וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: סיאט איביזה 1.5 ליטר FR

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 21:54

מתיחת הפנים של האיביזה מעניקה לה זריקת ריענון במקומות הנכונים וחשוב מכך מציידת אותה באביזרי בטיחות מתקדמים. סיבוב ראשון בגרסת ה-1.5 ליטר FR

מבחן דרך: סיאט איביזה 1.5FR. קינן כהן
בעלת התדמית הצעירה והתוססת מבין מותגי הקבוצה/קינן כהן

בתוך רביעיית הדגמים בקבוצת הסופר מיני של קונצרן פולקסווגן, לסיאט איביזה תמיד היה את האפיל הצעיר והספורטיבי יותר. פולקסווגן פולו היא המהוגנת, זו שאמא שלך תנהג בה, סקודה פאביה השימושית אך סולידית הולכת טוב עם הדודה, ואודי A1, טוב, בואו לא נדבר על מי שקונה אודי A1.

המכונית הזו, שהיא בת הדור החמישי לרבת המכר הספרדית, הוצגה ב-2017, והייתה הראשונה לעשות שימוש בפלטפורמת ה-MQB A0 של הקבוצה, לפני אחיותה. אבל בכל הקשור למראה החיצוני, אפשר לומר שהעסק נשאר רענן למראה. עם הצבע, החישוקים והתוספות של גרסת ה-FR היא עדיין עושה את העבודה.

מבחן דרך: סיאט איביזה 1.5FR. קינן כהן
כבר לא המילה האחרונה, אבל מתקדם עם הזמן/קינן כהן

סביבת הנהג של האיביזה נשענת על הבסיס של הדור טרום מתיחת הפנים, אבל עברה שורת עדכונים שמאפשרים לה למשוך עוד קצת זמן למרות שמתחרות כמו פיג'ו 208 למשל כבר פותחות פער של ממש. חלק מהדיפונים כמו למשל החלק העליון של הדשבורד עברו לשימוש בחומרים רכים יותר. ברמת הגימור FR שהיא המאובזרת ביותר יש גם תאורת רגליים לנוסעים מלפנים, חיישני חניה גם מלפנים ומצלמה, בורר מצבי נהיגה, מערכת המולטימדיה גדלה ל-9.2 אינץ' (8.25 באחרות שגם שם, גדל מהדגם טרום מתיחת הפנים) עם תאימות לאפל ואנדרואיד, חלון גג פנורמי, תאורת לד מלאה, פתחי המיזוג העגולים מוארים. חיצונית יש גם יציאות מפלט שונות, מראות צד שחורות וחישוקי 18 אינץ'. מי שרוצה עוד קצת יכול להוסיף את חבילת ה-Red Pack Plus ובה לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מערכת שמע של Beats, קאליפרים אדומים לבלמים וחגורות עם תיפור אדום. המחיר לחבילה - 8,900 שקלים.

מבחן דרך: סיאט איביזה 1.5FR. קינן כהן
חומרים משופרים, מסך גדול יותר/קינן כהן

כבעבר, תנוחת הנהיגה טובה וקל מאוד להתמצא ולתפעל את המערכות פה. יש לה שתי בעיות בתחום של הנדסת האנוש: חסרונו של כפתור שליטה בעוצמת השמע אבל בעיקר המחיר שמשלם תא הנוסעים על המסך הגדול יותר - פתחי המיזוג יורדים לחצי התורן למיקום לא אידיאלי.

במושב האחורי, למרות גילה הלא צעיר, המרווח מרחוק עדיין יפה עבור סופר מיני. יש מרווח אבל לא פינוק יוצא דופן. המושב עצמו פשוט וקשיח, הוא גם קצר נמוך, כך שלמבוגר נוצר כיפוף ברכיים בישיבה פה. על דיפון רך בדלתות או תאורה מאחור אין מה לדבר פה.

תא המטען יספיק לגמרי למשפחה צעירה, 355 ליטרים הם נפח יפה לסופר מיני וכבונוס הוא גם מצויד טוב עם טבעות עיגון, שני ווים ורצועת צד לקיבוע.

מבחן דרך: סיאט איביזה 1.5FR. קינן כהן
מרווח, אבל החומרים בסיסיים ברמתם/קינן כהן

יותר מאינצ'ים במסכי המולטימדיה או עדכוני אבזור נוחות כאלו ואחרים, השינוי המשמעותי והכי חשוב באיביזה דווקא נסתר מהעין. המכונית עברה שדרוג ויישור קו די משמעותי בכל הקשור למערכות הבטיחות.

מערכת ההתראה המקומית והפסיבית של מובילאיי כבר לא תהייה פה, מעכשיו היא עם מערכת התרעה על אי שמירת מרחק כולל בלימת חירום, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. כמו כן כאמור היא גם עם חיישני חניה מלפנים ומאחור ומצלמת רוורס.

מבחן דרך: סיאט איביזה 1.5FR. קינן כהן
נפח טוב ואביזרים שימושיים/קינן כהן

בעבר הרחוק, גרסאות ה-FR היו גרסת הביצועים ומעליהן היו גרסאות הקצה, הקופרה. כיום הצטמצם הייצוג של שתי האותיות האלו לרמת גימור בעיקר, כזו שרוכבת על הילת העבר ועם אי אלו מאפייני עיצוב ספורטיביים.

הגרסה הזו היא היחידה שמוצעת עם מנוע ה-1.5 ליטרים של הקבוצה. ההספק הוא 150 כ"ס והמומנט הוא 25.5 קג"מ. זה די הרבה למכונית סופר מיני והתוצאות בהתאם. האיביזה 1.5 ליטרים היא מכונית זריזה להגיב ללחיצה על הדוושה והשילוב עם תיבת ההילוכים כפולת המצמד הולם אותה. מצד שני הוא גם יודע להיות חסכוני כשצריך עם מנגנון ניתוק של שני צילינדרים בשיוט למשל.

מבחן דרך: סיאט איביזה 1.5FR. קינן כהן
קצת הגזמנו עם ה-18 אינץ' לא?/קינן כהן

יחד עם הביצועים והצמיגים נמוכי החתך של הגרסה הזו מגיעים שני דברים. הראשון הוא פשרה בכל הקשור לנוחות נסיעה - במיוחד כאשר זה במהירות איטית, עירונית או על שיבושים חדים. הירידה בנוחות הנסיעה קשורה גם לכיול קשיח של הבולמים אבל לא פחות מכך מהחישוקים בחתך 40 הנמוך באופן מופרז.

הדבר השני שמקבלים זו מכונית די מהנה לנהיגה, היא לא קומפקטית חמה על מלא כמו אלו שהסתובבו פה פעם דוגמת רנו קליאו ספורט או פיג'ו 208GTI. אלא יותר מכונית שמעניקה עוד קצת פלפל לסופר מיני שהיא טובה בבסיסה. ההיגוי מהיר, התגובות שלה להעברות משקל טובות והאחיזה היא מהסוג שאפשר לנהל טוב כשרוצים לזוז מהר או לנתק את החלק האחורי בעזיבת גז או גרירה של הבלימה לפניה כשרוצים.

צריכת הדלק סבירה ביחס לביצועים וליכולות של המכונית, את ימי המבחן סיימנו עם 12.4 ק"מ לליטר.

מבחן דרך: סיאט איביזה 1.5FR. קינן כהן
יציאות אגזוזים ייחודיות לגרסת ה-FR/קינן כהן

לסיכום, מתיחת הפנים של סיאט איביזה מצליחה לשמור עליה במשחק לעוד כמה שנים. היא עדיין נראית טוב, העדכונים בתא הנוסעים (שלא את כולם אהבתי) עונים על מה שאנשים רוצים (עוד אינצ'ים במולטימדיה). המנוע הזה נותן גם מנה יפה מאוד של ביצועים שמחוברים למכונית די מהנה לנהיגה.

אמת, הגרסה הזו, עם המנוע החזק יותר והאבזור היא ממש לא הלחם והחמאה של מכירות הדגם הזה. את המספרים המשמעותיים מביאות גרסאות ה-1.0 ליטר הזולות יותר. ואם אמרנו זולות יותר אז זה גם המקום לדבר על המחיר.

האיביזה הזו לא זולה בכלל, היא אמנם נטולת מתחרות ישירות, אבל 125 אלף שקלים למכונית מיני הם סכום לא מבוטל. וכמו עם הפולקסווגן פולו מתוחת הפנים, היא עדיין תכוון לאוהדים השרופים של המותג מאשר לקהל הרחב.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: סיאט לאון החדשה (1.5 ליטר, סטייל)

לכתבה המלאה

על הצד הטכני: סיאט איביזה 1.5 ליטר FR

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,498
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/150
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,500/25.5
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
406
רוחב (ס"מ): 178
גובה (ס"מ): 144
בסיס גלגלים (ס"מ): 255
תא מטען (ליטרים): 355

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.2 שניות
מהירות מירבית: 216 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 12.4 ק"מ לליטר

מתחרות:
לא ישירות: פיג'ו 208, רנו קליאו, פולקסווגן פולו

מחיר:
125 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully