וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך האוטו: אוניית המשא ועליה אלפי מכוניות יוקרה טבעה

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 18:19

אלפי מכוניות יוקרה, בהן מכוניות חשמליות ירדו למצולות עם טביעתה של ה-Felicity Ace, אוניית המשא שעלתה באש ומאמצי הכיבוי שלה עלו בתוהו

פליסיטי אייס. AP
ה-Felicity Ace מעלת עשן/AP

במשך שבועיים בערה באוקיינוס האטלנטי אוניית המשא Felicity Ace שמפליגה תחת דגל פנמה והייתה בדרכה מגרמניה לארצות הברית. אתמול דווח כי האוניה טבעה במרחק של כ-400 ק"מ מחופי פורטוגל, בזמן שנגררה לנמל לצורך כיבוי השריפה.

כלי השיט הענקי, באורך 200 מטרים הוביל מכוניות מתוצרת קבוצת פולקסווגן, בהן דגמי פורשה, בנטלי, למבורגיני ואודי. אולם שריפה שפרצה בסיפון המטען שלו והלכה והתפשטה במהירות אלצה את 22 אנשי הצוות להתפנות ממנה.

בשל הסוללות של המכוניות החשמליות שהיו בבטן האוניה והתלקחו, עוצמת הבעירה הייתה כל כך גדולה ששיטות הכיבוי הרגילות לא הצליחות להתגבר עליהן. ההחלטה הייתה לגרור את האוניה לנמל קרוב שבו יוכלו להמשיך לכבות את האוניה, כאשר בזמן הגרירה שלה מקורר באמצעות זרנוקים כדי למנוע התלקחות של מכלי הדלק.

פליסיטי אייס. AP
ההערכה היא שהאוניה נשאה כ-4,000 כלי רכב/AP

החשד הראשוני היה שהדליקה פרצה בשל סוללות הליתיום של המכוניות החשמליות, כנראה בשל כשל, לא אירוע ראשון וכזה שכבר הביא לריקולים גדולים של יונדאי ושברולט בעבר בשל התופעה. כעת עם טביעת האוניה כולה, כנראה שהסיבות לפרוץ הדליקה לא יובהרו לעולם.

אולם כעת מופנית תשומת הלב לזיהום שעשוי להתפתח במקום כתוצאה משלל החומרים הכימיים האצורים בסוללות וכעת יתפרקו לתוך המים. בהצהרה שמסר הצי הפורטוגזי, שהיה אחראי על פעולות הגרירה והטיפול באוניה נמסר כי במקום הטביעה נמצאו מספר שברים וכתם שמן קטן, בו מטפלות הרשויות.

במקום הטביעה יסיירו בימים הקרובים כלי שיט של הצי ומטוס של חיל האוויר הפורטוגזי על מנת לנסות לאתר סימנים לזיהום במים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully