וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: טיוטה פריוס החדשה. בישראל בשנה הבאה

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 9:38

טויוטה חשפה היום את הפריוס החדשה. בשלב הראשון בהנעה היברידית שלא תגיע לישראל ובהמשך בגרסת הפלאג אין שתשווק פה

טויוטה פריוס 2023. אתר יצרן
טויוטה ממשיכה להעז עם העיצובים החיצוניים/אתר יצרן

מאז הייתה חלוצת המכוניות ההיברידיות בייצור רחב היקף עם הפריוס שהוצגה בשנת 1997 הפכה ההנעה ההיברידית לאחד המאפיינים של טויוטה בכלל והפריוס הפכה לנערת הפוסטר של חובבי איכות הסביבה. מאז חלפו שלושה דורות שבהם הפריוס התפתחה, אבל תעשיית הרכב שינתה כיוון לגמרי. אם בסוף שנות ה-90 היא הייתה החריגה בכך ששברה ממנועי הבנזין, בתחילת העשור הנוכחי היא החריגה בכך שלא המירה את עצמה לחלמל בעוד האחרות עושות זאת.

בהודעות הרשמיות שלה, עדיין בלי מפרטים מלאים, ופירוט טכני מסודר, אין אזכור למימדים של הדגם, כך שעבור הנתונים האלו נצטרך לחכות.

טויוטה פריוס 2023. אתר יצרן
לפחות לפי התמונות, מישהו בטויוטה החליט להפוך את הפריוס לנחשקת/אתר יצרן

מה שכן מספרים הוא שהדור הנוכחי חדש מן היסוד, מקבל עיצוב חיצוני רדיקלי ששובר בחדות מהמראה המוכר אבל עדיין שומר על צללית שמזכירה את השושלת. כדור חדש, גם הפלטפורמה עליו הוא נשען היא אבולוציה של ה-TNGA מטויוטה. הם מבטיחים שהיא תספק גם יותר יכולות דינאמיות, הצהרה שמאוד קל לעמוד בה כאשר מדובר בדורות קודמים של הפריוס. אחד התחומים שאמורים להבטיח את זה הוא מרכז כובד נמוך יותר מאשר בעבר.

בתא הנוסעים שלה משבצת טויוטה מסכים בלוח המחוונים וגם מסך המולטימדיה נראה במימדים נדיבים אם כי שוב, גם פה טויטה לא מפרסמת את המידות של המסך. הסידור הכללי דומה לזה שראינו ב-BZ4X ועם שמירה על כפתורים פיזיים למערכת בקרת האקלים וכפתור עוצמת שמע פיזי. אצל היצרנית מספרים שהתאורה בתא הנוסעים משולבת במערכות הבטיחות, כך שייעשה בה שימוש למשיכת תשומת הלב של הנהג בזיהוי סכנות בדרך.

טויוטה פריוס 2023. אתר יצרן
מסכים גדולים ותאורת אווירה שמשמשת גם כאמצעי התרעה למערכות הבטיחות/אתר יצרן

המכונית תשווק כבעבר עם שתי מערכות הנעה. היברידית רגילה והיברידית נטענת שקע, כאשר זו האחרונה היא הרלוונטית לשווקי אירופה ולכן גם לשוק הישראלי. בהנעה ההיברידית תעשה המכונית שימוש במנוע 1.8 ליטרים כמו היום ובמנוע 2.0 ליטרים. גם פה טויוטה לא מפרסמת נתונים מלאים, אלא רק את ההספק של מנוע ה-2.0 ליטרים שעומד על 193 כ"ס. גרסת הפלאג אין תספק 223 כ"ס וזמן התאוצה ל-100 הוא 6.7 שניות. טווח חשמלי? את זה כולם חוששים להגיד או להצהיר לפני שיסתיימו הבדיקות הרשמיות. הם כן מציינים כי הדגם אמור לשמור על צריכת דלק דומה לזו של הדור היוצא תוך הגדלה של הטווח החשמלי ב-50% (שעמד על 45 ק"מ). טווח שמושג עם מערכת ניהול חשמל טובה יותר הסוללות, אלו אגב ממוקמות מתחת למושב הנוסע ולא בתא המטען כבעבר. מה שמפנה מקום לשימוש במתלה אחורי מסוג עצמות עצה כפולות (מלפנים מק'פרסון כמקובל).

עוד בוואלה!

ירוקת עד

לכתבה המלאה
טויוטה פריוס 2023. אתר יצרן
אפשר אפילו לטעון אביזרים חיצוניים/אתר יצרן

מי שתהייה סטנדרטית בכל רמות הגימור של הפריוס היא מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה. זו כוללת בדור הנוכחי גם אפשרות לחניה של המכונית מרחוק באמצעות אפליקציה כדי להידחק למקומות חניה צרים. עוד חידוש בדור הנוכחי הוא שקע כוח עם אפשרות להפעיל מכשירי חשמל חיצוניים באמצעות הסוללה ברכב. על מנת לאפשר שימוש גם כאשר חלונות המכונית סגורים ישנו מתקן שמתלבש על החלון האחורי ודרכו אפשר להעביר את הכבל החשמלי. גג שמש סולרי שיוצע כאופציה, בדומה לזה שיש ביונדאי סונטה למשל, לטענת היצרנית יכולת המרת האנרגיה שלו שקול לתוספת של 1,250 ק"מ של נהיגה בכל שנה.

מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל נמסר כי הדגם צפוי להגיע לכאן במחצית של שנת 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully