וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוואתי: פוקוס החדשה מול גולף. המכוניות מדהימות, המבחן מבאס

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 7:16

פורד פוקוס מתחדשת עם הבטחה להיות איכותית, טובה מתמיד, עם מנוע צנום מוגדש טורבו ועם תיבת הילוכים כפולת מצמד, זה בדיוק מה שדרש השוואה מול פולקסווגן גולף

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
כל משפחתית קומפקטית ניסתה להדיח את הגולף, עכשיו תור הפוקוס/קינן כהן

דינג, דינג, דינג, הקרב על תואר המשפחתית הטובה ביותר נפתח שוב והפעם בפינה הימנית פולקסווגן גולף, שנושאת בתואר הזה פחות או יותר מאז 1974 כאמת המידה למכונית קומפקטית, זו שכולן ניסו להביס בלי יותר מדי הצלחה מאז. בפינה השמאלית פורד פוקוס בדור הרביעי שלה. המשפחתית הקומפקטית שבסוף שנות ה-90 הזכירה לכולם שגם מכוניות כאלו יכולות להיות כיף לנהג, היא נסקה למעמד של רבת מכר מקומית וחטפה מהלומה תדמיתית עם דור שלישי שהותיר טעם רע. בעיקר בשל בעיות גימור ותקלות בתיבת ההילוכים כפולת המצמד שלו.

כעת היא חוזרת עדכנית ומעודכנת עם יישור קו והצטיידות בקומבינציה העדכנית של מכוניות הבנזין - מנוע צנום נפח, מוגדש טורבו והעברת הכוח דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד. כן, שוב תיבת הילוכים כפולת מצמד, אלא שהפעם פורד למדה את הלקח והתיבה הנוכחית לא עושה שימוש במצמד יבש, אלא במצמד רטוב.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
בכחול, עם חבילת ה-ST Line הפוקוס מסובבת ראשים רצינית/קינן כהן

המתמודדות

בעימות הנוכחי התייצבו שתי הגרסאות הבכירות בהיצע הדגמים. הגולף ברמת הגימור לייף פלוס עם מנוע ה-1.5 ליטר 150 כ"ס ובמחיר של 157,900 שקלים (147 אלף בבסיס). עכשיו, גולף מעולם לא הייתה מכונית זולה, אבל זו - אאוץ'...

מהצד של פורד זו הפוקוס ברמת הגימור ST ליין עם מערכת המידע והבידור המורחבת וכולל חבילת ה-X שלוקחת את המכונית מ-132 אלף השקלים של גרסת הבסיס ל-147 אלף שקלים כפי שהתייצבה פה.

כמצופה משתי רמות הגימור הגבוהות, שתיהן מגיעות מצוידות היטב. ואנחנו נתרכז בעיקר בפערים המובחנים יותר בין השתיים. בתחום הבטיחות המתקדמת, שתיהן עם בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. הגולף מוסיפה גם זיהוי רכב ב"שטח מת" עם סיוע אקטיבי של ההגה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה. בפורד יש מערכת סיוע בהיגוי בזיהוי פעולת חמיקה מהתנגשות, זיהוי דו גלגלי במערכות ההתרעה, זיהוי תמרורים ואת מערכת ה-My Key באמצעותה ניתן להגביל את מהירות המכונית לפי המשתמש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
לקחה את האבולוציה למקום עדכני, הייטקי/קינן כהן

בתחום אבזור הנוחות, שתיהן מגיעות עם תאימות לאנדרואיד ואפל רק שלעומת 13.2 האינץ' מרהיבי העין של הפוקוס, מסך ה-8 אינץ' בגולף נראה זערורי להפליא. שתיהן עם בקרות אקלים הגולף גם עם בקרת אקלים ליושבים מאחור. רמת הגימור לייף פלוס בגולף הנבחנת מוסיפה גג שמש פנורמי בודד, חישוקי 17 אינץ' עם צמיגי 225/45.

המושבים בפוקוס בריפוד בד, ידניים ועם חימום, בגולף שילוב בד ועור עם כיוון חשמלי ועיסוי לנהג. עוד בפוקוס שמגיעה מאובזרת מאוד בבסיסה נוספים לה עם חבילת ה-X גם חישוקי 18 אינץ', שנועלים מישלן פיילוט ספורט 4 דביקים וגג פנורמי כפול.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
מאופק ואיכותי, גודל המסך לא תואם את המחיר ומעמדה/קינן כהן

בחוץ ובפנים

הגולף מתקשה להשתחרר מהשמרנות במראה החיצוני, ובצדק - האבולוציה שלה מדור לדור שמרה על הזיהוי המיידי שלה כפולקסווגן וכגולף, זה נכס צאן ברזל כאשר מדובר במכונית אייקונית כזו. ועדיין, גם בתוך השמרנות שלה, הדור הנוכחי מחדד את ההופעה לכיוון הייטקי יותר. בפוקוס, הסיפור שונה לגמרי זה לא רק הכחול העמוק של מכונית המבחן, זה כל המופע שמרכז אליה את כל הפוקוס, פשוטו כמשמעו. זו אחת ההאצ'בקים הנאות ביותר על הכביש כיום, שנייה אולי למאזדה 3. חבילת ה-ST ליין מוסיפה את התבלינים האחרונים עם קאליפרים אדומים לבלמים, חצאיות וספוילרים מכל עבר. בקיצור, אם בגולף מגיעה המזכירה של בית הספר, בפוקוס מגיע ההורה הכי מגניב בשכבה.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
בפוקוס תוכלו לקבל גם מסך 13.2 אינץ' בתוספת תשלום/קינן כהן

בתאי הנוסעים העסק ממשיך על אותו תדר. בגולף מראה מהוגן ובוגר, ללא צעקנות וכמעט ללא גימיקים, עם שילוב מצוין של סוגי חומרים וטקסטורות. בפוקוס את העין מושך בעיקר המסך הענקי של רמת הגימור הזו, התצוגה בו טובה וכמו בגולף יש גם לוח מחוונים דיגיטלי. אבל סימני הגיל מתחילים לבצבץ בדמות הכפתורים, פתחי המיזוג ועוד.

מבחינת איכות חומרים, בפולקסווגן תמצאו את הסיבה שבגללה היא עדיין מהטובות בקבוצה שלה עם שימוש בפלסטיקה, מתכת ועור הפוך איכותיים מאוד. בפורד, ברוב המקומות אליהם מגיעות הידיים, האיכות גבוהה. אבל כאשר מתחילים לשוטט מסביב מגלים פלסטיקה קשה ועושר חומרים פחות טוב משל הגולף. בשתי המכוניות איכות ההרכבה טובה מאוד ולא נרשמו חריגות יוצאות דופן.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
שני סמלים של ענקיות תעשייה/קינן כהן

בגולף תמיד התגאו בהנדסת אנוש פשוטה וקלה לתפעול. כאן הם הלכו צעד אחד רחוק מדי, בעיקר עם מסך מולטימדיה קטן מדי, מערכת אנדרואיד מובנית בהתקנה מקומית שהיא פשוט לא טובה, לא אינטואטיבית, איטית לפעמים ועם תצוגת וויז קטנה מדי בשביל לקרוא ולתפעל בנוחות. מעבר לזה יש את תפעול בקרת האקלים שדורש לחיצה על כפתור ואז תפעול מהמסך. מעבר לזה, העסק בסדר גמור.

בפוקוס הגיל המתקדם יחסית של תא הנוסעים מביא למיקום כפתורים לא תמיד אידיאלי. התצוגה במסך לא מנצלת את כל הרוחב שלו, כך שבפועל היא לא מאוד גדולה כפי שהוא מתיימר להיות. לפחות אצלנו השימוש באנדרואיד אוטו למטרת ניווט היה חסר תועלת בשל תצוגה לא מדויקת שבה המכונית ממוקמת במקומות שונים לחלוטין מאשר במציאות. גם פה בקרת האקלים מופעלת מהמסך, אבל היא לפחות ממוקמת במקום קבוע ונגיש, מה שמאפשר תפעול אינטואטיבי יותר.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
מושב אחורי מצוין בגולף/קינן כהן

תנוחת הנהיגה בשתי המכוניות טובה מאוד, אבל בשתי גישות שונות. בגולף, קל מאוד להגיע לתנוחת נהיגה נוחה ושליטה על הפקדים השונים בלי להסתיר שום דבר. בעוד בפוקוס הישיבה נמוכה משל הגולף ומאוד "בתוך" המכונית. אנחנו אהבנו את זה, אנשים שמתקשים להיכנס ולצאת ממכוניות - פחות.

המושבים הקדמיים בגולף עם טכנולוגיית EgroActive מציעים נוחות מצוינת, ומעבר למבנה הנוח שלהם, הריפוד העבה יותר ופונקציית העיסוי (מושב נהג בלבד) הופכים אותה לכזו שאפשר לכסות בה מרחקים בקלות ונוחות. בפוקוס, המושב בעיצוב ומבנה ספורטיבי יותר, הוא מציע תמיכה וחביקה עדיפים לגוף, אבל יתכן שלאנשים גדולים וכבדים יותר הריפוד עשוי להיות מעט פחות מפנק לאורך זמן.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
בפוקוס מבוגר ממוצע כבר נושק לגג/קינן כהן

במושבים האחוריים הסיפור די חוזר על עצמו. למרות שעל הנייר בפוקוס בסיס הגלגלים ארוך יותר משמעותית (270 ס"מ לעומת 262 ס"מ) המבנה שלו שונה. מרווח הרגליים עצמו טוב מאוד, אבל המושב מעט יותר נמוך ופחות עמוק משל הגולף וגג השמש הכפול גוזל שטח ממרווח הראש. מבוגר ממוצע קומה כבר יגרד בו את הראש. אין יציאות מיזוג, יש שקעי טעינה. בגולף, מרווח רגליים וראש מצוינים. אליהם מצטרפים פיצ'רים כמו יציאות מיזוג, שקעי טעינה וכיסים קטנים בגב המושב הקדמי מלבד זה המרכזי בחלק התחתון.

בתאי המטען, הנפח הרשמי של הגולף גדול יותר 381 ליטרים לעומת 341 ליטרים בפוקוס. אבל סרט המדידה מספר משהו אחר, המידות של תאי המטען כמעט זהות לחלוטין בעומק התא, גובה הסף, המרווח בין רצפת התא למדף ורק במפתח הטעינה לגולף יתרון קל עם 105 ס"מ לעומת 101 בפוקוס. הגולף מקבלת קצת יותר נקודות בזכות רצפה שניתן למקם בשני גבהים ושקע 12V שנעדר מהפוקוס.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
מנועי בנזין מוגדשים, תיבות הילוכים רובוטיות, תצורת האצ'בק - אירופה הקלאסית/קינן כהן

בתנועה

בפולקסווגן מלטשים את התיבה כפולת המצמד כבר יותר מעשור, וזה ניכר בדור העדכני שלה

שתי המכוניות עושות שימוש במנועי בנזין בנפח קטן יחסית עם תגבור היברידי קל. בפוקוס, לצד ההערכה להישג הטכנולוגי של מנוע 1.0 ליטר, שלושה צילינדרים עם 155 כ"ס. אי אפשר לא לשים לב שככל שמדובר בפעולה קצת יותר מנהיגה מנהלתית, הוא מתחיל להזיע ולהתאמץ. זה גם בא לידי ביטוי בצריכת הדלק אחרי החלק המאומץ.

בגולף מנוע ה-1.5 ליטר מספק 150 כ"ס ועם רצועת כוח רחבה, עם זמינות מצוינת כבר מסל"ד נמוך, ניכר פה יתרון הנפח הגדול יותר ונתון מומנט של 25.5 קג"מ כבר מ-1,500 סל"ד לעומת 24.4 מ-2,500 סל"ד בפוקוס. כמו כן הגולף הציגה יכולת להתמודד טוב יותר עם מאמץ ממושך בעליות למשל.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
בנסיעה מנהלתית, צריכת הדלק בפוקוס הייתה עדיפה/קינן כהן

שתיהן גם עושות שימוש בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה. ולמרות הזהות בהיבט הזה, יש בין השתיים הבדלי אופי. במצב הנהיגה הרגיל, התיבה בפוקוס ממהרת להעלות הילוכים כל הזמן, בכל הרפיה מהדוושה ובעיקר ממש נמנעת מלאפשר למנוע לעלות מעל לתחום הביניים של סיבובי המנוע. מה שמעצים עוד יותר את התחושה ה"רזה" שלו. לעומת זאת במצב ספורט היא עובדת מעולה, מהתפקודים הטובים ביותר שנתקלנו בהם בכפולות מצמד. בנהיגה מנהלתית, בעיקר איטית כמו בתוך עיר או בפקקים היא קופצנית ולא נעימה כמו זו בגולף. בפולקסווגן מלטשים את התיבה כפולת המצמד כבר יותר מעשור. וזה ניכר בדור העדכני שלה, היא מושכת את ההילוכים עד מיצוי בתאוצות גם כשהן לא חזקות (ובשל בידוד הרעשים המעולה שלה, זה לא ממש מורגש בתא הנוסעים). בשילוב המנוע הזה היא גם מעלימה את הבעיה העיקרית שלה - הססנות ושילובים לא חלקים במהירות נמוכה.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
הדור הכי "מתנהג" של הגולף עדיין לא ברמה של הפוקוס/קינן כהן

למרות שעל פי דף הנתונים שתיהן שקולות בהיבט הביצועים עם 8.4 שניות ל-100 בפוקוס ו-8.5 שניות בגולף. בבדיקות התאוצה שנעשתה במצב התיבה הרגיל (ולא במצב ספורט), בזינוק מעמידה וגם בתאוצות ביניים שמדמות יציאה לעקיפה רשמה הגולף ייתרון קל מאוד על הפוקוס, בעיקר בזכות המשיכה של ההילוכים.

צריכות הדלק שהשיגו המכוניות מביאות לידי ביטוי את ההבדלים באופי המנועים אותו הזכרנו קודם. בנהיגה מנהלתית ברובה, האופי הרגוע והנפח הקטן יותר של מנוע הפוקוס הביא אותה ל-13 ק"מ לליטר בעוד הגולף רשמה 12.7 ק"מ לליטר. בסיום החלק הדינאמי התהפכו היוצרות והפוקוס צרכה ליטר לכל 8.7 ק"מ בעוד הגולף הייתה עם 9.5 ק"מ לליטר.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
יתרון הנפח מעניק לגולף יותר "בשר" תחת עומס/קינן כהן

בבדיקות נוחות הנסיעה הגולף הייתה העדיפה, בזכות מתלים רכים יחסית וצמיגים בחתך הגיוני יותר, רכיב שהוכתב מרמות הגימור ולכן מנוטרל בשיקולים, אך גם בניכוי שלו פעולת הבולמים בגולף (מהלך הספיגה וההחזרה) הייתה עדיפה. ולא שהפוקוס לא הייתה טובה, יחסית למכונית שרוכבת על חישוקי 18 אינץ' בחתך 40 (כחלק מחבילת האבזור של ה-X), העסק בסדר. המקומות שהיא מתקשה בהם ובאופן מובן אלו כבישים עם שיבושים קטנים ובשיכוך במהירות איטית בשל הצמיגים.

הגולף מקוששת עוד כמה נקודות בבידוד רעשי כביש ורוח עם נסיעה שקטה יותר. בעוד בפוקוס נרשמו רעשי צמיגים על כבישים לא איכותיים ומכל מקום גם רעשי רוח מאזור הקורות הקדמיות במהירות בין עירונית ומעלה.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
משלדות ההנעה הקדמית הטובות יותר, משתוקקת לעוד כוח/קינן כהן
הפוקוס עושה מהגולף צחוק ולעג בכל מה שקשור ליכולת הדינאמית וליכולת להעלות חיוך לנהג

בכביש המפותל חיכה לנו הפער הגדול ביותר שחווינו במבחן ההשוואתי הזה. למרות שזה אחד הדורות היותר "מתנהגים" של הגולף, לא מדובר במכונית מאוד מהנה לנהיגה. הגה בעל משקל קל יחסית, זוויות הגלגול מוגזמות והיא תמיד עם נטייה קבועה לצד הבטוח, אבל לא המהנה של הדברים.

לעומת זאת הפוקוס, הו הפוקוס. בהיבט ההתנהגות, הפוקוס שמתמיד הייתה חזקה בנקודה הזו, ממשיכה להיות (לצד מאזדה 3) הסמן הימני של הקטגוריה. בעימות הזה, היא עושה מהגולף צחוק ולעג בכל מה שקשור ליכולת הדינאמית וליכולת להעלות חיוך לנהג. ההגה מהיר מאוד, חד ומדויק. כל המכונית מגיבה לפקודות ההפניה שלו כמקשה אחת, בלי להתבלבל. זו בהחלט אחת משלדות ההנעה הקדמית המוצלחות יותר של השנים האחרונות. וזה לא נגמר שם, היא גם יודעת לזוז עם האחוריים בהרפיה מהגז באופן שבשום פנים ואופן לא הייתם מצפים ממשפחתית מהוגנת. שאפו לפורד על שמירה על הגחלת. אם יש ביקורת היא מופנית להגה שנשאר קל מדי בכל מצב, כלומר, אין היזון חוזר לגבי רמת האחיזה של הגלגלים הקדמיים דרך המשקל שלו. זה המקום לציין שוב את המנוע, שהפער בין היכולות שלו לבין אלו של השלדה כל כך גדולים שזה ממש פספוס, היא יכולה לאכול עוד 30-40 כ"ס בקלות. וכן, אם נראה לכם שזה דיבור "נהיגה" אנין מדי ביחס למכונית משפחתית, זה רק בגלל שהיא כל כך טובה.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
הסולידיות של הגולף מועצמת לצד המוחצנות של הפוקוס/קינן כהן

סיכום

למבחן הזה יצאנו כאשר קל היה למתוח קווים מקבילים בין המכוניות. שתי משפחתיות אירופיות, בתצורת האצ'בק, לא פונות למיינסטרים שפנה מצידו לג'יפונים והקרוסאוברים, עם מנועים קטנים ומוגדשים, תיבות רובוטיות ואפילו במחיר דומה (ככל שמדובר ברמת הגימור לייף של הגולף שעולה 147 אלף שקלים אך לא הייתה זמינה למבחן). אגב, זה המקום לציין שבשתי המכוניות אנחנו לא מוצאים שום הצדקה ללכת דווקא על רמות הגימור הגבוהות ואז פער המחיר לטובת הפוקוס משמעותי עוד יותר.

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
מתפצלות לשני כיוונים שונים/קינן כהן

אבל ככל שהתקדמנו במבחן הובהר שבפועל מדובר בשתי מכוניות ממש שונות וטובות מאוד, מה שתמיד יוצר בעיה חמורה במבחנים כאלו. כי כאשר הכיוון זהה והקרב הוא על מי טובה יותר בפרמטר X, Y או Z - אפשר וצריך להכריע. הבעיה שלנו פה הייתה שהן כל כך טובות וכל כך שונות שהכרעה על בסיס אובייקטיבי ומדיד פשוט לא רלוונטית. וזה בסדר, גם אני לא מרוצה ממבחן שנגמר בתוצאה הזו, אבל לצערי זה המצב הפעם.

למי שמחפשים משפחתית האצ'בק איכותית, נעימה ביום יום, שימושית למשפחה ומאובזרת לשימוש הזה - גולף. רוצים את זו שתעשה לכם חיוכים כשתראו אותה בחניה בבוקר ועוד יותר כשתנהגו בה - פוקוס, חד משמעית. ועכשיו כשזה מאחורינו אני גם יכול לומר לכם שאישית, זו הייתה הבחירה שלי.

השתתף במבחן: אמיר ווינשטוק, קארזון

על הצד הטכני: פולקסווגן גולף 1.5 ופורד פוקוס

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
טבלת השוואת נתונים/קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully