וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה מהעבר: הדלוריאן תחזור כחשמלית?

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 12:19

היא התחילה כהבטחה ענקית, כשלה באופן יוצא מן הכלל, זכתה למעמד אייקוני בזכות סדרת סרטים וכעת יש סיכוי שנראה אותה חוזרת לחיים, אבל אחרת לגמרי

ככלל, לא תראו פה שום ידיעות של טיזרים או פרסומים על חלקי מידע שמפרסמות יצרניות הרכב. אתם מבינים, נהייתה שיטה כזו, טריק בזוי, שבו הן נוהגות לפרסם בכל פעם איור כללי, צללית, פנס, "תמונות ריגול" רשמיות, או תמונות חלקיות עם רסיסי מידע על המכונית בתקווה שהמדיות ירוצו לפרסם בכל פעם עוד פרט - כי למה לא לקבל 4 חשיפות שלא אומרות כלום על הראש שלכם?

אבל הפעם, טוב, הפעם זה משהו מיוחד. חברת דלוריאן, שאי אפשר אפילו לכנות כ"יצרנית" שחררה בחשבון הטוויטר שלה טיזר קצרצר שבו רואים את מה שנראה כמו הצללית המפורסמת של ה-DMC12 המכונית של ג'ון דלוריאן וברק חשמלי חוצה את הגריל שלה.

הזיכיון לשם דלוריאן שייך כיום לחברה בשם זה הממוקמת בטקסס, לאחר שנרכשו בשנת 1995 יחד עם כל מלאי החלקים של המפעל. למרות שהווידאו מציג את הצללית הכללית של המכונית, לא ברור אם מדובר יהיה בדגם חדש לגמרי בעל הקווים הכלליים של ה-DMC12 או אותה מכונית ממש, רק בהסבה חשמלית.

הטיזר שמשחררת החברה: מכונית חדשה או השתלת חשמל?

DMC דלוריאן. VELOCE,
ה-DMC12 כישלון מסחרי, הצלחה תדמיתית/VELOCE

המכונית המקורית (תרתי משמע) הייתה פרי חזונו של דלוריאן, כוכב עולה בתעשיית הרכב האמריקנית ומי שאחראי להולדתה של "מכונית השרירים" הראשונה, הפונטיאק GTO בשנת 1964, שאת הסיפור המלא שלה תוכלו למצא בסדרת המכוניות ששינו את העולם.

דלוריאן, שמאס בהתנהלות המגבילה של התאגיד, חלם להגשים את החלום שלו על מכונית ספורט חדשנית ומתקדמת במחיר נגיש והקים את DMC - ראשי התיבות של DeLorean Motor Company. על מנת להוזיל את עלויות הייצור ככל שאפשר הוא הקים את המפעל בבלפאסט אירלנד בתמיכת ממשלת בריטניה ששיוועה להביא תעסוקה לאיזור. העסק לא התרומם מההתחלה עם בעיות קשות בפסי הייצור, תרבות העבודה של הפועלים וקשיים הנדסיים שהתעוררו. גם כשיצאה המכונית לשוק ב-1981 היא ממש לא הייתה מכונית הספורט שהעולם ציפה לה. מנוע 2.8 ליטר בתצורת V6 של רנו-וולוו סיפק 130 סוסים עצלים, ביצועים עלובים ואיכות בנייה נמוכה היו ההתחלה, המחיר גם הוא לא היה נגיש במיוחד.

בניסיונות להציל את החברה ולאחר שממשלת בריטניה סגרה את הברז והוא התקשה להשיג מימון, התפתה דלוריאן לעסקת הברחת סמים מפוקפקת ונתפס.

עוד בוואלה!

בחזרה לעתיד: הדה-לוריאן קמה לתחייה

לכתבה המלאה
DMC דלוריאן. אתר יצרן
זכתה לתהילת עולם בזכות סדרת סרטי "בחזרה לעתיד"/אתר יצרן

למרות שיוצרה רק בין 1981 ל-1982 ובהיקף מוערך של כ-9,500 יחידות היא עד היום נחשבת לאייקון ענק, והכל במקרה. ב-1985 יוצא לאקרנים הראשון בסדרת סרטי "בחזרה לעתיד" של סטיבן שפילברג, בסרט, משמשת דלוריאן כמכונית שהיא מכונת זמן. אבל היא לא הייתה אמורה להיות שם, במקור, הכוונה הייתה לעשות שימוש במקרר כמכונת זמן - אולם המפיקים חששו שילדים עלולים להתפתות להעמיד פנים שמקררים הם מכונות זמן, להינעל בתוכם והדבר יביא לטרגדיות.

הדלוריאן הייחודית למראה (בעיצוב של ג'יורג'טו ג'וג'רו) הייתה בדיוק מה שהם רצו. ומשם ואילך הפכה המכונית לאייקון ענק במיוחד לכל מי שגדל באייטיז, כולל סדנאות שבונות רפליקות ממש כמו אלו שהופיעו בסרטים.

תקרה בסופו של דבר או לא? לא ברור מה יעלה בגורל הגלגול המודרני של הדלוריאן, מה שבטוח אנחנו מקווים שזה לא ייגמר כמו הפעם הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully