וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרצדס תוכלו לעזוב ידיים בנהיגה

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 22:43

מרצדס היא הראשונה לאפשר מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 3, כלומר ללא צורך לגעת בהגה ואפשרות להסיר את העיניים מהכביש לחלוטין. וכמובן שיש "אבל" גדול מאוד

מערכת נהיגה אוטונומית מרצדס/יצרן

אחרי הבטחות חוזרות ונשנות ש"אוטוטו כולכם תשבו במכוניות אוטונומיות שייסעו לבד" והעובדה שהמונח הזה היה מילת הקסם של העשור הקודם בתעשיית הרכב, כיום רוב היצרניות כבר התפכחו ומצפות את ההצהרות וההבטחות שלהן בכוכביות קטנות וגדולות - כך שבכל הקשור למכוניות אוטונומיות - למעט במקרה של פריצת דרך מפתיעה באופן מרחיק לכת, המכונית שנוסעת לבדה לא נראית באופק.

ועדיין, בתחרות בין יצרניות הרכב, הראשונה לעשות את הצעד הראשון ולהציג מכונית בעלת יכולות אוטונומיות ברמה 3 היא מרצדס. המשמעות של יכולות אוטונומיות ברמה 3 (מתוך 5) היא לאפשר לנהג להסיר את הידיים מההגה ואת העיניים מהכביש בקטעי כביש מוגדרים מראש ובהם המכונית על מערכותיה מנהלת את הנסיעה.

מערכת נהיגה אוטונומית מרצדס. אתר יצרן
האפשרות להוריד את העיניים מהכביש והידיים מההגה - בתנאים מסוימים/אתר יצרן

מה שמאפשר את היכולות האלו הוא מערך חיישנים, רדארים, ליידארים (רדאר לייזר), מצלמות וחיישני מיקום מתקדמים במיוחד ואפילו חיישנים שמודדים את מידת הלחות של הכביש שסובבים את המכונית. כל אלו יחד יוצרים הדמיה מדויקת באופן המפורט ביותר בתעשייה כיום לדברי מרצדס, הדמיה תלת מימדית שהכרחית כדי לאפשר למכונית "למקם" את עצמה במרחב. רכיב נוסף במערכת הוא אפשרות התקשורת בין הרכב לבין התקני תשתית שונים, מה שמכונה V2X. תשדורת שכוללת מידע כמו עומסי תנועה, עבודות בכביש, תאונות או מפגעים בדרך.

בשורת הכוכביות של תפעול המערכבת: היא עדיין יקרה מאוד - מדובר בתוספת של 5,000 דולר, שתוצע כרגע רק בשתי ספינות הדגל של היצרנית זו עם מנועי הבעירה הפנימית ה-S קלאס או זו החשמלית - המרצדס EQS. היא תוכל לפעול רק בכבישים מהירים מוגדרים מראש, כרגע מאושרת רק להפעלה בגרמניה ורק עד מהירות של 60 קמ"ש.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: מרצדס EQS580

לכתבה המלאה
מערכת נהיגה אוטונומית מרצדס. אתר יצרן
תוצע גם ב-EQS/אתר יצרן

אבל עם כל הכבוד להישג של מרצדס, הוא בעיקר מלמד על מה שאין יותר מאשר על מה שיש. תזכורת: כבר ב-2017 גרמניה הייתה הראשונה לייצר את התשתית החוקית לנסיעת כלי רכב ברמת אוטונומיה 3 אולם התקנות עצמן אושרו רק ב-2021.

בנוסף, העובדה שמערכת כזו, בהיקף שימוש מוגבל מאוד מגיעה ב-2022 כאשר "בעלי חזון" דיברו על מכוניות אוטונומיות מלאות כבר ב-2021. הלאה, במחיר של 5,000 דולר מדובר במערכת שעוד צריכה לעבור כברת דרך עד שתגיע לרמת מחיר שתאפשר הטמעה שלה גם במכוניות עממיות יותר, נכון, כך היה עם כמעט כל טכנולוגיה מתקדמת, אולם כאן יש הבדל. כאשר מדובר במכוניות אוטונומיות, מקובל כיום כי מיטוב הפעולה של המכוניות האוטונומיות תלוי מאוד ובעיקר בכמות כלי הרכב הללו על הכבישף כל עוד אלו לא יגיעו למאסה קריטית, הן יוסיפו להיות מוגבלות יחסית בתפוצה שלהן.

ונקודה נוספת נוגעת למשבר הנוכחי, זה של אספקת השבבים. כאשר יצרניות רכב רבות נאלצות לעצור פסי ייצור, לשחרר מכוניות נטולות תכונות מסוימות, או לחזור לשימוש בשבבים פשוטים יותר - קשה לראות אותן מקריבות כל כך הרבה בשביל כל כך מעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully