וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב חדש? אל תמהרו לקנות את המכונית האלו (חלק א')

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 22:59

שוק הרכב הישראלי עומד בחודשים הקרובים בפני מבול של דגמים חדשים או עדכונים לדגמים הקיימים שנמכרים פה. אלו המכוניות ששווה להמתין למחליפות שלהן ולדחות רכישה שלהן להגעת הדור החדש

המכוניות שמתחלפות ב-2021. אתר יצרן
גל הדגמים החדשים והמחודשים שבדרך לכאן/אתר יצרן

החלפת מכונית היא החלטה שמקבלים אחרי תהליך ארוך מאוד של התחבטות, בחינת חלופות והתאמה לצרכים, אבל יש נתון אחד אליו הלקוחות לא תמיד חשופים - תאריך התפוגה של המכונית. ומכיוון שבניגוד למוצרי מזון, על כלי הרכב שלנו לא מוטבע אחד כזה - יצאנו לבדוק מי מהדגמים היותר פופולריים בישראל עומדים בפני החלפה בטווח הזמן של החודשים הקרובים - אם אתם שוקלים לקנות את אחד מהם, עדיף להמתין. ואם בכל זאת בחרתם לגשת ולרכוש אחד - העובדה שהוא עומד בפני החלפה היא נקודת מינוף מצוינת למיקוח על המחיר אותו תתבקשו לשלם.

אלו כמובן לא כל המכוניות החדשות שיוצגו במהלך 2021, אלא התמקדות בדגמים המחליפים כאלו קיימים שנמכרים כעת.

אופל קרוסלנד. אתר יצרן
אופל קרוסלנד: מתיחת פנים ושיפורים בהיגוי/אתר יצרן

אופל

קרוסלנד: הקטן מבין דגמי הקרוסאוברים של אופל לא מתחדש לגמרי, אלא יגיע אחרי מתיחת פנים. בניגוד לדגם הנוכחי הנקרא קרוסלנד X, הוא ייקרא קרוסלנד בלבד, והעיצוב נותר דומה מאוד לדגם הנוכחי, אבל יוסיף אבזור ולפי אופל גם יהנה משיפורים בשלדה ובהיגוי שלו.

דגם נוסף אך כזה חדש לגמרי ולא מחליף הוא המוקה X שצפוי גם הוא להגיע לישראל השנה.

עוד בוואלה!

מגיפה? ינואר רושם שיא מסירות של כל הזמנים

לכתבה המלאה
יונדאי i20. אתר יצרן
יונדאי i20 החדשה, זינוק בכל היבט של הדגם/אתר יצרן

יונדאי

i20: מכונית הסופר מיני של היצרנית הקוריאנית עומדת בפני החלפה בשבועות הקרובים מאוד. החלפה שתביא איתה זינוק משמעותי בכל ההיבטים של הדגם. האורך נותר זהה לטובת תמרון עירוני, אך הרוחב גדל במעט. היצרנית הציגה את הגרסאות המאובזרות עם מסך 10.25 אינץ' חריג בגודלו לסגמנט. המנוע צפוי להיות זה המוכר בנפח 1.0 ליטר טורבו עם 120 כ"ס אבל יצויד במערכת היברידית קלה.

יונדאי i30: המשפחתית הקומפקטית של יונדאי קיבלה ריענון השנה. היא אמנם לא מופיעה כרגע בהיצע של היבואנית, אולם בכל זאת מדובר בדגם חשוב שגם הרשים אותנו עם הגעתו לכאן. בתפריט: גדילה של מסך המולטימדיה, מערכות בטיחות משופרות, תיבת הילוכים כפולת מצמד למנוע ה-1.0 ליטר ומנוע 1.5 ליטר חדש עם 160 כ"ס שיחליף את ה-1.4 עם 140 הסוסים.

יונדאי אלנטרה. אתר יצרן
עיצוב מוחצן שמזכיר את הסונטה הנוכחית/אתר יצרן

אלנטרה: המשפחתית-סדאן של יונדאי נצמדת מזה שנים לעיצוב דמוי קופה ובעיקר מסתובבת בציי הרכב. הדור החדש שלה, יגיע אלינו בעיצוב שמזכיר את הסונטה הנוכחית במימדים קטנים יותר. אבל החידוש המעניין יותר יהיה מעבר למנוע היברידי, זה שנמצא בחרטום האיוניק.

טוסון: אחד הדגמים שמהווים מנוע צמיחה קבוע אצל יונדאי כבר יותר מעשור וחצי, הוא פחות או יותר שם גנרי לג'יפון קומפקטי, ומתקרב אלינו במהירות בדור חדש לגמרי שנראה אחרת לחלוטין. הטוסון היוצא כבר נעדר מהאתר של היבואנית אבל מסתובב באתרי ה-0 ק"מ.

יונדאי טוסון. אתר יצרן
וכל הכבוד ליונדאי על התעוזה בעיצוב/אתר יצרן

הדור הנוכחי גדל באופן מתון ביחס לדור היוצא (בהתייחס לגרסה האירופית, הגרסה האמריקנית גדולה יותר). הוא יציע שלל מנועים החל בבנזין אטמוספרי ועד פלאג אין. אלינו סביר להניח שתגיע גרסת ה-1.6 טורבו בהספק של 150 או 180 כ"ס, תיבת הילוכים כפולת מצמד ומערכת היברידית קלה. בסעיפי האבזור, אבזור הבטיחות ותא הנוסעים הוא אמור להציע קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לדור היוצא.

מאזדה CX-3. אתר יצרן
מאזדה CX-3 הוא מהוותיקים בקבוצתו/אתר יצרן

מאזדה

CX-3: הקרוסאובר הקטן של מאזדה מקבל עדכון שני לדגם שהוצג עוד ב-2014. מדובר במתיחת פנים מאוד קלה כך ששינויי העיצוב בפנים ובחוץ הם מינוריים. אין גם שינוי במערכת ההנעה שתמשיך לעשות שימוש במנוע ה-2.0 ליטרים אטמוספרי בהספק 165 כ"ס. השינויים אם כן מתמקדים במושבים קדמיים חדשים, קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל למערכת המולטימדיה, שיפור למערכת הבלימה האוטומטית (זיהוי הולכי רגל בלילה) ולטענת היצרנית גם נוספו חומרי בידוד להפחתת רעשים ושופרו סעיפי ההתנהגות ונוחות הנסיעה.

מיצובישי אאוטלנדר החדש. אתר יצרן
מיצובישי אאוטלנדר החדש, נשען על ניסאן אקסטרייל/אתר יצרן

מיצובישי

אאוטלנדר: הדור החדש של רב המכר בקבוצת הג'יפונים בעלי 7 המושבים עומד להגיע לישראל ולהחליף את אחד הדגמים הוותיקים ביותר בשוק הישראלי. הדור החדש, נהנה מהמעבר של מיצובישי תחת כנפי רנו-ניסאן ויעשה שימוש בפלטפורמת הניסאן אקסטרייל החדש. והמשמעות היא גדילה משמעותית במרווח כולל זה של השורה השלישית ושדרוג משמעותי של סביבת הנהג. שלל מערכות בטיחות. המנוע כנראה יהיה 2.5 ליטרים אטמוספרי בהספק 181 כ"ס כאשר גרסת פלאג אין היברידית תצטרף בהמשך. לכל החידושים האלו כנראה יהיה מחיר והוא צפוי להיות גבוה מזה של הדור הנוכחי, זה שסייע לו רבות להגיע למעמדו.

מיצובישי אקליפס קרוס. אתר יצרן
אקליפס קרוס, ארגון מחדש של התאורה ושמשה אחורית לא מפוצלת/אתר יצרן

אקליפס קרוס: הקרוסאובר של מיצובישי שהעיצוב החיצוני שלו מהווה נקודת משיכה מרכזית, מקבל מתיחת פנים. השינוי בחזית מתמקד בהופעה אגרסיבית יותר ועם סידור חדש של יחידות התאורה. מאחור מוותרת מיצובישי על השמשה המפוצלת. מבחינת מערכות הנעה הוא ימשיך לעשות שימוש במנוע ה-1.5 ליטר טורבו הנוכחי ותיבת הילוכים רציפה. אולם היצרנית הודיעה כי בכוונתה לשווק אותו גם בגרסת פלאג אין בשווקים נבחרים, אך ללא פירוט רשמי אודות המנוע בו יעשה שימוש, האם יהיה זה ה-2.4 האטמוספרי בשילוב יחידות חשמליות מהדור היוצא של האאוטלנדר או מנוע חדש יותר.

חלק ב' ובו נמשיך את הסקירה עם דגמי סוזוקי, קיה, סאנגיונג ואחרים יפורסם בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully