וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: אודי Q5 ספורטבק פלאג אין

יואב פולס

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 12:41

הוא נראה טוב, עם תא נוסעים איכותי ומרווח, יש לו מנוע היברידי נטען שמציע ביצועים מעולים עם צריכת דלק פנטסטית ורק חתיכת פלסטיק קטנה שיגעה את יואב

מבחן דרך: אודי Q5 פלאג אין. יואב פולס,
הדגם כבר די וותיק, אבל מצליח להישאר עדכני בהופעה שלו/יואב פולס

אני אוסף את אודי Q5 Sportback S Line 50 TFSI e ממגדל צ'מפיון בבני ברק. הרכב טעון במלואו (פלאג אין הייבריד) ומשם נוסע חרישית למשרד בת"א. המחשבה שעוברת לי בראש היא "איזה כיף להיות עשיר". האודי הזו משדרת לך ישירות למוח "אח שלנו, אתה עשיר, אל תתבייש, תהנה". בכניסה לחניון בעבודה אנחנו מקבלים מחוות מחיאות כפיים מהשומר בחניון שכבר ראה אותי עם לא מעט רכבי הדגמה, וציין שהרכב הולם את מידותי להפליא, הרבה יותר מהרכב היומיומי הפרטי. אם ככה מתחיל מבחן לרכב, מעניין איך ההמשך.

היסטוריה תחילה - אודי Q5 הוצגה לראשונה בשנת 2008 כמענה של היצרן הגרמני לסגמנט ג'יפוני הפרימיום המתפתח. בשנת 2012 עברה ה-Q5 מתיחת פנים, ובשנת 2017 הוצג הדור השני שלה לא לפני שהוא צבר לעצמו אוהדים בקרב חובבי המותג. לאורך השנים הוא יוצר עם מגוון גרסאות הנעה מנועים ורמות גימור. בשנת 2021 עבר ה-Q5 מתיחת פנים נוספת וקיבל גם גרסת Sportback לטובת מראה ספורטיבי.

מבחן דרך: אודי Q5 פלאג אין. יואב פולס,
הגג המשתפל אחורה פוגם בשימושיות, אבל מעניק לו צללית ספורטיבית/יואב פולס

חיצונית, ה-Q5 בהחלט מרשים. החזית אגרסיבית במידה, עם כל המאפיינים שאתם מכירים, מהגריל המשושה ועד לוחית ה- Quattro. דווקא מבט מהצד חושף את צידו היפה יותר של הרכב, עם קפל עדין המתחיל בקצה יחידת התאורה הקדמית, עובר לאורך כל הרכב בצורת גל עדין, עד שמשתלב עם יחידת התאורה האחורית. החלק האחורי במראה הקרוסאובר-קופה, על אף הביקורת על ניסיונות עיצוב אלו, ב-Q5 זה נראה מצוין, אגרסיבי משהו אך מאופק.

כניסה לרכב מציגה סביבת נהג מצוינת. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' עם שליטה מלאה מההגה, מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' במרכז הדשבורד, מתחתיו פתחי מיזוג יעילים ופס אלומיניום מוברש נאה עם תג Quattro שיזכיר לנוסעים שהם לא באיזו גרסה עממית של ה-Q5. בהתאם לסגמנט הפרימיום בו אודי נמצאת גם החומרים, התחושה, המגע ואיכות הייצור היא ללא רבב. הביקורת היחידה שיש לי היא כל-כך שולית ופיינשמיקרית, שרישום שלה מביך משהו. אבל אותם 5 ס"מ מרובע בהם יפגשו אצבעות הנוסע כשהוא יניח את יד ימין על משענת הדלת הפנימית, בדיוק איפה שנמצא מתג החלון החשמלי - היו יכולים להיות עשויים מחומר נעים יותר למגע. וגם שאין איפה להניח את הסלולרי כאשר הוא מחובר למולטימדיה עם כבל נתונים.

עוד בוואלה!

אודי Q5 פלאג אין המחודש בישראל

לכתבה המלאה
מבחן דרך: אודי Q5 פלאג אין. יואב פולס,
מרווח מצוין מלפנים ואיכות חומרים מעולה/יואב פולס

בהיבטי הבטיחות הרכב מצויד בכל המערכות החשובות כמו בלימה אוטונומית (הופעלה במהלך הנסיעה כשהרכב החליט שאני לא בולם מספיק בנחישות ותגבר משמעותית את הבלימה), תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית מצוינת, התרעה על רכב ב"שטח מת" ועוד.

תפעול הרכב, למרות כל מורכבותו אינטואיטיבי באופן מלא, ואת ספר הנהג פתחתי רק כדי לראות איפה מתג ההפעלה של התיקון האקטיבי של הנתיב. (בקצה ידית האיתות).

המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ההגה מתכוונן כמקובל, ואין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה לכל נהג. גם במושב האחורי תמצאו שפע של מקום כנרמז מבסיס הגלגלים הנדיב של הרכב העומד על 282 ס"מ מכובדים.

מבחן דרך: אודי Q5 פלאג אין. יואב פולס,
גם מאחור יש די והותר מקום הודות לבסיס הגלגלים הארוך/יואב פולס

על הצד המניע אחראים שני מנועים - מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 265 כ"ס ו-37.7 קג"מ, ויחד עם המנוע החשמלי ההספק המשולב עומד על 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ מרשימים. סוללת הרכב בקיבולת של 17.9 קוט"ש מאפשרת נסיעה חשמלית טהורה של מעל 50 ק"מ. הטווח המוצהר עומד על 58 ק"מ, אופטימיים משהו. 52 ק"מ - 54 ק"מ ריאליים לחלוטין מהמבחן.

אגב, תוכלו גם לבחור בגרסת tfsi 55 עם הספק משולב של 367 כ"ס ו-51 קג"מ, והביצועים בהתאם.
את כל הטוב הזה מעבירה לגלגלים תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד בעלת שבעה הילוכים שאר העולם קורא לה DSG, באודי היא עונה לשם S-tronic.

מבחן דרך: אודי Q5 פלאג אין. יואב פולס,
מבנה רבוע ושימושי בתא המטען, יש גדולים ממנו בנפח/יואב פולס

תחילת הנסיעה עם סוללה טעונה במלואה חרישית לחלוטין. בורר מצבי הנהיגה מכוון על "קומפורט", שאומר שמנוע הבנזין מוכן לכל משימה, אבל דומם. מצב "דיינמיק" לעומתו מעביר את תיבת ההילוכים ישר למצב ספורט, ומניע את מנוע הבנזין מיד, נכון לכל משימה. לחיצה נמרצת על דוושת התאוצה וה-Q5 חושף שיניים חדות. הרכב מזנק מהמקום בנחישות ובמהירות מרשימים. אומר זאת כך יונית: 'הרכב יגיע מעמידה ל 100 קמ"ש, הרבה יותר מהר ממה שאתם תוכלו לומרQ5 Sportback S line 50 Tfsi e. הנתון הרשמי עומד על 6.1 שניות ל-100 קמ"ש ( 5.3 שניות בגרסת ה 55 ) ויחד עם ההנעה הכפולה, אין לרכב כל בעיה להוריד את כל המומנט, ואח"כ את כל ההספק לכביש.

גם נסיעה שגרתית ב Q5 הזה עלולה להביא אתכם לשלילת רישיון מהר יותר ממה שאתם מצפים. האודי מפתחת מהירות בקצב מרשים, ועקיפות מתבצעות כהרף עין. כשאתם מסיימים את העקיפה הזריזה, אם לא תשגיחו על המהירות, תמצאו את עצמכם שועטים לכאורה ב-160-170-180 קמ"ש, כשהרכב נינוח לחלוטין, ואלמלא המבט בלוח המחוונים לא הייתם מנחשים שזו המהירות. חלק גדול מתחושת הקלילות מתקבל מבידוד הרעשים המצוין של ה-Q5 המכניס לרכב רק מעט אוושת רוח במהירות גבוהה.

מבחן דרך: אודי Q5 פלאג אין. יואב פולס,
מסיבת המשושים של אודי/יואב פולס

כאן מתחילה סוג של אמביוולנטיות, מחד הרכב מציג אחיזת כביש גבוהה מאוד, ומאידך עם גלגל הגה מעט גדול מדי, ומשקל עצמי של 2,150 ק"ג לא הרגשתי מאוד בנוח לזרוק אותו בפניות היורדות ממצפה רמון או אלו לכיוון כביש המישר בדרום, בעיקר מחשש למצוא את עצמי זרוק עם חצי מיליון שקל באיזו תעלה, ולך תסביר. על אף האמור, שלא תתבלבלו לרגע, ה-Q5 הזה מייצר קצב נסיעה גבוה מאוד ולא משנה אם הכביש ישר או מפותל, והמגבלה היחידה היא הנהג הפחדן (במקרה שלי).

המתלים של ה-Q5 עושים שימוש בקומבינציה מעניינת ודי ייחודית לו, רב חיבורי מאחור (שזה די מקובל), אבל השוני הוא שגם מלפנים הוא מציע את הסידור הזה, בניגוד לעצמות עצה כפולות ומק'פרסון ברוב המוחלט של המכוניות. לא משנה השם, הם עושים עבודה מצוינת. מעלימים את מרבית השיבושים בכביש, ללא תלות במהירות. אולי למעט קטע דרך קטן בו הכביש היה עם גלים קטנים שכן חדרו לרכב, לא מעט בגלל המהירות הלא ממש נמוכה, ביתר מאות הקילומטרים שעבר הרכב בימי המבחן התחושה הייתה של כיול מתלים ברמה גבוהה מאוד. אחרי ארבע שעות נהיגה, עם מעט הפסקות לצילומים, יצאנו שותפי לדרך ואני מהרכב רעננים לחלוטין, הסתכלנו אחד על השני, והתחושה הייתה כאילו נסענו 10 דקות לפאב השכונתי.

מבחן דרך: אודי Q5 פלאג אין. יואב פולס,
החלק האחורי שונה מאוד מתצורת הכמו סטיישן של ה-Q5/יואב פולס

בנוגע לצריכת דלק, כמו כל רכב פלאג אין, כל הנסיעות העירוניות במשך למעלה מיומיים בוצעו ללא הפעלת מנוע הבנזין. עשרות ק"מ בדממה מוחלטת ועם 0 פליטת מזהמים. בכל חניה ליד הבית הרכב חובר לעמדת טעינה וכך בכל רגע נתון הסוללה שלו הייתה טעונה למשימות העירוניות / עבודה וכד'. עם היציאה מחוץ לעיר לנסיעה ארוכה, בשלב מסוים הסוללה התרוקנה והרכב הפך להיברידי תוך שהוא מפעיל את המנוע בהתאם למה שהמחשב אומר. מרגע קבלת הרכב ועד להשבתו המצערת מאות לאודי, צריכת הדלק הממוצעת הייתה 12.2 ק"מ לליטר, וזה הושג על אף נהיגה לא ממש חסכונית בחלק גדול של הדרך. בנסיעות עירוניות כאמור, אם תטעינו את ה-Q5 לא תשתמשו בבנזין כלל. אגב, לרכב בלימה רגנרטיבית, אולם היא לא נשלטת על ידי הנהג. כלומר הנהג לא יכול להחליט על עוצמתה, ולכן לא ניתן לסגל עם ה-Q5 הזו סגנון נהיגה בדוושה אחת כמו בחלק מהחשמליות.

מבחן דרך: אודי Q5 פלאג אין. יואב פולס,
הוצא מהקשרו... אתם לא תראו את ה-Q5 משוטט בשבילי הערבה/יואב פולס

והמחיר של כל הטוב המתואר כאן לא זול, רכב המבחן היה עולה לכם 444,200 שקלים לפני אגרת רישוי, ואילו דגם ה-55 השרירי, היה עולה לכם 481,500 שקלים לפני אגרת רישוי, ולפני הנחות.

אולם מעבר להתייחסות למחיר, אודי Q5 פלאג אין הוא פשוט מכונית משובחת. הוא רושם ציונים טובים בכל הסעיפים המרכזיים למכונית כזו, מההופעה, איכות תא הנוסעים, המרווח, ביצועים, נוחות, התנהגות וכמובן צריכת הדלק ויכולות החשמל שלו. זה לא מובן מאילו כי צעיר הוא כבר לא, והתחרות סביבו אינטנסיבית ורוויה במתחרים חזקים כמו ב.מ.וו X3 פלאג אין, וולוו XC60 פלאג אין וגם מרצדס GLC קופה פלאג אין. כאשר לפחות במקרה של השניים האחרונים, הם מאגפים אותו מלמטה במקרה של הוולוו עם הרבה יותר כוח בכ-30 אלף שקלים פחות והמרצדס החזק ממנו, אך גם יקר ממנו בפער של כמעט 100 אלף שקלים וכמעט לא בר השוואה בשל כך.

בשורה התחתונה, רוצים לחסוך ועדיין לא לחסוך מעצמכם מכונית מצוינת - כן, אודי Q5 פלאג אין הוא התשובה.

מבחן דרך: אודי Q5 פלאג אין. יואב פולס,
כן, בהחלט מצטיין/יואב פולס

על הצד הטכני: אודי Q5 ספורטבק 50 פלאג אין

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי-נטען, כפולה
נפח (סמ"ק): 1,984
הספק/סל"ד משולב (כ"ס): 299
מומנט/סל"ד משולב (קג"מ): 45.9
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
469
רוחב (ס"מ): 189
גובה (ס"מ): 166
בסיס גלגלים (ס"מ): 282
תא מטען (ליטרים): 455

ביצועים:
תאוצה 0-100:
6.1 שניות
מהירות מירבית: 239 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 12.2 ק"מ לליטר

מתחרות:
ב.מ.וו X3 פלאג אין, וולוו XC60 פלאג אין, מרצדס GLC קופה פלאג אין

מחיר:
444,200 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully