וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריינג' רובר החדש: בכרכרה של מלכת בריטיניה

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 15:15

ריינג' רובר חוזר אלינו עם דור חמישי, חדש לחלוטין; בשוק תחרותי מאי פעם אנו יוצאים לבדוק, האם הצליח לשמור על מעמדו המלכותי? איך הוא בכביש, ואיך בשטח?

מבחן דרך: ריינג' רובר 2022. רמי גלבוע
גם הריינג' הזה הוא כרכרה מלכותית, שאינה מפחדת משבילים/רמי גלבוע

את מבחן הדרכים הזה אפשר לסכם במשפט אותו אמרה לי דורית, בדרכנו חזרה מנחל חרמון; "הייתי ממשיכה לנסוע עד אילת" הציעה בשלהי כביש-6, לפני הפנייה לתל אביב. הנסיעה לצפון ובחזרה הייתה כל כך נינוחה ומזמינה, הפינוק והפאר שאפף אותנו, איכות הצליל המדהימה. אתה לא רוצא לצאת מהאוטו הזה. נינוחות מפנקת זו איפיינה את הריינג' רובר מאז המציא (לפני חמישים שנה) את קטגוריית הכביש-שטח-הייפר-אולטרא-פרימיום, ועד היום.

ריינג' רובר אינו רכב השטח הטוב ביותר בעולם, הוא בוודאי לא רכב הכביש הטוב ביותר בעולם. אבל קשה לי לחשוב על מכונית הממזגת טוב יותר את אוסף היכולות האלה, ועל רכב אחר המעניק כזה שילוב של נוחות ופאר, מרחב ושימושיות - בנוסף לפוטנציאל שטח רציני ביותר.

מבחן דרך: ריינג' רובר 2022. רמי גלבוע
מאז ומתמיד היה ריינג' רובר אחד מכלי הרכב הנחשקים ביותר/רמי גלבוע

למרות הדימיון האבולוציוני עם הדגם היוצא, הריינג' החדש הוא רכב חדש לחלוטין - כולל רצפת MLA, מרכב 'מוחלק' אך ארוך יותר (5 סנטימטרים), פחות קפלי מתכת.

כמתבקש מרכב שהגרסה הבסיסית שלו עולה 1,300,000 שקלים, תא הנוסעים של הריינג' הוא פנינה אמיתית. המידות הגדולות והמבנה הרבוע מעניקים מרחב פנים מרשים, עם שטח חלונות נרחב ומאיר פנים. הכורסאות מלפנים נפלאות והספסל מאחור מצוין, בעיקר לשני אנשים - הנוסע החמישי ירגיש פחות מלכותי. לשדרוג למחלקה הראשונה ניתן להזמין שתי כורסאות נפרדות מאחור. חידוש מעניין, מהיום כבר אפשר ניתן להזמין ריינג' רובר גם בתצורת 7-מושבים.

ריפודי העור מפנקים (יש תחליף-עור לצמחוניים), גימורי האלומיניום מוקפדים, יש מסז', קירור וחימום... זהו אחד מתאי הנוסעים הנעימים ביותר בתעשייה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחן דרך: ריינג' רובר 2022. רמי גלבוע
תא הנוסעים הוא מופת של פאר ורגיעה, משולב בטכנולוגיות המתקדמות ביותר/רמי גלבוע

גם לוח המחוונים עבר תהליך ניקוי ודילול, עם מסך מגע שאינו נכנס לתחרות עם הויטרינות המקובלות לאחרונה. גודלו 13.1 אינץ' מספיקים בהחלט, עם איכות תצוגה משובחת ומערך מצלמות המציגות לך כל דבר מכל זווית אפשרית - כולל מה שמתרחש מתחת למכסה המנוע. מסכי ההפעלה מתוגברים במתגים פיזיים איכותיים; אבל תהרגו אותי אם אני מבין למה צריך למשוך לאחור את החוגה, כדי לשנות את מהירות המאוורר... אהבתי את עיצובו המקורי של גלגל ההגה, אם כי הייתי מעדיף אותו בחצי-מידה קטן יותר.

מבחן דרך: ריינג' רובר 2022. רמי גלבוע
המרחב והפאר מגיעים גם למושב האחורי; למיצוי החוויה, אפשר להזמין כורסאות נפרדות מאחור/רמי גלבוע

הריינג' רובר מגיע לארץ עם שני מנועי בנזין (400 ו-530 כ"ס) או דיזל המפיק 350 כ"ס ו-71.4 קג"מ. רכב המבחן צוייד בדיזל המאיץ את הלוויתן הלבן ל-100 ב-6.1 שניות מכובדות, בוודאי בהתחשב במשקל עצמי של 2.5 טון. 6.1 שניות זה יפה מאוד אבל האמת? בעידן החשמל התרגלנו לתאוצות מקמטות אספלט ועל סיפון הריינג', אתה מחכה לפרצי כוח שאינם מגיעים. מהר מאוד קלטנו שהקטע של הריינג' אינו להתעופף מרמזורים או לעקוף בעוצמה מתפרצת של אופנוע. הסיפור כאן הוא נהיגה זורמת המסוגלת לענג מאוד את שוחרי הנהיגה, גם בלי להשחיז צמיגים. בנסיעה בין עירונית הופתענו לגלות 12-14 קילומטרים לליטר, מרשים מאוד עבור רכב כזה.

מבחן דרך: ריינג' רובר 2022. רמי גלבוע
בלי להיות פצצת אנרגיה או מכונת נהיגה מושחזת, הריינג' החדש יגרום לך להנאת נהיגה מרובה בכביש מתפתל או מהיר/רמי גלבוע

התנהגות הכביש של הריינג' אינה מעודדת נהיגה ספורטיבית; יש לו מתלי אוויר המנמיכים ומקשיחים את עצמם בנהיגה מהירה, מוט מייצב אקטיבי המנטרל את נטיית המרכב, וצמיגים ברוחב ראוי - אבל כל זה אינו מקזז את משקלו העצמי, מרכז הכובד ומהלך המתלים.

הריינג' מגיע במפרט שטח מלא - יש הילוך כוח, נעילות דיפרנציאלים, מערכת Terrain Response, שני מצבי הגבהה למתלים הפניאומטיים. צמיגי החתך-50 מאפשרים ירידה זהירה לשביל, עם גלגל רזרבי בגודל מלא העוזר לשלוות הנפש. אני חייב להודות שבשנים האחרונות לא ראיתי שום ריינג' מודרני משוטט בשטח - אלא אם זה רכב מבחן, שאינו שייך לנהג המזדמן.

מבחן דרך: ריינג' רובר 2022. רמי גלבוע
צלליתו הנקיה והמינימליסטית של הריינג' מזכירה את סגנון הבאהוז הקלאסי; כאן במלון הבוטיק "פרא" ברמת הגולן, יעד מתאים ללקוחות הריינג' רובר/רמי גלבוע

מתחילת השנה נמכרו בארץ פחות מעשרה ריינג' רוברים ובמחירים שבין 1.3 ו-1.5 מיליון שקל, גם הדגם החדש לא הולך להיות להיט מכירות. זהו רכב מיוחד בעל נשמה ואישיות מגובשת, וערכי מותג הנשמרים בקפדנות על ידי הבריטים. אני קצת מבואס מהשימוש ההמוני שהם עושים במותג "ריינג' רובר", כאשר הם מצמידים אותו למכוניות כביש מובהקות כמו איווק או וולאר. אבל אם מכירות הקרוסאוברים מאפשרות להמשיך לייצר את הריינג' האמיתי, אני מוכן לחיות עם דילול המותג.

מבחן דרך: ריינג' רובר 2022. רמי גלבוע
הריינג' רובר מתאים לטיול קייצי בפרובאנס; הפעם מצאנו את מרבדי הלבנדר בחוות נוביקס שבמושב שעל, רמת הגולן/רמי גלבוע

הדור החמישי של ריינג' רובר מצליח לשמור על אישיותו הייחודית והנחשקת, ולשפר בכל מקום את יכולות הדגם היוצא. זהו הרכב הנוח והמפנק ביותר בו נהגתי, גם בהשוואה ללימוזינות כביש מלוטשות ויקרות מאוד. בהמשך הדרך הוא יהפוך לאטרקטיבי עוד יותר, עם גרסאות מחושמלות. בישראל יש לריינג' קומץ מתחרים כמו בנטלי בנטיאגה או מרצדס G קלאס, אף אחד מהם לא יחליף אותו באופן מלא. אני אשאר במחלקה הבריטית-הודית, מתאים לי ריינג'.

מבחן דרך: ריינג' רובר 2022. רמי גלבוע
הישבן נקי מפרטים מיותרים, ניתן לקבל שורת מושבים שלישית. יחידות התאורה מתחבאות בתוך המסגרת השחורה/רמי גלבוע

על הצד הטכני : ריינג' רובר HSE דיזל

מנוע: דיזל מוגדש 3.0 ליטר, 6 בוכנות בטור
הספק/סל"ד (כ"ס): 350/4,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 71.4/1,500
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

תאוצה 0-100 (שניות): 6.1 שניות
תצרוכת דלק מבחן (קמ"ל): 11.2

הנעה: קבועה 4X4 לכביש ולשטח, הילוך כוח
עזרי עבירות: נעילה מרכזית ואחורית, בקרת משיכה במצבים משתנים, הגבהת מרווח גחון באמצעות מתלים פניאומטיים, שחרור מוט מייצב

אורך (ס"מ): 505.2
רוחב (ס"מ): 220.9
גובה (ס"מ): 187.0
בסיס גלגלים (ס"מ): 299.7
מרווח גחון (ס"מ): עד 29.5
זווית גישה / נטישה (מעלות): 34.7 / 29
צמיגים: שטח מלא 275/50R21
משקל עצמי (ק"ג): 2,494

מחיר: 1,300,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully