וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: יונדאי קונה המחודש

כתב וצילם: רמי גלבוע. עיבודי מחשב, דודי מוסקוביץ

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 12:59

מנוע ה-1.6 טורבו של קונה סיפק מלכתחילה 177 כ"ס, יותר מכל קרוסאובר מקביל. מתיחת הפנים מעדנת מעט את עיצוב המרכב, ומגדילה את מניין הסוסים ל-198. יצאנו לבדוק למי זה נחוץ, ומה עוד התחדש?

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
מתיחת הפנים חידדה את החרטום, הוסיפה סוסים ושיפרה את תצרוכת הדלק/רמי גלבוע

קונה הוא הקרוסאובר העירוני-סאב-קומפקטי של יונדאי, מתמקם בין ווניו הקטן לבין טוסון המשפחתי. יונדאי קונה הגיע אלינו בתחילת 2018 ועבר מאז כמה שינויים חשובים; הדגמים הראשונים הגיעו בהנעת 4X4 שלא באמת נועדה לשטח, בהתחשב בכיול המתלים הנוקשה ובמרווח הגחון הצנוע; האם היה כאן ניסיון קוריאני לייצר סוג של GTI על עקבים?

ב-2019 הגיעה גרסת 2X4 צנועה יותר ובהמשך הוצגה גרסה היברידית, ואחריה חשמלית טהורה. עוד נחזור אל הגרסאות המחושמלות אבל היום אנו בוחנים את גרסת הבנזין שזכתה למתיחת פנים מעודנת, ולתגבור המנוע. המחירים עלו בכ-1,000 שקלים והם מתחילים ב-128,000 שקלים עבור גרסת 'פרימיום', עד 138,900 עבור רכב המבחן בגימור 'סופרים'. יצאנו עם ה'סופרים' לאגמון החולה המרהיב עין, הגדוש בימים אלה בשקנאים צחורי כנף.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
יצאנו לביקור באגמון החולה; 800 שקנאים נחתו בקצהו הרחוק של האגמון, חיכינו בסבלנות להמראת הבוקר/רמי גלבוע

שיפור הופעה

העיצוב החיצוני היה אחד מיתרונותיו הבולטים של קונה דור-ראשון; הג'יפון השרירי בלט מאוד לעין, לפחות עד הגעת פיג'ו 2008 שהציג מרכב כמעט עתידני.

מתיחת הפנים עידנה את חרטום הקונה, אבל איני בטוח אם הוא הרוויח מזה; הכונס הראשי צומצם והתחתון הוגדל, הכונס העליון בוטל והצורה הכללית יותר רכה ואירודינמית. התוצאה רכה וזורמת יותר, אבל חסר בה אופיו התוקפני של העיצוב המקורי. יחידות התאורה האחוריות רוככו בקווים נקיים יותר. הוא אף גדל במקצת - על אותו בסיס גלגלים התווספו למרכב 4 סנטימטרים. תא המטען גדל ב-13 ליטרים. רכב המבחן מפנק בתאורות LED ובסופו של דבר זהו קרוסאובר צעיר ושובב, מתאים ללקוחות עירוניים.

עוד בוואלה!

השוואתי משפחתיות ליסינג: טויוטה קורולה, יונדאי אויוניק, סקודה אוקטביה וקיה נירו

לכתבה המלאה
מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
קבלו בשחור את, הדגם היוצא עם חזית כוחנית ובולטת (זה ההיברידי הנוכחי). הדגם החדש (לבן) מחודד ומעודן יותר/רמי גלבוע

קופסה שחורה

תא הנוסעים של יונדאי קונה מעולם לא היה מהמבריקים שבנמצא; הוא מורכב מפלסטיקים שחורים ונוקשים למגע, נטול השראה ועידון המאפיינים חלק מהמתחרים האירופאיים. צידו השני של המטבע היא הנדסת אנוש פשוטה ובהירה, שאינה מתחכמת. יש חוגות פיזיות להפעלת המזגן, מתגים אינטואיטיביים למערכת הצליל, מתגים ארגונומיים בגלגל ההגה, הכל צפוי ואינך צריך לחטט בנבכי תפריטים. צג המולטימדיה גדל מ-7 ל-8 אינץ', ומול הנהג פרוש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ'. המחוונים הדיגיטליים שומרים על עיצוב פשוט ונקי, עם תצוגה המתחלפת בהתאם למצבי הנהיגה 'חסכוני', 'רגיל' ו'ספורטיבי'. ברמת 'סופרים' קיבלנו גם משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, צימוד מלא לסמארטפונים, וגג בצביעה שחורה.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
גם הישבן הוחלק ועודן, פחות צעקני מהדגם היוצא/רמי גלבוע

המרחב מלפנים סביר לגמרי, מאחור קצת הדוק לנוסעים כרסתניים, בוודאי שלושה. בסך הכל, המרחב בסדר עבור קרוסאובר קומפקטי. מערך הבטיחות מלא והוא כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב והתרעה על עייפות נהג, התרעה על רכב ב"שטח מת" ורכב חוצה בנסיעה לאחור. בקרת השיוט אינה אדפטיבית, חבל.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
לוח המחוונים הדיגיטלי מאיר עיניים, מאפשר שינוי צבעי התצוגה. במסגרת הירוקה, מחווני הגרסה ההיברידית; שימו לב לתצרוכת הדלק, 23 קילומטרים לליטר בתנועה עירונית/רמי גלבוע

כמה סוסים צריך בן אדם?

המנוע היוצא סיפק 177 כ"ס ו-7.5 שניות מאפס ל-100, זה מעל ומעבר לצפוי בקרוסאובר עירוני עממי. כדי לקבל פרופורציה נספר לכם כי קרוסאוברים המאיצים ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות עולים סביב 280,000 שקלים (אודי Q3 40, ב.מ.וו X2, צ'ירוקי לימיטד, וולוו XC40 וכיו"ב). זה נתון מכובד גם לקרוסאוברים העולים מעל 400,000 (ע"ע ריינג' רובר איווק, מרצדס GLC, ועוד). ברור לחלוטין שלא הייתה לקונה היוצאת, שום בעיה של חוסר כוח.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
יש בו קסם שובב/רמי גלבוע

הבעיה היא שהחלופות הקיימות למנוע ה-1.6 טורבו הן בנזין מוגדש 1.0 ליטר 3-בוכנות המספק 120 כ"ס או 2.0 ליטר אטמוספרי. אלה חלופות חלשות עבור קונה השוקל למעלה מ-1,400 קילוגרם, ולכן הוא ימשיך להגיע אלינו עם ה-1.6 טורבו שהספקו הוגדל ל-198 כוחות סוס ו-27 קג"מ, לא פחות ולא יותר. התוספת מרשימה, אם כי לא ממש נחוצה. ניכר גם מאמץ לשפר את תצרוכת הדלק ויעיד על כך נתון התאוצה, שעלה מ-7.5 ל-7.7 שניות. תיבת 7 ההילוכים נשארה כפולת מצמד.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
מימין, בנזין 1.6 ליטר מוגדש, 198 כ"ס. משמאל המנוע ההיברידי, 141 סוסים מספיקים ביותר/רמי גלבוע

מבחן הדרכים חיזק את המסר הטמון במספרים; הזינוק הראשוני של יונדאי קונה אינו ברוטלי אבל לאחר חצי שנייה של היסוס, מתמלא הטורבו רוח ועזוז. המנוע שואג, הקונה טס קדימה, צובר מהירות בצורה שתעשה צחוק ממתחריו הטבעיים. תיבת 7 ההילוכים מספקת תאוצות ביניים מצוינות, אין חשש לצאת לעקיפה.

חדשות טובות המתינו לנו במחלקת תצרוכת הדלק. קונה הקודם היה זללן רציני, והחדש שיפר משמעותית את תצרוכת הדלק. בנהיגה בינעירונית בקצב התנועה, הוצאנו בקלות 12 או 13 קילומטרים לליטר; בחזרה רגועה מאגמון החולה קיבלנו של 15 קילומטרים לליטר, זה שיפור משמעותי ביחס לדגם היוצא.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
יכולת השטח מוגבלת מאוד, זה קרוסאובר עירוני/רמי גלבוע

מנהגי כביש

ככל שהקונה יכול להביס מתחרים יוקרתיים בסעיף "תאוצה לשקל", הוא פחות מרשים בנושאי עידון ונוחות הנסיעה. הקונה המחודש שקט ונעים יותר מהקודם, מבודד אותנו מרעשי הכביש. נוחות הנסיעה שופרה משמעותית, אבל היא עדיין לא ברמה של מתחרים כמו 2008, קאמיק ואחרים. אין לי ספק שחלק מהבעיה נעוץ בצמיגי ה-235/45R18 המוגזמים, הפוגעים בנוחות ובתצרוכת הדלק. נוחות הנסיעה סבירה במהירויות בינעירוניות, פחות טובה בגדודיות העיר.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
תא הנוסעים קודר למדי, שימושי אך נטול השראה. הנדסת האנוש פשוטה ובהירה, צג המולטימדיה גדל ל-8 אינץ'/רמי גלבוע

מבחינת התנהגות כביש, הקונה 'בסדר', לא יותר מזה. עוצמת המנוע מאתגרת את אחיזת הצמיגים הקדמיים, ופוגעת בתחושת ההיגוי. רכינת המרכב סבירה ומבוקרת אבל אין פה 'מכונית לנהג', למרות המנוע הסטרואידי. מי שיחפוץ בקונה ספורטיבית יאלץ להמתין להגעת דגם N שיהיה חמוש במנוע 2.0 ליטר 247 כ"ס, ובהתנהגות כביש המתאימה לגרסת N הספורטיבית.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
לוח הבקרה מציג את תצרוכת/אגירת החשמל, למנוע ההיברידי. עובד מצוין, כמו באיוניק/רמי גלבוע

חיסכון היברידי

למרות שתצרוכת הדלק שופרה בדגם הנוכחי, קונה אינו חסכוני כמתחריו הישירים. לטובת נהגים מודעי חיסכון ושומרי הפלנטה, לקחנו לסיבוב התרשמות את יונדאי קונה ההיברידי. יש לו מנוע 1.6 ליטר 105 כ"ס ועוד מנוע חשמלי בעל הספק 43.5 כ"ס. ההספק המשולב הוא 141 כ"ס ו-27 קג"מ זמינים. זה הספק סביר לגמרי עבור רכב כזה, עם 11.2 שניות מאפס ל-100; ביצועי המנוע אינם ברי השוואה ל-7.7 שניות של גרסת הבנזין אבל הם מספיקים לחלוטין, והכוח החשמלי זמין בכל רגע. צמיגי 205/65R16 חסכוניים משפרים את נוחות הנסיעה, אלו צמיגים אותם הייתי שמח לראות גם בגרסת הבנזין החזקה.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
היברידי בצורה החדשה, יגיע רק בעוד כמה חודשים/רמי גלבוע

המערכת ההיברידית זהה לזו של איוניק הפופולרית, מעניקה תצרוכת דלק מעוררת השתאות. בנסיעה בין עירונית מהירה, הוציא קונה ההיברידי למעלה מ-19 קילומטרים לליטר. זה נתון מצוין, אבל התצרוכת העירונית הפתיעה עוד יותר - 21-23 קילומטרים לליטר, בגהינום העירוני של דרום תל אביב. זו תצרוכת מעולה, המצדיקה את התוספת של כ-8,000 שקלים על מחירה של גרסת בנזין מקבילה. נהג ממוצע יחזיר את ההשקעה תוך שנתיים, שנתיים וחצי - אם אתה לא מת על תאוצות וחריכת צמיגים, אין סיבה שלא ללכת לכיוון ההיברידי. לכאורה.

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
מאוד פשוט פה העסק, לחיוב בשל הנדסת האנוש הפשוטה לשלילה בשל האווירה הזולה בתא/רמי גלבוע

הבעיה היא שקונה היברידי מגיע רק בתצורה שלפני מתיחת הפנים... זה לא מפריע לי מבחינת העיצוב, אבל הדגם החדש הרבה יותר מעודן. מהיבואן נמסר כי קונה היברידי יגיע בגרסה מתוחת הפנים, רק בעוד כשנה. זה חבל אבל נדגיש כי נחיתות המרכב הקודם בולטת בעיקר מחוץ לעיר. לקוח עירוני מובהק יוכל למצוא את אושרו עם קונה היברידי, גם היום. מאז השקת הדגם ההיברידי נמכרו בישראל 2,185 היברידיים, ורק 1,230 דגמי בנזין. עכשיו הסתבכה מעט התמונה, כאשר ההיברידי זמין רק בתצורת המרכב הקודמת. הגרסה הכל-חשמלית לא תיובא לישראל בכלל, מכיוון שמחירה יהיה גבוה מדי.

סיכום

עבור מותג חזק כמו יונדאי, קונה אינו להיט מכירות היסטרי (ברמה של איוניק או טוסון). למרות זאת, 6,715 קונות נמכרו בישראל, והדגם החדש מציג שיפור משמעותי. העיצוב הוא עניין של טעם והקונה נשאר רכב שובב וצעיר למראה, מתאים לצרכנים עירוניים. שיפורי הגרסה החדשה חורגים בהרבה ממתיחת פנים קלסית, מכיוון שהיא משפרת גם את ביצועי המנוע, תצרוכת הדלק, ועידון הנסיעה.

ליונדאי קונה אין את העידון של חלק ממתחריו האירופים אבל הוא יכול לקרוץ לצרכנים המאמינים במותג הקוריאני, והוא הרבה יותר מתורבת וחסכוני מאשר בעבר. הגרסה ההיברידית חסכונית ביותר, מציעה פתרון היברידי אופנתי יותר מאיוניק הבורגנית.

תודה לדודי מוסקוביץ צלם מוצרים על הסיוע בעיבודי המחשב https://www.dudpro.com/product/

מבחן דרך: יונדאי קונה מחודש. רמי גלבוע
סוסים לא חסרו לו, אבל השיפור לעידון התבקש/רמי גלבוע

על הצד הטכני: יונדאי קונה 1.6 ליטר, 'סופרים'

מנוע, הנעה: בנזין מוגדש 4 בוכנות, הנעה קדמית
נפח: 1,598 סמ"ק
הספק (כ"ס): 198/6,000
מומנט(קג"מ): 27/1,600
תיבת הילוכים: 7-הילוכים כפולת מצמד

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 7.7
מהירות מרבית (קמ"ש): 210
תצרוכת דלק ממוצעת (מבחן, קמ"ל): 13.5

מידות:
אורך (ס"מ): 420.5
רוחב (ס"מ): 180
גובה (ס"מ): 156.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 260
מרווח גחון (ס"מ): 17
משקל עצמי (ק"ג): 1,429
צמיגים: 235/45R18

מחיר: 138,900 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully