וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר טנדר: פורד ריינג'ר ראפטור החדש

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 16:04

הריינג'ר ראפטור הוא המצטרף האחרון למשפחת הטורפים של פורד. הטנדר הקטן בהיצע של החברה מקבל תגבור שרירים ומכלולי קצה

פורד ריינג' ראפטור. אתר יצרן
לקבלן הממהר מאוד/אתר יצרן

אם באגף מכוניות הכביש של פורד יש למוסטאג את גרסאות ה"שלבי", כאשר זה מגיע לשטח היא מכנה את גרסאות הקצה שלה "ראפטור". כך היא עשתה עם ה-F150, כך לאחרונה גם עם הברונקו ועתה מגיע תורו של הריינג'ר - הטנדר הקטן בהיצע שלה.

זהו דור שני לטורף הקטן, אבל השינוי בו משמעותי מאוד. באופן כללי אפשר לתאר את כל התהליך שהוא עבר במילה אחת - יותר. בשתי מילים - הרבה יותר. מהמנוע, למערכת המתלים והבולמים, הצמיגים, בקרות הנהיגה וגם במראה החיצוני.

פורד ריינג' ראפטור. אתר יצרן
צמיגי 33 אינץ' ונעילה קדמית ואחורית/אתר יצרן

מבחינת המנוע, את הדיזל ארבעה צילינדרים של הדור הקודם מחליף פה בנזין בנפח 3 ליטרים ובתצורת V6 כפול מגדשים עם 288 כ"ס. על מנת לקצר את השהיית הטורבו התקינה פורד בריינג'ר ראפטור מערכת אנטי לג, זו שומרת על לחץ הגדישה בטורבו למשך שניות ספורות, כך המגדש חוזר לפעולה מיד עם החזרה לדוושת הגז. ועם כל הפלאברה, נתוני ביצועים - אין.

על העברת הכוח אחראית תיבת הילוכים פלנטרית בת 10 יחסי העברה. הנהג יוכל לבחור בין הנעה אחורית במצב הרגיל שלו, כפולה לכביש, כפולה לשטח וכמובן הילוך כוח לעבירות. בנוסף יש גם בחירה בין שלושה מצבי נהיגה בכביש (רגיל, ספורט ותנאים חלקלקים) וארבעה מצבי נהיגת שטח (זחילה, חול, בוץ ובאחה).

בהתאם למצבי הנהיגה משתנה גם צליל האגזוז שלו. רמת הצליל שהוא יפיק מחולקת לארבע דרגות החל ממצב שקט "לשמירה על השלום עם השכנים בבקרים מוקדמים" אומרים בפורד ועד באחה "המיעד לשימוש בשטח בלבד".

עוד בוואלה!

מבחן מקומי ראשון: פורד ברונקו Wildtrak

לכתבה המלאה
פורד ריינג' ראפטור. אתר יצרן
הנעה כפולה חכמה לכביש/אתר יצרן

גם מערך המתלים-בולמים שלו עובר שדרוג לאור הייעוד הקרבי שלו. המתלים הקדמיים מוחלפים בזרועות אלומיניום קלות וחזקות יותר. הן ארוכות מזרועות המתלים הרגילות לטובת שיפור המהלך. מאחור הסרן החי מחליף את קפיצי העלים של הגרסה הרגילה לקפיצי סליל. אלו מקריבים את כושר ההעמסה לטובת כושר העמסת הכיף.

על מנת לשכך את המהמורות, מושתלים בולמי פוקס עם מיכל שמן עם טפלון, על מנת לצמצם את החיכוך (בפורד אומרים עד 50 אחוזים) שגורם להתחממות השמן וירידה באפקטיביות שלו. הבולמים גם קשיחים יותר ועם מנגנון שיכוך נוסף בסוף המהלך על מנת לספוג טוב יותר נחיתות בשטח.

אחרונים חביבים הם צמיגי BFGoodrich בשרניים על חישוק 17 אינץ'.

פורד ריינג' ראפטור. אתר יצרן
לוח מחווניים דיגיטלי ומסך 12.4 אינץ' אנכי/אתר יצרן

כמובן ששום ראפטור לא מושלם בלי אריזה ראויה. במקרה שלו הוא מקבל מעטפת שמדגישה את השרירים ומתחילה בגריל קדמי ועליו הכיתוב FORD (בניגוד ללוגו בדגם הרגיל), מתחתיו יש פגוש עם מיגון אינטגרלי, בתי גלגלים תפוחים ושתי יציאות אגזוז.

לוח המחוונים הדיגיטלי (12 אינץ') ומערכת המולטימדיה (12.4 אינץ') דומים לאלו שבדגם הרגיל ולזו של דגמי היצרנית האחרים כמו האקספלורר. להגה יש את "סימון ה-12" בחלקו העליון, כמו במכוניות ראלי ומאחוריו מנופי שליטה בהילוכים. המושבים כמובן הוחלפו לכאלו עם גימור משולב עור ועם תמיכה טובה יותר בגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully