וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנועי גוגורו החשמליים בישראל: מה הדיל?

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 10:00

מטרו משיקה את הקטנוע החשמלי גוגורו בישראל. הקונספט: קניית קטנוע בלבד, ותשלום קבוע על השימוש בסוללות. אבל יש קאץ'

קטנועי גוגורו. אור גפן,
קטנועי גוגורו, מבקשים להביא מהפכה באופן שבו רואים אחזקת כלי דו גלגלי/אור גפן

מותג גוגורו הוקם ב-2011, בטאיוואן בין היתר בדחיפת אל גור, סגן נשיא ארה"ב לשעבר שהשיק אז את ראשוני הדגמים של המותג בתערוכת CES בשנת 2015, וגם הוביל להשקעה בחברה.

נכון לעכשיו למותג כמה סדרות של קטנועים חשמליים בעלי טווח של 85 עד 170 ק"מ, כשכולם מצוידים בסוללה או שתיים נשלפות במשקל 6 ק"ג כל אחת. הפעילות החלה בטאיוואן, המשיכה בעוד מספר מדינות באסיה (הודו למשל) וכבר צברה 400,000 מכירות. רגע לפני הפלישה לאירופה מגיע המותג לישראל באמצעות 'מטרו מוטור', יבואנית ימאהה, סאן יאנג, קוואסאקי ומותגים נוספים.

קטנועי גוגורו. אור גפן,
שתי סוללות ומקום לקסדה מלאה מתחת למושב/אור גפן

בשלב ראשון יחל שיווק צמד כלים, מסדרה 2, המקביל בביצועיו לקטנוע 125 סמ"ק. גרסת הבסיס נקראת plus 2 עם מנוע חשמלי שמייצר 8.5 כ"ס (6.4 קילוואט), האצה מ-0 ל-50 ב-4.2 שניות ומהירות מרבית של 90 קמ"ש. הטווח הרשמי הוא 170 ק"מ. בפועל, במדידות שנעשו בארץ טוענים אנשי היבואנית לטווח של 80-130 ק"מ. הדגם מוצע בשני צבעים לבחירה: אפור או לבן. מחיר: 17,000 שקל.

הדגם השני מהסדרה הזו נקרא S2 ABS, מציע מנוע חשמלי חזק יותר עם 9.5 כ"ס (7.2 קילוואט), וביצועים מעט זריזים יותר עם 3.8 שניות מעמידה ל-50 קמ"ש ומהירות מרבית של 95 קמ"ש. שני הקטנועים משתמשים באותן סוללות בעלי קיבולת של 1.5 קילוואט/שעה, כך שטווח הנסיעה זהה: רשמית 170 ק"מ, בפועל בין 80 ל-130 ק"מ על פי מדידות אנשי היבואנית. גם כאן שני צבעים לבחירה: אפור גרפיטי או ספקטרום אינדיגו. המחיר 20,000 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קטנועי גוגורו. אור גפן,
יציעו שירות החלפת סוללות מהירה בתחנות פז/אור גפן

שני הקטנועים מציעים לוח מחוונים דיגיטלי, תא מטען מכובד של 25 ליטר שיכיל קסדה שלמה, כשבגרסה הבכירה נמצא גם שקע USB. בנוסף השניים מציעים שני פריטים יוצאי דופן בקטנועים: הילוך אחורי לסיוע בתמרון צפוף וההנעה באמצעות שרשרת ולא באמצעות רצועה.

מחירי הקטנועים שצוינו כאן הם עבור רכישת הקטנוע עצמו, אבל לא עבור הסוללה. בכך מקווים אנשי היבואנית להיפטר מכמה חששות שנוגעות לקטנוע חשמלי כמו, איפה ואיך להטעין ומה יקרה לערך הקטנוע כשקיבולת הסוללה תדעך עם השנים.

הרעיון הוא שימוש בתחנות החלפה (מי אמר בטר פלייס?), שבהם הרוכב יגיע עם הקטנוע ובשניות יחליף את שתי הסוללות הריקות שאצלו בשתיים חדשות. בכך גם מבטיחה לעצמה היבואנית, פריקה וטעינה מדודה, לשמירה אופטימלית על חיי כל סוללה.

לצורך פריסת עמדות ההחלפה בוצע שת"פ עם חברת פז, וכעת מוצעות 9 נקודות החלפה בתחנות פז בת"א ובעוד 2 סניפים של מטרו מוטור בת"א. בהמשך, תורחב פריסת עמדות ההחלפה לאזורים נוספים. לטענת היבואנית, לסוללות רכיבים אלקטרוניים שמנטרים את תפקודה. זה אומר שלא ניתן להחליף סוללות בין קטנועים, לא ניתן להטעין סוללות בבית ואם קטנוע נגנב, לא ניתן להוציא את הסוללות כדי להמשיך בנסיעה.

קטנועי גוגורו. יצרן,
על פניו המודל מבטיח שהלקוח לא יספוג את ירידת היכולת של הסוללה/יצרן

התשלום עבור החלפת הסוללות יבוצע באמצעות מנוי במחיר של 129 שקלים ל-870 אמפר/שעה, שמספקים טווח נסיעה של כ-1000 ק"מ לחודש. על פי תחשיב היבואנית קטנוע 125 סמ"ק שיסע מרחק חודשי דומה, ישלם 40% יותר רק עבור הדלק, וזה בהינתן מחיר של 7 שקל לליטר.

יחד עם מחירי ביטוח מופחתים לקטנועים חשמליים, מחירי טיפולים זולים משמעותית וגם מחיר אנרגיה (חשמל לעומת בנזין) נמוכים יותר, מושג חיסכון גדול בעלות החודשית. עם החיסכון הזה מתכננת היבואנית לפנות לקהל בגוש דן בדגש על ת"א (כרגע בגלל אופי פריסת עמדות ההחלפה), לסטודנטים, עסקים קטנים ולקוחות פרטיים שמתניידים על קטנועים.

קטנועי גוגורו. אור גפן,
הינע סופי באמצעות שרשרת ויש אפילו רוורס/אור גפן

אולם המודל הזה מעלה כמה שאלות בסיסיות לגבי הרלוונטיות שלו והכדאיות של העסקה בכללה. ראשית, בשוק מוצעים כבר מספר קטנועים קטנים וחשמליים דוגמת אלו של פיאג'ו ו-NIU הם אמנם נופלים בביצועים ובטווח מהגוגורו, יבצעו את המשימות העירוניות באופן דומה, אולם המחירים שלהם לא רחוקים מאלו של הקטנוע החדש וכוללים את עלות הסוללה. כלומר, אם רכישת הקטנוע לא כוללת את הסוללות, היכן החיסכון המשמעותי במחיר הקנייה שלו?

סוגיה נוספת היא ה"כבילה" למסלול הטעינה שאף שהוא מאפשר החלפת סוללות בתוך דקות, לא מאפשר טעינה ביתית למי שהדבר מתאפשר לו. בהינתן גודל סוללה של כ-3 קוט"ש תעריף הטעינה הביתי אמור לעמוד על בין 1.5 ל-2 שקלים, אם אלו מספיקים ל-130 ק"מ יוצא שהעלות ל-1,000 ק"מ בתעריף ביתי הייתה עומדת על לכל היותר 16 שקלים, כלומר, נמוכה משמעותית מהתעריף החודשי ובפער משמעותי. כמה לקוחות ימצאו בנוחות שמציע פורמט החלפת הסוללות שירות ששווה את הפער? לא ברור.

נקודה שלישית מעלה שאלות לגבי התוכנית הזו, נוגעת לאותם 1,000 ק"מ בחודש. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הנסועה השנתית של כלי רכב דו גלגליים עומדת על כ-7,500 ק"מ וכאשר מדובר בקטנוע עירוני, המספר למשתמש הפרטי נמוך יותר. מצד שני למשתמש העסקי הכבד שעושה הרבה יותר קילומטרים מאותם 1,000 ק"מ נוספת עלות של 9 אגורות לכל 1.5 ק"מ נוספים. כך שמצופה היה לראות את היבואנית מציעה לכל הפחות שלושה מסלולים בהתאם לנסועה הצפויה של הלקוח במקום אותו רף 1,000 ק"מ חודשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully