וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמנו יד על סקודה פאביה החדשה

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 8:15

סקודה חידשה את פאביה אחרי מה שמרגיש כמו נצח. הדור החדש מרווח משמעותית, סוגר את מה שהיה חסר לקודמו בתחום מערכות בטיחות, וממשיך עם אותן יחידות כוח מבעבר. היכרות קצרה לפני שיווק בישראל

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
גדלה, התבגרה, כמעט משפחתית/אתר יצרן

זה בהחלט נדיר, אבל לפעמים זמן מבוזבז בהמתנה בין טיסות יכול להיות מנוצל עד תום. במקום לשבת ולהשמין עם עוד מנת צ'יפס, קינוח עמוס קלוריות שנשטף עם בירה מקומית איכותית, קיבלתי את האפשרות לגנוב סיבוב בסקודה פאביה החדשה. ברור שפרצתי מהדלת עם המפתחות, אבל גם ארגיע את מי שדאג ובעיקר את אמא שלי - הספקתי גם לתקוע צ'יפס ובירה טובה לפני הטיסה.

הדור החדש והרביעי של פאביה כבר היה אמור להגיע בסוף השנה שעברה, אבל בעיות שבבים, קורונה, ונו... אתם כבר יודעים, הוביל לשינוי תוכניות. אז המכונית תגיע אלינו בסביבות פסח, והפעם היא מוכנה עוד יותר להתמודד עם המשימה של כל סופר מיני באשר היא: להיות כמעט משפחתית. היא הפעם גדולה יותר, מרווחת יותר ומאובזרת יותר במותרות ובבטיחות. כל מה שהופך סופר מיני לשימושית יותר באופן משמעותי.

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
החזית מפגינה נוכחות רבה, עם חרטום נמוך ואגרסיבי, אבל הפרופורציות סה"כ דומות לדור הפורש/אתר יצרן

בתוך קבוצת פולקסווגן, פאביה האחרונה מבין יריבותיה מבית (פולקסווגן פולו וסיאט איביזה), להיבנות על פלטפורמת MQB-A0. לרובכם זה לא אומר דבר, אבל דעו שגם עבורכם זה משהו שמשנה הכל עם השפעות על העיצוב, מרווח הפנים, נוחות הנסיעה, בטיחות ועוד.

נתחיל בעיצוב. משהו עבד קשה מאוד כדי לשמור על הפרופורציות של הדור הפורש והקטן מהותית. אמנם יש חרטום חדש ונמוך, אבל המראה כללי לא שונה בהרבה מזה של הדור הקודם. העיצוב ממשיך את הקו הקיים, מותח חלקים אחדים, מלטש אחרים, ומה שקיבלנו זה עוד מאותו דבר, שגם ככה היה מאופק וסולידי עוד כשהוצג בדור הקודם. לי אישית זה די משעמם, אבל יש מצב שאני בדעת מיעוט. סקודה, לטעמי, מפספסת משהו בתחום, כשהיא משאירה את חידושי העיצוב לדגמים החשמליים. היי, גם לוותיקים מגיע משהו ולא רק פירורי מכחול שפחות מרטשים ויותר מחליקים קמטים.

עוד בוואלה!

סקודה אוקטביה פלאג אין: יש לנו את המחיר

לכתבה המלאה
סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
בפנים העסק נראה מוצק וטוב, אבל המשטחים השונים כולל אלה שבדלתות קשיחים מדי למגע ומעט חלולים לתחושה/אתר יצרן

נמשיך עם הממדים. למרות הדימיון לדור הקודם, הפלטפורמה החדשה אפשרה להגדיל משמעותית את הממדים. עד כדי כך שכעת פאביה הי מהגדולות בסגמנט. תוספת של 11 ס"מ לאורך, 5 ס"מ לרוחב ו-9.5 ס"מ לבסיס הגלגלים. אלה כבר ממדים של כמעט משפחתית, והם בהחלט באים לידי ביטוי במרווח שבתוך המכונית. והוא.... ניחשתם נכון, מהגדולים בסגמנט. זה נכון לגבי השורה הראשונה של המושבים, לגבי השורה השנייה וגם לגבי תא המטען שקיבל עוד 50 ליטרים לנפח מכובד של 380 ליטר. כבר לפני כשני עשורים, סקודה ניכסה לעצמה את תחום השימושיות בדגמים האחרים. זה התחיל בסופרב, המשיך באוקטביה וכעת מגיעה לראשונה גם לפאביה. מצוין.

בפנים העסק נראה מוצק וטוב, אבל פחות אהבתי את מגע הפלסטיק החלול. המתחרות מציעות חומרים עדיפים שנראים ומקרינים יותר עושר. אותי זה מעט מאכזב, במיוחד שהפשטות הזו ממשיכה לדיפוני הדלתות ואפילו לתחומים אחרים כמו תאורה חסרה בתא הכפפות או במראת האיפור.

לוח המחוונים המוקרן ("10.25) מוכר מדגמי סקודה האחרים, וסה"כ נראה טוב, מציע כמה אפשרויות תצוגה וקריא בכולן. המולטימדיה גם היא חדשה עם מסך 9.2 אינץ', אם כי פחות התחברתי לממשק הניווט המקורי. בדגמי סוקדה אחרים יש ממשקים ידידותיים ונעימים יותר, שגם מציעים תגובה מהירה יותר למגע יד.

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
הגדילה במימדים הועילה גם למושב האחורי/אתר יצרן

ביצועים נוחות והתנהגות

בתחום יחידות הכוח אין חדש. אותן יחידות מהדור הפורש ממשיכות לדור החדש. אני נהגתי רק בטורבו-בנזין, 3 צילינדרים, 110 כ"ס ותיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. לישראל תגיע גרסה זו לצד גרסת 1.5 ליטר, 150 כ"ס והיבואן משתעשע עם הרעיון של גרסת בסיס ידנית במחיר מפתה, לאחר שתחום הידניות בישראל כמעט והתייבש לחלוטין.

יחידת הכוח הזו דורשת שבריר שניה כדי לבנות את כוחה שחסר מתחת ל-2,000 סל"ד, אבל משם היא דוחפת היטב ומאפשרת התנהלות נינוחה בעיר ומחוצה לה. התיבה פועלת כהלכה, מעלעלת בין ההילוכים במהירות וביעילות. היחידה הזו יודעת לזוז מהר, ובחלקים מסוימים באוטובאן הגרמני בהחלט ניתן היה לבחון זאת, אבל היא פחות אוהבת שדוחקים אותה לקצוות. המנוע נשמע מידי בסל"ד גבוה, וכשהרכב עמוס יתכן ותגיעו לנקודה מאומצת זו, מוקדם משציפתם, בנוסף התיבה פחות מזדרזת להוריד הילוכים, גם כשהקצב מהיר. מן העבר השני, בהתנהלות עירונית מזדחלת התיבה מחסירה מעט לינאריות בהעברת הכוח לגלגלים, כשבנוסף מערך הדימום/התנעה מורגשת מדי, ויכול להציק.

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
380 ליטרים היו נתון של משפחתיות קומפקטיות עד לא מזמן/אתר יצרן

פלטפורמה חדשה גם מסדרת מערך מתלים שונה לחלוטין, וזה מספק רק נוחות נסיעה סבירה-מינוס. בעיר המתלים הנוקשים יחסית יוצרים רטט מתמשך על שיבושים קטנים וקופצנות יתר על אלה הגדולים. פגמים בינונים הם לרוב מצליחים לעמעם כראוי. ככל שעולה המהירות, נוחות הנסיעה משתפרת מהותית ובנסיעה מהירה ואפילו בזו הסופר-מהירה באוטובאן הגרמני, נוחות הנסיעה טובה מאוד. שם גם מגלים בידוד רעשים מוצלח, במיוחד של הרוח והכביש, קצת פחות של רעשי המנוע, אם כי עדיין בגדר המקובל בקבוצה.
טביעת הרגל הגדולה יותר של המרכב בשל הגידול בממדים, מאפשרת לפאביה להציע נימוסי כביש בוגרים יותר ופחות נמרצים. חלק מזה גם נובע מכך שיחידת הכוח הזו חלשה מידי מכדי לאתגר את השלדה. ההיגוי קל, אבל לא מידי, הגוף שומר על ניטרליות בין פניה לפניה בלי נדנוד יתר, ואחיזת הצמיגים גבוהה. סה"כ טוב מאוד.

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
כיול קשיח של המתלים גורר נוחות נסיעה בינונית בעיר וטובה מחוץ לה/אתר יצרן

סיכום

מחזור החיים של סקודה פאביה הוא כ-7 שנים, וזה מעט ארוך בהתחשב בקצב החידושים הטכנולוגיים והריענונים של המתחרות. הדור האחרון משך ככל שיכל, אבל כבר לא היה תחרותי מול המתחרות החדשות המרווחות יותר, מאובזרות יותר במותרות ובעיקר במערכות בטיחות מתקדמות.

הדור החדש התעכב, אבל צפוי להגיע ממש בקרוב, בסביבות פסח כאמור. בכל פרמטר הוא לוקח את פאביה צעד גדול לפנים, בדגש על התחום החשוב ביותר לקהל היעד - שימושיות. הוא מציע מרווח מכובד בתא הנוסעים ובתא המטען, יחידות כוח יעילות וסוגר את הפינה עם תפעול טוב ונוח של שלל המערכות. עיקר הביקורת נוגעת לאיכות החומרים בתא הנוסעים שמעניקה תחושה פשוטה ובסיסית, ולנוחות נסיעה בינונית בהתנהלות עירונית.

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
יחידת הכוח יעילה וטובה במרבית הזמן. היא פחות זורמת בנסיעה פקוקה, ומערך הדימום/התנעה מורגשת מדי/אתר יצרן

רשימת האבזור עדיין אינה ידועה וכך גם המחיר, אבל אם יבואנית סקודה אינה מתכננת לטלטל את הספינה, סדר הגודל ברור: סביבות 100,000 שקל לאוטומטית הבסיסית ועד 125,000 שקל לגרסת ה-1.5 ליטר האוטומטית. אם יבואנית סקודה תציע ידנית מוזלת ומאובזרת, יתכן והיא תצליח לשנות את הרגלי הצריכה של הלקוח הישראלי. ולו לרגע לפני שכל עולם "הידני" יעלם בין שלל חשמליות שננהגות חצי מעצמן.

סקודה פאביה החדשה. אתר יצרן
המתחרות פתחו פער, אבל לשם הזה יש עדיין מוניטין של תמורה מעולה למחיר/אתר יצרן

על הצד הטכני: סקודה פאביה 1.0 ל'

מנוע, הנעה: טורבו-בנזין, קדמית
נפח: 1.0 ליטר
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/110
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,000/20.4
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 410.8
רוחב (ס"מ): 178.0
גובה (ס"מ): 145.9
בסיס גלגלים (ס"מ): 256.4
תא מטען (ליטרים): 380

ביצועים:
תאוצה 0-100: 9.9 שניות
מהירות מרבית: 193 קמ"ש (מוגבל)

מתחרות:
סיאט איביזה, טויוטה יאריס, פיג'ו 208, רנו קליאו, יונדאי i20, אופל קורסה, הונדה ג'אז

מחיר:
100-125 אלף שקל (הערכה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully