וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מתיחת הפנים לאקליפס קרוס הדליקה אותנו?

רמי גלבוע, צילום: תומר פדר

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 9:00

הקרוסאובר של מיצובישי משפר את עיצוב הישבן, מוותר על 11 כ"ס ומנסה להיות חסכוני יותר מהדגם היוצא. בטווח מחירים של 155-181 אלף שקלים, האם הצלחנו להתאהב בו?

מיצובישי אקליפס קרוס 2022. תומר פדר,
החרטום מושקע, משוייך ויזואלית למשפחת מיצובישי/תומר פדר

מיצובישי אקליפס-קרוס משווק אצלנו מאז 2018 ועם כ-7,200 מכירות בלבד, הוא לא חצב לו מקום מרכזי בשוק הקרוסאוברים. במדרג מיצובישי הוא ממוקם מעל ASX, ומתחת לאאוטלנדר המצליח. מתיחת הפנים של אקליפס המחודש מחזקת עוד יותר את החתימה המשפחתית של חרטום מיצובישי - עיטורי הכרום גדולים וחדים, תאורת ה-LED מסוגננת ומושקעת, השבכה הקדמית מושחרת במלואה, נעלמו פסי כרום העליונים. השינויים בחרטום מעודנים, מעניקים לאקליפס מראה עדכני ובולט יותר.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022. תומר פדר,
לרכב שלכם לא תהיה מדבקה של מס' 4... האקליפס קומפקטי וכוחני/תומר פדר

במבט צד אהבתי את גילופי הפח בדלתות ואת תפיחות הגלגלים, זה מתאים למי שמחפש רכב כוחני ונחרץ. שינוי משמעותי יותר התרחש בדופן האחורית, ממנה נעלם הספויילר שהיה מותקן לרוחב החלון האחורי. היה זה אלמנט ייחודי ומעניין, אבל הוא לא עבד טוב על המרכב הקומפקטי. מעצבי מיצובישי השליכו את הספויילר, ובמקומו יצרו בליטה מעניינת מתחת לחלון האחורי. העיצוב החדש פחות ייחודי מהקודם, אבל הוא זורם ונקי יותר - אם כי הוא שגרתי למדי, בשוק של 2022. על הזנב המסוגנן מתנוסס כיתוב בולט ECLIPSE CROSS.

עוד בוואלה!

מבחן השוואתי: מיצובישי אאוטלנדר מול פולקסווגן טיגואן אולספייס

לכתבה המלאה
מיצובישי אקליפס קרוס 2022. תומר פדר,
השינוי הבולט ביותר הוא ביטול הספויילר האחורי/תומר פדר

במקביל למתיחת הפנים המינורית, אורכו של אקליפס החדש צמח בכ-14 סנטימטרים משמעותיים; אורכו מגיע היום ל-454.5 סנטימטרים, זה ארוך בחמישה סנטימטרים מיונדאי טוסון החדש למשל. מרווח הפנים לא גדל משמעותית, אבל תא המטען גדל בכ-20% משמעותיים, ל-405 ליטרים. מלפנים יש תחושת מרחב גדולה הודות לחלון קדמי משופע מאוד, ומדף גדול מעל לוח המחוונים. לא צפוף באקליפס. ישבן האקליפס פחות רבוע מזה של קרוסאוברים אחרים, הוא נוטה לכיוון קופה-ספורטיבי, הולך טוב עם גוון Red Diamond האדום-בוהק.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022. תומר פדר,
תא הנוסעים כמעט זהה לזה הקודם. הוא שימושי, רמת האיבזור גבוהה/תומר פדר

תא הנוסעים

תא הנוסעים של אקליפס מרווח למדי מלפנים ומאחור, מאובזר בעושר יחסי. איכות חומרי הדיפון אינה מהטובות בקטגוריה - יש מגוון דיפוני פלסטיק, חלקם מבריקים במראה כרום או מתחזים לסיבי פחמן, אבל התחושה אינה איכותית, כפי שאנו כבר מצפים בטווח מחירים המגיע ל-181 אלף שקלים. חלק מהמתגים אינו משדר איכות (לדוגמא מנוף המגבים, הפועל בנוקשות). צג המולטימדיה 9-אינץ' כולל מערכת Connected Car עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. הצג מגיע בהרכבה מקומית ואיכותו אינה גבוהה; גם מצלמת הרוורס אינה חדה וצלולה במיוחד. חבילת Connected כוללת ניווט ווייז, רדיו אינטרנטי וכיו"ב.

גרסת Intense הבסיסית מיועדת בעיקר לציי רכב, יש לה מושבים קדמיים מחוממים, בלימה אוטונומית, מחירה 155 אלף שקלים. תנוחת הישיבה גבוהה יחסית, אתה לא שקוע בתוך 'אמבטיה'. רמתExecutive העולה 160 אלף שקלים מוסיפה בלם יד חשמלי, מראות צד מתקפלות, בקרת אקלים דו אזורית, מפתח חכם, בקרת שיוט אדפטיבית, התראות בטיחות שונות, 6 רמקולים. בגרסתPanoramic נקבל גם, כמה מפתיע, שני גגות שמש ותג מחיר של 171 אלף שקלים. ל-Instyle יש מושבים דמויי עור; בגרסת 2X4 היא עולה 172 אלף שקלים, בגרסת 4X4 היא כבר עולה 186 אלף שקלים. מעניין אותי לראות כמה לקוחות ישלמו תוספת של 14,000 שקלים כדי לקבל הנעת 4X4 לשטח רך, וגידול של סנטימטר וחצי במרווח הגחון? הגרסה היקרה ביותר היא Premium העולה 181 אלף שקלים ונותנת לך ריפודי עור, תצוגה עילית, וכוונון חשמלי למושבים הקדמיים. כל הדגמים מציעים 7 כריות אוויר ובלימה אוטונומית. התאכזבנו לגלות כי לאף אקליפס אין שמירת נתיב אקטיבית, זה יגיע בעתיד. אין פתחי מיזוג למושבים האחוריים.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022. תומר פדר,
האקליפס בולע בקלות מרחקים גדולים, רמת הנוחות טובה/תומר פדר

על הכביש

כל דגמי אקליפס קרוס 2022 שומרים את מנוע ה-1.5 טורבו, שהספקו ירד מ-163 כ"ס בדגם היוצא, ל-152 כ"ס היום. המומנט נשאר כ-25 קג"מ ב-1,800 סל"ד והמטרה המוצהרת היא, חיסכון בדלק. לתיבת ההילוכים הרציפה יש שמונה "הילוכים" וירטואליים, המנסים לתת תחושה של תיבת הילוכים 'רגילה'. אחת מתוצאות השינוי היא ירידה בביצועי המנוע, עם ירידה של כמעט שנייה במיאוץ ל-100 קמ"ש - 10.5 שניות היום, לעומת 9.7 בשנה שעברה. למרות זאת, תצרוכת הדלק במבחן לא היתה מרשימה במיוחד - נסיעה מנהלתית בין עירונית הניבה 10-11 קילומטרים לליטר, עם נגיעה מזדמנת ב-12.5 קילומטרים לליטר, במהירויות חוקיות. זה לא ממש מרשים עבור רכב שויתר על ביצועים, תמורת חיסכון. בהמשך השנה תגיע גרסת PHEV היברידית-נטענת עם שני מנועים חשמליים, 224 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 45 קילומטרים.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022. תומר פדר,
הריפוד מגיע גם בגוון אפור-בהיר/תומר פדר

תיבת ההילוכים מתוכנתת לשמונת יחסי העברה, אבל התיכנות המדורג מחזיק מים רק בנסיעה רגועה - שתאפיין, אגב, את רוב זמנם של לקוחות האקליפס. בכמה קטעים הרריים איתגרנו את הרכב בנסיעה מהירה יותר והוא לא אהב את זה. התיבה הרציפה שכחה את 8 יחסי ההעברה, המנוע התמקם מעל 5,000 סל"ד רעשניים, והמהומה הייתה גדולה. מסתבר שלמרות המרכב הספורטיבי למראה, זה לא רכב המיועד לנהיגה מאומצת. נציין לטובה את המתלים שביקרו היטב את תנודות המרכב. ההיגוי קליל מאוד, אבל מדוייק ביחס לסוג הרכב. נוחות הנסיעה מעורבת - על כבישים טובים זה בסדר גמור, על אספלט שבור האקליפס נוקשה יחסית, ותודה לצמיגי ה-18-אינץ' הספורטיביים מדי (כך אני חושב, אבל הקהל דווקא אוהב אותם). גרסת ה-4X4 המוגבהת קמעה תאפשר התמודדות עם שבילי עפר ברמת עבירות קלה, כמצופה מקרוסאוברים מודרניים.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022. תומר פדר,
החרטום מבליט את המראה המשפחתי של מיצובישי, מספייס סטאר עד אאוטלנדר/תומר פדר

החלטה

כאשר מתבוננים באקליפס מבעד לזכוכית מגדלת, מגלים כל מיני בעיות קלות - תחושת איכות החסרה בתא הנוסעים, מנוע הנוסק לעתים קרובות לסל"ד גבוה מדי, תצרוכת דלק שאינה מספיק משכנעת, ומשהו מחוספס בעבודת המתלים. אבל האמת היא שלאורך כמה מאות קילומטרים הרגשנו איתו טוב מאוד; לא צריך לאתגר אותו בנהיגה ספורטיבית מדי והוא מעניק איכות חיים לגמרי לא רעה, משולבת בתנוחת ישיבה גבוהה יחסית ובמראה עדכני.

מתיחת הפנים עדכנה את הקרוסאובר הקומפקטי של היצרנית היפנית, והגדילה אותו למימדים של קרוסאוברים משפחתיים מקוריאה ואירופה. מצד שני, מנוע ה-1.5 ליטר פחות בשרני, וביצועיו פחות מרשימים. ומצד שלישי - הקהל הישראלי אוהב את המותג היפני השומר על דימוי איכותי יחסית, עם תחושה של שמירת ערך וסחירות גבוהה. יתרון משמעותי לבציר 2022 הוא זמינות מלאה של חלק מרמות הגימור, עם מועדי אספקה קרובים יחסית. אני משער כי עד להגעת הגרסה ההיברידית-נטענת האקליפס לא ינפץ שיאי מכירות, אבל על זרם לקוחות קבוע ויציב הם יכולים לבנות.

מיצובישי אקליפס קרוס 2022. תומר פדר,
ישבן הדור למראה/תומר פדר

על הצד הטכני :מיצובישי אקליפס קרוס Panoramic

מנוע, הנעה: טורבו בנזין מוגדש, 4-בוכנות בנפח 1,499 סמ"ק, הנעה קדמית
הספק מרבי (כ"ס): 152/5,500
מומנט מרבי (קג"מ): 25.4/2,000
תיבת הילוכים: רציפה CVT עם 8 יחסי העברה וירטואליים

תאוצה 0-100 (שניות): 10.5 שניות
מהירות מרבית (קמ"ש): 190
תצרוכת דלק (מבחן, קמ"ל): 11 (בין עירוני)

אורך (ס"מ): 454.5
רוחב (ס"מ): 180.5
גובה (ס"מ): 168.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 267.0
נפח תא מטען (ליטר): 512
מרווח גחון (ס"מ): 20.0
צמיגים: 255/55R18
משקל עצמי (ק"ג): 1,520


מחיר (שקלים): 171,000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully