וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סטלנטיס מזהיר מפני המחירים הסביבתיים והחברתיים של הנהירה החשמלית

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 15:31

"יש דרכים מהירות וזולות יותר לצמצם פליטת מזהמים" אומר מנכ"ל יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. "זו החלטה שהתקבלה על ידי פוליטיקאים" ומצביע על הבעיות בריצה לחשמל

קרלוס טווארס. אתר יצרן
קרלוס טווארס, הקוסם שהציל את PSA והפך אותה לאימפריה/אתר יצרן

לכאורה, הכל היה צפוי, בראיון שהעניק מנכ"ל סטלנטיס לשורת כלי תקשורת אירופים, הצהיר קרלוס טווארס כי ההחלטה של האיחוד האירופי לדחוק את מנועי הבעירה הפנימית החוצה מהיבשת בלוח הזמנים הנוכחי הוא החלטה פוליטית ותביא איתה השלכות סביבתיות וחברתיות מרחיקות לכת.

לכאורה זה היה צפוי מכיוון שטווארס העומד מאחורי קבוצת הרכב הרביעית בגודלה בעולם מבחינת ייצור וכוללת בין השאר את פיג'ו, סיטרואן, אופל, קרייזלר, ג'יפ, ראם ופיאט. על פניו יש לו את כל הסיבות בעולם לייצג את האינטרס של יצרניות הרכב הוותיקות, אבל יש כמה סיבות טובות מאוד שבגלל גם כדאי להקשיב למה שהוא אומר ולא להתפתות להציב אותו בצד האוטומטי להתנגדות.

סטלנטיס בתערוכת CES. אתר יצרן
14 דגמים חשמליים ויעד של 70 אחוזים למכוניות מחושמלות בכלל הקבוצה עד 2030/אתר יצרן

"מה שברור הוא שטכנולוגיית החשמל נבחרה על ידי פוליטקאים, לא התעשייה" אמר טווארס והוסיף כי ישנן דרכים מהירות וזולות יותר לצמצם את פליטת המזהמים. "בהינתן תמהיל ההנעה הנוכחי באירופה, מכונית חשמלית צריכה לנסוע 70 אלף ק"מ כדי לאזן את טביעת הרגל הפחמנית בייצור הסוללה שלה, ולהדביק את הפער לכלי רכב היברידיים, שעולים מחצית ממנה".

גם על כוונת מדינות מסוימות באירופה לאסור מכירה של מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית עד שנת 2035 הוא התבטא, כאשר הוא מסביר שמהלך כזה משמעו שהיצרניות כבר צריכות להתחיל להמיר את המפעלים שלהם ושרשראות האספקה שלהם במהירות. עבור הכלכלה האירופית שתעשיית הרכב היא מרכיב מרכזי מאוד במבנה שלה, לשינויים האלו יש משמעות אדירה לשוק התעסוקה והמעגלים הרחבים יותר של ספקיות המשנה שלה. "הברוטליות של השינוי הזה יוצרת סיכון חברתי" הזהיר. בכך הוא התייחס להבטחות העבר שלו שלא לסגור מפעלים באירופה. "ככלל אני מקיים את ההבטחות שלי, אבל עלינו גם להישאר תחרותיים", אמירה שבהמשך כוונה ספציפית לעלויות הייצור באיטליה שלדבריו "גבוהות משמעותית, לעיתים כפליים מאלו של מפעלים בארצות אירופיות אחרות", בעיקר בשל עלויות אנרגיה "מופרזות" כהגדרתו.

עוד בוואלה!

החשמליות המעניינות של 2022

לכתבה המלאה
אופל מוקה החדש. יצרן, אתר יצרן
אופל, מעבר מהפסדי ענק לרווחיות/אתר יצרן, יצרן

אולם בניגוד לרושם הראשוני שעשוי להתעורר בשל ה"פוזיציה" שלו. טווארס עצמו אינו מהמתנגדים האוטומטיים למגמת החשמל בתעשיית הרכב. ראשית, טווארס עצמו שעם כניסתו לפקיד ניער את מי שהייתה אז PSA מהיסוד ושינה את ה-DNA שלה תוך שהוא מצעיד אותה לגדילה ורווחיות אחרי שנים לא פשוטות, כולל הגדלת נתח השוק שלה ב-60 אחוזים בשנה הראשונה של המיזוג. הוא זה שהביא את אופל לרווחיות מאז עברה לבעלות PSA מידי ג'נרל מוטורס ב-2017 אחרי 20 שנים רצופות בהן הצטברו ההפסדים שלה למיליארדי יורו תחת ג'נרל מוטורס.

מבחן דרך: פיג'ו 208 החדשה. קינן כהן, קינן כהן
האצה רבתי של המעבר לחשמל וזו רק ההתחלה/קינן כהן, קינן כהן

הוא היה גם זה שדחף את פיתוח ההיצע החשמלי של היצרנית. תחת ניהולו הצהירה פיג'ו עוד ב-2018 כי תפסיק להשקיע בפיתוח מנועי דיזל. הוא גם הצהיר בזמנו שאין בכוונתו לשלם אפילו יורו-סנט אחד של קנסות על אי עמידה במכסות זיהום האוויר והיצרנית אכן נמצאת גבוה מאוד בדירוג הפליטות הירוקות שלה. ממש מאחורי יצרניות הנשענות רק על כלי רכב חשמליים או בעלות היצע מוצרים היברידי מובהק כמו טויוטה.

ג'יפ רנגלר פלאג אין הייבריד. יצרן, אתר יצרן
ג'יפ, יהיו מחושמלים לחלוטין בכל קטגוריה עד 2025/אתר יצרן, יצרן

ביולי 2021, אחרי המיזוג עם FCA (פיאט, אלפא, קרייזלר, ג'יפ, דודג) הוא הציג את השלב הראשון מתוך התוכנית בת 30 מיליארד היורו שלו לחשמל את היצע המוצרים של הקבוצה. זו כללה חמישה מפעלי סוללות בשיתוף LG באירופה וארצות הברית, 14 דגמים חשמליים, יעדים של מכירות כלי רכב בעלי פליטת מזהמים מופחתת בשיעור של 70 אחוזים באירופה ו-40 אחוזים בארצות הברית עד 2030 ועוד. אפילו ג'יפ אמורה לפי התוכנית להציג דגמים חשמליים לחלוטין בכל אחד מהסגמנטים בהם היא נמצאת עד 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully