וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חונים ברוורס? Big mistake!

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 12:35

אז מה הסיפור איתכם האנשים שלא חונים ברוורס? סתם עצלנים או פשוט לא יודעים איך לעשות את זה נכון? הנה הטכניקה הנכונה והסיבות שאתם חייבים לעשות את זה

כנראה שאין שאלה ישראלית יותר בכביש מאשר "איך אתה נוהג?" אבל אם אתם רוצים לדעת מה רמת הנהיגה של מישהו, אתם לא צריכים לראות אותו בתנועה, אתם צריכים להסתכל על החנייה שלו. ואנחנו כרגע לא מדברים על אלו שהגננת לא הקפידה איתם מספיק על הסיפור של לא לצאת מהקווים וחונים על שני מקומות חניה. אנחנו מדברים על אלו שהצליחו לשמור על כניסה בין הקווים, אבל עושים את זה הפוך לגמרי - עם הפנים לכיוון החניה.

אז אחרי הטיפים של מדריך החלפת הגלגל, ושמירת המרחק, אנחנו הולכים לפרק את סיפור החניות שלכם.

חניה עקומה. קינן כהן
עליכם אנחנו לא מדברים, זה תחתית התחתיות/קינן כהן

אז למה אתם חייבים לשנות לגמרי את החניה שלכם? בואו נפרק את הסיפור הזה. ונתחיל בסיטואציה האחת שדווקא כן מצדיקה ומצריכה חנייה שלא ברוורס. אם אין לכם פורשה 911, כנראה שתא המטען שלכם נמצא מאחורה ובמקרים מסוימים הגישה אליו מוגבלת כאשר חונים ברוורס. אולם גם שם, ככל שניתן עדיף לחנות עם הפנים החוצה ולו מהסיבה שאתם רוצים לחשוף את עצמכם כמה שפחות לתנועת המכוניות מסביב.

טיפ חניות ברוורס. אתר יצרן
יוצאים ברוורס? מתישהו תבוא הדפיקה/אתר יצרן

הלאה, יש תמיד את טיעון הזמן. "כניסה לחניה בנסיעה קדימה מהירה יותר ולוקחת פחות זמן". אז זה נכון, אבל רק עד גבול מסוים. מכיוון שאלא אם כן אתם גרים בתל אביב, מכל חניה שנכנסתם אליה אתם צריכים גם לצאת בסופו של דבר. והיציאה מהחניה בנסיעה לאחור איטית הרבה יותר - כך שבחשבון הכולל לא חסכתם זמן. מעבר לכך, הנסיעה האיטית יותר אחורה כאשר אתם נכנסים לחניה היא לשטח "סטרילי" בעוד זו החוצה מהחניה היא לאיזור בו יש תנועת מכוניות.

טיפ חניות ברוורס. אתר יצרן
שדה הראיה שלנו אחורה, במיוחד בכלי רכב גבוהים בעייתי מאוד/אתר יצרן

נושא היציאה בנסיעה לאחור מוביל אותנו גם להיבט הבטיחותי שהוא הקריטי יותר בסיפור הזה. כאשר אנחנו חונים עם הפנים כלפי חוץ, בתחילת הנסיעה שלנו (שבה אנחנו פחות "בתוך" המצב של ריכוז) מספיקה התקדמות קטנה, פחות או יותר עד קו הגלגלים הקדמיים כדי לקבל תצפית ושדה ראיה טוב מאוד של מה קורה בנתיב אליו אנחנו יוצאים. לעומת זאת, כאשר אנחנו חונים עם הפנים לתוך החניה, אנחנו נדרשים להוציא את המכונית החוצה בצורה שחורגת משמעותית לתוך הנתיב לפני שאנחנו מקבלים שדה ראיה וגם אז הוא חלקי מאוד.

בהמחשות למטה אפשר לראות את זה טוב מאוד כאשר ה"משפך" הירוק מייצג את שדה הראיה של הנהג.

טיפ חניות ברוורס. קינן כהן
בנסיעה לאחור המכונית חורגת משמעותית לנתיב/קינן כהן
טיפ חניות ברוורס. קינן כהן
בנסיעה לפנים נדרשת יציאה קטנה לקבלת שדה ראיה מיטבי/קינן כהן

איך עושים את זה נכון?

אז אחרי שהבנו שחניה ברוורס היא לא רק האפשרות המהירה יותר והבטוחה יותר, בואו נפרק רגע את הסיפור הזה של הטכניקה. מה שתראו כאן זה הבסיס, ובכל מכונית יש ניואנסים קטנים של תמרון, אבל תרגול או שניים שתקדישו להם כמה דקות יחסכו לכם הרבה מאוד זמן ויכניסו אתכם להרבה פחות מצבים מסוכנים בנהיגה. ובסוף יש גם כמה טיפים שאתם חייבים לשנן.

1. "סימון" החניה

טיפ חניות ברוורס. קינן כהן
עמידה בניצב למקום החניה/קינן כהן

איתרתם חניה פנויה, בשלב הראשון אתם צריכים לסמן לנהג שיש מאחוריכם, אם יש כזה שאתם עומדים להיכנס אליה. הדרך הנכונה לעשות את זה היא להיעצר קצת לפני החניה או ממש בניצב אליה ולאותת. באופן הזה, הנהג מאחוריכם, יבין (בתקווה שיבין כן? נתקלנו גם באחרים) שבכוונתכם להיכנס לחניה וכך כאשר בשלב הבא תיסעו קדימה הוא לא יתקדם ויפריע לכם לחזור לאחור.

2. פותחים זווית

טיפ חניות ברוורס. קינן כהן
סיבוב מירבי של הגלגלים ונסיעה קדימה כדי לייצר זווית כניסה/קינן כהן

השלב השני הוא סיבוב מלא של הגלגלים לזווית הצידוד המקסימלית ונסיעה קדימה. החלק הזה קריטי מכיוון שככל שנפתח זווית ראשונית טובה יותר, המכונית תהייה "מיושרת" אל מול החנייה וכך התמרון אחורה יוכל להיעשות בעדינות ועם אפשרות להבחין טוב יותר בקווי החניה והמכוניות הסמוכות בשתי מראות הצד.

3. אנחנו בפנים

טיפ חניות ברוורס. קינן כהן
השלמת התמרון בנסיעה איטית/קינן כהן

אחרי הזווית הראשונית, מפנים את הגלגלים חזרה לכיוון השני ופשוט מנחים את המכונית בנסיעה איטית אחורה לתוך מקום החניה. כאן, ככל שזווית הכניסה שלנו לחניה תהייה ישרה יותר נוכל להתמקד בדיוק של מיקום המכונית בין הקווים של מקום החניה. היום כאשר רוב המכונית החדשות מצוידות בחיישני רוורס או מצלמות לא צריך לנחש כמה אפשר לנוע אחורה. אם אין לכם אותם, תקדישו איזה בוקר פנוי ללימוד של קו הפגוש שלכם.

איך? לוקחים בקבוק משקה קל עם פיה רחבה, ממלאים אותו חול עד קו החצי, תוקעים בו מקל ומניחים מאחורי הרכב, נוסעים לאחור תוך כדי מבט במראה האחורית עד הנקודה שבה "נוגעים" במקל. עם הזמן תקבלו את הערכת המרחק המתאימה. המהדרין גם תוקעים כדור טניס בראש המקל. זה מקל.

טיפ חניות ברוורס. אתר יצרן
שמשות רטובות, יש פיתרון/אתר יצרן

טיפים

רגע לפני שאתם יוצאים להחנות את המוכנית שוב והפעם ברוורס, כמה טיפים קטנים לחניה שלכם.

1. לזרוק מבט - במידת האפשר, נסו להעיף מבט לגבי סביבת החניה שלכם. היא לא בהכרח נשארה אותו הדבר כמו שהייתה כאשר הגעתם. מישהו השאיר שם עגלת סופר? הילד זרק את האופניים והלך? מישהו השאיר קופסת קרטון מאחורה? כדאי לגלות את זה לפני שאתם עולים עליה.

2. חזרתם לרכב והשמשות רטובות? הורידו והרימו אותן. בחלק החיצוני של החלון שלכם יש פס גומי שעובד כמו מגב ויסיר חלק ניכר מטיפות המים.

3. סיימו עם הטלפון - תמרון יציאה מחניה, בין אם בנסיעה לפנים או ברוורס רחמנא לצילין דורש ריכוז. אל תעשו זה תוך כדי שחלוקת הקשב שלכם נתונה למשהו אחר.

4. פיצוי חושי - אצל לקויי ראיה מתחדדים החושים האחרים על מנת לפצות על אובדן חוש הראייה. כאשר אנחנו יוצאים החוצה מחניה שדה הראיה שלנו מוגבל - אנחנו רואים פחות טוב. לכן כבו את הרדיו, פתחו את החלונות ונסו לקלוט כמה שיותר מהסביבה לגבי מה שמתרחש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully