וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה שהטיסה את מניית טסלה

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 9:23

רק לפני שנה היה נראה שחברת השכרת הרכב "הרץ" הולכת להחזיר את המפתחות, כעת היא כבר מודיעה על מהלך חסר תקדים יחד עם טסלה

לא חקירות הרשויות בארצות הברית, לא ההגה השנוי במחלוקת שלה, אפילו לא ההצהרות מרחיקות הלכת שלא תמיד מגובות בלוח זמנים יציב או בכלל - כנראה ששום דבר לא מאט את טסלה בדרך לרשימת עוד ועוד שיאים. כעת היא עושה את זה מכיוון לא צפוי בכלל.

ההודעה של חברת השכרת הרכב הרץ כי היא מזמינה לא פחות מ-100 אלף מכוניות מטסלה הקפיצה את מניית יצרנית הרכב האמריקנית ביותר מ-13 אחוזים לשווי שנושק ל-1,000 דולר. שווי החברה עצמה חצה את טריליון הדולר.

עמדת טעינה טסלה. אתר יצרן
ממשיכה לתפוח בשווי החברה והמניה/אתר יצרן

נראה שחברת ההשכרה שאך לפני מספר חודשים יצאה ממשבר עמוק שכמעט הביא אותה לפשיטת רגל, נחושה לשנות באופן יסודי את המודל של שכירות רכב ולהעביר חלק ניכר מהפעילות שלה לכלי רכב חשמליים. על מנת לתמוך במהלך הזה, תקים הרץ אלפי עמדות טעינה ברשת שלה, בנוסף לעמדות הטעינה של טסלה עצמה (סופרצ'ארג'ר) שכ-3,000 מהן פזורות באירופה וארצות הברית.

עם מחיר בסיס של 44 אלף דולר למודל 3, עומד השווי של ההזמנה שמקיפה כאמור 100 אלף מכונית על 4.4 ביליון דולר או במספרים 4,400,000,000 דולר. זו עסקת הרכב החשמלי הגדולה ביותר עד כה. את אספקת המכוניות אמורה הרץ לקבל עד סוף 2022.

לעלייה בשווי המניה יש גם קשר הדוק לעובדה שעם סגירת חודש אוקטובר מתברר שטסלה מודל 3 הינה הרכב החשמלי הראשון להפוך לנמכר ביותר באירופה לחודש זה.

מבחן דרך: טסלה מודל 3 LR. קינן כהן
עם מחיר בסיס של 44 אלף דולר, שווי העסקה הכולל הוא 4.4 מיליארד דולר/קינן כהן

התזמון של ההודעה על עסקת הענק של טסלה-הרץ ונתוני המכירות הפנטסטיים באירופה הגיעו בדיוק בזמן, כאשר רגע לפני כן היה נראה שאת הכותרות תתפוס סוגייה אחרת הנוגעת לפרויקט הדגל של היצרנית - תוכנת "הנהיגה האוטונומית" שלה או כפי שהיא מכנה אותה FSD.

אחרי ששחררה גרסאות בטא להתנסות של קבוצה מצומצמת ונבחרת של משתמשי הרכב, להם "ציון" נהיגה גבוה, הודיעה היצרנית כי היא משנמכת את גרסת התוכנה מ-10.3 בחזרה ל-10.2 בעקבות תפקוד שלא ענה על מלוא הציפיות. לפחות חלק מהדיווחים נגעו לקושי בביצוע פניות שמאלה. פניות שמאלה הן מהמורכבות יותר לביצוע בשל הצורך לתזמן חצייה של הנתיב הקרוב והשתלבות בנתיב הרחוק יותר, כאשר לזו מצטרף גם האתגר הגדול של מכוניות אוטונומיות - היכולת לייצר צפי להתנהגות משתמשי הדרך האחרים ולהגיב אליה.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully