וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמח ומבדח: אודי מטילה פצצת ביצועים לשוק!

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 18:15

גם מי שיחשוב לרגע שזו עוד אודי A3 יבין את הטעות שלו כשהיא תיעלם לאופק ב-3.8 שניות מ-0-100. אבל ה-RS3 החדשה היא יותר מביצועים בקו ישר

אודי RS3 החדשה/צילום: יצרן, עריכה: ניר חן

יבואנית אודי מתחילה בשיווק ה-RS3 החדשה בישראל, אמנם בכמעט חצי שנה איחור ביחס למועד המקורי, אבל היא שווה את זה. הדור העדכני של המשפחתית האולטרה-חזקה של אודי אמנם ממשיכה לעשות שימוש באותו שילוב מנוע-תיבת הילוכים-הנעה כפולה - אבל בדור הנוכחי לוקחת את העניין הזה של להיות לא רק מהירה מאוד - אלא גם מהנה מאוד ממש ברצינות.

גם בדור הנוכחי, השלישי שלה, היא מוצעת בתצורת האצ'בק (ספורטבק) או בתצורת סדאן עם 4 דלתות. בדומה למתחרה הישירה שלה במרצדס ה-A45 AMG וה-CLA45 AMG. אולם הפעם היא מגביהה עוד יותר את הרף עם ההופעה הקרבית, החל מהחרטום השחור הענק ועד ליציאות המפלט האדירות בזנב.

אודי RS3 החדשה. אתר יצרן
בהאצ'בק או סדאן/אתר יצרן

מה שעוד נותר ללא שינוי הוא השימוש במנוע ה-2.5 ליטרים חמישה צילינדרים המעולה שלה. בגלגול הנוכחי שלו הוא יורה 400 סוסים ו-51 קג"מ שעוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה לארבעת הגלגלים. בכל הנוגע לביצועים נרשם שיפור קל בתאוצה ל-100 שהתקצרה ב-0.3 שניות ועתה עומדת על 3.8 שניות. המהירות המירבית היא 250 קמ"ש ובהסרת המגבלה האלקטרונית תעמוד על 290 קמ"ש.

עוד בוואלה!

נהיגה ראשונה: אודי RS3 החדשה

לכתבה המלאה
אודי RS3 2021. אתר יצרן
כן, זו אודי, כן היא על הצד/אתר יצרן

אבל מהירות בקו ישר ואפילו בעיקולים אף פעם לא הייתה בעיה אצלה, זה הכיף והמעורבות שהיו חסרים למי שרצה לקחת את הנהיגה לשלב הבא. ובדור הנוכחי היא עשתה בדיוק את זה. הטריק כאן הוא ה-Torque Splitter - דיפרנציאל מתוחכם שמחליף את זה מסוג האלדקס של הדורות הקודמים ומאפשר לה להעביר את מלוא הכוח לגלגלים האחוריים ואפילו לגלגל אחד בלבד. זה הופך אותה למכונית שיודעת, אוהבת ומעודדת להוציא אותה להחלקות כוח.

עוד שינויים בדור החדש הם זווית הקאמבר בגלגלים שהפעם שלילית יותר בקצת פחות ממעלה ביחס ל-A3 רגילה (כלומר, החלק התחתון של הגלגל בולט החוצה יותר מהעליון), מה שאמור לשפר את האחיזה והיציבות בפניות ולצורך כך צוידה המכונית במיסבים, עצמות עצה, מייצבים וחיזוקים נוספים בתת השלדה. וכן בלמים בקוטר גדול יותר, עם יותר בוכנות ופחות משקל.

איך היא עושה את זה, כמה טוב זה עושה ולמה תוכלו לקרוא בכתבת הנהיגה הראשונה שלנו בה.

אודי RS3 החדשה. אתר יצרן
תצוגת "מסלול המראה" במצב הספורט/אתר יצרן

מבחינת אבזור ותא נוסעים ה-RS3 מגיעה עם מסך 12.3 אינץ' בלוח המחוונים ומערכת מולטימדיה של 10.1 אינץ', שליטה על ההילוכים מהגה, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 איזורים עם יציאות מיזוג למושבים האחוריים, מושבים מצופי עור ומתכווננים חשמלית, חלון גג פנורמי ועוד. חבילת ה-RS שמחירה 19,500 שקלים מוסיפה מערכת שמע של B&O עם 15 רמקולים, תאורת מטריקס לד, מערכת פליטה ספורטיבית, חבילת עיצוב אלמנטים מושחרים ואת מה שחשוב באמת - בולמים אדפטיביים שנוכחנו לדעת שממש משנים את האופי שלה.

ברשימת מערכות הבטיחות חיישני חניה ומצלמה, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מחירי ה-RS מתחילים ב-460 אלף שקלים לתצורת הספורטבק ו-478 אלף שקלים לסדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully