וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i20 החדשה בישראל

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 23:03

מכונית הסופר מיני של יונדאי מגיעה עם דור חדש, גדול יותר, עם רמות אבזור גבוהות ומאובזרות לצד גרסאות בסיס נטולות מערכות בטיחות מתקדמות לציי הרכב

יונדאי i20 החדשה בישראל. קינן כהן
יונדאי i20 החדשה, הצצה ראשונה לעיצוב שיאפיין את הדגמים החדשים מיונדאי/קינן כהן

יונדאי i20 החדשה, ממשיכת שושלת רבות מכר מקומיות בסגמנט הסופר מיני שמתחיל עוד בימי הגטס, הגיעה לישראל.

הדור החדש, מציג מעבר למראה החדש שייאפיין את הדגמים הבאים מיונדאי, בעיקר במבנה הפנסים והגריל גם גדילה במימדים החיצוניים ולפחות ברמות הגימור הגבוהות יותר המיועדות לשוק הפרטי גם אבזור מפתיע במכונית סופר מיני, הן בהיבט הנוחות והן במפרט הבטיחות.

יונדאי i20 החדשה בישראל. אתר יצרן
מסך המולטימדיה בגודל 8 אינץ' כסטנדרט, לוח מחוונים דיגיטלי ברמות הגימור הגבוהות/אתר יצרן

עם 404 ס"מ לאורך, רוחב של 178 ס"מ, וגובה של 145 ס"מ, היא ארוכה ורחבה יותר מהדור היוצא (חצי ס"מ ו-4 ס"מ בהתאמה) בעוד הגובה מצטמק ב-2.4 ס"מ. בסיס הגלגלים הוסיף ס"מ והוא עומד על 258 ס"מ. ומי שעוד צמח הוא תא המטען שגדל ב-51 ליטרים ל-351 ליטרים בדור החדש.

על ההנעה של ה-i20 מופקד מנוע בתצורה, נפח והספק דומה לזה שבדור היוצא - 1.0 ליטר, שלושה צילינדרים טורבו עם 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ. יחד עם זאת, ביונגאי מסבירים כי המנוע עבר שורת שדרוגים והוא משתייך לסדרת המנועים החדשה smart stream. בין השאר הבלוק והראש שלו עשויים אלומיניום והוא שוקל פחות, לחץ הזרקת הדלק גבוה יותר, מה שאמור לשפר את פליטת המזהמים ואף למנוע רעידות וכן נוספה לו מערכת תזמון שסתומים משתנה אלקטרונית. תיבת ההילוכים היא עדיין כפולת המצמד עם 7 הילוכים ולדברי יונדאי מדובר בדור שני ומשופר של התיבה הזו, שתשרת גם את הטוסון החדש.

הביצועים הם 11.4 שניות והמהירות המירבית היא 185 קמ"ש, הנתון הראשון זהה לזה של הדור הקודם והמהירות המירבית גבוהה ב-3 קמ"ש.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: יונדאי i10 ידנית Intense

לכתבה המלאה
יונדאי i20 החדשה בישראל. אתר יצרן
351 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן

טכנית, ה-i20 תשווק בשש רמות גימור, בפועל מדובר בחמש מכיוון שגרסת הכניסה ה"אינטנס" נעדרת מערכות בטיחות מתקדמות ולכן פסולה להתמודדות על הלקוח הפרטי ותופנה לציי רכב ומכרזים. מחירה של רמת גימור זו הוא 99,900 שקלים.

מעליה נמצאת ה"פריים" שמציעה גם היא, כמו האינטנס מערכת מולטימדיה 8 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרואיד, בקרת שיוט, חיישני חניה ובסעיפי הבטיחות היא מוסיפה בלימת חירום אוטומטית, תיקון סטיה מנתיב, שליטה אוטומטית על האורות ועוד. מחירה יעמוד על 104,900 שקלים ועבור 106,900 שקלים תוכלו לעבור ל"פריים פלוס" שמוסיפה צביעה שחורה לגג.

יונדאי i20 החדשה בישראל. אתר יצרן
חישוקי סגסוגת 16 ו-17 אינץ' ברמות הגימור הגבוהות/אתר יצרן

רמת הגימור Prestige מוסיפה איתות למראות הצד, מעלה את מניין שקעי ה-USB לשלושה, את קוטר חישוקי הסגסוגת ל-16 אינץ' (חישוקי פלדה וצלחות נוי באינטנס ובפריים) ותא אחסון עם משענת יד.

רמת הגימור "סופרים" מאריכה את הרשימה עם קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת לד מלאה, תאורת אווירה בתא הנוסעים, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חישוקי 17 אינץ' ועוד. המחיר: 110 אלף שקלים.

בפסגת ההיצע יש את ה"סופרים פלוס" שמוסיפה גג שחור וגם שתי מערכות בטיחות נוספות, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל התערבות אקטיבית בדמות בלימה כדי למנוע פגיעה ברכב. ומערכת התרעה ובלימה במקרה של תנועה חוצה מאחור. מחיר רמות גימור זו הוא 113,900 שקלים.

יונדאי סטאריה. אתר יצרן
זו לא חללית, זו יונדאי סטאריה, היא אמיתית לגמרי ותחליף עוד השנה את ה-i800/אתר יצרן

בהמשך שנת 2021, מצפה ליונדאי לא מעט עבודה הכוללת התחדשות במספר לא מבוטל של דגמים. כאשר כל אחד מהם הוא עוגן מרכזי ומעורר עניין רב. החל בבאיון שיהיה קרוסאובר קטן שישב בין הווניו לקונה, האיוניק 5 החשמלית המלאה הייעודית הראשונה של יונדאי (ישראל תהייה ככל הנראה המדינה השנייה אחרי דרום קוריאה לשווק אותו), הגרסה החשמלית לקונה, אלנטרה היברידית, הטוסון החדש ואפילו הסטאריה, המחליף של יונדאי i800 שנראה כמו אביזר בסרט מדע בדיוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully