וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל

עודכן לאחרונה: 10.9.2021 / 11:23

לקחנו למבחן את הקרוסאובר 5+2 הקוריאני וגילינו כי גם בעולם המכרכר סביב חשמל, נשאר עדיין מקום למנוע דיזל בשרני. לפחות, לעוד כמה שנים טובות

קרוב לעשרים שנה חלפו מאז הוצג בישראל קיה סורנטו הראשון, אז הוא התהדר בשלדת סולם, סרן אחורי חי, הילוך 'קצר' ויומרות שטח אמיתיות. סורנטו דור-I הוצג ב-2003 והוא היה מאחרוני ה"ג'יפים-עירוניים-לשטח-אמיתי", שכללה ג'אמוסים מקסימים כמו ניסן פטרול, איסוזו טרופר, דיסקברי TD5, יונדאי טרקאן, ועוד רבים ונוסטלגיים.

מאז זרם הרבה סולר בנחל נקרות והיום, אף אחד כבר לא מחפש עבירות, שרידות ויכולות שטח. קיה שמרה את שמות רכבי השטח שלה (ספורטאז' וסורנטו), אבל הדגמים הנוכחיים ויתרו על יומרות השטח - כמו גם (כמעט) כל תעשיית הרכב.

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
קורת הגג האחורית קצת מוזרה, אבל המראה הכללי מרשים מאוד/רמי גלבוע

הדור הרביעי של קיה סורנטו מייצג נאמנה את הגלגול האחרון של קרוסאוברים 5+2, רכבי כביש היודעים להסיע משפחה עם ילדים, קורקינטים, ושקיות במבה מרשרשות. במחירים המרקיעים לסביבת 250,000 שקלים, זהו פלח שוק צנוע יחסית; מסתופפים בו סקודה קודיאק, פיג'ו 5008 שמעט יותר קטנים ממנו וכמובן, אחיו לקונצרן יונדאי סנטה פה היקר יותר.

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
לוח המחוונים איכותי ושימושי. צג המולטימדיה 10.25 אינץ' מגובה במתגים פיזיים/רמי גלבוע

מראה עיניים

הסורנטו החדש מתהדר בחזית מגולפת ומחוטבת, מזיגה מצוינת של מה שמתבקש בקטגוריה; הוא צמח בסנטימטרים ספורים, ובסיס הגלגלים הוגדל במידה משמעותית יותר; זה מסייע לנעוץ את הגלגלים בקרבת הפגושים, נותן לו צללית נעימה וקרבית יותר. השם SORENTO מוטבע באותיות של קידוש לבנה, למי שעוד לא מכיר את האוטו החדש של השכנים. יש פה איזון נאה בין מוחצנות לשמרנות סבירה. בסך הכל המראה מודרני לחלוטין ומתאים גם ללקוחות משפחתיים בורגנים, אהבתי.

שמחתי למצוא צמיגי 235/60R18, בחתך פחות ספורטיבי מהמקובל בימינו; מבחינה עיצובית הם נראים בסדר גמור וברגע שנצא לדרך, הם יזכירו לי עד כמה מיותרת אופנת הצמיגים הספורטיביים מדי, האוכלת בנו בכל פה (וארנק).

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
העיצוב החדש מרשים. אל תבנו על יכולות שטח מפליגות/רמי גלבוע

חדר המשפחה

תא הנוסעים מרווח ומהודר, אם כי לא שופע פינוקים והתחכמויות; סורנטו דיזל מגיע רק בגימור URBAN המצליח לשמור את המחיר מתחת לרף ה-250,000 שקלים, אבל חסרים בו כמה פינוקים אליהם התרגלנו. אין לי בעיה לוותר על גג שמש (אני אף פעם לא פותח אותו, בכל מקרה), על ריפודי עור המגבירים את ההזעה, על מושבים מחושמלים, ואפילו על לוח מחוונים דיגיטלי. אבל ברכב העולה 245,000 שקלים הייתי מצפה למושב נוסע המתכוונן לגובה, מערכת צליל קצת יותר נדיבה, ומצלמת רוורס צלולה יותר. הגירסאות ההיברידיות מפנקות יותר אבל האמת? למירוץ האיבזור אין גבול, ואני חושב שהבחירה כאן מאוזנת וסבירה מאוד.

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
הישבן גבוה ומרשים, מאכלס את שורת המושבים השלישית/רמי גלבוע

לוח המחוונים עשוי חומרים איכותיים ועמידים למראה, לא פרימיום אבל בהחלט טוב ונעים. הנדסת האנוש מצוינת ונהירה, עם שפע מתגים פיזיים המצמצמים את הצורך לחטט בנבכי התפריטים. חלק מהמתגים פשטניים בעיצובם ובתחושתם, אבל הם יעילים ונוחים לשימוש. חידוש מדליק הם פתחי מזגן המאפשרים כוונון נפרד כלפי מעלה וכלפי מטה. יש פתחי מיזוג מלאים גם בשתי שורות המושבים האחוריות, ושפע שקעי טעינה.

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
השורה השלישת מרווחת למדי, ממוזגת ומקושרת. הפלסטיקה לא הכי מרשימה/רמי גלבוע

המרחב בשתי שורות המושבים הקדמיות מצוין, וגם שורת המושבים השלישית מרווחת מהמקובל בקטגוריה; ראו פירוט נרחב במבחן סורנטו היברידי. תא המטען גדול ונרחב; בתצורת 5 מושבים הוא מעניק 821 ליטרים המסוגלים לבלוע ציוד מחנאות רציני ואת הקורקינטים של הילדים. בתצורת 7 מושבים אתה נשאר עם 187 ליטרים בלבד, פחות עליז למשתמש המשפחתי (זה הזמן להעמיס את הצ'ימיגג).

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
מנוע הדיזל הוא אחד מיתרונות הקרוסאובר המגודל. הוא חזק בלי לעלות בסל"ד, חסכוני, מעודן/רמי גלבוע

דיזל, בנזין או היברידי?

לקיה סורנטו 2021 אין הילוך כוח, אבל הוא מציע בחירה בין ארבעה סוגי מנועים - שני מנועי בעירה פנימית מחושמלים, היברידי רגיל והיברידי נטען. ההיברידיים מגיעים ברמות גימור גבוהות EX ו-פרימיום, הם עולים 260 ו-290 אלף שקלים; אלו מחירים גבוהים יחסית, ובהצלחה עם רשימת ההמתנה - הדגמים ההיברידיים עוד לא נראים באופק, ואף אחד לא יכול להתחייב על מועדי אספקה. הדיזל יסופק לך תוך כחודש וחצי, סביר בימינו.

זה משאיר אותנו עם גרסת בנזין ב-235 אלף שקלים, ועם דיזל המבחן העולה 245 אלף שקלים, שניהם מגיעים רק בגרסת URBAN הפחות מאובזרת אך מספקת למדי. יוצא שאחרי כל הדיבורים הגבוהים על חישמול, טעינה ועולם ירוק, רובנו עדיין מחוברים בטבורינו למשאבות הבנזין והדיזל.

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
המושבים מרווחים, כולל השורה השלישית. מושבי הבד נאים ונוחים. השורה השנייה מתקפלת חשמלית. לכל הנוסעים יש מיזוג וקישוריות מלאה/רמי גלבוע

בחרטום הסורנטו פועם דיזל מוגדש בנפח 2.2 ליטר, המשודך לתיבת 8 הילוכים. ההספק המירבי הוא 202 כוח סוס, והמומנט גבוה ונגיש - 45 קג"מ ב-1,750 סל"ד. בהנעה קרה אתה עשוי להרגיש רטט עדין של הדיזל, אבל זה בטל בשישים. זה מנוע מודרני וחזק, המתמודד בקלות עם 1,832 הקילוגרם של הסורנטו. הדיזל מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 9.0 שניות, 1.1 שניות מהר יותר מהבנזין (שניהם מתקשים להתמודד עם ההיברידיים, 8.6 ו-8.4 שניות מאפס למאה).

לפני כל מבחן דרכים אני שואל את עצמי "לאן נטייל השבוע?" ובמקרה שלפנינו, התשובה הייתה קלה יחסית - חיפשתי יעד מרוחק ככל האפשר, לא בדרום הלוהט, ביקשתי כמה שעות של מזג אוויר נעים. הפניתי את החרטום לכיוון אתר החרמון שגם בלי שלג, מציע אטרקציות אותן יידעו הנכדים להעריך. אני אוהב מאוד מנועי דיזל בשרניים - הם פחות מבריקים מהיברידיים בזינוק מהמקום אבל הם חזקים וסוחפים, לא פחות טובים בתאוצות ביניים וראו זה פלא - בנסיעה בין עירונית, הדיזל הקוריאני היה חסכוני ביותר. בנסיעה בינעירונית רגועה ב 100-130 קמ"ש, הוציא הסורנטו למעלה מ-18 קילומטרים לליטר; בעליות לחרמון הוא ירד ל-14 קמ"ל, עדיין, חסכוני ביותר. מבחינת מערכות הבטיחות יש כאן את כל החבילה, זה ממש לא מפתיע אותנו.

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
מכונית ספורט הוא לא, אבל התנהגות הכביש טובה לרכב מסוגו/רמי גלבוע

בנסיעה עירונית יהיו ההיברידיים חסכוניים יותר אבל עבור לקוח התופר כבישים בין עירוניים, הדיזל הוא הצעה מצויינת. הכוח מגיע מוקדם ובעוצמה, המנוע לא צורח בסל"ד גבוה, זו יחידת כוח מצוינת וחסכונית. יש בורר לארבעה מצבי נסיעה (ספורט, חסכוני, SMART, ו-COMFORT). הבורר משפיע רק על החלפות ההילוכים ועל תגובות הדוושה וההיגוי; אין כאן בולמים אדפטיביים.

נוחות הנסיעה מצוינת הודות למרכב הארוך ובסיס הגלגלים הגדול, גם צמיגי ה-235/60R18 תורמים לנוחות הנסיעה, שלא לדבר על המתלה האחורי הרב-חיבורי. הסורנטו נוח מאוד בנסיעה בין עירונית, על גדודיות וקרעי אספלט הוא פחות מזהיר אם כי עדיין, טוב מאוד. למרות המשקל והמתלים הרכים יחסית, הסורנטו שומר על מנהגי כביש ראויים. זו לא מכונה ספורטיבית (בטח לא עם שבעה נוסעים על הסיפון), אבל הסורנטו נעים מאוד גם בכביש המתפתל.

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
הסורנטו יכול להרחיק אותך מהאספלט, אבל השטח אינו החוזקה שלו/רמי גלבוע

במסגרת המאבק על המחיר לא מגיעות לישראל גרסאות 4X4, מה שלא מנע ממני שיטוט קצר בשבילים מדבריים קלי-עבירות. עם מרווח גחון של 17.6 סנטימטרים צריך להיות זהיר מאוד, אבל לא התקשיתי להרחיק מהאספלט הכבוש. הסורנטו 2X4 אינו ממוקד לטיולי שבילים (כמו סובארו פורסטר או דאצ'יה דאסטר, למשל), אבל הוא יאפשר לכם להגיע לפינת טבע נקייה מאספלט. בואו לא נגזים בציפיות.

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
רכב תחרותי ביותר, לקטגורית 5+2/רמי גלבוע

חוזרים הביתה

קיה סורנטו דיזל הוא הצעה אטרקטיבית מאוד עבור מי שמחפש רכב משפחתי מרווח, במחיר אטרקטיבי יחסית - רמת הפינוק וההידור סבירות, המחיר לא שערורייתי, רמת הבטיחות והטכנולוגיה גבוהה, המרכב החדש נאה ומודרני. הדיזל עולה 10,000 שקלים יותר מהבנזין ולדעתי, זו פרמיה קטנה שכדאי מאוד לשלם. היברידיים? נחכה ונראה מתי הם בכלל יגיעו אלינו.

תודה לדודי מוסקוביץ צלם מוצרים, על עיבודי התמונות

מבחן דרך: קיה סורנטו דיזל. רמי גלבוע
אין כמו בידוד מדברי, לכל המשפחה/רמי גלבוע

על הצד הטכני: קיה סורנטו דיזל URBAN

מנוע, הנעה: טורבו דיזל, קדמית
נפח: 2,151 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 202/3,800
מומנט/סל"ד (קג"מ): 45/1,750
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
9.0 שניות
תצרוכת דלק בינעירונית מבחן (קמ"ל): 13.5

מידות:
אורך (ס"מ):
481.0
רוחב (ס"מ): 190.0
גובה (ס"מ): 170.0
בסיס גלגלים (ס"מ): 281.5
מרווח גחון (ס"מ): 17.6
צמיגים: 235/60R18
משקל עצמי (ק"ג): 1,832

מתחרים:
סקודה קודיאק, פיג'ו 5008, למחפשי השטח: סאנגיונג רקסטון

מחיר : 245 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully