וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם תפנטזו עליהן, הוא מוציא אותן למכירה

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 15:25

לאיש הזה יש אוסף מכוניות שאנחנו בני התמותה נראה אולי במשחקי מחשב. והקטע המטורף? הוא מוכר אותו. תכינו 160 מיליון שקלים

אוסף מכוניות החלומות. RM Sotheby's,
כל אחת מהמכוניות האלו הייתה נערת הפוסטר המוחלטת/RM Sotheby's

למי שיצא אי פעם לשחק בסימולטור נהיגה ולצבור באמתחתו ארסנל מהמם של מכוניות ספורט אקזוטיות, מכיר את התחושה הזו של לדפדף בין היצירות האלו ולבחור במי הפעם ייצא לנהיגה. אלא שעבור אדם אחד מ-א-ו-ד אמיד בבריטניה הקטע הזה לא קורה בפלייסטיישן אלא במציאות.

בית המכירות הפומביות RM Sotheby's מלונדון יקיים ב-5 בנובמבר את אחת המכירות הפומביות המטורפות ביותר שידע עולם הרכב כאשר לא פחות מ-18 מכוניות ספורט, מכוניות על ומכוניות ראלי שכולן מגיעות מאותו אספן יועמדו למכירה פומבית. הערכות השווי של המכוניות מצביעות על כך שאם יזכו להימכר בסכומים הצפויים, יהיה היקף המכירות 40,360,000 פאונד, או בתרגום לישראלית מדוברת 160 מיליון שקלים.

בוגאטי שירון סופר ספורט. RM Sotheby's,
כשבוגאטי שירון סופר ספורט 300+ היא נחמדה, אבל ממש לא היהלום שבכתר/RM Sotheby's

ואחרי הבהייה הראשונה בשלל המכוניות האלו המחשבה השנייה שעוברת בראש היא "אם אלו המכוניות שהוא מוכר, מה הוא משאיר אצלו..." ובכן, את התשובה לשאלה הזו כנראה לא נדע שכן כדרכם של אספנים בקליבר מסוג זה, הוא נותר חשאי מאוד לגבי זהותו.

המכוניות שיועמדו למכירה לקוחות מרשימת הפנטזיות המוחלטת של כל חובב רכב אמיתי, ובהן יש כמה מהקרם דה לה קרם של מכוניות הספורט והאקזוטיקה העולמית של 5 העשורים האחרונים.

בין המכוניות שמרכיבות את הסט הנחשק ביותר במכירה הזו נמצאות "5 המופלאות" של פרארי, עם רצף שמתחיל ב-288GTO מ-1985, פרארי F40 מ-1991, ה-F50 מ-1997, האנזו מ-2003 וה"לה פרארי" מ-2014 - כל אחת מהן הייתה בשעתה הפרארי המוחלטת, אם לא מכונית הספורט הנחשקת ביותר בעולם. ורק כדי להכניס להקשר הכספי, המכונית הכי זולה בחבורה הזו היא ה-F40 שהשווי שלה מוערך ב-1.4-1.6 מיליון פאונד (5.5 עד 6.4 מיליון שקלים). היקרות ביותר הן ה-288GTO וה-F50 במחירים של 3.25 עד 4 מיליון פאונד (13-16 מיליון שקלים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פרארי 288. RM Sotheby's,
מחזיקה שוק: עד 16 מיליון שקלים לפרארי 288GTO/RM Sotheby's

ה-288GTO היא אחת מ-272 יחידות שייצרה פרארי מהדגם הזה, כמות המכוניות שלהן נזקקה על מנת לעמוד בדרישות ההומוגלציה של מירוצי גרופ B בהם הייתה אמורה להשתתף. זו הייתה גם הפעם הראשונה מזה 20 שנים שפרארי הצמידה את הכינוי GTO למכונית מתוצרתה מאז ה-250GTO משנות השישים. בפועל, קטגוריית גרופ B הזו נסגרה בשל מירוץ החימוש שהביא את יצרניות הרכב להעמיד מפלצות שהיו כמעט בלתי ניתנות לשליטה. אולם העובדה הזו, ואולי דווקא העובדה הזו הביאה להפיכת ה-288GTO לאייקון נצחי.

פרארי F40. RM Sotheby's,
הייתה לה מטרה אחת - להיות מהירה מהשאול/RM Sotheby's

אם אתם רוצים עוד מהסיפור של המכונית הזו ה-F40 אתם מוזמנים לפרק החמישי של "המכוניות ששינו את העולם". אבל בכל זאת כמה מילים, על המכונית שהייתה האחרונה שאנזו פרארי אישר לפני מותו, שהייתה השיא אליו זיקקו בפרארי את כל מה שידעו על בניית מכוניות מהירות ועד היום נחשבת לפרארי הפראית, האנלוגית האחרונה.

היא רשפה אש ממנוע 2.9 ליטר V8 טווין טורבו עם 478 כ"ס כאשר הבקרה היחידה היא זו שברגל הנהג והידיעה כמה שווה המכונית הזו.

המכונית הזו מ-1991 הייתה אצל שני בעלים בלבד וצברה 48,511 ק"מ בלבד.

למבורגיני מיורה SV. RM Sotheby's,
למבורגיני מיורה: להיות הבעלים של מכונית העל הראשונה בעולם/RM Sotheby's

למבורגיני מיורה שהייתה מופע חד פעמי של צירוף כישרונות של כמה מטובי בוני המכוניות מעולם. מרצ'לו גנדיני עיצב, ג'יוטו ביזאריני על המנוע, ג'יאן פאולו דלארה על השלדה ואיתם גם פאולו סטנזאני ובוב וואלס שהיו מהנדסי המכונית. כל זה תחת עינו הפקוחה של פרוצ'יו למבורגיני שהתכוון באמצעותה לתת לאנזו פרארי היהיר את בעיטת השור שהגיעה לו בישבן הסוסים. גם את הסיפור המלא שלה תוכלו לקרוא ב"מכוניות ששינו את העולם".

האקזמפלר הזה שייך לסדרת ה-SV החזקה ביותר בשושלת מ-1971. 385 סוסים ו-300 קמ"ש מירביים ממנוע ה-V12 האורכי-מרכזי שלה. היא גם הנדירה מבין גרסאות המיורה כאשר רק 150 יחידות ממנה יצאו את פס הייצור.

המחיר המוערך: בין 1.9 ל-2.2 מליון פאונד (בין 7.6 ל-8.8 מיליון שקלים)

למבורגיני קונטאש. RM Sotheby's,
מחליפת המיורה - הקונטאש/RM Sotheby's

במשך שלוש שנים בלבד, בין 1982 ל-1985 בנתה למבורגיני את הקונטאש LP5000 S שלוש שנים מתוך פרק הזמן הכולל של ייצור הדגם (1972 עד 1990), שהספיקו להפוך אותו לאחד הנחשקים ביותר מבין הגרסאות שלה.

ה-5000 S קיבלה את מנוע ה-4.8 ליטרים לעומת 3.9 ליטרים עד כה והיו לה 375 כ"ס. העובדה שהיא הייתה המכונית ששילבה את ההספק הגבוה יחד עם מספרי ייצור מצומצמים (321 יחידות בסך הכל) וכן העובדה שעם הדגם הזה שדרגה למבורגיני את תא הנוסעים משמעותית הביאו אותה למעמד הזה.

החדשות הממש טובות הן שהמכוניות הזו בגימור לבן על לבן הינה אחת הנגישות במכירה הפומבית. המחיר שבו היא צפויה להימכר נע בין 380 ל-500 אלף פאונד, כלומר, 1.5 עד 2 מיליון שקלים.

יגואר XJR15. RM Sotheby's,
יגואר XJR-15 עוד לא סיימה הרצה/RM Sotheby's

ליגואר עם המורשת המפוארת של השתתפות במירוצי 24 השעות של לה מאן הייתה יציאה אחת מוזרה מאוד ב-1991 וקראו לה XJR-15.

היא לא הייתה בדיוק יגואר טהורה ויוצרה בשותפות עם חברות טום ווילקנשאו רייסינג, שאולי חלקכם מכירים כ-TWR. היא לא הייתה אמורה להימכר במספרים גדולים, תוכננה להיבנות ב-50 יחידות בלבד (אולם בפועל נבנו 53), אלא להיות הפגנת יכולת של יגואר בלהפוך את הבסיס של מכונית הלה מאן XJR-9 למכוניות כביש תוך שהיא חולקת איתה רכיבים רבים, בין השאר מנוע V12 בנפח 6.0 ליטרים אטמוספרי עם 450 כ"ס.

היא הייתה גם מכוניות הכביש הראשונה להיבנות כולה מסיבי פחמן וקבלאר. והציגה בהתאם ביצועים מסחררים לזמנה - תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ומהירות מירבית של 307 קמ"ש.

המכונית הספציפית הזו רשמה רק 108 ק"מ במד המרחק שלה. המחיר המוערך נע בין 3.8 מיליון שקלים ל-4.8 מיליון שקלים.

לנצ'יה 037. RM Sotheby's,
לנצ'יה 037 - האחת שננהגה על ידי האחד - וולטר רוהל/RM Sotheby's

ומהאקזוטיקות המלוקקות של רחובות מונאקו ומסלולי הלה מאן המעונבים - למכונות המלחמה של סבב הראלי העולמי. שלוש נציגות של חיות הפרא של עידן הזהב של המירוצים באמצע שנות ה-80 מופיעות פה.

ה"נגישה" ביותר מהשלוש האלו היא הלנצ'יה 037 שמוערכת ב-950 אלף עד 1.2 מיליון פאונד. המכונית הזו מ-1982 ננהגה על ידי מארקו אלן והגרמני וולטר רוהל לניצחון של האחרון בראלי גרמניה ב-1983.

לנצ'יה S4. RM Sotheby's,
האחרונה בה ניצח הנרי טויבונן לפני שנהרג/RM Sotheby's

לנצ'יה שניה שמגיעה לבית המכירות וצפויה לקבוע שיא חדש היא הדלתא S4 גרופ B. עם צביעת המרטיני המזוהה ביותר איתה, עם מגן הפגוש המעוקם מפגיעת חצץ ואבנים מתייצבת המכונית שבשנת 1986 ניצחה בראלי מונטה קרלו היוקרתי נהוגה על ידי הנרי טויבונן הפיני. הנהג המזוהה איתה ביותר ברגעי השיא שלה וברגעים הטרגיים ביותר.

המכונית הזו ממש הייתה האחרונה בה ניצח טויבונן, כאשר בהמשך אותה שנה, ב-1. במאי התרסק הנהג הפיני במהלך ראלי קורסיקה במכונית אחרת מדגם זה ונהרג. תאונה שהייתה אחד הזרזים לחיסול גרופ B במירוצים.

לדברי בית המכירות מוערכת המכונית בין 1.75 מיליון פאונד ל-2.5 מיליון פאונד ואם היא תימכר ביותר מ-1.8 מיליון היא תיקבע שיא כמכונית הראלי היקרה ביותר שנמכרה אי פעם. את השיא מחזיקה כיום אודי ספורט קוואטרו S1 מ-1988 שנמכרה בסכום הזה.

אודי ספורט קוואטרו S1. RM Sotheby's,
אחת מאחיותיה מחזיקה בשיא הנוכחי, האם הוא יישבר?/RM Sotheby's

השלישית בטריו הקלאסיק-ראלי של האספן המסתורי היא אודי קוואטרו S1 E2 גרופ B. את האחת הזו, שנחשבת לשיא אליו הגיעו המכוניות האלו נהג בעונת 1985 האנו מיקולה.

הקוואטרו הייתה זו שהביאה למסלולי הראלי את בשורת ההנעה הכפולה, והאבולוציה שעברה המכונית הזו שכללה את הפטנט של אודי לקיצוניות חסרת תחרות שרשמה פרקים חדשים בתולדות הראלי.

בגלגול הזה היא עם מנוע 2.1 ליטרים, 5 צילינדרים שדוחפים 550 סוסים להנעה הכפולה.

יחד עם הלנצ'יה S4 היא צפויה להתחרות ראש בראש, אבל הפעם לא על תואר הראלי העולמי, אלא על המחיר הגבוה ביותר שישולם על מכונית ראלי. כאשר גם היא מוערכת בסכום של בין 1.75 ל-2.25 מיליון פאונד.

אולי יעשו לנו מחיר על שתיהן יחד ונעשה מירוץ ראש בראש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully