וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הרביעי של הפאביה בישראל: כל הפרטים עליה

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 10:35

גדילה במימדים, יותר מערכות בטיחות, שני מנועי בנזין וגרסת מונטה קרלו ייחודית. סקודה פאביה פה בדור הרביעי שלה ואלו הדברים החשובים שצריך לדעת עליה

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
דור רביעי לסופר מיני של סקודה/אתר יצרן

מאז 1999, כאשר החליפה את הפליסיה בקו הדגמים של היצרנית ובמשך 4 דורות מהווה הפאביה אחד מהעוגנים המרכזיים של סקודה בכל הקשור להיצע שלה. לא רק מבחינת מספרי מכירות, אלא גם כי היא הייתה תמיד זו שייצגה את הגישה הסקודאית לסיפור של תמורה למחיר. לא הכי אופנתית, לא הכי חתיכה, בלי יותר מדי הילה ספורטיבית - אבל בסעיף התמורה למחיר, לא היו לה הרבה מתחרות.

הדור הרביעי שלה, שמגיע לישראל כשנה לאחר ההצגה העולמית שלו, ינסה להמשיך להציע את אותה הגישה, בעיקר עם גדילה במימדים החיצוניים של המכונית, יותר אבזור בטיחות מתקדם שמגיע כסטנדרט אבל הפעם המחיר כבר לא נמוך כפי שהיה בעבר ביחס לחלק מהמתחרות. מצד שני, זוכרים את סיפור ההילה הספורטיבית? אז גם פה יש טוויסט מעניין בסיפור.

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
עוד 11 ס"מ לאורך הכללי ביחס לדור היוצא/אתר יצרן

העיצוב של הדור הנוכחי מיישר קו עם המראה של שאר דגמי היצרנית, זוויתי יותר, עם הגריל המשושה והשקע במרכז מכסה המנוע.

למרות שהיא האחרונה מבין מכוניות הסופר מיני של קבוצת פולקסווגן לעבור לפלטפורמת ה-MQB A0, היא כן מותחת את המרכב החיצוני לאורך נדיב יותר של 410.5 ס"מ, יותר מאחיותיה לפלטפורמה (סיאט איביזה ופולקסווגן פולו) ויותר מרוב המתחרות שלה בסגמנט. עם 178 ס"מ לרוחב היא גם רחבה ב-5 ס"מ מהדור היוצא ובסיס הגלגלים שלה צמח בלא פחות מ-9.5 ס"מ ועומד על 256.5 ס"מ, תא המטען 343 ליטרים.

עוד בוואלה!

שמנו יד על סקודה פאביה החדשה

לכתבה המלאה
סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
הגה בעל שני חישורים ולוח מחוונים דיגיטלי ברמות הגימור הגבוהות/אתר יצרן

פאביה תשווק בישראל עם שני מנועים, שניהם מוכרים משלל דגמי הקבוצה. הראשון יהיה ה-1.0 ליטר, שלושה צילינדרים טורבו והשני ה-1.5 ליטרים ארבעה צילינדרים, גם הוא מוגדש טורבו.

מבחינת הספקים וביצועים, למנוע ה-1.0 ליטרים 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ, יחד עם תיבת היליוכים כפולת מצמד הוא יאיץ את הפאביה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות ועד מהירות מירבית של 205 קמ"ש.

מנוע ה-1.5 ליטרים שכבר פגשנו בין השאר בסיאט איביזה FR מספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, גם כאן עם תיבת הילוכים כפולת מצמד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8 שניות והמהירות המירבית היא 225 קמ"ש.

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
תוספת של 11 ס"מ לבסיס הגלגלים/אתר יצרן

הפאביה החדשה תשווק בשלוש רמות גימור, אמבישן, סטייל ומונטה קרלו הבכירה ובעלת המאפיינים הספורטיביים. בעוד שתי רמות הגימור הראשונות ישווקו עם מנועי ה-1.0 ליטר או 1.5 ליטרים, המונטה קרלו תהייה זמינה עם מנוע ה-1.5 ליטר בלבד.

ברמת הגימור אמבישן כולל האבזור הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ויציאת מיזוג למושבים האחוריים, מערכת מולטימדיה 8 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד ואפל, 5 שקעי USB כולל אחד ליד המראה המרכזית ועוד. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית והתרעת אי שמירת מרחק, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה, בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור ועוד.

רמת הגימור סטייל מוסיפה בין השאר חישוקי 17 אינץ' (16 באמבישן), שליטה על ההילוכים מההגה, פתיחה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ'. ברשימת אביזרי הבטיחות יש גם חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, תאורת לד, מצלמה אחורית ועוד.

סקודה פאביה מונטה קרלו. אתר יצרן
מונטה קרלו, מהדורה מיוחדת לציון השתתפות היצרנית בראלי היוקרתי/אתר יצרן

בדור הנוכחי, השיקה סקודה גם רמת גימור חדשה עם מאפיינים ספורטיביים תחת השם "מונטה קרלו" לציון ההיסטוריה העשירה של היצרנית בהשתתפות במירוצי ראלי, בהם גם בזה האגדי של מונטה קרלו.

גרסה זו תשווק עם מנוע ה-1.5 ליטר בלבד ומקבלת תוספות כמו מושבים ספורטיביים בתפירה מיוחדת, הגה ספורטיבי וקטום בחלקו התחתון, גג פנורמי, חישוקי 18 אינץ', בתי מראות בשחור, הגריל מחליף את מסגרת הכרום בשחור מבריק, תגיות "מונטה קרלו" בכנפיים הקדמיות ועוד.

סקודה פאביה מונטה קרלו. אתר יצרן
מושבים ספורטיביים ברמת הגימור מונטה קרלו/אתר יצרן

סקודה פאביה: המחירים

מחירי הפאביה מתחילים ב-115 אלף שקלים לרמת הגימור אמבישן עם מנוע ה-1.0 ליטר.
רמת הגימור סטייל עם מנוע ה-1.0 ליטר תעלה 123 אלף שקלים.

רמת הגימור סטייל עם מנוע ה-1.5 ליטר תעלה 129 אלף שקלים ואילו רמת הגימור מונטה קרלו, גם היא עם מנוע ה-1.5 ליטר תעלה 135 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully