וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביונדאי הבטיחו הנחה, מה נשאר מזה בסוף?

קינן כהן ואודי עציון

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 19:40

בעקבות ביטול המכס תוזיל יבואנית יונדאי מכוניות שמגיעות מקוריאה באלפי שקלים למי שהזמינו אותם עד היום ותמנע מייקור הדגמים החשמליים ב-2023. אבל שאר הדגמים יתייקרו ב-2,000 עד 5,000 שקלים, ודגמי ג'נסיס אף יותר. גם דגמי מיצובישי מתייקרים. הפירוט המלא בפנים

יונדאי איוניק 5 הנעה כפולה. קינן כהן
בין הנהנים מההוזלה - יונדאי איוניק 5/קינן כהן

עם ההכרזה הרשמית על אישור הסכמי הסחר עם דרום קוריאה וביטול המכס בשיעור 7% על מוצרים שמיובאים מהמדינה האסיאתית הזדרזה כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל להצהיר כי בכוונתה לגלגל את ההטבה הזו ללקוחות. ההנחה בזמנו הייתה כי בסופו של דבר ההטבה ללקוח לא צפויה לעשות שינוי יוצא דופן בשל השינויים במיסוי הדגמים החשמליים והעלייה הכללית המתמשכת בעלות הייצור והשילוח של מכוניות חדשות.

כעת מעדכנת היבואנית מי הדגמים שיכללו בהנחה המצופה. בשורה התחתונה, למרות המהלך הכללי יוצא הדופן, כצפוי כוחות השוק והמציאות שחקו את רוב ההטבה.

השוואתי: יונדאי קונה EV מול MG ZS EV. קינן כהן
קונה EV - גם הוא בנהנים מהקפאת המחיר/קינן כהן
ללקוחות חדשים ביטול המכס יקזז את ההתייקרות הצפויה בדגמים אלו ומחירם יישאר ללא שינוי

מצד אחד, מודיעה כי מחירי המכוניות ללקוחות שהזמינו עד היום, ה-6 בנובמבר 2022 וישוחררו ממכס החל מה-1 בדצמבר, יוזלו במלוא שיעור המכס. עם זאת מדובר רק בחלק קטן מהמסים על רכב חדש, הכוללים מס קנייה (83% בניכוי הטבת מס ירוק בסכום של עד 16 אלף שקל) ומע"מ (17%), אך גם כך מדובר באלפי לקוחות שישלמו אלפי שקלים פחות משתכננו.

ללקוחות חדשים ביטול המכס יקזז את ההתייקרות הצפויה בדגמים אלו ומחירם יישאר ללא שינוי. מדובר כאמור רק בדגמי יונדאי שמיוצרים בדרום קוריאה עצמה, וכוללים את וניו, קונה, אלנטרה, סונטה, סנטה-פה, פליסייד, סטאריה, אלנטרה ואיוניק 5.

בנוסף מצהירה כלמוביל כי לא תייקר ב-2023 את מחירי הדגמים החשמליים המיובאים מקוריאה, איוניק 5 וקונה EV, שכן בחשמליות, שמחויבות במס קנייה נמוך בהרבה מרכבי בנזין והיברידיים, המכס מהווה חלק משמעותי יותר מהמחיר. יש לציין כי כלמוביל הקפיאה קבלת הזמנות לדגמים החשמליים בגלל מחסור במלאי, כך שאי אפשר ליהנות כרגע מהקפאת המחיר שלהן, בזמן שחשמליות אחרות מתייקרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מבחן דרך: יונדאי i10 ידנית. קינן כהן
ה-i10 שמגיעה מאירופה מתייקרת/קינן כהן
לדברי היבואנית המחירים החדשים מגלמים את ההתייקרות בעלויות של ייצור הרכב עבור היצרניות

אולם במקביל דגמי יונדאי אחרים שאינם מיוצרים בקוריאה ולא נהנים מביטול המכס יספגו עליית מחירים של 2.75% בממוצע. כך למשל בגרסאות השונות של מכונית המיני יונדאי i10 המיוצרת בטורקיה תנוע ההתייקרות בין 2,000 ל-4,000 שקלים. במקרה של מכונית הסופר מיני ה-i20 תנוע ההתייקרות בין 3,000 ל-5,000 שקלים.

לדברי היבואנית המחירים החדשים מגלמים את ההתייקרות בעלויות של ייצור הרכב עבור היצרניות, בעקבות העלייה במחירי חומרי גלם, רכיבים טכנולוגיים, שכר עבודה ואנרגיה, ההובלה שהתייקרה בשיעור של 500 דולר ליחידה ושער הדולר שעלה ב-10% בחודשים האחרונים. ראוי לציין כי ירידת שער הדולר בעבר לא תמיד הפחיתה את המחיר בעבר.

בנוסף דגמי חטיבת היוקרה של יונדאי, ג'נסיס, שכן מיוצרים בקוריאה, יתייקרו בשיעור של כ-2%, שמשמעותו 10,000 עד 20 אלף שקל. מחיר ה-G80 החשמלית לא יתייקר, ול-GV60 החשמלית שהמלאי שלה אזל וקבלת ההזמנות החדשות עבורה הוקפאה, אין כרגע מחיר מעודכן.

גם מחירי מיצובישי שמייבאת כלמוביל מתייקרים בשיעור ממוצע של 1.9%. הספייס סטאר הקטנה תתייקר בעד 4,000 שקל, האקליפס קרוס והאאוטלנדר בעד 5,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully