וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: DS7 המחודש. משטיח מעופף למטוס קרב?

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 13:23

אחרי שביססה את עצמה כרכב הייצוגי ללקוחות שמחפשים יוקרה בלי ליפול לסטיגמות של מותגי היוקרה הוותיקים, DS מתפנה לפלפל את הדגם החשוב ביותר שלה

DS7 החדש/יצרן

ה-DS7 הוא לא רק הראשון שנשא את הלוגו של חטיבת היוקרה העצמאית כשהוצג ב-2017, אלא גם הוותיק ביותר אצלה בהיצע וחשוב יותר מבחינת היצרנית - הנמכר ביותר, עם 42% מכלל מכירות המותג. לחברה שמנסה לחצוב את דרכה ללב לקוחות היוקרה זה נכס של ממש, כזה שאם וכאשר תרצה לצמוח מעלה (כלל אצבע - ככל שהמכונית יקרה יותר, היצרן מרוויח יותר) - קהל הלקוחות הזה ישמש לה בסיס לדילוג הבא. או כמו שאומרים בדרג המתמרן - בסיס אש - יסוד ההתקדמות.

לא שבינתיים DS מתקדמת לאן שהוא. אני שואל את אנטוני דרוויל, ראש ה-PR של DS איך יכול להיות שמותג שקרוי על שם מכונית הדגל ההיסטורית של סיטרואן, האלילה שההילה שלה האירה את כל היצרנית - דווקא היא מסתובבת היום בלי מכונית דגל בכירה משל עצמה - כזו שתאציל מהנחשקות שלה על שאר המותג. דרוויל מתפתל קצת ואז מודה שזה בהחלט רכיב חסר בתמהיל של DS. האם יהיה בעתיד? אולי, יש מחשבות על זה. אבל בינתיים צריך להתבסס, לבנות קהל שירצה את המכונית הזו. זה התפקיד של ה-DS7.

DS7 החדשה 2022. אתר יצרן
יחידות תאורה חדשות ופסי תאורת יום מפותלים בפגוש/אתר יצרן

את מתיחת הפנים של ה-DS7 אפשר וצריך לחלק לשלושה חלקים. חיצוני, פנימי ומכאני. בחלק הראשון החיצוני, יש שלושה הבדלים. אחד משמעותי, שניים סמנטיים. המשמעותי הוא שימוש ביחידות תאורה חדשות לא רק פסי תאורת היום המסולסלים בפגוש, אלא גם הפנסים הראשיים שמציגים תאורת מטריקס באמצעות 3 שורות של 28 נורות לד. שני השינויים האחרים נוגעים לגריל שונה, שינוי הכיתוב של שם הדגם מאחור וכמקובל במתיחות פנים ליטושי עיצוב קטנים.

בחלק הפנימי השינוי המרכזי, החשוב והנחוץ הוא במערכת המולטימדיה שמקבלת טיפול יסודי, לא רק רפרוף של עדכון גרפיקה ותצוגה, אלא את הגרסה החדשה ביותר שיש ליצרנית להציע ושהפציעה ב-DS4. מסך 12 אינץ' בעל רזולוציה חדה יותר, מעבד מהיר יותר, אפשרות הפעלה קולית, התאמה אישית של התצוגה במסכים השונים ובעיקר ממשק פשוט מאוד למשתמש. הרבה יותר נוח מאשר זה שהיה שם קודם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
DS7 החדשה 2022. אתר יצרן
יותר מגרפיקה שונה, מערכת המולטימדיה חדשה לגמרי וטובה משמעותית מבעבר/אתר יצרן

שאר התא הוא זה שלמדנו להכיר מה-DS7 קרוסבק. יש בו דברים מרחיבי דעת כמו איכות חומרים מעולה, איכות הרכבה יוצאת מן הכלל וירידה קפדנית לפרטים קטנים מהריקוע של החלקים דמויי המתכת ועד לתפירות הפנינה. יש דברים טובים בפני עצמם, אבל שהיינו שמחים לראות משתפרים כמו המושבים שנוחים אבל הישיבה עליהם היא יותר מדי "על" ולא "בתוך". ויש בו דברים מחרפני דעת כמו מיקום מתגי החלונות בקונסולה המרכזית שבאמת, DS, אין צורך להיות מיוחדים בכוח... אני מבין שאתם מאוד מוגבלים במה שאפשר לשנות במתיחת פנים, אבל להבא, באמת בואו נשאיר את זה מאחורינו.

המרווח מאחור היה ונשאר מנקודות החוזקה שלה מול מתחרות כמו לקסוס NX, אודי Q3, וולוו XC40 ודומיהם. גם פה איכות החומרים טובה מאוד ואין את התופעה הזו של ירידה ברמת הביצוע ככל שהולכים אחורה.

בתחום מערכות הבטיחות יש בלימה אוטומטית, התרעה על רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית עם קריאת תמרורים ויש גם מצלמה על ההגה המנטרת את תנועות הראש והעיניים של הנהג כדי לזהות חוסר עירנות ומערכת אינפרא אדום לראית לילה - אירוע חריג מאוד מחוץ לעילית עולמות היוקרה.

DS7 החדשה 2022. אתר יצרן
הקפדה יסודית על הפרטים הקטנים ביותר, גם זו יוקרה/אתר יצרן

השינוי המכאני המרכזי ובו גם בחרנו להתנסות בהשקה הוא שילוב מנוע חדש ושרירי להיצע. הקומבינה: בנזין 1.6 ליטר טורבו ולו 200 כ"ס ומנוע חשמלי 110 כ"ס לגלגלים הקדמיים ובנוסף לזה, מנוע חשמלי עם 113 סוסים לגלגלים האחוריים. העסק כמובן פלאג אין, וסוללות 14.2 קוט"ש אמורות לשאת אותו עד בערך 60 ק"מ מוצהרים בכוח החשמל. ההספק המשותף הוא 360 כ"ס, ההנעה המשותפת היא כפולה והתיבה (הלא משותפת, רק לגלגלים הקדמיים) היא פלנטרית 8 יחסי העברה.

ולמרות שכל העסק הזה גם עורם משקל על פלטפורמת ה-EMP2 שלו וזה כבר נושק ל-1.9 טון, ביציאה מהמקום הוא שועט בנחישות קדימה. 5.6 שניות ל-100 זה יפה מאוד למי שהוא קרוסאובר לא ספורטיבי במובהק. גם תאוצות הביניים משחררות ממנו זריזות מפתיעה. זה שם ביציאה לעקיפה, זה שם בין עיקולים בכביש הררי מעל ניס. אלמנט שמאוד בולט אצלו ודי נדיר במכוניות פלאג אין אחרות הוא העניין שגם כאשר תש כוחן של הסוללות הוא עדיין משאיר רזרבה חשמלית כדי לשמר יכולת ביצועים טובה ולא הופך למשקולת ענקית שנשענת רק על מנוע הבנזין.

DS7 החדשה 2022. אתר יצרן
מנוע הפלאג אין 360 כ"ס מספק לו דחף וביצועים מעולים/אתר יצרן

אבל מדובר ביותר מתוספת שרירים לעסק, אלא גם כיול טוב יותר של כל החבילה בהיבט הדינאמי על ידי החברים ב-DS פרפורמנס, חלקם גם כאלו שנדדו לכאן מחטיבת הספורט של פיג'ו, הרבה עבודה אין להם שם אחרי חיסול ה-308 וה-208 GTI ובאמת חראם על כאלו כשרונות. ואכן כמה פניות לכביש המפותל מפתיע לגלות חבילה עם נחישות בכניסה לפניה, יציבות בהמשך שלה ורק כאשר ממש מגזימים עם שינויי כיוון מהירים אפשר לחוש אחוריים לא מרוסנים מספיק. הבלמים משרי ביטחון, אחרי המהלך הראשוני שחסרה בו נשיכה הם עוצמתיים מאוד ועם תחושה מצוינת - אבל כל אלו נמצאים במקום אליו שום נהג DS אופייני עשוי להגיע אליו. הערה לסדר היום: תיבת ההילוכים פה כבר צריכה לעבור עדכון, היא הייתה טובה כשהוצגה לפני כמה שנים, אבל כבר פחות מרשימה. במקרה הספציפי שלו המנוע החשמלי מחפה על פעולה לא רהוטה שלה, מה יהיה במכוניות ללא התגבור הזה?

DS7 החדשה 2022. אתר יצרן
מפתיע מאוד ביכולת הדינאמית שלו/אתר יצרן

מה שכן, עם כל הרצון לעשות אותו כזה, המחיר שהוא משלם הוא דווקא בנקודת החוזקה המסורתית שלו - נוחות הנסיעה. הרחבת מפשק הגלגלים, הנמכת המרכב, כיול הבולמים הספורטיבי יותר עשו לו טוב דינאמית אבל פגעו בנוחות הנסיעה שלו שבעיקר באה לידי ביטוי בקושי לנטרל שיבושים קטנים ובמהירות איטית. שם גם הבולמים האדפטיביים והמצלמה סורקת הדרך שלו כבר לא עושים את הקסמים שאנחנו זוכרים ממנו. וכדי להוסיף חטא על פשע מכוניות ההשקה לבשו גם צמיגים בחתך 35 על חישוק 21 אינץ', אני אומר לכם, מישהו צריך לזמן לשיחה את פייר ונטיל - הצמיגאי הראשי של DS, הוא צריך לתת כמה הסברים.

DS7 החדשה 2022. אתר יצרן
דווקא על מאפיין הבסיס של הדגם הזה - נוחות הנסיעה הגרסה הזו מוותרת/אתר יצרן

סיכום

מתיחות פנים לדגמים הן מטבע הדברים הזדמנויות למקצה תיקונים לדגם קיים, הן לא אירוע ספונטני אלא חלק מובנה ומתוכנן מראש במחזור החיים של מכונית. אולם למי שלא מכיר איך עובדת תעשיית הרכב צריך להסביר, יש גבול למה שאפשר לעשות פה. טעויות או ביצוע לא מוצלח ברמת הבסיס כמו מיקום מתגי חלונות או ראות החוצה - זה לא משהו שאפשר לעשות במתיחת פנים.

על פניו נראה שב-DS עשו מה שהם יכולים כדי ללטש את ה-DS7 בנקודות שהיה חשוב לגעת בהן - כי DS7 הוא רכב טוב מאוד בפני עצמו. הוא רק היה צריך לרענן את ההופעה החיצונית במראה שמשדר יותר יוקרה ותחכום, לשפר את מערכת המולטימדיה בהיבט התפעול ולהוסיף גרסת קצה חזקה, שתראה למתחרים שגם היא יודעת לשלוף ציפורניים.

DS7 החדשה 2022. אתר יצרן
יחידות התאורה האחרויות התחדשו גם הן/אתר יצרן

הבעיה היא שבדרך לשם, וספציפית בגרסת ה-360 כ"ס כפולת ההנעה שאמורה להיות בקצה ההיצע, היא קצת איבדה פוקוס לגבי ערכי הליבה שלה אלו של עידון ונוחות הנסיעה. אולי זו אשמת הציוד של המכוניות בהשקה בחבילות ביצועים מקשיחות נסיעה וסט הגלגלים האווילי הזה, ואולי ל-DS היה כדאי לשמור את הפגנת השרירים לאותה מכונית הילה שחסרה כל כך למותג ולהשאיר ל-7 לעשות את מה שהוא טוב בו.

לישראל, אמור ה-DS המחודש להגיע ברבעון הראשון של 2023. גם אם לא יהיו הפתעות נוספות בגזרת המחיר ולאור העלייה הצפויה במיסוי על מכוניות פלאג אין - המחיר שלו כבר אמור להגיע לסביבות 400 אלף שקלים בגרסה זו. עדיין זול משמעותית מאשר המתחרים שמציעים את רמות הביצועים והאבזור האלו, אבל בהחלט סביבת מחירים שלא הייתה מוכרת ל-DS בעבר. אצל היבואנית מבינים שמדובר באתגר, אבל גם נשענים על כך שניסיון העבר מלמד אותם שאלו דווקא הגרסאות הבכירות והיקרות שנמכרות יותר אצלם. הם רק צריכים לקוות שזה ימשיך כך.

DS7 החדשה 2022. אתר יצרן
מאחור מופיע לוגו ושם היצרנית המלא/אתר יצרן

על הצד הטכני: DS7 פלאג אין 4X4 360

מנוע, הנעה: טורבו בנזין, היברידי-נטען, כפולה
נפח : 1,6 ליטר
הספק (כ"ס): 360 (משולב)
מומנט (קג"מ): 53 (משולב)
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 459
רוחב (ס"מ): 189
גובה (ס"מ): 163
בסיס גלגלים (ס"מ): 274
תא מטען (ליטרים): 541

ביצועים:
תאוצה 0-100: 5.6 שניות
מהירות מירבית: 235 קמ"ש

מתחרים:
לקסוס NX, אודי Q3, וולוו XC40, ב.מ.וו X1

מחיר:
טרם נקבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully