וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: פולקסווגן פולו (1.0 ליטר)

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 9:15

כבר שנים שהפולו היא בבואה מוקטנת של הגולף, עם פנייה לאותו קהל לקוחות נאמן. מתיחת הפנים של הדור השישי לא שונה מהותית מהמתכון, אבל הפעם עם שורת שדרוגים משמעותיים. המחיר בהתאם

מבחן דרך: פולקסווגן פולו. קינן כהן
גם במידות, גם במראה, פולקסווגן פולו מצמצמת פערים לכיוון האחות הגדולה/קינן כהן

פולו היא מכונית הסופר מיני של פולקסווגן, עד כאן הכל טוב ויפה, כך היה מאז הוצגה ב-1975. אולם במרוצת השנים המכונית הזו, ככל המכוניות, עברה תהליך תפיחה משמעותית במימדים. פולו של 2021 אמנם עדיין קצרה יותר מפולקסווגן גולף של לפני כעשור, אולם בכל הקשור לבסיס גלגלים, היא קצרה יותר ב-2.5 ס"מ בלבד, כלומר, בעלת תא נוסעים דומה מאוד בגודלו לזה של האחות הגדולה. נפח תא המטען שלהן זהה, כושר הגרירה שלה טוב יותר ומבחינת אבזור היא מציעה מערכות וטכנולוגיות שלא היו גם בפאסאט של אותן שנים. כך שעבור מי שמחפשים מכונית קטנה מבחוץ ומרווחת מבפנים ועם תא נוסעים איכותי, במובנים רבים הפולו היא הגולף החדשה.

אבל כבעבר, כמו הגולף היא מבדילה את עצמה משאר קטגוריית הסופר מיני עם תג מחיר שמותיר אותה במקום אחר - היא לא מתמודדת בשורת מכוניות הסופר מיני האחרות בשוק, אלא ממוצבת ומתומחרת קצת או קצת הרבה מעליהן - יש לזה הצדקה?

מבחן דרך: פולקסווגן פולו. קינן כהן
המושבים נוחים ותומכים היטב/קינן כהן

המראה החיצוני דורש מבט שני או שלישי כדי לקלוט שזו פולו ולא גולף. בדור הנוכחי עוד יותר מאשר בעבר, או בשל המימדים או העיצוב, היא נעשית יותר ויותר דומה לה, מעין העתק בקנה מידה טיפה קטן יותר, במיוחד בחזית עם פס תאורת הלד בין הפנסים ומאחור. מאחורי המראה הראשוני של תא הנוסעים שמשדר פונקציונליות ואת התכליתיות של פולקסווגן, יש איכות חומרים טובה ביחס לרוב המכוניות בקבוצה שלה. אם חשקה נפשכם בשאר רוח ושמחה בתא הנוסעים, תוכלו למצוא יותר מזה בפיג'ו 208 או רנו קליאו.

מה שכן מקבלים פה זו רשימת אבזור יפה מאוד כבר בבסיס, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה מלפנים ומאחור, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת לד אדפטיבית ועוד. רמת הגימור הבכירה הנבחנת (style plus) מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש פנורמי, חלונות כהים וחישוקי 16 אינץ' (15 בגרסת ה-style).

עוד בוואלה!

פולקסווגן קאדי בישראל. 7 מושבים וכמעט 200 אלף שקלים

לכתבה המלאה
מבחן דרך: פולקסווגן פולו. קינן כהן
שני מבוגרים יישבו פה בנוחות/קינן כהן

חשובה ומרשימה מאלו היא רשימת מערכות הבטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור בזיהוי תנועה חוצה, התרעת אי שמירת מרחק, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" ועוד. כל אלו מגיעות כסטנדרט.

הנדסת האנוש טובה, המושבים הם מהסוג הקשיח שתומך בגוף ומחזיק אותו במקום (זה חשוב בעיקר בנסיעות ארוכות, כאשר התמיכה הזו מאפשרת לנו פחות "להחזיק" את הגוף עם השרירים ופחות להתעייף לאורך זמן) ההתמצאות בתפריטים פשוטה ואפילו מיקום פתחי המיזוג הנמוכים והמעבר לבקרת אקלים מופעלת על ידי משטחי מגע במקום כפתורים לא מצליחים לחבל בתחושה הכללית. המרווח טוב מלפנים סביר פלוס מאחור, שני מבוגרים יישבו פה בקלות, ובהחלט אפשר לצלוח פה נסיעה לא קצרה בזכות מושב בזווית טובה שמאפשר לשבת בלי ברכיים "אסופות" מדי. בתא המטען אין שטיקים ואין טריקים - לא אמצעי עיגון או טבעות ולא פטנטים סטייל סקודה - פתח יעיל ורחב, רצפה בשני גבהים וזהו.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו. קינן כהן
רבוע, יעיל, עם נפח טוב אבל בלי הברקות/קינן כהן

הפולו משווקת עם מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו של הקונצרן שמגיע ביותר גרסאות מהצהרות עד מדינה. כאן יש לו שני הספקים, 95 כ"ס ברמת הגימור style ו-110 כ"ס ברמת הגימור style plus הנבחנת. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה.

מבחינת תחושות המכונית מפגינה זריזות יותר מאשר הנתון הרשמי של 10.4 שניות למאה קמ"ש. ביציאה מהמקום, בתאוצות ביניים, שיוט בכביש מהיר או מפותל המכונית מציגה די עזוז כדי לא לפגר אחרי התנועה.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו. קינן כהן
כמו העיצוב, גם ההתנהגות - סולידית ורגועה/קינן כהן

ציון נוחות הנסיעה שמורכב משילוב של עבודת המתלים-בולמים וכן בידוד רעשים, מקבל ניקוד גבוה בסעיף הראשון, עם מהלך מרוסן של הבולם ובליעה טובה של השיבושים גם כאשר הם באים ברצף מרושע. בנושא בידוד הרעשים היא צריכה את האספלט האיכותי כדי להיות שקטה, על רוב סוגי הסלילה המקומיים יותר מדי רעשי צמיגים נכנסים פנימה.

התנהגות הכביש, כמו העיצוב, כמו תא הנוסעים וכמו הנוחות - נוטה לצד הניטרלי והבטוח. אין הפתעות ואין ריגושים - המון אחיזה, המון ביטחון ושלדה שבעיקר משדרת לך שאפשר לסמוך עליה גם כשהנהג עושה איזו שטות.

צריכת הדלק בסיום המבחן שכלל בעיקר נהיגה מתונה ופרק דינאמי קצר התייצבה על 14.9 ק"מ לליטר - נתון טוב מאוד למכונית נטולת סיוע חשמלי וכזו עם מנוע מוגדש שנוטה להזניק את צריכת הדלק תחת עומס.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו. קינן כהן
גם העיצוב מאחור קורץ לגולף/קינן כהן

כבעבר, גם מתיחת הפנים הנוכחית של פולקסווגן פולו היא בעיקר קופי פייסט של מה שהיה, פלוס תוספות עדינות כדי להישאר בקו אחד עם המתחרות. הן יכולות לרוץ ולנופף בכל מיני פטנטים, ההיא היברידית, ההיא מעוצבת, לזו יש תא נוסעים מרווח - הנכס שלה הוא הלקוחות שממשיכים לחזור ולקנות פולו אחרי פולו.

והיא צריכה אותם כי במחיר שמתחיל ב-116 אלף שקלים ועד 129 אלף שקלים למכונית המבחן, גם רשימת האבזור הארוכה שהועמסה על מתיחת הפנים, כאשר הרכיבים החשובים והמשמעותיים יותר נמצאים כבר ברמת הכניסה - עדיין מתקשה להפוך את תג המחיר שלה לכזה שנוח יותר לעיכול. אבל כאמור, היא בכלל לא מנסה להתחרות בפלח התחתון של השוק ובעיקר שם ללקוחות החוזרים שלה. גם הפעם הם יקבלו ממנה מה שהם קיבלו בפעמים הקודמות, רק שהפעם התמורה למחיר תהייה קצת יותר טובה.

לכל השאר, אם אתם לא חייבים את הסמל, אולי כדאי להמתין לראשונה מבין גל הסופר מיני החדשות של הקבוצה הזו - סקודה פאביה, ואז להחליט על מה שמים את הז'יטונים.

מבחן דרך: פולקסווגן פולו. קינן כהן
הלקוחות ממשיכים לחזור אליה/קינן כהן

על הצד הטכני: פולקסווגן פולו 1.0 ליטר

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
נפח (סמ"ק): 999
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/110
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,000/20.4
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
407
רוחב (ס"מ): 175
גובה (ס"מ): 144
בסיס גלגלים (ס"מ): 255
תא מטען (ליטרים): 351

ביצועים:
תאוצה 0-100:
10.4 שניות
מהירות מירבית: 195 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 14.9 ק"מ לליטר

מתחרות:
פיג'ו 208, רנו קליאו, טויוטה יאריס, סיאט איביזה, יונדאי i20

מחיר:
116 אלף שקלים (בסיס), 129 אלף שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully