וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: פורד ברונקו Wildtrak

כתב וצילם: רמי גלבוע. השתתף והוביל: ג'וי בירן

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 16:05

לאחר 25 שנות היעדרות מסגמנט השטח הקשוח, פורד מחדשת את האייקון שלה. קבלו מבחן לרכב היחיד בישראל המסוגל לאתגר את ג'יפ רנגלר; האם יצליח ברונקו 2022 לעמוד בציפיות?

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
פורד ברונקו משחזר את גחלת השטח הקשוח, מוכן לקרב מול ג'יפ רנגלר/רמי גלבוע

בדרך כלל לא מתרחשות מהפיכות גדולות בעולם השטח, אבל השנתיים האחרונות עשו איתנו חסד; לפני כשנתיים הושק דיפנדר כל-חדש, רכבי שטח חשמליים מזמזמים באופק והיום אנו יוצאים למבחן עם היורש של הברונקו הקדמוני. בניגוד למגמת האורבניזצייה המכרסמת בנו בשנים האחרונות, פורד הבינה את הפוטנציאל העצום של רכב שטח קשוח; בעיניים כלות ראו מנהליה כיצד ג'יפ מוכרת מאות אלפי רנגלרים, והחליטה לשחרר מחדש את הסוס המנצח שלה לאחו.

דבר הבוחן, ג'וי בירן:
למרות הבאזז האדיר שליווה את בואו של הברונקו החדש, ההתעניינות הכל כך גדולה של כולם בכלי החדש, ומפאת אהבתי למותג ג'יפ, לא ציפיתי בקוצר רוח לבואו.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
העיצוב מקסים ונוסטלגי, הדלתות והגג פריקים, צמיגי ה-35 נותנים לו פוזה קרבית/רמי גלבוע

לקחנו למבחן את גרסת Wildtrak, האמורה להתחרות בג'יפ רוביקון. זו אינה הגרסה הקשוחה ביותר של ברונקו, אבל זהו הדגם המגיע לישראל עם צמיגי 35-אינץ', אותם רצינו לבחון. גרסת Badlands קשוחה יותר, אבל היא מגיעה לישראל רק עם צמיגי 33-אינץ'. רכב המבחן Wildtrak עולה 450,000 שקלים לפני תוספות אבל יש גרסאות זולות יותר, החל מ-405,000 שקלים. מחירו של ברונקו 3 דלתות מתחיל ב-385,000 שקלים. נשמע לכם יקר בטירוף עבור רכב האמור להתפלש בבוץ? אתם צודקים אבל תירגעו, גם רנגלר עולה סכומים דומים, ואפילו לנד קרוזר.

עוד בוואלה!

פורד ברונקו "הנסי": 405 סוסים בשטח

לכתבה המלאה
מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
החזית ייחודית מאוד, שילוב נאה של פנסים 'כמו פעם' וטכנולוגיית LED/רמי גלבוע

במבט חיצוני

פורד ברונקו הוא רכב מגודל באורך 4.83 מטרים, משקלו העצמי 2,400 קילוגרם. החזית הנוסטלגית מתהדרת בפנסים עגולים, עם תאורת LED המשתלבת בכיתוב BRONCO. החרטום הרבוע מתנשא לגובה, אהבתי את קפלי המתכת בצידי מכסה המנוע. אני פחות מתלהב מקרסי העיגון השחורים המיועדים למתיחת "כבלי ג'ונגל" לטובת מסע באמזונס.

במבט צד אנו מגלים מרכב רבוע עם צמיגי 35-אינץ' ענקיים. בדומה לארכי-יריב מבית ג'יפ, גם כאן ניתן לפרק את הדלתות ואת הגג; שמחתי לפרק את הגג וליהנות משמש חורפית אבל האמת? נדיר לראות מישהו המפרק דלתות של רנגלר, ולא נראה לי שפה יהיה המצב שונה. לברונקו הגמלוני יש אפקט הגעה מרשים ביותר, בוודאי בצבע החרדל "קאמל-טרופי" של רכב המבחן. הוא גדול, משלב אלמנטים היסטוריים וליטוש מודרני, משדר אווירת שטח מובהקת.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
המרכב הרבוע שומר על שורשי הברונקו הקדמוני. הגגון הוא אופציה בתשלום/רמי גלבוע

לצמיגי ה-35-אינץ' של ברונקו וויילדטראק יש חשיבות נוספת, מעבר ליכולות השטח המוגברות. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שרכב שטח מגיע לכאן עם צמיגים גדולים כל כך, בצורה רשמית ומסודרת. לא עוד קומבינות וחוכמות, בלי פחד של עברייני חוק... זה חידוש גדול בנוף הישראלי, כחולי המדים יתחילו להתרגל למראה ומי יודע, אולי ייפתח קצת הסכר על הרעיון, שרכבי שטח יכולים לנעול צמיגים במידות שונות?

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
איכות ההרכבה והחומרים, אינה מושלמת. המתגים והמנופים נוחים לשימוש, המסך המרכזי מצוין/רמי גלבוע

מרחב מחיה

תא הנוסעים מרווח ועדכני, אתה מרגיש מיד שזהו רכב כל-חדש. לוח המחוונים מעוצב בקווים מודרניים ישרים, לא תמצא כאן קימורים חושניים. במרכזו הדשבורד קבוע צג מולטימדיה 12-אינץ' עם אפליקציות שימושיות, מצלמות 360 מעלות, וקישוריות מלאה. במדף שמתחת לחלון הקדמי יש גומחות להנחת פריטים קטנים, שקעי טעינה, ומתגי שליטה על נעילות הדיפרנציאלים ושאר פונקציות שטח. בצמוד לתקרה יש שישה שקעים לחיבור אבזרים חיצוניים (תאורה, כריזה, מחנאות וכיו"ב). מתגים פיזיים גדולים מאפשרים שליטה נוחה על הצליל והמזגן. לוח המחוונים כולל מד מהירות אנלוגי, וצג 8-אינץ' בעיצוב מוזר - מד הסל"ד קטן ולא אינטואיטיבי, מד הדלק מיניאטורי, זה לא מתאים לרכב שטח מסוקס. חומרי הדיפון נראים טוב אבל הם פשוטים וזולים יחסית למגע ותחושה, בוודאי ברכב הנושק לחצי מיליון שקלים. יש שפע תאי אחסון אבל חסרו לי ידיות אחיזה מסיביות, זו של הנוסע אינה מוצקה.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
שפע מקומות אחסון ושקעי טעינה. הנדסת האנוש טובה לרוב, למרות נפילות כמו מיקום מתג בלם היד/רמי גלבוע

מושבי העור טובים ומרווחים, מעניקים תנוחת ישיבה גבוהה עם 'דוושה מתה' לרגלו השמאלית של הנהג. התצפית החוצה אינה משובחת; החלון הקדמי נמוך יחסית, וכך גם האחורי. מכסה המנוע מגביל את הראות החוצה, וקרסי הג'ונגל אינם עוזרים כאן - למרות שהם עוזרים לדעת היכן פינות הרכב. לטובת הנהג בא מערך מצלמות 360-מעלות, המקרינות את המתרחש בקרבת הגלגלים הקדמיים.

המרחב מאחור מצוין, עם שפע נקודות טעינה. משענת המושב האחורי זקופה מדי לטעמי, הייתי שמח לטווח תנועה מוגדל. תא המטען רבוע וגדול; אפשר להעמיס לתוכו ערימות של ציוד, ולהדק אותו באמצעות ארבעה קרסי מתכת. ברכב המבחן הותקנו מדף קפה ומגירה נשלפת, אלו שתיים מעשרות האופציות בתשלום, בעזרתן ניתן להתאים את הברונקו לטעם הלקוח. שוק ה-After Market עוד לא מפותח מספיק אבל הוא יתחיל לתפוח, ברגע שהתחילו מסירות ראשונות בארה"ב. הלקוחות בישראל מקבלים שי של ערכת חילוץ בסיסית, נחמד.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
המושב האחורי מרווח, אם כי המשענת זקופה מדי/רמי גלבוע

מתחת לקליפה

הברונקו מתבסס על תצורת הטנדר "ריינג'ר" הכולל שלדת סולם, סרן אחורי חי ומתלים עצמאיים. המתלים העצמאיים הקדמיים נותנים עדיפות ברורה למנהגי כביש, עידון ויציבות. הם פחות מתאימים לעבירות קיצונית אבל אנשי פורד החליטו שזו פשרה נכונה, המתאימה ל-2022. בסופו של דבר, גם הג'יפאי הקשוח ביותר מבלה את רוב זמנו על הכביש ועל מגרעות המתלה הקדמי מכפרות במידה רבה נעילות הדיפרנציאלים וניתוק המוט המייצב.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
מתגי נעילת הדיפרנציאלים נוחים להפעלה, ממוקמים היטב. יש גם 2 שקעי טעינה למצלמות דרך, גלאי מהירות ושאר אבזרים חיצוניים/רמי גלבוע

מלפנים שוכן מנוע בנזין 2.7 ליטר מוגדש בתצורת V6, המספק 330 כ"ס ב-5,250 סל"ד. חשוב יותר, הוא מספק 57.4 קג"מ מסיביים כבר ב-3,100 סל"ד. משודך לתיבת 10-הילוכים, המנוע כפול המגדשים מתמודד בקלות עם משקלו העצמי של הברונקו. לחיצה קלה על הגז והברונקו מזנק קדימה - התאוצה חזקה ומיידית, הסל"ד נמוך, 0-100 חולף בפחות מ-7 שניות, אהבנו מאוד. המנוע ממשיך לדחוף אל מהירויות כביש שש, מקורות זרים מדווחים על למעלה מ-160 קמ"ש בלי למצמץ. יחידת הכוח מצויינת ומלהיבה, ואת המחיר נשלם בתחנת הדלק; בנהיגה אתגרית בכביש ערד-סדום שרפנו ליטר בנזין לכל 4 קילומטרים, אבל הוא גם יודע להיות חסכוני יותר: בנהיגה בינעירונית נורמלית נעה תצרוכת הדלק בין 6.5 ל-9 קילומטרים לליטר.

תיבת 10 ההילוכים אינה זריזה אבל היא מתפקדת היטב. השליטה מתבצעת באמצעות מתג קטן על מוט ההילוכים, לא אהבתי. מערכת G.O.A.T מציעה בחירה בין שישה מצבי נהיגה: רגיל, ספורט, חסכוני, דיונה, 'חלקלק' ו-'באחה'. בברונקו 'בדלנדס' יש גם מצב 'זחילת סלעים', וניתוק מוט מייצב. ברונקו 2022 מציע את מערכות הבטיחות המתבקשות - בלימה אוטונומית ושמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת לחמיקה מתאונה, בקרת שיוט אדפטיבית.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
גלגל רזרבי מגודל, תלוי מאחור. הברונקו מרגיש מצוין בשטח, וגם בכביש המהיר/רמי גלבוע

מנהגי כביש

אתה לא מצפה מג'אמוס שטח הנועל צמיגי 35 אינץ' להעניק עידון נסיעה מלא על הכביש, אבל הברונקו מפתיע לטובה. המתלים העצמאיים סופגים היטב את שיבושי הדרך, נטיית המרכב בפניות ובבלימות אינה מוגזמת; אנו יושבים על מתלים ארוכי מהלך, צמיגיAT מגודלים ומרכז כובד גבוה, אבל התנהגות הכביש סבירה לחלוטין. זה לא לנד קרוזר או גרנד צ'ירוקי, אבל המתלים העצמאיים ומסרק ההגה מעניקים היגוי מדויק, במונחים של רכב שטח. תיבת ההעברה מאפשרת נהיגת כביש ב-2X4 אחורי, או 4X4 עם דיפרנציאל מרכזי פתוח. הבורר האלקטרוני משתהה לפעמים בהעברה בין מצב למצב, זה לא כיף אבל לא נורא.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
למרות אוריינטציית שטח ברורה, הברונקו נעים ובטיחותי גם על הכביש. הרבה בזכות המתלים העצמאיים/רמי גלבוע

הבעיה העיקרית בנסיעת כביש הם רעשי רוח חזקים המגיעים מהגג הפריק, בכל מהירות תלת ספרתית. מרכב פריק הוא דבר נחמד, אבל יש לו גם מחיר - ברמת הרעש, רעידות, עמידות. פורד עומדת להחיל 'ריקול' על גגות הפיברגלס הנוכחיים, ההנחה היא שהם יהיו שקטים יותר בהמשך הדרך. בינינו - הרעש לא נורא, מתרגלים אליו. בנסיעה עירונית מציע הברונקו נוחות נסיעה טובה, הודות למתלים רכים ולצמיגי ה-35 המגודלים. כניסה לחניה, תמרונים בסימטאות תל אביב - לא נורא, אפשר להתרגל לכל דבר, טוב שיש מצלמות.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
המתלים העצמאיים ומסרק-הגה מעדנים מאוד את התנהגות הברונקו, הוא מזכיר ג'יפ עירוני פחות קשוח/רמי גלבוע

יורדים לשביל

אבל כל אלה חסרי משמעות מול הרגע המרגש בו אנחנו יורדים לדיונה עם רכב שטח חדש לחלוטין, מורידים לחץ אוויר ל-24, ומשלבים 4X4. הקילומטרים הראשונים משמחים מאוד - המתלים הרכים מקבלים סיוע מצמיג גדול בלחץ אוויר נמוך, מעניקים נוחות נסיעה מצוינת. הברונקו נוח מאוד בנהיגה רגועה וגם ספורטיבית, הוא אינו חובט בך, ושומר על מגע מצוין עם הקרקע. בפניות מהירות וגלי קרקע הוא מתנודד לא מעט אבל תמיד בשליטה, אף פעם לא קשוח מדי. לזה מצטרף המנוע המצוין, ובלמים עם ABS מותאם לשטח. מהר מאוד פירקנו את הגג, ונהנינו מחווית שטח מצוינת.

ג'וי בירן:
במעשה של כמה דקות - והגג מעל הנהג והנוסע נעלמים לתא האחסון מאחור - לתיק ייעודי. והעולם זורח אליי. איזה כיף. ברגע אחד, הופך רכב הSUV לרכב פאן טהור, המחבר את הנוסעים לטבע - עירוני או אמיתי. מבחינתי, זה אחד הפיצ'רים המגניבים ביותר ברכב שטח - מבלי קשר ליכולותיו הדינאמיות.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
שטיפת גחון קצרה מרעננת אותנו, בסופו של יום שטח מענג/רמי גלבוע

השבילים הצרים של חורשן המחישו לנו את רוחבו הגדול של הברונקו, למעלה משני מטרים. התמרון אינו פשוט, בין גזעים וענפים.

מסרק ההגה אינו מעביר לגלגל ההגה רעידות אבל לנוסע מימין קשה לייצב את עצמו, עם ידיות אחיזה שאינן ממוקמות אופטימלית. השביל המטלטל חשף חריקות קלות מכיוון הגג (לא נורא), וחופש מסויים בחלונות הצד; הייתי קושר את זה לתחילת סדרת הייצור.

פורד ייעדו את הברונקו לעבודת שטח Hard Core והשאלה היא, כיצד יתמודדו המתלים העצמאיים עם מעברים טכניים מאתגרים? הצמיגים הגדולים וזוויות המרכב מיטיבים איתו, שלא לדבר על המנוע הבשרני. חולשתו היחסית מגיעה מהמתלים העצמאיים המעניקים פחות מהלך מאשר סרן חי, כמו זה של רנגלר.

ג'וי בירן:
אני יכול לקבוע חד משמעית שלדעתי זהו רכב השטח הסדרתי הנוח ביותר בשטח.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
ג'וי מתענג על השליטה המדוייקת בברונקו. לצמיגי הענק חשיבות גדולה אבל גם גרסאות ה-33 וה-32 אינץ' יעברו כאן, בקלות/רמי גלבוע

מועדון ה-35

אני לא רגיל לנהוג ברכב עם צמיגי 35 אינץ', והחוויה הייתה מרשימה מאוד. אומרים כי "צמיג גדול, מקטין מכשול" ואמנם, הברונקו הגמלוני טיפס בזלזול מדרגות סלע ומעברים קשים. יחסי ההעברה מספיק קצרים עבור זחילה איטית ומבוקרת. אפשר לנהל את העסק עם רגל ימין, אבל יש גם 'בקרת זחילה' המאפשרת לבחור מהירות התקדמות (מעל 1.6 קמ"ש), והיא תישאר יציבה ועקבית. הצמיגים הגדולים משפרים את זוויות המרכב ומגדילים את מרווח הגחון כך שניתן להתמודד בזחיחות דעת, עם מכשולים שהיו מפרקים כל רכב שטח עירוני (קרוזר, ג'ימני, דיסקברי/דיפנדר, רקסטון, או טנדרי 4X4).

ג'וי בירן:
הברונקו הוכיח כי גם שהתאוריה אומרת דבר אחד, המציאות מראה אחרת. למרות מהלך המתלה המוגבל מלפנים - ואכן הוא לא מהמרשימים שפגשתי, השילוב של הנתונים - בסיס הגלגלים, קוטר צמיג, אפשרות לנעילות רוחביות - כל אלה, מאפשרים לברונקו להניף גלגלים בצורה מרשימה, אך לרגע אחד, לא מעכבים או עוצרים אותו. ואני חסיד של סרנים קשיחים - גם בג'יפ שלי, וגם בפטרול, וכן, מבין ויודע את החשיבות של מהלך מתלה גדול, וחוסן מכאני ועבירות טכנית שמבקשת את כל אלה... אבל, בפעם הראשונה, נתקלתי בכלי שאינו מצוייד בנתונים המתבקשים, ובכל זאת, לא רק שאינו נעצר נוכח המכשולים, אלא אפילו לא מתעכב עליהם.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
חניה בשולי הדרך/רמי גלבוע

לסרן האחורי יש מהלך מתלה מצוין אבל המשולשים הקדמיים פחות נדיבים, והגלגלים הקדמיים ממהרים להתנתק מהקרקע. גילינו גם כי בקרת המשיכה אינה מהטובות שבנמצא - היא פחות מדוייקת מזו של ג'יפ או לנד רובר, אבל מאפשרת התקדמות בשביל משובש ובעליות תלולות. כאשר הבקרה מאבדת שליטה מתייצבות לעזרת הברונקאי שתי נעילות רוחביות, הנשק האולטימטיבי לעבירות.

בהצלבות מסמרות שיער נופף הברונקו בגלגליו, גם בזחילה סופר-איטית. נחיתותם התיאורטית של המתלים העצמאיים כמעט ולא התבטאה בשטח, כולל במעברים קשים. מי שמחפש עבירות אקסטרים יגיע בוודאי למגבלות האחיזה של הברונקו - בסופו של דבר, אחיזה של ארבעה צמיגים יותר יעילה מאחיזה של שלושה צמיגים. איפה נמצאת המדרגה שתכריע את הברונקו, ולא את הרוביקון? התשובה תגיע במבחן השוואתי, שזמנו עוד יגיע.

ג'וי בירן:
וכשהשד מבצבץ, ורגל ימין מרגישה חופשית, הנהיגה המהירה בברוקו מתגלה כקלה ונשלטת בקלות. שוב, השילוב של מערכת המתלים והצמיגים הגדולים, מאפשרים נהיגה בנוחות וביטחון יוצאי דופן. כאן גם ניכר משקלו של הברונקו, והמסה הגדולה מורגשת בכל פניה. דורשת התייחסות ותשומת לב. זה לא רכב ראלי, זה יותר משאית מהירה מאוד. לטובתינו נרתמים גם המונע ותיבת ההילוכים המדוייקים, מספקים כוח זמין בכל רגע - תענוג גדול.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
עיצוב לוח המחוונים אינו ידידותי, מד הסל"ד ומהירות הנסיעה אינם בולטים לעין. להפתעתי, אי אפשר לשנות את התצוגה/רמי גלבוע

לברונקו יש טריק חדשני Trail turn assist הבולם גלגל אחורי-פנימי, בזמן פנייה הדוקה מאוד. זה מאפשר להסתובב כמעט "על המקום", מצוין לשבילי חורש עם פניות 180 מעלות. לאחר מבחן של יומיים בתנאי שטח מגוונים מאוד, תשובתנו ברורה - פורד ברונקו מציע עבירות מצויינת האמורה להספיק לכל שוחר טיולים, שאינו מבקש להתנפץ על מכשולי העבירות הקיצוניים ביותר. הוא יבלע בזלזול גם דיונות קיץ, קטן עליו.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
תוספת מלהיבה לסגמנט רכבי השטח, בישראל והעולם/רמי גלבוע

חוזרים אל העיר הגדולה

הברונקו העניק לנו הנאה גדולה בשבילי המדבר אבל בסופו של דבר, צריך לחזור הביתה. המפגש הראשון עם פורד ברונקו היה מצוין, מעניק תקווה חדשה לשוחרי השטח. בינינו, זה הרכב אותו הייתה צריכה להציג לנד רובר כתחליף לדיפנדר, אבל הבריטים בחרו ללכת באזימוט מפואר ועירוני יותר. אנשי פורד הציבו צלב על המטרה ויצרו רכב שטח מצוין, המעניק נוחות ובטיחות גם על הכביש. בינגו! במבט מורחב נספר לכם כי לברונקו יש גם אח צעיר ועירוני, הקרוסאובר 'ברונקו ספורט'. בצנרת מתבשלים גם ברונקו 'ראפטור' על גלגלי 37 אינץ', וטנדר שטח רציני.

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
מכסה המנוע מזכיר מגרש בייסבול; הוא נראה טוב מאוד, אבל מגביל מעט את התצפית החוצה/רמי גלבוע

ארבעים ברונקו'אים הגיעו לארץ במשלוח הראשון, ונמכרו כהרף עין. כרגע אין תחזית למשלוח נוסף, הביקוש בארה"ב היסטרי לחלוטין. אנחנו מברכים בשמחה על הצטרפותו של הברונקו לפלח השוק המיניאטורי של רכבי שטח קשוחים; עוד יבוא זמנו של מבחן השוואתי מול ג'יפ רוביקון אבל היום, אנחנו מסתפקים בחיבוק רחב לפורד החדש. היה שווה לחכות.

תודה ל דודי מוסקוביץ צילום תדמית על העזרה בהכנת הכתבה

מבחן דרך: פורד ברונקו. רמי גלבוע
זה היה צריך להיות הדיפנדר החדש, כאן בפוזת "קאמל טרופי" קלאסית/רמי גלבוע

על הצד הטכני: פורד ברונקו Wildtrack

מנוע, הנעה: בנזין מוגדש 2,694 סמ"ק, הנעה כפולה לכביש ולשטח
הספק/סל"ד (כ"ס): 330/5,250
מומנט/סל"ד (קג"מ): 57.4/3,100
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים
תאוצה 0-100 (שניות): כ-6.8 שניות (לא רשמי)
מהירות מרבית (קמ"ש): 161

תצרוכת דלק בינעירונית מבחן (קמ"ל): 7.0

עזרי עבירות: הנעה 2X4, 4X4, הילוך כוח, נעילת דיפרנציאלים נשלטת, בקרת משיכה, בקרת שיוט לשטח, סיבוב 'על המקום'

אורך (ס"מ): 482.6
רוחב (ס"מ): 201.5
גובה (ס"מ): 191.1
בסיס גלגלים (ס"מ): 295
נפח תא מטען ( ליטרים): 1008
מרווח גחון (ס"מ): 29.2
זווית גישה / נטישה (מעלות): 43.2 / 37
צמיגים: 315/70R17
משקל עצמי (ק"ג): 2,396

מתחרים כלליים:
טויוטה לנד קרוזר, ג'יפ רנגלר רוביקון, לנד רובר דיפנדר

מחיר: 450 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    12
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully