וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: קציני צה"ל יסעו ברכב סיני

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 7:29

קצינים בעלי משפחות ברוכות ילדים יקבלו ב-2023 כרכב צמוד את הצ'רי טיגו 8 שהושק בארץ השבוע. אלדן תספק למשרד הביטחון מאות רכבים כאלה, שיחליפו קיה קארנס מזדקנים

צ'רי טיגו 8 פרו. אתר יצרן
גדול, מאובזר ובזול ביחס למתחרים/אתר יצרן

קצינים בדרגת סא"ל, עם יותר משלושה ילדים? תכירו את הרכב הצמוד החדש שלכם: טיגו 8 מתוצרת צ'רי הסינית.

חברת אלדן זכתה במכרז משרד הביטחון לאספקת מאות רכבים לקצינים בדרגת סא"ל עם משפחות מרובות ילדים. רכבי צ'רי יחליפו החל מחודש מרץ הקרוב מאות רכבי קיה קארנס שזכו בקטגוריית הסא"לים במכרז הקודם לרכב משפחות ברוכות ילדים (רמב"י) בצה"ל, ב-2018.

זאת הפעם הראשונה שבה בוחר משרד הביטחון לבצע הצטיידות בכמות משמעותית של רכבים מתוצרת סין. עד כה חכר הצבא רק מספר מצומצם של רכבי MG ZS EV חשמליים במסגרת פיילוט לשימוש ברכבים חשמליים בצבא, והם שולבו ביחידת האבטחה של בסיס הקריה בתל אביב.

צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
מרווח משופר משמעותית לעומת הקארנס/אתר יצרן

הטיגו גדול משמעותית מהקארנס: הוא ארוך ב-20 ס"מ (4.72 מטר), רחב בארבעה ס"מ (1.845 מטר) וגבוה ב-10 ס"מ (160.5 ס"מ). נפח תא המטען שלו כאשר כל המושבים בשימוש כמעט כפול משל הקארנס (193 ליטר).

הרמב"י החדש יוכל לסבך מהר יותר את הקצינים עם שוטרי התנועה של המשטרה הצבאית: הוא מצויד במנוע 1,600 סמ"ק טורבו בנזין עם 186 כ"ס, לעומת מנוע 2,000 סמ"ק בנזין אטמוספרי (166 כ"ס) בקיה, ואת התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא מבצע לפי נתוני היצרן ב-9.1 שניות לעומת 10.8 שניות.

בניגוד לקארנס, הטיגו 8 מצויד באבזור בטיחות אקטיבי מלא, הכולל תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, זיהוי תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכב ב"שטח מת" כולל התרעה על פתיחת דלת, ובקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, הוא טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צ'רי Tiggo 8  פרו. אתר יצרן
תנאי שירות משופרים לקצינים מדרגת סא"ל ומעלה/אתר יצרן

הסא"לים יזכו לפינוקים כמו מושב נהג בכוונון חשמלי, מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', משטח טעינה אלחוטי לסלולרי ומושבים דמויי עור.

לזכייה של הטיגו במכרז סייע תג המחיר הנמוך שלו יחסית למתחרים, 168 אלף שקל בגרסת הבסיס שיקבלו הקצינים, לעומת 185 אלף שקל למיצובישי אאוטלנדר, ג'יפון שבעת המושבים הזול ביותר עד כה בשוק. צה"ל לא רוכש את המכוניות, כך שאינו משלם את המחיר המלא שלהן, אך הוא מגלם לקצינים חלק ממס שווי השימוש על רכב צמוד, הנגזר ממחיר הרכב. אולם אם בהמשך תעלה היבואנית, קרסו מוטורס, את מחיר הרכב, ייאלץ גם הצבא לשלם יותר על מס שווי השימוש, שכן המכרז לא מגביל את היבואנית בייקור המחיר.

בדובר צה"ל אשרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully