וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הקניות: מה עם צ'ופר לרכב?

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 17:09

חודש הקניות בעיצומו ואם אתם משתתפים בחגיגת הצרכנות הגדולה הזו, הנה כמה דברים שבהחלט מומלץ לקנות לרכב וכמה שממש לא

מוצרים מומלצים לרכב. ShutterStock
מצלמת רכב, כוס לנסיעות, בוסטר התנעה ועוד אביזרים למכונית שלכם/ShutterStock

נובמבר, שהפך ל"חודש הקניות" משופע בימי מכירות מיוחדים, כל אחד והשם שלו מיום הרווקים הסיני, בלאק פריידי וסייבר מאנדי - אבל באתרי הקניות הגדולים ברשת השם הוא רק תירוץ והתאריכים ממש לא מחייבים. לכל אורך החודש אפשר למצוא שורת מבצעים על כל מוצר אפשרי שגם אם לא תכננתם מראש, לפעמים הוא מזמן הנחות משמעותיות ביחס למחיר המוצר הרגיל.

כאשר זה מגיע לרכב הרשת מתפוצצת מהצעות לרכישה של שלל אביזרים. החל בכאלו שבהחלט יכולים לשפר ולשדרג את השימוש במכונית ועד כאלו שבהחלט מומלץ להימנע מהם. זו הרשימה שלנו וטיפים בנוגע לכל אחד מהמוצרים הרלוונטיים.

הפעם לא מדובר במדריך קניה מפורט, שכן ההתקדמויות בתחום המוצרים האלו לא פוסקות ולשוק משתחררים תדיר מוצרים חדשים ומשופרים. אנחנו כן נשתדל לתת טיפים לקווי הבסיס שינחו אתכם בבחירת המוצר המתאים יותר לשימושים.

מצלמת בטיחות ותיעוד נסיעה לרכב של פאפאגו – PAPAGO. קובי ליאני
פברקו לכם תאונה? השוטר מאשים אתכם במשהו שלא עשיתם? זו ההצלה שלכם/קובי ליאני

האח הגדול: מצלמת דרך

זו יכולה להיות סיטואציה מאוד לא נעימה. אתם מגיעים לתמרור עצור, עומדים, מסתכלים לצדדים ומתחילים לנסוע ואז שוטר מסמן לכם לעצור. אם היינו קונספירטיביים היינו אומרים שהוא מנסה לטפול עליכם דו"ח על עבירה שלא הייתה ולא נבראה, אבל נניח שהוא לא שם לב, התבלבל או סתם טעה, קורה, כולנו בני אדם. בכל מצב אחר זו הייתה המילה שלכם מול שלו. אולם השקעה של כמה מאות שקלים במקרה הקיצוני יכולה לחסוך לכם המון עוגמת נפש על ידי שליפה של סרטון קצר, כזה שמוכיח שאכן עצרתם באופן מלא. זו יכולה להיות גם סיטואציה שבה הוא ייטען שהתעסקתם בטלפון הנייד, לא אפשרתם להולך רגל לחצות את הכביש או כל מקרה אחר. גם במצבים בהם נהגים אחרים ינסו להאשים אתכם בגרימת תאונה שבבירור לא הייתה באשמתכם.

את כל המצבים האלו והרבה אחרים יכולה לפתור מצלמת דרך פשוטה, כאלו שניתן לחבר למקור כוח במכונית, נדלקות עם הנעת הרכב ומקליטות לאורך כל הנסיעה את מה שמתרחש מסביב. המהדרין ילכו על סט מלא, כזה שכולל לא רק תיעוד של הנעשה מלפנים, אלא גם מאחור ואפילו בתוך המכונית.

מה לבדוק: ודאו שאתם קונים מצלמה עם זווית צילום רחבה ככל האפשר שתקלוט כמה שיותר מההתרחשות, רצוי כזו של יותר מ-120 מעלות. חפשו אחת עם יכולות צילום ברזולוציה גבוהה, כזו שמאפשרת קריאה של לוחית רישוי גם בתנאי תאורה קשים. לצורך כך יתאימו מצלמות עם מפתח צמצם שקרוב ככל אפשר ל-1.6, בתיאור המוצר הוא יופיע עם האות F לצידו, כלומר F1.6 אומר מצלמה בעלת מפתח צמצם רגיש לתנאי תאורה גבוליים ואף לחשכה. בחלק מהמצלמות ישנה גם אפשרות לפעולה במתח נמוך כאשר הרכב חונה ועם חיישן זעזועים שיאפשרו גם להקליט את השניות לאחר פגיעה, במקרה שמישהו דפק לכם את הרכב בחניה. מצלמה עם הקלטת קול תאפשר לכם גם לתעד שיחה עם הנהג הפוגע או השוטר במקרה שתצטרכו לספק הוכחה ניצחת לטענותיכם. רכיב חשוב נוסף הוא זרוע המצלמה והתקן הקיבוע שלה לשמשה, כאן אין אפשרות להתרשם ממפרט טכני, אלא בעיקר להיוועץ עם חברים ומכרים שמחזיקים מצלמה מהדגם המבוקש. בפורום הרכב "קארספורום" ישנו שרשור עשיר ומפורט ובו עשרות חוות דעת על מצלמות מומלצות. ביקור חובה לפני רכישה.

מדחס לרכב. ShutterStock
מדחס ניפוח: אם השימוש תכוף לכו על המותגים המוכרים וכן, גם היקרים יותר/ShutterStock

הפנצ'ר שתקע אותי - ערכת תיקון וקומפרסור

בלא מעט מכוניות חדשות מוותרות היצרניות על התקנת גלגל חלופי, לרוב משיקולי משקל ומקום בתא המטען. במקרים כאלו מסופקת עם המכונית ערכת ניפוח או תיקון פנצ'ר. הבעיה היא שעבור הנהג המזדמן או הלא מיומן השימוש בערכות האלו הוא לא תמיד ברור, קל או מצליח בניסיון הראשון. ההמלצה הראשונה היא בדרך כלל להעדיף מכונית עם גלגל חלופי, מלא או זמני. אבל אם אין לכם את האפשרות הזו, להחזיק ערכת תיקון נוספת או מדחס לניפוח אוויר יכולים להיות פתרון שהוא ההבדל בין לחכות שעות לגרר בחושך בצד הדרך או האפשרות להגיע למקום יישוב או תחנת דלק קרובה. קומפרסורים חזקים מציעים חיבור ישיר למצבר הרכב באמצעות "תנינים" המתלבשים על קטבי המצבר. בשוק יש גם קומפרסורים חדשים יחסית של חברות כמו מקיטה ו-WORX העושים שימוש בסוללות כלי העבודה של היצרניות האלו. הם יקרים יחסית אבל מאפשרים נוחות עבודה שלא תלויה בחיבור לשקע המצית או המצבר.

מה לבדוק: פה אין הרבה סיבוכים. למי שמחזיק אחד רק למקרי חירום, אפשר להסתפק בערכות זולות יחסית שמחירון מגיע לעד 200 שקלים. אבל אם מדובר ברכב בעל צמיגים גדולים (ג'יפונים במימדי מיצובישי אאוטלנדר, דומיו וצפונה) כאן ערכות איכותיות או קומפרסורים זולים לרוב לא שווים את הכסף. השקיעו בערכה ממותג מוכר, ידוע, עם לפחות שתי בוכנות והספק של מעל ל-40 ליטרים לדקה יעשה את העבודה. כלל אצבע: אם יצרן מוכר וידוע (גוגל כבר יעזור לכם) שם עליו את הלוגו, הוא כנראה שווה את זה.

מעמד לטלפון נייד לרכב. ShutterStock
מעמד לטלפון הנייד. כדאי להשקיע בעריסה טובה/ShutterStock

ידידו הטוב של הנהג: מעמד לנייד

קודם כל ולמען הסדר הטוב - אל תתעסקו בנייד בנהיגה. ואחרי שאמרנו את מה שצריך, בואו נודה על האמת, כולנו מדי פעם מגניבים מבט למכשיר. בין אם כדי לראות את הוויז או להציץ בהודעה (בעמידה ברמזור, ברור). עכשיו כאשר שמנו את זה על השולחן, אם המכונית שלכם לא בעלת חיבור לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי שמקרינים את הנתונים על צג מערכת המולטימדיה, אתם חייבים להשקיע במעמד לטלפון הנייד. לזרוק אותו במחזיק הכוסות זה ממש לא פתרון.
ואם אתם שמים אותו במעמד מיוחד, עשו טובה לעצמכם ולכולנו, תעשו את זה באחד רציני שיכול להחזיק את הטלפון גם תוך כדי טלטולי הדרך. כלומר, כל אותן זרועות גמישות שמאפשרות לו להיות תלוי בתנוחות נדיה קומנצ'י לא שווים כלום, הם מתנודדים ולא מאפשרים לטלפון להישאר יציב. אותו הדבר לגבי פטנטים שונים של מגנטים, מה שטוב למקרר בבית עובד הרבה פחות טוב במעבר על באמפים. הדברים אמורים גם לגבי שלל הקליפסים שמתלבשים על תריסי המיזוג. בשלב זה או אחר במהלך פניה הטלפון יעשה פליק פלאק ויעוף לאיזור של רצפת הנוסע.

מה לבדוק: רצוי לקנות מעמד לטלפון שבו הנייד יושב בעריסה שלא רק אוחזת אותו בצדדים אלא גם בחלקו התחתון. עם יותר ויותר טלפונים התומכים בטעינה אלחוטית, בשוק יש גם מטענים בעלי חיבור מתח קבוע שטוענים את הנייד - לא מדובר בטעינה מהירה, אבל למען בריאות המכשיר שלכם, זו חלופה טובה יותר מכבל טעינה שהתזוזות הקטנות שלו הן מתכון וודאי להרס איטי אבל קבוע של שקע הטעינה לנייד.

ערכת עזרה ראשונה לרכב. ShutterStock
שיהיה, ושלא תצטרכו להשתמש/ShutterStock

שלא נדע - ערכת עזרה ראשונה

אנחנו תמיד נדחיק את המחשבה הזו, אבל מה לעשות שהמציאות בכבישים היא כזו שעלולה לזמן לכל אחד מאיתנו היקלעות למצב בו נצטרך להושיט עזרה לנפגע. בין אם אתם בעלי הכשרה של מגישי עזרה ראשונה ובין אם לא, אולי מישהו בסביבה הקרובה יוכל לעשות שימוש בערכה הזו. בבקשה, החזיקו ברכב ערכת עזרה ראשונה ולו בסיסית ביותר עם תחבושות סטריליות, משולש קיבוע, פד סטרילי, מספרי מלע"כ/טראומה (תלוי איפה ומתי עברתם קורס חובשים...), מסכת הנשמה מפה לפה, חוסם עורקים, כפפות ניילון, אתם יודעים, רק למקרה שתמצאו את עצמכם בסיטואציה הזו.

מה לבדוק: בהזמנת ערכה מחו"ל יש להימנע מכאלו המכילות תרסיסים ו/או תרופות ומשחות.

עוד בוואלה!

בדקנו: השלט הסלולרי של אינפריס

לכתבה המלאה
מדריך החלפת גלגל ברכב. קינן כהן
מד לחץ אוויר יקל עליכם לבדוק גם מה מצב הצמיג הרזרבי/קינן כהן

מה הלחץ - מד לחץ אוויר

אתם יודעים שצריך לבדוק אוויר בצמיגים, אבל בבוקר ממהרים, בערב רק רוצים לחזור הביתה ובין לבין - למי יש זמן בכלל. אבל את הצמיגים שלכם זה לא מעניין. מד לחץ אוויר יאפשר לכם לעשות את השלב הראשון והבסיסי ביותר - שניה אחת של להצמיד אותו לגלגל ולראות מה המצב שם. הכל בסדר? תמשיכו בחיים שלכם. חסר אוויר? אתם עכשיו יודעים את זה וכן, צריכים לגשת לתחנת הדלק ולדאוג לצמיגים שלכם. זהו, כמה פשוט ככה נחוץ.

מה לבדוק: העדיפו מדי לחץ אוויר עם חיווי דיגיטלי או עם שעון ולא את אלו שבנויים משפורפרת שבה מדיד שנשלף החוצה (מכונים גם מד "עיפרון"). גם פה הכלל הקבוע הוא שדברים זולים עולים ביוקר - אין מה להתעכב על שורת המוצרים הזולים יותר, החיים והצמיגים שלכם שווים יותר מ-50 שקלים, פחות או יותר הרף שמעליו נמצאים המוצרים הטובים יותר. כלל ברזל - תרתי משמע - באיכותיים יותר, הקצה שמתחבר לוונטיל יהיה עשוי מתכת ולא פלסטיק.

לראות את האור - פנס נייד

כן, לכולנו יש פנס בטלפון, אבל מה לעשות כאשר החבר שלנו מסביר לנו מה לעשות כדי לתקן משהו ואנחנו צריכים להאיר לשם תוך כדי? פחות עובד נכון?

עם הפריחה של פנסי הלד ושאר אמצעי התאורה השוק מוצף בשלל פתרונות ניידים, נטענים, מוזני סוללה או כאלו שמתחברים למצת הרכב. לא משנה איזה פתרון אתם מוצאים כמתאים לכם - פנס פשוט, לא חייב להיות כזה במאות שקלים יעשה את ההבדל בין רגע מתסכל של לחפש את גוז'ון הגלגל שעף לכם מהיד בזמן שהחלפתם צמיג לבין למצוא אותו (איך לא לאבד לכתחילה? תראו את מה שהכנו לכם פה)

בוסטר התנעה לרכב. ShutterStock
בוסטר הנעה, התאימו את הבוסטר לרכב שלכם/ShutterStock

יש'ך כבלים? - בוסטר התנעה לרכב

שכחתם את האור הפנימי דולק, זליגת חשמל או סתם תקלה במערכת ההנעה - לא משנה מה תקע אתכם, הרגע הזה שאתם מגיעים למכונית והמצבר מת הוא סיטואציה מרגיזה מאוד. בשנים האחרונות אנחנו עדים לפריחה של סוללות ניידות עם יכולת הנעה של מכוניות, המכונים גם "בוסטרים". ולפני שנגיע להמלצה עצמה להצטייד באחד נגיד את המובן מאילו - המכשירים האלו הם לא סידור קבוע, אלא מוצא חירום. אם אתם נתקלים בקשיי הנעה קבועים, גשו לחשמלאי, אתם עלולים לחשוב שרכב שלא מניע מדי פעם הוא בעיה - אבל הוא רק סימפטום שאבחון שלו יחסוך לכם הרבה כסף.

מה לבדוק: השוק מוצף במוצרים, חלקם זולים מאוד. אבל סוללות ההנעה האלו הן לא המקום לחסוך, גם בגלל שאתם צריכים לסמוך עליהן וגם בגלל שמוצר זול שיקרוס ויתפוצץ לכם בידיים הוא לא משחק ילדים. למעט מקרים יוצאי דופן של מוצרי קצה מתוחכמים מאוד - הסוללות הקטנות יחסית ממש לא מומלצות. בהנעה של מצבר פרוק יש התנגדות חשמלית גבוהה ובסוללות הקטנות שכוחן יפה להטענת סלולרי העומס הזה עשוי לגרום להתנפחות ופיצוץ. כמו כן התאימו את הסוללה למנוע המכונית שלכם, למכוניות עד נפח של 2,000 סמ"ק סוללות עם מתח שיא של עד 1,000 אמפר יספיקו, מעל זה ולמנועי דיזל לכו על סוללות עם מתח גבוה יותר. קיבולת הסוללה שנמדדת במיליאמפר היא אינדיקציה למספר השימושים שהיא תאפשר לכם. 12,000 הם די והותר למקרה חירום מזדמן כל עוד לא מדובר בשימוש כרוני.
אגב, אם השימוש בסוללה הניידת הוא בשל עמידות ממושכות של הרכב, במידה והדבר אפשרי הפתרון הנכון יותר הוא מטען מצבר המתחבר לשקע הביתי ושומר על המצבר טעון לשעת הצורך.

מכונת שטיפה ניידת JIMMY. קינן כהן
מכונת שטיפה ניידת: לא צריך חשמל או חיבור למים/קינן כהן

פנק אותה - אביזרי טיפוח

תחום אביזרי הטיפוח לרכב הוא עולם ומלואו, כאן, כל עוד אתם לא נכנסים לתחום החומרים עצמם שאותם מומלץ לקנות ממותגים מוכרים כמו סונקס או מגווירס ודומיהם. השמיים הם הגבול עם מגוון בלתי נגמר של סוגי מטליות, מברשות, עיסות גומי-פלסטלינה שמאפשרות דחיסה שלהם לפתחי המזגן ושליפת לכלוכים, מקציפי סבון ועוד ועוד. המחירים זולים, כך שגם אם אתם תשתמשו בהם פעם פעמיים, נזק אתם כנראה לא תגרמו. אבל תרגישו ממש טוב עם עצמכם על יום הספא שעשיתם למכונית. בקטגוריה הזו אנחנו נצרף אביזר שהוא לא בדיוק טיפוח, אבל שימושי מאוד - ארגונית לתא המטען שתעשה סדר בכל הפיצ'יפקעס שמתרוצצים להם שם.

כוס טרמית לרכב. ShutterStock
לא צריך להשתגע, אבל גם הספלים הזולים עדיפים על זה מהמטבח/ShutterStock

הגביע הקדוש - ספל תרמי

אין פה מנגנון מתוחכם, אין פה טכנולוגיית נאסא מהחלל. יש פה רק המלצה שאם אתם כל כך ממהרים שאת הקפה שלכם אתם שותים ברכב, תעשו מספל תרמי סגור עם מכסה כמו שצריך ולעולם, לעולם לא עם ספל החרסינה מהבית שאף פעם אין איפה להניח כמו שצריך. גם לא בספלי קרטון או נייר חד פעמיים בלי מכסה שיאיימו להטיל קפה או תה רותח על המפשעה שלכם במעבר על מהמורה או סתם ברגע של חוסר תשומת לב. מחירי הכוסות האלו ינועו בין כמה שקלים לאלו הפשוטים (אל תקנו אותם, אתם לא רוצים לדעת איזה חומר הם משחררים במגע עם נוזל חם) ועד קרוב למאה שקלים עבור הספלים הממש יקרים (ומעולים) של חברות כמו קונטיגו. אתם לא צריכים להוציא הרבה כסף, אבל באמת שתעשו בהם שימוש ולא בכוסות הרגילות.

בקשה לתביעה ייצוגית מראות פנורמיות. קינן כהן, קינן כהן
מראה פנורמית - להעיף לפח האשפה מיד!/קינן כהן, קינן כהן

לא לגעת עם מקל - הדברים שבשום פנים ואופן לא להזמין

ככלל, אתם לא אמורים להוסיף שום דבר לאביזרי הרכב המקוריים בתא הנוסעים שלכם ואנחנו מדברים באופן ספציפי על מראות פנורמיות שמעוותות את התמונה בראי האחורי ובזמן תאונה יתנפצו ויעופו לכל עבר. תאורות פנים בתא הנוסעים שמסנוורות אתכם והורסות את ראיית הלילה שלכם בנסיעה בכביש חשוך. כיסויי מושבים שימנעו מכריות האוויר שלכם להיפתח כמו שצריך. כיסויי הגה שלא יאפשרו לכם לאחוז אותו כראוי ועם הזמן יתרופפו להם. שלל תוספות ומשענות למושב שבמקרה תאונה יינעצו לכם בצלעות. מגוון מנשאים למסכי מולטימדיה בגב משענות המושבים הקדמיים - מספיקה פגיעה קלה להעיף אותם לתוך הגולגולת של הילד מאחור.

כל אותן "תוספות" ברוב המוחלט של המקרים לא עוברות כל בקרת איכות, תקנים או אישור על ידי היצרניות לשימוש וכדאי מאוד לוותר עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully