וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכיבה השנתית של ב.מ.וו חזרה ובגדול

טל רייר

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 22:04

יצרניות אופנועי היוקרה הבינו זה מכבר כי הלקוחות שלהם אוהבים להתפנק. ויצרו מסורות שלמות של אירועי לקוחות מושקעים, מפנקים ומגוונים. אחד מהם הוא אירוע האופנועים השנתי של ב.מ.וו

בשנת 2013 החליטו קברניטי דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, לקיים אירוע מיוחד לרוכבי המותג. ההשראה הגיעה מסלוגן ה-"Make life a ride" שהתגבש באותם ימים בדיוק לפילוספיית ה"רכיבה כדרך חיים" של המותג הבווארי. האירוע הפך למסורת שנתית עד שמשבר הקורונה ב-2020 עצר את הקרנבל. שנת 2021 סומנה ב BMW העולמית כשנת ה Heritage (מסורת) ובדלק החליטו לנצל את המומנטום ולחזור גם הם לפנק את הלקוחות.

אירוע רכיבה ב.מ.וו 2021. גדי סיארה,
בירידות של פוריה בדרך לכנרת/גדי סיארה

וכך, בשעת בוקר מוקדמת ביום שישי האחרון נפגשו כמעט 500 לקוחות המותג בכפר קדם, ליום טיול ופינוקים בחסות היבואן. כבעבר, את העסק מתחיל מפגש מינגלינג חוויתי על ארוחת בוקר בנוף הפסטוראלי של עמק יזרעאל. אחרי תדרוך קצר וענייני התפצלה הקבוצה לשני מסלולי טיול - שביל וכביש בהובלתם של עמית יולביץ' ואליקו אלג'ם בהתאמה.

שיירת רוכבים ארוכה ססגונית ומגוונת מאוד צבעה את כבישי הצפון המפותלים שנבחרו בקפידה, מייצרת שלל תגובות פירגון מהעוברים והשבים. מאות האופנועים, החל מה-R60 המשוחזר לעילא ועד לכלי המשחית בדמות S1000XR M Edition החדש, מתובלים בשלל דגמי היצרן הבווארי על גרסאותיהם, על רוכביהם מכלל קשת הגילאים יצרו מפגן מרשים והיוו תערוכה נודדת של ממש. שני מסלולי הטיול הסתיימו בדיוק מוקפד בחניה של מתחם ה-South beach בכינרת.

אירוע רכיבה ב.מ.וו 2021. טל רייר,
המתחם הממותג כלל ארוחת צהריים, דוכני מכירת ציוד והופעה של להקת טיפקס/טל רייר

המתחם המוצל, שהוכן ונצבע בצבעי המותג מבעוד מועד כלל מגוון פינוקים והפתעות: ספורט ימי, רחצה בחוף פרטי, תצוגה של דגמי ה-Heritage החדשים (פירוט בהמשך), ארוחה דשנה וכמובן הופעה שמחה ומקפיצה במיוחד של טיפקס. אפילו חנות הציוד של המותג נכחה במקום לטובת הלקוחות שרצו להתחדש בפריט זה או אחר בהנחה מיוחד.

ואם כבר מדברים על חזרה למסורת הפינוק שווה להתעכב רגע על פינה מיוחדת במתחם שהוקדשה לחשיפת דגמי ה-Heritage החדשים. אל ה R18 classic שהוצג לפני כשנה ונסקר על ידינו, מצטרפים שני דגמים מגניבים אפילו יותר. הבאגר (R18 B) והתיור מפנק/מופרז ( R18 Transcontinental). בחשיפת הצמד מסיימת בעצם ב.מ.וו העולמית לסמן X גדול ושמן על שוק האופנועים הגדול ביותר בעולם - האמריקני, ומסתכלת לחבר'ה ממילוואקי בהכי לבן של העין.

אירוע רכיבה ב.מ.וו 2021. טל רייר,
הסופר קרוזר של ב.מ.וו נכנס לעולמות התיור/טל רייר

בניגוד ל-R18 classic הספרטני משהו, שני הדגמים החדשים מאובזרים במיטב האלקטרוניקה והפינוקים שיש לבווארים להציע. החל ממסך 10.2 אינץ' ובקרת השיוט האדפטיבית (כן, היא מה-R1250RT החדש) ועד לאבזרי הפינוק (שימו לב לכורסא) והכרום והפאר המוגזמים בעליל (מתי לאחרונה ראיתם אופנוע עם מערכת סאונד הכוללת סאבוופר?!)

המחירים, אלו מיוחדים לפחות כמו הכלים האלו, הבאגר מתחיל ב-230 אלף שקלים ל- Pure ו-245 אלף שקלים ל- First Edition. עבור הטראנסקונטיננטל חוצה היבשות עומד תג המחיר על 235 אלף שקלים ל- Pure ו-250 אלף שקלים עבור ה- First Edition.

לסיכום, בתור מי שראה אירוע יצרן/יבואן אחד או שניים בחייו, אני יכול להעיד על אחד אירוע מתוקתק, מוקפד, ובעיקר כיף.

אירוע רכיבה ב.מ.וו 2021. טל רייר,
ה-F900XR, כיף גדול בסופ"ש, שימושיות מצוינת ביום יום/טל רייר

על מה רכבנו?

ואם בכיף עסקנן, מספר מילים על האופנוע שלקח אותי למסיבה הזו, ה-F900XR. מדובר על האח הצעיר במשפחת ה-XR - משפחת האדוונצ'ר-כביש. בליבו פועם המנוע של F900R החדש והוא שואב את DNA ה-Fun של משפחת ה-XR מהאח הגדול, אם כי לא בהעתקה טוטאלית. ה-F900XR שפוי משמעותית ומאיים הרבה פחות, ולטעמי יתאים לקהל לקוחות רחב בהרבה. גם מבחינת המחיר שנע בין 85 אלף שקלים ל-PURE ועד ל-95 אלף שקלים במקרה של ה- Exclusive Plus המאובזר.

בממדיו הוא מזכיר קצת את ה-F750GS (קרי, אנשים עד 175-180 ס"מ גובה ירגישו עליו מצוין, בתנוחת תיור זקופה מחד אך ספורטיבית מספיק מאידך) אבל חזק וזריז משמעותית. למנוע שפע מומנט, שמספיק גם כדי להחליק את האחורי ביציאה מפניה, והוא לא נרתע גם משיוט נינוח במהירות בלתי חוקית בעליל. יתרונו הגדול הוא שלמרות ערמות הכיף שהוא יודע לספק (הן ברכיבה לבד והן בהרכבה), בניגוד לאחיו הגדול הוא לא מנסה לגרור אותך לדבר עבירה והסתבכות מיותרת עם גורמי האכיפה בכל רגע פנוי. כיף, אבל שפוי, כבר אמרנו?

שני חסרונות שכן הציקו - זווית היגוי קצת מוגבלת לתפעול פקקים עירוני, וכיסא מעט נוקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully