וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הטסלה מאיצה ללא שליטה, דוהרת, דורסת ומתרסקת

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 20:52

תקלה מכאנית או טעות אנוש, הרשויות בסין חוקרות תאונה בה הייתה מעורבת טסלה מודל y

טסלה מודל Y תאונה בסין. צילום מסך טוויטר, צילום מסך
מתוך הסרטון, רגע הפגיעה ברוכב האופניים/צילום מסך, צילום מסך טוויטר

טסלה מושכת לא מעט תשומת לב בשבועות האחרונים עם יותר ויותר קולות הקוראים לחקור את היצרנית האמריקנית הן בנוגע לפער בין ההצהרות שלה על מערכת הנהיגה המתקדמת שלה והן בנוגע ליכולות המערכת עצמה.

הסערה הנוכחית מתעוררת עם פרסומו של סרטון וידאו בן כ-40 שניות, בו נראית מכונית טסלה מודל Y מאיטה בשולי הכביש בעיירה במחוז גואנגדונג בדרום סין, כאשר בבת אחת היא יוצאת בחזרה לכביש ונכנסת למה שנראה כמו נהיגה חסרת שליטה במהירות מסחררת, תוך שהיא מנסה לחמוק מפגיעה מחלק ממשתמשי הדרך. התאונה מסתיימת בהתרסקות של הטסלה לאחר אובדן שליטה שלה ופגיעה במבנה בשולי הכביש. רצף מצלמות האבטחה לאורך נתיב הנסיעה שלה אפשר לחבר את אותן עשרות שניות של דהרה לסרטון אחד.

החל מהשניות הראשונות בהן מתחילה המכונית להאיץ נראה שמערכות החמיקה ממכשולים עושות לפחות בחלק מהמקרים ניסיונות לחמוק מפגיעה, אולם ככל שהמהירות עולה, יורדת גם היכולת של המכונית לחמוק מפגיעה בעוברי אורח. יצוין כי למרות התוצאות הטרגיות של שני הרוגים - רוכב דו גלגלי ותלמידת תיכון וכן שלושה פצועים - התוצאות היו עשויות להיות קשות אף יותר.

טסלה כבר הגיבה לסוכנות הידיעות של רויטרס ואמרה כי היא תשתף פעולה עם הרשויות בסין שחוקרות את התאונה. עוד מובאת עדותו של קרוב משפחתו של נהג המכונית בן ה-55 שאמר כי לבעלים הייתה תקלה בבלמי המכונית כאשר הגיע ועמד לעצור לפני החנות המשפחתית. לעומת הטענה הזו, בטסלה אומרים כי גם בסרטון עצמו וגם בנתונים שיש בידיהם אין אינדיקציה כי הנהג לחץ על הבלמים כלל.

עוד בוואלה!

מבחן מקומי לטסלה מודל Y: הייפ מוגזם או חשמלית אולטימטיבית?

לכתבה המלאה
טסלה מודל Y. קינן כהן
טסלה מודל Y, גרסת הקרוסאובר של המודל 3 היא רבת המכר העולמית של היצרנית/קינן כהן

מזה מספר שנים שרשויות בארצות הברית חוקרות את רמת הבטיחות שמעניקות מכוניות טסלה בדגש על מערכות סיוע הנהיגה. חקירה אחת כזו כבר נפתחה על ידי הNHTSA- שהיא מעין מקבילה אמריקנית לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בנוגע למהימנות מערכת האוטופיילוט כאשר במספר מקרים התברר כי היא מתקשה לזהות רכבי הצלה העומדי לצד הכביש עם אורות מהבהבים. ב-30 באוקטובר הודיע גם משרד המשפטים האמריקני על פתיחת חקירה בטענה כי טסלה מטעה צרכנים בטענה כי מערכת הסיוע מאפשרת נהיגה ללא התערבות.

יחד עם זאת יצוין כי על פי נתוני החברה שיעור הנפגעים במכוניותה הוא נמוך משמעותית מאשר במכוניות מתוצרת יצרניות אחרות. בהסתמך על נתוני היצרנית שפורסמו ברבעון הראשון של 2021 עולה כי נרשמה תאונה אחת לכל 4.19 מיליון קילומטרים במכונית מתוצרתה תוך שימוש באוטופיילוט. ללא שימוש באוטופיילוט, אך עם מערכות הסיוע הרגילות נרשמה תאונה אחת לכל 2.05 מיליון ק"מ וללא כל סיוע נרשמה תאונה לכל 978 אלף ק"מ. להשוואה על פי ממוצע ה-NHTSA הממוצע הכללי בארצות הברית למכוניות הוא תאונה כל 484 אלף ק"מ - כלומר כפול מהנתון של טסלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully