וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: יונדאי i20 החדשה

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 12:15

יונדאי i20 החדשה היא באמת מכונית טובה, הבעיה היא שמולה נמצאות מכוניות לא פחות טובות ממנה וקלף המחיר שלה כבר לא חזק כבעבר. אז מה היא מעניקה בתמורה?

מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
העיצוב החיצוני יוצא מהשבלונות ברוח המראה החדש של יונדאי/קינן כהן

יונדאי i20 החדשה היא הסופר מיני הראשונה מקוריאה שבאמת קוראת תיגר על מה שנחשב לסגמנט של מומחיות אירופית ארוכת שנים. זה לא התחיל אצלה, השושלת אליה היא שייכת נמתחת אחורה עד ליונדאי גטס, המכונית שבתחילת שנות ה-2000 הייתה ההצהרה של יונדאי שהם הולכים להיות אחת מ-5 יצרניות הרכב הגדולות בעולם. מאז עברו שלושה דורות של ה- i20 והמכונית הזו התקדמה בנחישות דור אחרי דור במעלה הקטגוריה. הדור החדש מבטיח לסגור את הפער.

מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
גדילה באורך וברוחב, הגובה יורד ב-2.4 ס"מ/קינן כהן

בחוץ ובפנים

העיצוב החיצוני שלה מיישר קו עם המראה העדכני של יונדאי, זה שסובב ראשים בטוסון החדש הגריל הגדול עם מבנה המשולשים בו מקבל ביטוי קיצוני יותר בטוסון, אבל גם פה מעניק לה בולטות וייחוד. היא גדולה יותר לאורך ולרוחב מהדור היוצא, לבסיס הגלגלים נוסף ס"מ בודד, אבל מפתיע יותר הוא נפח תא המטען שעלה ב-51 ליטרים. בפועל המספרים האלו מתורגמים להופעה חיצונית מרשימה מאוד, בטח ביחס לקודמתה וזו מועצמת בשל הצביעה השחורה לגג והחישוקים הגדולים (17 אינץ') בגרסה זו ועוד על כך בפרק הנוחות.

עוד בוואלה!

יונדאי i20 החדשה בישראל

לכתבה המלאה
מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
גם בתא הנוסעים יש מאמץ לעצב סביבת נהג מחמיאה, אבל הגוון השחור מעיב על ההצלחה/קינן כהן

בסביבת הנהג העיניים נמשכות למסך המגע השימושי עם כפתורי קיצורי הדרך בצדדיו ולוח המחוונים שאמנם דיגיטלי, אבל התצוגות בו בסיסיות יותר מאשר מאפשרים סוג המסכים האלו. העיצוב נאה מאוד וכן הנדסת האנוש הפשוטה והקלה לתפעול רושמים נקודות זכות. מבחינת איכות החומרים ושילובי הצבעים, היא השתפרה, אבל נמצאת בגזרת טויוטה יאריס, כך שאם זו נקודה קריטית מבחינתכם, מתחרות אירופיות עדיין מציעות סביבת מחייה נעימה יותר.

הס"מ הבודד שנוסף לבסיס הגלגלים לא מספר את כל הסיפור פה, התכנון החדש לחלק האחורי הופך את הישיבה בו למרווחת באופן מפתיע לסופר מיני, הן לראשי הנוסעים והן לברכיים וכפות הרגליים. יש גם יציאת USB בודדת לרווחת הטוענים את הסלולרי. תא המטען על 352 הליטרים שלו שימושי אבל העיצוב המעוגל של המפתח גוזל מנוחות ההטענה שלו.

מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
הנדסת האנוש טובה, פשוטה וקלה לשימוש/קינן כהן

רשימת אבזור הנוחות במכונית המבחן (המאובזרת ביותר) ארוכה וכוללת בין השאר צימוד למכשירי אפל ואנדרואיד ממסך ה-8 אינץ', קיפול חשמלי למראות, תאורת לד, איתות משולב במראות, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מפתח חכם ובקרת אקלים דיגיטלית. ברמת הגימור הזו רשימת אבזור הבטיחות מלאה ואפילו עולה על המקובל; תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב, בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת, תיקון סטייה עם שמירה על מרכז נתיב, מניעת מעבר נתיב כאשר יש רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ומערכת שהופכת לרלוונטית מאוד בימים האחרונים - התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי. למרבה הצער, רוב המערכות המתקדמות פה שמורות לרמת הגימור הגבוהה ביותר. כאשר זו הבסיסית (אינטנס) נעדרת מערכות כאלו לחלוטין, מיועדת לציי רכב וגם אז, היינו מוותרים.

מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
למרות שנוסף רק ס"מ לבסיס הגלגלים מבנה המושב מאפשר מרווח טוב מאוד מאחור/קינן כהן

נוסעים

בחזית ה-i20 מנוע ליטר בתצורת שלושה צילינדרים והגדשת טורבו. למרות ההספק שנותר זהה ועומד על 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ. שורת שינויים שעבר (בלוק וראש אלומיניום, לחץ הזרקה גבוה יותר, תזמון שסתומים אלקטרוני ועוד) אמורים להפוך אותו לקל, חסכוני ויעיל מאשר בעבר. הוא מחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה, גם היא משופרת ביחס לדור הקודם שלה. עד כאן ועל הנייר היא מיישרת קו עם מתחרות מתקדמות ומובילות בקבוצתה, אלא שבפועל על הכביש היא פחות נמרצת וזריזה מהמתחרות שלה ותחת עומס המנוע גם רועש יחסית לטובים שבמנועי ה-3 צילינדרים.

מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
לתא המטען נוספו 51 ליטרים, מספק בהחלט לשימוש המשפחה הצעירה/קינן כהן

כיול המתלים עצמו טוב ומאפשר ספיגה טובה של שיבושים עירוניים וגלי אספלט במהירות נמוכה. חוסר הנוחות שכן מורגש נובע מאותם צמיגי 17 אינץ' בחתך 45 מידה שפשוט לא רלוונטית למכונית סופר מיני צנועת הספק ושאיפות דינאמיות. בכביש מהיר הנוחות שתשתפר, אבל לתמונה נכנסים רעשי רוח ודרך ואותו מנוע שמוחה על כל דרישה להעלאת קצב.

תיבת ההילוכים כפולת המצמד פחות רהוטה מאלו של קבוצת פולקסווגן, גם במהירות התגובה שלה להורדת הילוכים וגם בעידון של נסיעה איטית וזחילה עירונית. שתיהן נופלות מתיבת הילוכים פלנטרית טובה ומודרנית בהיבט הזה.

מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
הגריל ויחידות התאורה מייצרים הופעה בולטת מאוד, בטח ביחס לדור הקודם/קינן כהן

את ההפתעה ממנה בהיבטי הנסיעה היא שמרה לכביש המפותל. ככל שהגענו בלי יותר מדי ציפיות לאור הדורות הקודמים, גילינו מכונית שממש לא מתבלבלת גם כאשר העומס עולה. עם תגובות טובות להפניית ההגה, יציבות גם כאשר מנסים להכשיל אותה עם בלימות פתע בעיקולים ובכלל, יכולת ויציבות גבוהות מאוד. את ימי המבחן סיימנו עם 13 ק"מ לליטר, לא נתון חיובי מאוד למכונית קטנה עם מנוע ליטר ועוד פער בינה לבין האירופיות.

מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
חישוקי ה-17 תורמים להופעה וגורעים מהנוחות/קינן כהן

סיכום

קפיצת הדרך שעשתה i20 ביחס לדור הקודם ניכרת בכל סעיף אפשרי, למעט זה של הביצועים, אלו שתי חיות שונות שקשה להשוות ביניהן. אם זה העיצוב המתבלט, תא הנוסעים המעוצב והמרווח, המושב האחורי הגדול יותר ותא המטען שלה. עבור הרבה מאוד לקוחות שיחד עם המכונית והסמל של יונדאי רוצים לקנות גם את מוניטין האמינות ולא מחפשים איזו חוויה יוצאת דופן - היא בחירה מובנת מאוד.

מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
סידור פשוט וטוב של שילוב בין גודל מסך לכפתורים פיזיים. ראינו גרפיקות טובות יותר בקטגוריה/קינן כהן

הבעיה שלה מתחילה כאשר מסתכלים על המתחרות שלה, אופל קורסה, רנו קליאו או טויטה יאריס שלמרות ההתקדמות של i20 עדיין מציגות פערים ביחס אליה. חלק בתא הנוסעים, חלק בנוחות הנסיעה, ביחידות ההנעה ובצריכת הדלק. ליתרון הבטיחות המוחץ שלה יש משקל, אבל הוא בא לידי ביטוי רק ברמת הגימור הגבוהה ביותר וב-114 אלף שקלים היא גם יקרה בכעשרת אלפים שקלים מהמתחרות במרכז השדה.

מבחן דרך: יונדאי i20  החדשה. קינן כהן
התחילה לצמוח מהקטנות ועדיין חזקה שם/קינן כהן

על הצד הטכני: יונדאי i20 (סופרים פלוס)

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
נפח (סמ"ק): 998
הספק/סל"ד (כ"ס): 4,500/100
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,500/17.5
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
404
רוחב (ס"מ): 178
גובה (ס"מ): 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 258
תא מטען (ליטרים): 352

ביצועים:
תאוצה 0-100:
11.4 שניות
מהירות מירבית: 185 קמ"ש

מתחרות:
רנו קליאו, סיאט איביזה, אופל קורסה, טויוטה יאריס

מחיר:
114,000 שקלים (מבחן), 99,000 (בסיס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully