וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד פוקוס המחודשת כבר פה, מה החידושים הגדולים שלה?

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 13:09

מתיחת הפנים של פורד פוקוס מביאה מנוע קטן ומוגדש שמפחית סוסים אבל שומר על רמת הביצועים, תיבת הילוכים כפולת מצמד והרבה יותר אבזור. המחירים, ללא שינוי

פורד פוקוס המחודשת בישראל. אתר יצרן
בהאצ'בק ובסטיישן, גרסת הסדאן לא תגיע אלינו/אתר יצרן

פורד פוקוס, פעם חלק בלתי נפרד מנוף המכוניות המשפחתיות בישראל כמעט ונעלמה מהשוק המקומי אחרי המוניטין שיצא לדור השלישי שלה. אולם החברה נחושה להישאר במשחק ואחרי הנהיגה בדור החדש שלה, היו לה בהחלט את הכלים לכך. אולם שינויים בתקני זיהום אוויר והצורך לצמצם את פליטת המזהמים הביאו לשינוי בתמהיל יחידות הכוח של הדגם ויחד עם מתיחת הפנים שלה היא מוסיפה על הדרך אבזור חדש.

פורד פוקוס המחודשת בישראל. אתר יצרן
גריל חדש ותאורת לד/אתר יצרן

מבחינה חיצונית ההבדלים מתרכזים בפנסים שגם עברו לתאורת לד וגריל במראה מודגש יותר. בתא הנוסעים החידוש המרכזי הוא לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' שיגיע כסטנדרט בשתי רמות הגימור וכן אופציה לשדרוג מסך המולטימדיה מ-8 ל-13.2 אינץ' ב-3,000 שקלים. מערכת המולטימדיה תומכת באנדרואיד ואפל גם באופן אלחוטי וכן טעינה אלחוטית לנייד כסטנדרט. עוד ברשימת האבזור: פתיחה חשמלית לתא המטען ב"טורר", תצורת הסטיישן שלה שכוללת גם רצפת גומי קלה לניקוי ותא פלסטיק תחתון לאחסון ציוד שלא רוצים שילכלך את תא המטען. בגרסת ה-ST ליין בעלת המראה הספורטיבי יש גם חימום למושבים הקדמיים, קאליפרים אדומים וברמת הגימור ST ליין X גם חישוקי 18 אינץ' (17 בגרסה הרגילה) וגג פנורמי נפתח.

מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע להיגוי בפעולת חמיקה מהתנגשות, שליטה אוטומטית באורות והתרעת עייפות נהג. כמו כן מערכת ה-mykey שמאפשרת הגבלת מהירות הנסיעה וגם את עוצמת השמע המקסימלית במערכת.

עוד בוואלה!

סופר טנדר: פורד ריינג'ר ראפטור החדש

לכתבה המלאה
פורד פוקוס המחודשת בישראל. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה ענק כאופציה/אתר יצרן

מתחת למכסה המנוע מסתתר השינוי הנוסף בפוקוס. מנוע ה-1.5 ליטר המוגדש בן 182 הסוסים שלו מפנה את מקומו למנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בהספק של 155 כ"ס ו-24.5 קג"מ (זהה למנוע ה-1.5 ליטר). למנוע גם מערכת עזר חשמלית במתח 48 וולט שתאפשר להאריך את פרקי הזמן של דימום המנוע תוך תמיכה בהפעלת אביזרי החשמל בתא. אל המנוע מחוברת תיבת הילוכים כפולת מצמד. למרות ניסיון העבר הלא מוצלח איתה, בפורד חוזרים לעשות בסוג כזה של תיבה שימוש. הפעם היא בעלת 7 יחסי העברה ועם מצמדים רטובים.

השימוש בתיבת ההילוכים מאפשר לפוקוס לשמור על ביצועים זהים למנוע החזק יותר למרות ההפחתה בהספק. גרסאות ההאצ'בק יאיצו ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות בעוד הסטיישן תוסיף שתי עשיריות ותאיץ ב-8.6 שניות.

פורד פוקוס המחודשת בישראל. אתר יצרן
פתיחה חשמלית ותא תחתון לאחסון/אתר יצרן

בשורות קיימות גם בשורת המחיר של המכונית, כבר התרגלנו לראות עליות מחירים בין אם בקפיצות ובין אם בזחילה איטית מעלה עם כל הצגת עדכון למכוניות החדשות.

במקרה של הפוקוס, אין כזה. מחירי הגרסה המחודשת נותרו זהים לאלו של הדגם טרום מתיחת הפנים. כלומר החל מ-131,900 שקלים ל-ST ליין, עבור ב-133,900 לאקטיב X (האצ'בק), 137,900 לאקטיב טורר (סטיישן) ועד 143,900 ל-ST ליין X המאובזרת. לכל גרסאות אלו ניתן להוסיף את מערכת המולטימדיה הגדולה בעלות של 3,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully