוך כדי שימוש במערכת ה"אוטופיילוט" והן יפתחו בחקירת עשרות תאונות

ה-NHTSA, שהיא מעין מקבילה אמריקנית לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פתחה בחקירה אודות מערכת ה"אוטופיילוט" של טסלה. לדברי ה-NHTSA היא תבדוק 11 מקרים בהם אירעו התנגשויות בין מכוניות טסלה לכלי רכב חונים מאז 2018, תאונות שהביאו ל-17 פצועים והרוג אחד.

השם של מערכת ה"אוטופיילוט" עשוי להטעות, אולם לא מדובר במערכת שנוהגת את המכונית בעצמה - אלא שם כולל לרשימת סייעני נהיגה מתקדמים במכוניות של היצרנית. ייתכן שבגלל השם, או בשל היכולות הגבוהות יחסית שלה, יותר ויותר נהגים הפרו הנחיות ישירות של היצרנית בנוגע לאופן השימוש בה - ונטו להתנתק מהנהיגה בזמן שהמערכת פועלת, בסרטונים ברשת הם נראים אוכלים, מביטים בנייד ואף ישנים בזמן שהמערכת פעילה. זו חלק מהסיבה שהמערכת הזו וטסלה "מושכת אש" מצד הרשויות שאיימו מזה חודשים לפתוח בחקירה וכעת נקטו בצעדים ממשיים.

תאונה טסלה ורכב חירום. AP
פזיזות וחוסר שיקול דעת של הנהגים או תקלת תוכנה?/AP

בתקריות הנחקרות, נבדקים מקרים בהם התנגשו המכוניות ברכבי חירום כמו ניידות כבאיות ורכבי הצלה שחנו בצד הדרך בשעות החשכה, זאת למרות שהם נקטו בכל אמצעי הזיהוי כמו אורות מהבהבים, אבוקות, קונוסים ושלטים מוארים. "כלי הרכב המעורבים היו במצב בו או מערכת האוטופיילוט או בקרת השיוט האדפטיבית שלהם הייתה פעילה כאשר הן הגיעו לקרבת מקום התאונה" אמרו ב-NHTSA.

על פי הדו"ח הראשוני, כוללת החקירה את מכוניות טסלה מדגמי Y, X, S והמודל 3 משנות הדגם 2014 ועד 2021 והיא מקיפה כ-765 אלף יחידות.

- נהג מאשים: הרכב סטה מנתיבו בפתאומיות והתנגש בגדר
- תביעה ייצוגית בשם עשרות אלפי נהגי טסלה על הסכנות באוטופיילוט
- גרמניה נגד טסלה: אוסרת שימוש בשם אוטופיילוט

תאונה טסלה ורכב חירום. AP
האם למערכת יש קושי לזהות רכבי חירום שעומדים בצד הדרך?/AP

יצוין כי עוד בשנת 2016 נחקר המקרה הראשון בו עלה חשד כי כשל במערכת האוטופיילוט הביא לתאונה בה הייתה מעורבת מכונית טסלה - במקרה זה, טסלה נוקתה לחלוטין מחשד כי בעיה במערכת היא זו שהובילה לתאונה. אך גם לאחר מכן, פתחו הרשויות עשרות חקירות בנוגע לתקריות בהן הן מניחות שמערכת האוטופיילוט הייתה פעילה בזמן תאונות שמכוניות טסלה היו מעורבות בהן, כאשר מאז יוני האחרון הורתה ה-NHTSA לטסלה לדווח לה על תאונות בהן היו מעורבות מערכות חצי אוטונומיות או אוטונומיות (אותן מריצה טסלה בגרסת בטא) בתוך 24 שעות מהרגע בו נודע לה עליהן. גם בנוגע לצעד זה היו ל-NHTSA ביקורות רבות על כך שהחברה למעשה מבצעת ניסוי בדרכים ציבוריות במערכת שטרם אושרה סופית".

עוד בוואלה!

גרמניה במסר לטסלה: הפסיקו להשתמש במונח "טייס אוטומטי"

לכתבה המלאה

ועדיין, חשוב לציין כי המכוניות של טסלה עדיין נחשבות לבטוחות ביותר, על פי נתון שפרסמה החברה עצמה מוקדם יותר השנה, ברבעון הראשון של 2021 נרשמה תאונה אחת בלבד לכל 4.19 מיליון קילומטרים של נהיגה תוך שימוש באוטו פיילוט. בנהיגה ללא שימוש באוטו פיילוט אך עדיין עם מערכות הבטיחות של היצרנית נרשמה תאונה לכל 2.05 מיליון ק"מ. בנהיגה ללא כל סיוע של מערכות נרשמה תאונה אחת לכל 978 אלף ק"מ במכוניות החברה. לשם ההשוואה, על פי הממוצע של NHTSA מעיין מקבילה אמריקנית של הרשות לבטיחות בדרכים, הממוצע הכללי בארה"ב הוא תאונה לכל 484 אלף ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully