וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההסלמה בשטחים: צה"ל רוכש רכבים ממוגנים מפלסן

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 18:08

אחרי חשיפת וואלה! NEWS שמשרד הביטחון בחרו לרכוש לצה"ל רכב ממוגן אמריקאי, הכריז היום המשרד גם על רכש מזורז של רכבי סנד קאט לראשונה מהחברה הישראלית, עקב "צרכים דחופים". 50 רכבים על בסיס טנדר פורד יסופקו לצה"ל עד סוף השנה

משרד הביטחון ירכוש לשימוש צה"ל 50 רכבים ממוגני ירי מדגם סנד קאט, לשימוש בשטחים. הרכבים מבוססים על פלטפורמת טנדר פורד F550, מה שמקל על האחזקה השוטפת שלהם.
למרות שפלסן הפך במהלך השנים לאחר ממפעלי מיגון הרכב הבולטים בעולם, זוכה בין השאר לעסקות ענק עם משרד ההגנה האמריקאי, נמנעו עד כה משרד הביטחון וצה"ל לרכוש ממנו רכבים ממוגנים, למעט במקרים בודדים שבהם שימשו רכבי המפעל כפלטפורמה לנשיאת מערכות שהותאמו אליהם.
גם כאשר יצא המשרד למכרז לרכישת רכב ממוגן ומוגדל שיחליף את רכבי ה"דוד" הצה"ליים, ה"אמיתי", בחר המשרד ברכב ממוגן של חברת tag מארה"ב בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית, ולא ברכב הישראלי.
אולם כעת הצרכים המבצעיים הדחופים עשו את שלהם. פלסן, שמייצרת כיום כ-250 רכבים כאלה בשנה ללקוחות זרים, תספק אותם לצה"ל מהמלאי הקיים שלה. עד סוף 2022 כבר ישתמשו בהם חיילים בפעילויות מבצעיות בשטחי יהודה ושומרון.

אתגרים מבצעיים דחופים

במערכת הביטחון הסבירו היום, כי "בשיתוף פעולה בין מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, מפקדת זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, ואל מול האתגרים המבצעיים הניצבים בפני הכוחות בשטח, הונע הליך מזורז לרכש רכבים ממוגני ירי. כלי הרכב זמינים לאספקה מיידית וישולבו בפעילות מבצעית באופן מהיר". שווי העסקה מוערך בכ-50 מיליון שקלים.
אבי דדון, סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, מסר כי "מדובר במהלך רכש משמעותי ומהיר שמביא יכולת מבצעית חשובה ומענה מיידי לצרכי הניוד הממוגן של חיילי צה"ל. ההסכם עם חברת פלסן יכלול גם חבילת אחזקה מקצה לקצה, שתשפר את זמינות צי הרכבים. הערכתנו הרבה לתעשייה המקומית על ההתגייסות המהירה לטובת מענה לחיילי צה"ל"
ראש מטה זרוע היבשה, תא"ל אבירם סלע, הוסיף כי ""ניוד מהווה רכיב בסיסי בכשירות כוחות היבשה. עסקת ההצטיידות ברכבי פלסן מבטאת שילוב בין מענה מלא לצורך המבצעי שהצבנו בהקשר מיגון וניוד הלוחמים ובין רלוונטיות בזמן. זרוע היבשה מקיימת בשיתוף אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה - הערכת מצב מתמשכת להבטחת כשירות כוחות היבשה בסדיר ובמילואים - למשימת ההגנה בגבולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully